Vuokrissakin markkasta Euro. Palkat 1/6:ssa !

Haans.seA

Ei ihme, että olette totaalikusessa, ja -veloissa
https://www.salkunrakentaja.fi/2018/07/maksuhairiot-ennatys/

Oikeisto-hallitus sanoo, että "työllisyys" paranee mutta mikä meni vikaan, kun rahanne eivät riitäkään ! Lankesitte ehkä niiden "työvoimapula"-valheeseen ! Tai luulitte, että että niiden Kiky tarkoittaa teitä. Ei niiden taskuun meni ja luu käteesi jäi. Sillä ne valehtelivat ja valehtelevat jälleen.
Ne kusettivat teitä totaalisesti:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/14351841/euro-suomen-taloushistorian-suurin-puhallus

5

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi hansu -parkaa.

      Vuonna 2000 normaali palkka pyöri jossain 10 - 15 000 euron välillä. Tänään 3 000 - 5 000 euron välillä. Eli vain kaksinkertaistunut.

      Tänään yksiön vuokra Stadissa on jotain 500 - 1000 euroa. Paljonkos se olikaan markka-aikaan? Ai niin, nykyään vuokrat ovat keinotekoisen alhaalla. Siinä olet oikeassa, että niitä pitäisi nostaa sellaiset 70%... Katsotaan mielummin kämppien hintoja.

      Vuonna 2000 uusi kämppä meren rannalta stadissa maksoi 20 000 mk/m2. Nykyään vastaavan saa 7 000 e/m2 hintaan. Ei juuri muutosta.

      Paras indikaattori on kuitenkin ostovoima. Se on kasvanut hemmetisti.

      • Nyt on kyllä Rotan aika laittaa kännilukko päälle, noissa laskelmissa kun ei ole mitään järkeä!

        Ei tosin ole Haansinkaan...


      • Haans.seA
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Nyt on kyllä Rotan aika laittaa kännilukko päälle, noissa laskelmissa kun ei ole mitään järkeä!

        Ei tosin ole Haansinkaan...

        Olen ollut havaitsevinani, että välittäjä lkv on karvan realistisempi kuin täyspropagandisti rat.
        Mutta omakohtainen esimerkki. Tulin helsinkiin 1982 ja vuokrasin yksiön malmilta hintaan 600 markkaa/kk. ALkupalkkani oli tuolloin 5000 mk/kk.
        Tänään, persaukset KAIKKI asuu vuokralla (yhteiskunnan alin toimeentulosekktori), jonka lähtöhinta (kuten te välittäjät ilmaisette) on tuo 600 euroa/kk hgissa. Tuota tai suurempaa vuokraa maksetaan takuueläkkeellä (800 eur/kk)tai mediaanieläkkeellä (1200 eur/kk).

        Onhan siinä nyt jumankauta ero takavuosiin ja tähän päivään. Saadaksesi 5000 tonnia tänään kuussa, sinun täytyy olla "herra" (kuten itse melkein ) mutta kun täystyhjätaskut asuvat meidän kustannuksella ja tätä porukkaa on 2 miljoonaa !!!
        SINÄ - ei ne - Maksat niiden vuokrat.

        Kyllä, totaalipuhallus on käynnissä, en tingi näkemyksestäni pätkääkään. Oikeistohallitus on tänään välittäjien lisäksi yksi kovimman luokan valehtelijoista "valtamedioineen".
        Niiden natsien on pakko valehdella, kun järjestelmä on konkurssissa.
        Olkaa sopulit varuillanne, etenkin velkojen kanssa, juuri niitä ne teille nyt tuputtavat - kikyjen lisäksi - eikä muuta.


