Hei lueskelin caravaanarit lehteä num. 1/05 siinä oli maininta moottorikelkan seisonta ajasta kesällä, kun tiedustelin asiaa vakuutus yhtiöistä yksikään yhtiö ei ollut kuullut moisesta/halunnut ottaa selvää. Kertoisiko joku yställisesti sellaisen vakuutus yhtiön mikä hyvittää seisonta ajalta vaakuutusmaksuja tai yleensä laittaa kelkkaa seisontaan Kiitokset jo etukäteen.
Kelkan vakuutuksesta
34
8304
Vastaukset
- yhtiöt
hyvittää seisonta ajan. Pirni mutta, vain kasko vakuutuksesta eli ei liikennevakuutuksesta
- satu
juu, mutta kun minäkin luin tuolta
www.caravan-lehti.fi
sieltä 1.2005 lehti niin siellä kerrotaan et liikennevakuutuksesta voi saada hyvityksen seisonta-ajalta esim. kesällä ja se maksetaan tilille.
lähetin em. osotteen if:lle ja siellä tutkitaan asiaa...Kaikki moottorikelkkailijat mukaan tähän että seisonta-ajalta ei tarvitsisi maksaa vakuutusta!!!!!!!!!!!!!!!
Toi on kyl riistooooo!!!!!!!!!!! - satu
satu kirjoitti:
www.caravan-lehti.fi
sieltä 1.2005 lehti niin siellä kerrotaan et liikennevakuutuksesta voi saada hyvityksen seisonta-ajalta esim. kesällä ja se maksetaan tilille.
lähetin em. osotteen if:lle ja siellä tutkitaan asiaa...Kaikki moottorikelkkailijat mukaan tähän että seisonta-ajalta ei tarvitsisi maksaa vakuutusta!!!!!!!!!!!!!!!
Toi on kyl riistooooo!!!!!!!!!!!http://www.caravan-lehti.fi
ja sieltä uusin lehti 1/2005
sit alapuolelta kotimaa
ja sen alla linkki et moottorikelkalla vaikka jäämerta kattomaan ja siel on liikennevakuutuksesta ihan lopussa...
LUKEKAA!!!!!!!!!!! - Rexix
satu kirjoitti:
www.caravan-lehti.fi
Toi on kyl riistooooo!!!!!!!!!!!Olen itsekkin kysellyt samaa mutta ei voi kuulema kun tulee liikaa hommia vakuutus yhtiöissä, eikä riitä resurssit nii sanottiin. Voihan sen liikennevakuutus ajan sopia jo vakuutusta ottaessa. Tässä jollekkin vakuutus yhtiölle ois paljon asiakkaita mikä möisi kelkalle liikennevakuutuksen esim 6kk kun suomessa ei juuri kauemmin kelkkailla. Etelässä huomattavasti vähemmän. Asiakkaita olisi taatusti.
- mopo.nen
Kopioitu lehdestä:
"Moottorikelkka vaatii
liikennevakuutuksen
Moottorikelkka katsotaan lainsäädännössä
sellaiseksi moottoriajoneuvoksi, joka on vakuutettava liikennevakuutuksella. Lisäksi kelkoille myönnetään ns. kasko-vakuutuksia.
Nämä ovat vapaaehtoisia samaan tapaan, kuin autoissakin.Pakollisen liikennevakuutuksen vuosimaksu
on porrastettu moottorikelkan tehon mukaan. Alle 400 kuutiosenttimetrin moottorilla
varustetun kelkan vakuutusmaksu on noin 120 euroa vuodessa. Kun mennään isompiin tehoihin, maksu nousee. Yli 600 kuutiosenttimetrin kelkan liikennevakuutus maksaa noin 175 euroa vuodessa.Moottorikelkan pakollisen liikennevakuutuksen
voi keskeyttää seisonta-ajaksi. Esimerkiksi kesällä, kun kelkalla ei liikuta,
vakuutus voidaan keskeyttää ja maksu seisonta-ajalta palautetaan. •"
Moottorikelkoilla ei ole seisonta-aikaa.
