olisin tiedustellut onko kenenkään koiralla ollut useita silmätulehduksia? oma penikka on n.7kk ja olisikohan nyt viides tulehdus menossa.. mietin vain, että mikä voisi aiheuttaa uusivat tulehdukset? ruokavalio, koirakaverit? entä häviääkö tulehdukset iän myötä (eläinlääkärissä sanottiin, pentujen vaivaksi) vai lieneekö tämä ihan "pysyvää"?
ei tuo alituinen eläinlääkärissä ravaaminen ole kuitenkaan mitään halpaa lystiä..
Silmätulehduskierre
6
2924
Vastaukset
- sama juttu
meillä 8kk vanha rotikka ja 4 lääkekuuri menossa. Meille sanottiin myös että yleistä pennuilla. toisen kuurin jälkeen koirallemme nousi kuume ja iski ruokahaluttomuus,lääkäri antoi suun kautta nieltävän antibioottikuurin tippojen lisäksi,tilanne parani vähän,mutta tulehdusta ei poistanut. Käytiin nyt alkuviikosta kaapimassa koiran silmästä(vilkkuluomen alta) rakkulat,koira rauhotettiin ja toimenpide oli nopea. Vaatii kuulemma ton toimenpiteen,ylensä muuten ei lopu. Kaavinnan joutuu usein uusimaan,jos ollut kierre kauan.. Nyt silmät jo paremmassa kunnossa,vaikkakin punottaa rajusti. Kaapimisen jälkeen tippoja pitää laittaa 4krt/pvä..rauhottaa kutinaa ja särkyä..
Kannattaa kysästä ell tosta kaavinnasta. Meille sanottiin, että kun silmärakkulat ärsyyntyy, tulehdus on pitkäkestoinen,joten ne pitää poistaa..
Josko nyt menis ohi..surullista katsoa vierestä kun pikkunen kärsii kutinasta ym...
Mutta jaksamista teille ja pikaista paranemista koirallenne!! - Adea
Mun koiralla oli kans nuorempana useasti simmutulehus mut sitten ne on hävinny, ei ole ollu enää pariin vuoteen. Mä kans laitoin simmutippoja koirulini simmuihin mut kaikista paras hoito oli keitetty vesi jonka jäähdytin haaleaksi ja sillä sit pyyhin simmut, sinne katos se vaiva
- ehkä
Kokele myös vaihtaa ruokaa muutamaksi kuukaudeksi, koska toistuvat (korva- ja) silmätulehdukset voivat olla alkavan allergian oire. Pennulle voivat pitkäaikaiset antibioottikuurit olla rankkoja, kun pitäisi ehtiä kasvaakin :)
- tarinani
Minulla on kaksi koiraa, vanhempi 1,4 v ja nuorempi 10 kk. Samaa rotua molemmat. Vanhemman koiran ollessa puolen vuoden ikäinen sille tuli toiseen silmään tulehdus ja paheni päivässä niin että jouduimme menemään lomalla ollessamme aivan oudolle lääkärille. Kauhistuin kun lääkäri sanoi molempien silmien luomien sisäpuolella olevan jotain rakkulaa ja huiskaisi koiraan rauhoittavan piikin noin vain. Sitten se operoi molemmat silmät ja antoi lääkekuurin. Jälkikäteen naurattaa, lääkäri oli vanhempi mies ja todella ammattitaitoinen muttei juuri kysellyt mitä aikoo tehdä. Käytimme omalla lääkärillä jälkitarkastuksessa ja kaikki oli hyvin eikä sairaus ole uusiutunut. Tämä nuorempi oirehti silmillä ja iholla aivan pennusta saakka ja sai lukuisia antibioottikuureja ja silmätippoja. Oma lääkärini on kuitenkin sitä mieltä ettei hän suosittele luomien puhdistusta (sitä mitä toiselle tehtiin) vaan että se menee ohi kun ikää tulee. Olimme jo aivan hukassa kun koiraa kutitti muutenkin ja silmät olivat kipeänä. Sitten oma lääkärini, koiran ollessa 8 kk, kehoitti kokeilemaan peura-peruna allergiaruokaa. Lisäksi tilasin homeopaattisia tippoja. Ja kaikki muuttui, näppylät hävisivät, silmät paranivat ja koira hoikistui. Mikä oudointa niin se pissasi yhden viikon ihan kauheasti. Siis näytti ettei loppua tule kun ulos mentiin. Nyt yli kuukauden allergiaruoka on tehnyt koirasta aivan uudenlaisen. Takajalkojen reisien sisäpuoli oli lähes karvaton ja läiskikäs, nyt siellä on tasainen terve iho ja yhtenäinen karvapeite. Sen verran olen testannut että lihaa ja luita (naudan) se sietää mutta juusto alkaa kutittaan. En tiedä mitä sinun pitäisi tehdä, mutta itse kokeilen tästä lähtien allergianappuloilla ensin, että auttaako ne. Minun koirallani voi olla tietysti myös viljatuotteet jotka ei sovi, mutten ole ehtinyt vielä testaamaan muita. Lääkärit ovat todella kalliita ja kun tulee kierre siitä on vaikea päästä pois. Meillä ei ole mitään vaikeuksia ruokkia koiria kahdella eri ruoalla. Ennakkoluulot olivat paljon pahemmat kuin todellisuus. Itse kyselin apua tällä palstalla tammikuun alussa ja sain kaikenlaisia ihania neuvoja (mm, luontaistipat ja öljyt). Ja olen todella kiitollinen että nyt se itkusilmä-kauluri koira on puhdasturkkinen, terveihoinen- ja silmäinen nuori herra. Kiitos kaikille minua auttaneille ja toivottavasti saat myös itse apua tätä kautta.
- linkki...
Tässä hyvä linkki: http://www.shhj.fi/koiran_ruokinta_art.html
Lähinnä lopussa on enemmän!- Kesämies!
tuo normaalia pennuille. Joillakin on herkemmät silmät ja tulehtuvat pelkästä tuulen viimasta. Itselläni tällähetkellä pentu 8kk ja vähän väliä otetaan viikon "kuuri" eli pesuja keitetyllä vedellä ja pääälle silmätipat. Uusiutuu vajaan kk välein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1433196EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403002- 1101463
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1451217Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621087Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661057- 601017
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373979Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne23833- 41827