Kertokaa jo kumpi on oikeain !!
Kalvin vai kalvain?
11
1361
Vastaukset
- Kalvain
Kalvain. Kalvaimella voi kalvia. Porauksen jälkeen kalvaimella kalvitaan tarkka koko.
- Pröfessööri
Kalvija. Kalvijalla kalvitaan.. kalvaimella voi kalvaidaa.
- hoonari
kalvija kalvii kalvaimella.
kalvailija kalvailee kalvimella.
kalvin kalvii kalvimella.
konepajan verstaan kalvin kalvaroitsija kalvitsimella kalvii kalvitseloi.
- vastatkaajososaatte
Mitä eroa on kone ja käsikalvaimella? Voiko käsikalvainta käyttää työstökoneesa?
- Rekkamie
Käsikalvain yleensä tarkoittaa kalvaintyökalua jossa on integroitu kahva josta voi pitää (kädellä) kiinni. Kahvan vuoksi sitä ei saa työstökoneeseen kiinni, kuten ei esim. meisseliäkään. Lisäksi työkaluosa yleensä kapenee kärkeä kohti.
Konekalvain on yleensä työkalu jonka saa kiinni työstökoneeseen ja on suora eikä kartio. - änsee
Rekkamie kirjoitti:
Käsikalvain yleensä tarkoittaa kalvaintyökalua jossa on integroitu kahva josta voi pitää (kädellä) kiinni. Kahvan vuoksi sitä ei saa työstökoneeseen kiinni, kuten ei esim. meisseliäkään. Lisäksi työkaluosa yleensä kapenee kärkeä kohti.
Konekalvain on yleensä työkalu jonka saa kiinni työstökoneeseen ja on suora eikä kartio.Ei nyt aivan. Käsikalvaimessa on neliskanttinen pää, jolloin sen saa vääntiöön kiinni ja tärkein ero konekalvaimeen on käsikalvaimen leikkaavassa päässä oleva ohjaava kartio sentin parin matkalta, jotta kavaimen saa helpommin lähtemään suoraan alkuporaukseen. Molempia voi käyttää työstökoneessa.
- Kelvinmies
EI TIETENKÄÄN KUMPIKAAN, sillä ainoa oikea vastaus on:
Kelvin.
Kelvimiksi täällä Suomen Turussa on kelvimiä aina kutsuttu.
Raisiolaiset puhuu Kelvaimistakin, mikä on myös hyväksyttävä sanamuoto.- Luonnonlaki
Paskaa tulee niskaan teki niin taikka näin.
- fasinisti
Tarkoitatte varmaan sanoa calvin.. Kläinin Calvin?
- perähoonaaja
Kalvatkaahan toistenne perseitä vaan
- Rotsaaja
ROTSi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606044- 1003131
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252406- 212078
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451751Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271616
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691521Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374