Jos haluaa päästä liikennevakuutuksesta kesäksi eroon, niin se onnistuu palauttamalla rekisterikilvet katsastuskonttorille.- satu
miks tollasta väärää tietoo sit julkastaan!!!!!!!
Jos toi ei kerran oo totta!!!!!
Minä laitoin vakuutusyhtiön tutkimaan asiaa..
Jos kerran siinä on samanlainen systeemi kuin autoissa niin silloin siihen täytyy saada seisontavakuutus...
minusta toi on niin älytön systeemi!!!!!!!
Jos kelkkasi menee epäkuntoon niin ei ne osatkaan ihan ilmasia oo ja sit joutuu vielä liikennevakuutusta maksamaan vaikka kelkalla ei aja!!!!!!!!
Esim: Jos minä olisin tuon tiennyt niin en olisi edes kelkkaa ostanu..!!!!!!! - Seisomaan
satu kirjoitti:
miks tollasta väärää tietoo sit julkastaan!!!!!!!
Jos toi ei kerran oo totta!!!!!
Minä laitoin vakuutusyhtiön tutkimaan asiaa..
Jos kerran siinä on samanlainen systeemi kuin autoissa niin silloin siihen täytyy saada seisontavakuutus...
minusta toi on niin älytön systeemi!!!!!!!
Jos kelkkasi menee epäkuntoon niin ei ne osatkaan ihan ilmasia oo ja sit joutuu vielä liikennevakuutusta maksamaan vaikka kelkalla ei aja!!!!!!!!
Esim: Jos minä olisin tuon tiennyt niin en olisi edes kelkkaa ostanu..!!!!!!!Miksi kelkat pitäisi laittaa kesäksi seisomaan? Siitä tulee vain turhaa paperisotaa!
Jos kaikki laittavat kelkat kesäksi seisomaan, maksavat talven vakuutumaksut sen saman minkä nyt koko vuosi!
Vai ajaako joku kesällä esim. kalliita kolareita, joista tulee vakuutusyhtiölle kustannuspaineita?
Ei. Kyllä ne korvattavat kustannukset tulevat talvella. Kesäseisonnan saa käytännössä ilmaiseksi.
Vai aiotteko maksattaa muilla osan talven kuskannuksistanne?
Mutta jos siltä tuntuu, keväällä kilvet konttorille, niin maksut loppuu. Syksyllä taas katsastaa kelkan, kiinnittää kilvet jne. Tuleeko säästöä, meneekö kelkka läpi katsastuksesta? - satu
Seisomaan kirjoitti:
Miksi kelkat pitäisi laittaa kesäksi seisomaan? Siitä tulee vain turhaa paperisotaa!
Jos kaikki laittavat kelkat kesäksi seisomaan, maksavat talven vakuutumaksut sen saman minkä nyt koko vuosi!
Vai ajaako joku kesällä esim. kalliita kolareita, joista tulee vakuutusyhtiölle kustannuspaineita?
Ei. Kyllä ne korvattavat kustannukset tulevat talvella. Kesäseisonnan saa käytännössä ilmaiseksi.
Mutta jos siltä tuntuu, keväällä kilvet konttorille, niin maksut loppuu. Syksyllä taas katsastaa kelkan, kiinnittää kilvet jne. Tuleeko säästöä, meneekö kelkka läpi katsastuksesta?siis tarkoitin tässä nyt sitä että kelkka pitäisi saada talvellakin seisontaan mm. silloin jos siihen tulee vika ja se pitää korjauttaa/korjata itse.Ei ne kelkan osatkaan mitään halpoja ole!!!!!!!!
Ja sitä vartenhan niille työntekijöille maksetaan että hommia riittää ja sitäpaitsi ei siitä hirveää paperisotaa tule..seisonnan ja vakuutuksen saa soittamalla...tai neitistäkin..ja siellä laitetaan vaan merkintä asiakkkaan tietoihin ja kotiin tulee sitten vahvistus!!!!!!
Toi paperisota on hatusta vejettyä puppua!!!!!!
Enkä minä viiti kelkasta ainakaan kilpiä ottaa jonkun s.....n vakuutuksen takia...V.....aa vaan kun vakuutusyhtiön pitää ihmisiltä kiskoa rahat!!!!!!!!Vaikka ei pääsisi koko talvena ajamaan kelkalla!!!!Sitä tässä tarkoitin!!!!!!
SELVENNYS!!!!!!!!!!
Ja mitä tarkoitit tuolla että aiotteko maksattaa muilla osan talven kustannuksista?!? - Rexix
Seisomaan kirjoitti:
Miksi kelkat pitäisi laittaa kesäksi seisomaan? Siitä tulee vain turhaa paperisotaa!
Mutta jos siltä tuntuu, keväällä kilvet konttorille, niin maksut loppuu. Syksyllä taas katsastaa kelkan, kiinnittää kilvet jne. Tuleeko säästöä, meneekö kelkka läpi katsastuksesta?Niin ja työpaikkana sinulla oli mikä vakuutus yhtiö????!!!!
- jere
Rexix kirjoitti:
Niin ja työpaikkana sinulla oli mikä vakuutus yhtiö????!!!!
oon kyl samaa mieltä et kelkat pitäs saaha seisonta vakuutukseen...
itekki vien kilvet pois kun ei oo vara maksaa näitä maksuja..en tarvii kelkkaakaan kun kerran kuussa ku ei oo missä ajella ja ei oo peräkärrii millä kuletella..kaupungissa kun asun.. - Seisontaan2
jere kirjoitti:
oon kyl samaa mieltä et kelkat pitäs saaha seisonta vakuutukseen...
itekki vien kilvet pois kun ei oo vara maksaa näitä maksuja..en tarvii kelkkaakaan kun kerran kuussa ku ei oo missä ajella ja ei oo peräkärrii millä kuletella..kaupungissa kun asun.."Ja mitä tarkoitit tuolla että aiotteko maksattaa muilla osan talven kustannuksista?!?"
Vakuutusmaksut kattavat tapahtuneet vahingot. Jotka tapahtuvat ajossa, talvella. Ei kesällä vahinkoja tapahdu?
Vuoden vahinkokorvaukset ovat jokin summa, jos maksajat vähenee, muiden summa nousee. Matematiikkaa!
Vakuutuksilla kikkailemalla päästään siihen, että jokaisen on kuljetettava kilvet kesäksi konttorille, ja taas katsastettava kelkka, uudelleenrekisteröitävä jne. Turhaa työtä ja kulua. Kuka hyötyy. Niin.
Olisiko helpompi porrastaa vakuutusmaksut lumen mukaan siten, että talvella, ajokuukausina, maksaisi todellisten kustannusten mukaan. Kesäkuukausina ei juuri mitään, kun ei ole kulujakaan.
Ei tarvitsisi tehdä asian eteen mitään, eikä kesän vakuutus silti maksaisi paljon mitään? - Käyttöön
Seisontaan2 kirjoitti:
"Ja mitä tarkoitit tuolla että aiotteko maksattaa muilla osan talven kustannuksista?!?"
Vakuutusmaksut kattavat tapahtuneet vahingot. Jotka tapahtuvat ajossa, talvella. Ei kesällä vahinkoja tapahdu?
Vuoden vahinkokorvaukset ovat jokin summa, jos maksajat vähenee, muiden summa nousee. Matematiikkaa!
Vakuutuksilla kikkailemalla päästään siihen, että jokaisen on kuljetettava kilvet kesäksi konttorille, ja taas katsastettava kelkka, uudelleenrekisteröitävä jne. Turhaa työtä ja kulua. Kuka hyötyy. Niin.
Olisiko helpompi porrastaa vakuutusmaksut lumen mukaan siten, että talvella, ajokuukausina, maksaisi todellisten kustannusten mukaan. Kesäkuukausina ei juuri mitään, kun ei ole kulujakaan.
Ei tarvitsisi tehdä asian eteen mitään, eikä kesän vakuutus silti maksaisi paljon mitään?Mitä mieltä olette Bonuksista. Olisiko niitä otettava käyttöön, kuten autoissa?
Silloin vähemmän kolaroivat saisivat edes jonkinlaista hyötyä? - satu
Seisontaan2 kirjoitti:
"Ja mitä tarkoitit tuolla että aiotteko maksattaa muilla osan talven kustannuksista?!?"
Ei tarvitsisi tehdä asian eteen mitään, eikä kesän vakuutus silti maksaisi paljon mitään?minä olen sitä mieltä että maksetaan niistä kuukausista vain jolloin kelkalla ajetaan...ihan p....n sama paljon ne maksut nousee...minä kun en jouda joka päivä ja edes joka kuukausi kelkalla ajamaan, kun on töitäkin tehtävä!!!!!!!!!ja en muuta mieltäni!!!!!!aion laittaa tätä asiaa eteenpäin!!!!!jaa sitäpaitsi TE maksatatte meillä ne vakuutusmaksut jotka ajamme n.10 kertaa kausi...toiset ajelee 7päivää viikossa niin niillehän tuo vakuutus sopii vallan mainiosti!!!!!Sillä seisonnalla on työllistävä vaikutus...jos siitä kerran tulee hiirmuisesti paperihommia niin eiku nuoria työttömiä hommiin!!!!!Moni hyötyy!!!!
- satu
Käyttöön kirjoitti:
Mitä mieltä olette Bonuksista. Olisiko niitä otettava käyttöön, kuten autoissa?
Silloin vähemmän kolaroivat saisivat edes jonkinlaista hyötyä?Toi oli muuten kans hyvä idea..jos kerran seisontaa ei saa, kannatetaan!!!Nyt pitäis saaha vakuutusyhtiöt mukaan!!!=)
- Tuleva kelkan omistaja
satu kirjoitti:
minä olen sitä mieltä että maksetaan niistä kuukausista vain jolloin kelkalla ajetaan...ihan p....n sama paljon ne maksut nousee...minä kun en jouda joka päivä ja edes joka kuukausi kelkalla ajamaan, kun on töitäkin tehtävä!!!!!!!!!ja en muuta mieltäni!!!!!!aion laittaa tätä asiaa eteenpäin!!!!!jaa sitäpaitsi TE maksatatte meillä ne vakuutusmaksut jotka ajamme n.10 kertaa kausi...toiset ajelee 7päivää viikossa niin niillehän tuo vakuutus sopii vallan mainiosti!!!!!Sillä seisonnalla on työllistävä vaikutus...jos siitä kerran tulee hiirmuisesti paperihommia niin eiku nuoria työttömiä hommiin!!!!!Moni hyötyy!!!!
Ihmeekseni tätä lueskelen että kelkasta pitää maksaa koko vuodelta vakuutukset, sillä onhan se nyt täysin normaali käytäntö pyörähommissa että kun pyörällä ei talvella ajeta niin se laitetaan SEISONTAVAKUUTUKSEEN ja otetaan taas keväällä liikenteeseen.
Eihän tuon nyt luulisi olevan millään tavalla eri asia kelkan kohdalla, kuka hullu sitä kesällä käyttää ja kolareita muka ajelee ??
Tietysti vakuutusmaksu sinällään on paljon pienempi kuin täysin ylihinnoitelluilla pyörillä mutta eipä tuo käyttöaikakaan ole ainakaan pidempi kuin pyörillä, päinvastoin. Eli 150 eurosta puolet alennusta puolen vuoden seisonta-ajasta; kyllä sillä jonkun varaosan jo ostaisi.
Täytyypä kysyä asiaa omalta vakuutusyhtiöltä joka kuppaa jo valmiiksi hirveitä summia meikeläisen pussista... - satu
Tuleva kelkan omistaja kirjoitti:
Ihmeekseni tätä lueskelen että kelkasta pitää maksaa koko vuodelta vakuutukset, sillä onhan se nyt täysin normaali käytäntö pyörähommissa että kun pyörällä ei talvella ajeta niin se laitetaan SEISONTAVAKUUTUKSEEN ja otetaan taas keväällä liikenteeseen.
Eihän tuon nyt luulisi olevan millään tavalla eri asia kelkan kohdalla, kuka hullu sitä kesällä käyttää ja kolareita muka ajelee ??
Tietysti vakuutusmaksu sinällään on paljon pienempi kuin täysin ylihinnoitelluilla pyörillä mutta eipä tuo käyttöaikakaan ole ainakaan pidempi kuin pyörillä, päinvastoin. Eli 150 eurosta puolet alennusta puolen vuoden seisonta-ajasta; kyllä sillä jonkun varaosan jo ostaisi.
Täytyypä kysyä asiaa omalta vakuutusyhtiöltä joka kuppaa jo valmiiksi hirveitä summia meikeläisen pussista...aivan samaa mieltä asiasta!!!Hyvä että täällä on muitakin!ja minusta tämä asia täytyy saada kaikkien tietoon!!
en kyllä ihmettele miks osa -97 luvun ja siitä ylöspäin kelkat ovat poistettu rekisteristä..juuri tämän vakuutuksen takia!!!
If-vahinkovakuutusyhtiö ei ole muuten vieläkään laittanut minulle selvitystä tästä seisonnasta ja muusta vakuutusasiasta vaikka lupasi, pitää varmaan vaihtaa yhtiötä!?! - Kunniaan
satu kirjoitti:
aivan samaa mieltä asiasta!!!Hyvä että täällä on muitakin!ja minusta tämä asia täytyy saada kaikkien tietoon!!
en kyllä ihmettele miks osa -97 luvun ja siitä ylöspäin kelkat ovat poistettu rekisteristä..juuri tämän vakuutuksen takia!!!
If-vahinkovakuutusyhtiö ei ole muuten vieläkään laittanut minulle selvitystä tästä seisonnasta ja muusta vakuutusasiasta vaikka lupasi, pitää varmaan vaihtaa yhtiötä!?!Muistaakseni muutama vuosi sitten, kun tätä nykyistä vakuutuskäytäntöä aloiteltiin, vakuutusyhtiöiden kanta oli, että näin "sisäänajovaiheessa" ei seisontoja tai bonuksia oteta käyttöön. sitten kun saadaan kokemusta, sitten...
Nyt on varmaan viisi vuotta kerätty "kokemusta", mutta ei ole seisonta, eikä bonus edistynyt.
Ilmeisesti homma vaatisi jonkinlaista "painostusta". Vakuutusyhtiöillehän on sama miten homma hoidetaan. Näinkin raha tulee. Ellei tule, nostetaan maksuja. Kuten taas kerran nostettiin.
Mikään yksittäinen yhtiö ei voi vetää omaa linjaansa, sillä "on sovittu, että..." Kuten politiikassa! - Mallia
Kunniaan kirjoitti:
Muistaakseni muutama vuosi sitten, kun tätä nykyistä vakuutuskäytäntöä aloiteltiin, vakuutusyhtiöiden kanta oli, että näin "sisäänajovaiheessa" ei seisontoja tai bonuksia oteta käyttöön. sitten kun saadaan kokemusta, sitten...
Nyt on varmaan viisi vuotta kerätty "kokemusta", mutta ei ole seisonta, eikä bonus edistynyt.
Ilmeisesti homma vaatisi jonkinlaista "painostusta". Vakuutusyhtiöillehän on sama miten homma hoidetaan. Näinkin raha tulee. Ellei tule, nostetaan maksuja. Kuten taas kerran nostettiin.
Mikään yksittäinen yhtiö ei voi vetää omaa linjaansa, sillä "on sovittu, että..." Kuten politiikassa!Ruotsissa ovat vakuutusmaksut olleen noin puolet suomalaisista. Seisonta ja Bonus pelaa!
Joku kieli-ihminen, voisi selvittää sieltä, miten nykyään homma pelaa.
Ja voivatko he näin kansainvälisenä EU-aikana vakuuttaa Suomessakin. - mopo.nen
Käyttöön kirjoitti:
Silloin vähemmän kolaroivat saisivat edes jonkinlaista hyötyä?Bonuksettomat liikennevakuutukset todennäköisesti yleistyvät lähivuosina.
Traktoreissa bonukset on jo poisttu. - satu
Mallia kirjoitti:
Ruotsissa ovat vakuutusmaksut olleen noin puolet suomalaisista. Seisonta ja Bonus pelaa!
Joku kieli-ihminen, voisi selvittää sieltä, miten nykyään homma pelaa.
Ja voivatko he näin kansainvälisenä EU-aikana vakuuttaa Suomessakin.vakuutusyhtiöitä!!!!
jos kerran muualla toimii niin miksei suomessa!!!??
nyt vaan moottorikelkkailijat mukaan tähän!!!!
kyllä meilläkin pitäis olla samat oikeudet kun muillakin maailla!!!!1 - mopo.nen
satu kirjoitti:
vakuutusyhtiöitä!!!!
jos kerran muualla toimii niin miksei suomessa!!!??
nyt vaan moottorikelkkailijat mukaan tähän!!!!
kyllä meilläkin pitäis olla samat oikeudet kun muillakin maailla!!!!1Eu painosti suomea muuttamaan liikennevakuutusjärjestelmää siten ettei autosta voi enää siirtää bonuksia moottoripyörään.
Osassa eu-maissa on rajoitettu liikennevahinkojen henkilökorvausten kattoa. Esimerkiksi espanjassa se on n. 370.000 euroa/vahinko, kun suomessa ei mitään rajaa henkilövahingoissa ole. Jos Konginkankaan onnettomuus olisi korvattu espanjalaisten ehtojen mukaan, niin suomalaisilta vakuutusyhtiöiltä olisi säästynyt miljoonia euroja, jotka nyt asiakkaat maksavat korotettuina maksuina. - satu
mopo.nen kirjoitti:
Eu painosti suomea muuttamaan liikennevakuutusjärjestelmää siten ettei autosta voi enää siirtää bonuksia moottoripyörään.
Osassa eu-maissa on rajoitettu liikennevahinkojen henkilökorvausten kattoa. Esimerkiksi espanjassa se on n. 370.000 euroa/vahinko, kun suomessa ei mitään rajaa henkilövahingoissa ole. Jos Konginkankaan onnettomuus olisi korvattu espanjalaisten ehtojen mukaan, niin suomalaisilta vakuutusyhtiöiltä olisi säästynyt miljoonia euroja, jotka nyt asiakkaat maksavat korotettuina maksuina.en nyt oikein tajunnu et miten niin säästäny?Paljonkas muualla maailmassa vakuutukset maksavat?ja nyt ei kyse ole auton vaan moottorikelkan vakuutuksesta!!!
Olen itse kyllä sitä mieltä että jotain järkeä tähän on saatava!!!!!!!!!!! - moottorikelkkailija
satu kirjoitti:
en nyt oikein tajunnu et miten niin säästäny?Paljonkas muualla maailmassa vakuutukset maksavat?ja nyt ei kyse ole auton vaan moottorikelkan vakuutuksesta!!!
Olen itse kyllä sitä mieltä että jotain järkeä tähän on saatava!!!!!!!!!!!minäkin kyllä olen sitämieltä että vakuutusmaksut ova turhia, minäkin olen kelkan omistaja mutta olen vienyt kilvet jo aikoja sitten pois, syynä vain se että ajan noin 2-6 kertaa koko lumiaikana...ja maksoin vakuutuksia yli 200 euroa vuosi...eiköhän se juuri näin ole me jotka harrastamme sitä todella vähän niin maksamme näiden mega ajajienkin puolesta noi vakuutukset!!!!!!!!
siinä sinulle FAKTAAA nimim.seisontaan!!!!!!!!!!!
Älä tule tänne väittämään että muut maksattaa teillä!!!!Kun asia on just päinvastoin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Näin siis meillä!!!!!!
Ihmiset jotka ajatte vähä nii kilvet pois vaan niin eiköhän se seisonta aika sieltä tule kun vakuutusyhtiöt tekevät tappioita kelkan vakuutuksilla=) - satu
moottorikelkkailija kirjoitti:
minäkin kyllä olen sitämieltä että vakuutusmaksut ova turhia, minäkin olen kelkan omistaja mutta olen vienyt kilvet jo aikoja sitten pois, syynä vain se että ajan noin 2-6 kertaa koko lumiaikana...ja maksoin vakuutuksia yli 200 euroa vuosi...eiköhän se juuri näin ole me jotka harrastamme sitä todella vähän niin maksamme näiden mega ajajienkin puolesta noi vakuutukset!!!!!!!!
siinä sinulle FAKTAAA nimim.seisontaan!!!!!!!!!!!
Älä tule tänne väittämään että muut maksattaa teillä!!!!Kun asia on just päinvastoin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Näin siis meillä!!!!!!
Ihmiset jotka ajatte vähä nii kilvet pois vaan niin eiköhän se seisonta aika sieltä tule kun vakuutusyhtiöt tekevät tappioita kelkan vakuutuksilla=)ilmeisesti tehä!!!vien kilvet pois ja katsastan ens vuonna uudelleen, pitää rueta kyselee paljon se katsastus maksu on, oisko se sama kun autoilla...vakuutusyhtiölle en kyllä suostu enää maksamaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ja sit ku oon rkisteröiny uudelleen niin kelkka myytiin...en meinaa pitää sitä...ellei seisonta-aika tule!!!!!
- Hetiii
satu kirjoitti:
ilmeisesti tehä!!!vien kilvet pois ja katsastan ens vuonna uudelleen, pitää rueta kyselee paljon se katsastus maksu on, oisko se sama kun autoilla...vakuutusyhtiölle en kyllä suostu enää maksamaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ja sit ku oon rkisteröiny uudelleen niin kelkka myytiin...en meinaa pitää sitä...ellei seisonta-aika tule!!!!!
Jos aikoo myydä, voisi olla parempi myydä heti, eikä parin vuoden kuluttua katsastusmaksut maksettuna?
Tuskin edes museokelkan hinta nousee enemmän kuin rekisteristäpoisto- ja katsastusmaksu-, uudelleenrekisteröintimaksu, ynnä kuljetukset? Eikä ole herkkuhommaa odotella konttorilla, meneekö katsastuksesta edes läpi!
Vinkki: Katsastuksessa tulee kelkassa olla äänimerkki, esim. vanha kunnon töötti! - satu
Hetiii kirjoitti:
Jos aikoo myydä, voisi olla parempi myydä heti, eikä parin vuoden kuluttua katsastusmaksut maksettuna?
Tuskin edes museokelkan hinta nousee enemmän kuin rekisteristäpoisto- ja katsastusmaksu-, uudelleenrekisteröintimaksu, ynnä kuljetukset? Eikä ole herkkuhommaa odotella konttorilla, meneekö katsastuksesta edes läpi!
Vinkki: Katsastuksessa tulee kelkassa olla äänimerkki, esim. vanha kunnon töötti!no empä viiti heti myydä!!!
enkä tietenkään yritä omasta kelkasta hirveitä pyydelläkkään..mut meinaan ajaa sen pari talvee kun kerran erehyin ostamaan...ja katotaan nyt mitä tässä tapahtuu...if- vahinkovakuutusyhtiö ei muuten vieläkään ole ottanut yhteytä mut laskulla kyllä muisti!!!!!!!!!
kertoo paljon heidän toiminnastaan...
uvataan, luvataan ja luvataan mutta mitään ei tapahdu..
ihmeen pitkään menee yhtä seisontajutta kysellessä vai jokohan ne tekee siitä virallista...TUSKIN!!!!!!!! - ASIAA!
Käyttöön kirjoitti:
Silloin vähemmän kolaroivat saisivat edes jonkinlaista hyötyä?SIINÄ VAK.YHTIÖILLE
- matti meikäläinen
kyllä se vaan niin huijausta on kun vaan voi olla!
sit sitä verrataan muka autoihin.eihä kukaan ajele kelkalla joka päivä koko kauden ajan..seisonta on kyllä saaava keinolla millä hyväsä..ite oon ottana kilivet jo aik PÄIVII sitte pois ja takas en ota ennenku seisonta-aika mahollinen!!piste.!!!!!!! - hyötykelkkailija
Parivuottasiitten oli niin vähä lunta etten pystyny kelkkaileen koko talvena ja kelkka oli käyttämättömänä mut liikennevakuutusmaksu meni ,et todellinen vääryys.
- kelkkailijaää
saa sen pois trafin kautta liikennevakuutuksesta, kuten skoban talvella.
- Järjestäydytään
Olen lukenut näitä juttuja kelkan seisonta-ajasta.Kaikilla näyttää olevan oma versio onnistuuko ja miten.Kun soitin oman kelkkani seisonta-ajasta ,vakuutuskauppias sanoi ,ihan helppo juttu.Kun olin ostanut kelkan ja aioin ilmoittaa seisonta-ajan sama hui
jtarkoitan myyjä sanoi ei onnistu.Sanoisin näistä tyypeistä valehtele sinä minä pidän hevosta sen aikaa.Moottorikelkkailijoiden on järjestäydyttävä ,muuten tästä ei tule mitään.Ajan itse viisi kuormaa polttopuita talvessa.Siinä on ajot .TULISI HALVEMMAKSI OSTAA NE PUUT. - hmmmmmm11
trafin sivuilta saat kelkan pois liikennevakuutuksesta. mitä ihmettä sinä myyjän kanssa asiasta käräjöit..
- Kelkkailija79
Seisonta homma riippuu vakuutusyhtiön tavasta liikennevakuutuksen ja kaskon osalta: Jos on vuodenaika hinnoittelu ei esim. IF:llä ei saa kelkkaa käytöstä poiston ajaksi vakuutuksista pois ollenkaan. Vaikka kelkan saa trafilta pois liikenteestä, ei se automaattisesti poistu vakuutuksista :(.. Itse pidin tämän ajokauden IF:llä ja kun laitoin kelkan seisontaan Trafin kautta, if jatkoi vain laskutusta koska heillä ei vakuutusta saa katkolle = koska vuodenaika hinnoittelu... Kovasti väitti ettei onnistu missään, eli heippa vaan ifi.... KYLLÄ onnistuu esim. OP vakuutus vaikka on vuodenaikahinnoittelu, mutta seisonnan ajaksi saa maksut pois (Eli hieman kuin "irtisanottu" muttei kuitenkaan). Alussa OP oli samalla kannalla kuin IF, mutta asiakas kato aiheutti muutoksen = HYVÄ niin..
- Anonyymi
Vanha ketju, mutta sama aihe. Itsellä ifillä moottorikelkka vakuutus, ei saa liikennevakuutusta poikki vaikka kelkka "seisonnassa", eli liikennekäytöstä poistettu.
Onko muilla yhtiöillä vielä mahdollista katkaista vakuutus?
Vaihdan, jos on, nyt joutuu tyhjästä maksamaan kun kelkalla ei ajeta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113485MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811194Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt213886- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768