Oijoi on kuuma !

yöt-on-myös-vaikeat-

Huomenna vielä kuumempaa kuin tänään, kuinka jaksetaan,
ei auta kuin uimaan koko päiväksi,,,,,,

mull¨ on pakastimessa jonninmoinen hiekkapussi tai olisko jokin jyväpussi, pistän sen yöksi niskaan
jähtyypä edes hartiat hetkeksi,

18

384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos olet lomalla, eikä tarvitse esiintyä hyvin pukeutuneena, voisit kokeilla märän t-paidan päälle laittamista. Kuivuessaan se viilentää ihoa kummasti oletpa sitten sisällä tai ulkona. Ehkä ulkona tuuli voisi vaikuttaa viilentävästiä

      Nukkumaan mennessä voisi ottaa peitoksi kostean pyyhkeen. Viilentää sekin ihan mukavasti.

      Onko teillä muita hyviä tai parempia ohjeita?

    • Mähän.oon.eläkkeellä

      Varasin kolme päivää vain mustikoiden poimimista varten. Piti poimia lapsille ja itselle, kuten muinakin vuosina. Voihan sitä meinata. Eilen illalla sain neljä litraa, mustikoita alun perin on ollut paljon, mutta ne ovat kuivuneet. Pienissä varjoisissa kohdissa muutamassa varressa oli runsaasti, mutta laajat alueet on kuivuus pilannut. Aamusta varhain lähdin eri paikkaan, sama juttu. Kuumuus on ihan sietämätöntä. Ärsyynnyin.
      Nyt loppui velvollisuudet. Tullessani näin vettä, sinne ilman uimapukua. Asuntoni on siten päin että se on kesällä viileä. Nyt kellahdan sohvalle lepäilemään, mitä helkkaria tässä riuhtomaan. Näyttää sukulaisten puutarhoihin tulevan omenoita, pistän toivoni niihin.

    • Mutta.kuka.on.piru

      Todisteet ovat selvät olemme helvetissä 😈

      • ny-syöky-ulos-kuumuuteen

        Ei aivan vielä helvetissä, mutt esikartanossa kuiteski,
        liekit puttuvat, kärvennys ei ole vielä täydellistä,

        itkua ja hammasten kiristystä,


    • Kyllä.kelpaa

      Kun aurinko kääntyy paistamaan parvekkeelle klo 14 niin kelpaa ottaa aurinkoa että rasvat tirisee he he, silmät kiinni ja haaveissa palmun alla.

      • Painoindeksi-hyvä

        Jos istun huolimattomasti, silleen lötkösti, minulle syntyy pieni kylkimakkara. Sen voisin grillata auringossa, muuten ei ihoni salli turhia säteitä, paitsi kasvot ja kämmenet molemmin puolin.


    • dsfvsdf

      Äkkeä ne nämä kuumuudet ohittuu, eihän tässä olla enää mitään 5-vuotiaita joille minuutti on ikuisuus

      • Kärsimätön-kansa

        Nykyteinit ja nuoriso ovat niitä, joille viisikin ylimääräistä sekuntia on "voissa-paistettu-v*ttu."
        Toki monet lähiöissä ja kaupungeissa asuvista aikuisistakin on suht lyhytjännitteisiä.
        Lapset eivät reagoi kovin helposti.


    • Olen onneksi järven rannalla. Hikoiluttaa keittiöhommat jopa syöminen. En edes ole laskenut kuinka monesti olen sukeltanut järveen. Vesikin alkaa olla niin lämmintä että ei paljon virkistä.

    • aivan-hullua-

      Hullua, nyt vieläki ulkona kuumempaa kuin sisällä,,,,, huh huh hellettä
      parvekkeen mittari näyttii juuri äsken kun kävin kattomassa 34 astetta vaikka on varjon puolella, voiko olla totta,

    • paha-olla-suuta-kuivaa

      Vieläkö kaikki on hengissä,
      ulos kun menee menee kuin saunaan,
      paree pysyä sisätiloissa,
      kauppareissun voi venyttää muutamaa tuntia pitempään,
      kaupoissa on viileetä
      siellä on viileä ilmastointi toiminnassa,

      vaikka juo vettä suussa on outo kuiva maku,

    • 1eero

      Parvekkeella mittari näytti noin 50 plussaa, silti otin aurinkoa tunnin samanverran saunassa tuntuu kylmältä.