      • Haans.seA kirjoitti:

        Olen ollut havaitsevinani, että välittäjä lkv on karvan realistisempi kuin täyspropagandisti rat.
        Mutta omakohtainen esimerkki. Tulin helsinkiin 1982 ja vuokrasin yksiön malmilta hintaan 600 markkaa/kk. ALkupalkkani oli tuolloin 5000 mk/kk.
        Tänään, persaukset KAIKKI asuu vuokralla (yhteiskunnan alin toimeentulosekktori), jonka lähtöhinta (kuten te välittäjät ilmaisette) on tuo 600 euroa/kk hgissa. Tuota tai suurempaa vuokraa maksetaan takuueläkkeellä (800 eur/kk)tai mediaanieläkkeellä (1200 eur/kk).

        Onhan siinä nyt jumankauta ero takavuosiin ja tähän päivään. Saadaksesi 5000 tonnia tänään kuussa, sinun täytyy olla "herra" (kuten itse melkein ) mutta kun täystyhjätaskut asuvat meidän kustannuksella ja tätä porukkaa on 2 miljoonaa !!!
        SINÄ - ei ne - Maksat niiden vuokrat.

        Kyllä, totaalipuhallus on käynnissä, en tingi näkemyksestäni pätkääkään. Oikeistohallitus on tänään välittäjien lisäksi yksi kovimman luokan valehtelijoista "valtamedioineen".
        Niiden natsien on pakko valehdella, kun järjestelmä on konkurssissa.
        Olkaa sopulit varuillanne, etenkin velkojen kanssa, juuri niitä ne teille nyt tuputtavat - kikyjen lisäksi - eikä muuta.

        Että 5000 markkaa kuussa vuonna 1982? Ja alkupalkka? Kuka hullu sinulle on maksanut noin kovaa palkkaa?

        Vuonna 1980 keskiansio oli 625 e/kk = 3750 mk/kk. Joo, infaaltio oli kovaa ja palkankorotukset kanssa, mutta olisit edes realistisesti valhedellut saaneesi vaikka 3 000 markkaa, niin joku olisi voinut uskoakin. Tai no, jos sinulla olisi ollut joku korkeakoulutus, niin tuo olisi ollut valtion hommissa ehkä juuri ja juuri mahdollista, mutta kirjoituksistasi huomaa, ettei ole.

        Kerrotko muuten, miten onnistuit valitsemaan saapumisajaksesi tilastoidun historian toisiksimatalimman asuntojen hinnan? Tai no, 1980 oli vielä snadisti halvempaa, mutta esimerkiksi 70- ja 90-luvuilla lähes tuplahintaista.

        Valitettavasti en vuokratilastoja löytänyt noin kaukaa, mutta katsopa vaikka tätä: https://www.stat.fi/artikkelit/2012/art_2012-03-12_004.html?s=0

        > Onhan siinä nyt jumankauta ero takavuosiin ja tähän päivään

        On. Palkka on noussut hieman asuntojen hintoja nopeammin, elinkustannukset ovat nousseet huomattavasti palkkaa hitaammin ja korko on nollissa. Lainaa myös saa, eli ei tarvitse odottaa 35-vuotiaakse ennen ensiasunnon ostamista. Ai niin, ja lainaa voi lyhentää hitaammin. Yhteensä tämä tarkoittaa sitä, että omaan voi muuttaa aiemmin, tuloista pienempi osa menee asumiseen, elintaso on noussut hemmetisti. Asuntojen hinnat olivat pitkään kuopassa, mutta viime vuosien nousu näyttäisi ainakin pk-seudulla normalisoineen tilannetta.


    • vuokranantajaV2000

      Olisikin noin vuokranantajan näkökulmasta, mutta totuus on toinen, vuokrat eivät ole nousseet markka-ajasta kuin 20 - 30%, asuntojen hinnat samalla vertailualueella 110 - 120%.
      Nykyään vuokralla voi asua lähes ilmaiseksi, yhteiskuntakin tukee vuokralla asujaa avokätisesti.
      Vuokriin pitäisi tehdä tasokorotukset vähintään 80 - 100%, jotta saataisiin tilanne oikealle tasolle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe