Haluaisin tietoa siirtoahusta. Itsellä tilanne, että olen opiskelemassa sairaanhoitajaksi kaupungissa, jossa en viihdy yhtään ja tuntuu, että kohta lähden takaisin kotipaikkakunnalle vaikka silläkin ehdolla, että menen vain töihin ja jätän koulun kesken.
Yksi vaihtoehto on siirtohaku. Kuinka vaikeaa on päästä siirtohaulla melko suuren kaupungin AMK:n? Onko näitä hakijoita yleensä paljon? Paikkoja taitaa olla se n. 2 yleensä aina vapaana. Toinen vaihtoehto on se, että haen nykyisessä koulussani monimuoto-opiskelijaksi, muuttaisin vanhaan kotikaupunkiini, kävisin töissä ja sitten sen muutaman kerran kuukaudessa nykyisessä koulussani monimuoto-opinnoissa. Onko täällä kellään kokemusta vaihtaa päiväopiskelusta monimuotoon? Miten sujui ja menikö sekin siirtohaun kautta?
Haluan vain asiallisia kommentteja. Tuntuu, että nykyisellä paikkakunnalla seinät kaatuu päälle enkä viihdy yhtään täällä (liian pieni paikka minulle). Oman jaksamisen takia haluaisin vaihtaa paikkakuntaa pian.
Siirtohausta kysymyksiä
2
238
Vastaukset
- Mietitätä
Eikös se siirtohaku ole yhteishaun yhteydessä?
Viihtyminen on kyllä ihan omassa vallassa, yleensä. Eihän sinun koko loppuiäksesi tarvitse sinne opiskelupaikkakunnalle jäädä. Unohda viihtyminen ja opiskele täysillä, niin hyvin menee.
Ihminen joutuu elämässään monestikin tilanteisiin, joissa ei viihdy. Aikuinen osaa suhtautua sellaiseen asiallisesti. Opiskelu päättyy aikanaan, menet sitten muualle. Tosin usein on niin, että kun se viihtyminen on pohjimmiltaan itsestä kiinni, niin paikan vaihdoskaan ei auta. - mörkkiörkki
Tietysti se on vaikeaa, eikä "en mä haluakaan asua jossain pyötjärvellä" ole mikään peruste koulun vaihtoon. Muutenhan kaiki hakisi jonnekin peräkylän opistolle ja vaihtaisi sitten heti pois. Opiskele nyt vaan niin nopeasti kun voit, ainakin pitäisi olla motivaatio kohdillaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019