      • Laiskamittaroimaan

        Minulla ei ole mittareita sisällä ei ulkona ei parvekkeella.
        Säästyy monilta huolilta ja stresseiltä.
        Kyllä keho (ja media) kertoo, milloin on mitäkin.


      • jaksellaan-

        Mun parvekkeen mittari näyttää just nyt 33 astetta v a r j o s s a ,
        parvekkeeni on aina puolenpäivän jälkeen varjossa,
        meille paistaa aurino vain aamupäivän ,
        onnekseni asuntoni on varjonpuolella,
        -- näin kuumat helteet saisi kyllä loppua,
        kevätkesä oli ihana,
        oli aurinkoa ja viileät tuulet,
        ei kylläkää tarennu menne merenrantaan,
        mutta olipa helpompi hengittää,
        pohjolan ihmistä ei ole luotu kuumaan ilmastoon,
        meikä viihtyy mieluummin viileissä tuulissa,


        tulipa arbi-ihmiset mielleen,
        niitten pukeutuminen kuumissa olosuhteissa on aivan toista kuin meillä täällä,
        he pukeutuvat burghaan silmät vaan näkyy,

        olisiko se asu meilläki asiallisempi kuumaa ilmaa vastaan
        kuin nämä uimpuvut ja mitättömät hellevaatteet,


      • tummat-jo-paahtuneet
        jaksellaan- kirjoitti:

        Mun parvekkeen mittari näyttää just nyt 33 astetta v a r j o s s a ,
        parvekkeeni on aina puolenpäivän jälkeen varjossa,
        meille paistaa aurino vain aamupäivän ,
        onnekseni asuntoni on varjonpuolella,
        -- näin kuumat helteet saisi kyllä loppua,
        kevätkesä oli ihana,
        oli aurinkoa ja viileät tuulet,
        ei kylläkää tarennu menne merenrantaan,
        mutta olipa helpompi hengittää,
        pohjolan ihmistä ei ole luotu kuumaan ilmastoon,
        meikä viihtyy mieluummin viileissä tuulissa,


        tulipa arbi-ihmiset mielleen,
        niitten pukeutuminen kuumissa olosuhteissa on aivan toista kuin meillä täällä,
        he pukeutuvat burghaan silmät vaan näkyy,

        olisiko se asu meilläki asiallisempi kuumaa ilmaa vastaan
        kuin nämä uimpuvut ja mitättömät hellevaatteet,

        Arabit (ja tummat) tietävät mitä on lämpö. Kesällä normaalia sellainen 50-55 astetta. Suomen 20-25 asteessa he saavat ankaran flunssan ja vilun väreitä.
        Esimerkiksi eilen Irakissa aamulämpö klo 7 oli siedettävät 40 astetta.


    • mehujädeä.tahtoisin

      Nyt on laskenut lämpötila mukavasti, 26. Toivottavasti tekee vielä jyrkkää laskua, että koti ehtisi viilentyä.

      Sen tämä pökkelömäinen olo sai aikaiseksi, että ahnehdin useamman keksin tv:n äärellä. Enhän minä nyt yleensä noin ;)

      • Heikunkeikku

        26 astetta on ok. Vaasassa on vieläkin yli 31 astetta. Oon odotellut, että hieman viilenisi, mutta näköjään ei. Kävin viileässä suihkussa ja lähden nyt tallustamaan autolle. Kaahaan jonnekin rannalle.
        Kulkusilta mun ulko-oven eteen on tehty, että ei hätiä mitiä.


      • vielä-hengissä-kuiteski
        Heikunkeikku kirjoitti:

        26 astetta on ok. Vaasassa on vieläkin yli 31 astetta. Oon odotellut, että hieman viilenisi, mutta näköjään ei. Kävin viileässä suihkussa ja lähden nyt tallustamaan autolle. Kaahaan jonnekin rannalle.
        Kulkusilta mun ulko-oven eteen on tehty, että ei hätiä mitiä.

        Autolla minäki lähden ajeleen jos kuumuus käy liian tukalaksi,
        autossa toimii jäähdytys tosi tehokkaasti,
        saa varoa ettei palellu,
        ei olenkaa huomaa ulkoilman kuumutta,
        mutta harmi pensaa kuluu huikeesti,
        viileydestä pitää maksaa maltaita ,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe