Mintin kehittäjät hakoteillä

voe.voe

"TimeShift - System Restore feature in Linux Mint
TimeShift for Linux is a application that provides functionality similar to the System Restore feature in Windows and theTime Machine tool in Mac OS.
TimeShift protects your system by taking incremental snapshots of the file system at regular intervals. These snapshots can be restored later to bring your system to the exact state it was in at the time when the snapshot was taken."

Mint ei ole tarvinnut ikinä Windowsin kaltaista palautusjärjestelmää. Siis ei ikinä.
Mint 19-versioon sellainen kuitenkin ympättiin, vaikka ei ole mitään tarvettakaan.

TimeShift lähti synapticissa minun koneesta täysin turhana, sillä palautuspisteistä ei ole tarvetta.

13

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turbo-Urpo1

      Wikipediasta lainattua

      Provokaatio on tahallista toimintaa, jonka tavoitteena on kohteen negatiivinen reaktio, kuten paheksunta, ärsyyntyminen, loukkaantuminen tai suuttuminen. Kohteena voi olla periaatteessa mikä tahansa elollinen olento, joka kykenee osoittamaan tunteensa toimintaa kohtaan, käytännössä usein jokin kehittynyt eläin kuten ihminen tai usein jokin ihmisryhmä. Kun osapuolet eivät tunne toistensa sosiaalisia normeja, tai tekijä ei ota niitä huomioon, voi kyseessä olla myös tahaton provokaatio.

    • turhako_turhake

      Voipa se turha ja tarpeeton ollakin.

    • Järki_voittaa

      Vihdoinkin edes jossain linukskehittäjien piirissä ymmärrettiin, että linuks on ihan samalla tavalla temppuileva ja kaatuileva, kuin muutkin normaalit käyttöjärjestelmät.
      Erinomainen ratkaisu, jos järjestelmänpalautus tulee Minttiin ja miksei muihinkin linukseihin!

      • akkunat_rikki

        Normaalit käyttöjärjestelmät eivät kaatuile eivätkä temppuile.


      • wintemppuilijat

        Winkäyttäjät temppuilevat! Sitten haluavat jatkaa samaa temppuilua paremmissakin kun eivät muuta ymmärrä.


      • blaaaahh

        Täyttä soopaa.
        Olen käyttänyt Linuxeja kymmenisen vuotta, eivätkä ole kaatuneet koskaan.


      • nurinmeni
        blaaaahh kirjoitti:

        Täyttä soopaa.
        Olen käyttänyt Linuxeja kymmenisen vuotta, eivätkä ole kaatuneet koskaan.

        Minulla kaatui viimeksi tänään Linux Mint 18.3 Cinnamon 64bit. Kaatui siis koko kone. Cinnamon itsessään menee juntturaan aika usein, mutta sen saa yleensä resetoitua vielä elävien kirjoihin.


      • Turbo-Urpo1
        nurinmeni kirjoitti:

        Minulla kaatui viimeksi tänään Linux Mint 18.3 Cinnamon 64bit. Kaatui siis koko kone. Cinnamon itsessään menee juntturaan aika usein, mutta sen saa yleensä resetoitua vielä elävien kirjoihin.

        Jos tämä ei ole paskapuhetta, kuten epäilen, olisi mukava kuulla, millä tavalla Cinnamonin juntturaan meno alkoi, ja millä tavalla se uusiutuu, ja mitä tarkoitat resetoinnilla. Tämä ei missään nimessä ole yleistä, joten jos haluat käyttöopetusta, olen varma että Cinnamonin käyttäjät avustavat sinua alkuun mielellään.


      • cinnamoninbugit
        Turbo-Urpo1 kirjoitti:

        Jos tämä ei ole paskapuhetta, kuten epäilen, olisi mukava kuulla, millä tavalla Cinnamonin juntturaan meno alkoi, ja millä tavalla se uusiutuu, ja mitä tarkoitat resetoinnilla. Tämä ei missään nimessä ole yleistä, joten jos haluat käyttöopetusta, olen varma että Cinnamonin käyttäjät avustavat sinua alkuun mielellään.

        Yleensä Cinnamonin alapalkin ikkunapalikat jää juntturaan. Hiiren osoitin muuttuu samalla erinäköiseksi. Siitä pääsee eroon käynnistämällä Cinnamonin uudelleen.


      • Turbo-Urpo1
        cinnamoninbugit kirjoitti:

        Yleensä Cinnamonin alapalkin ikkunapalikat jää juntturaan. Hiiren osoitin muuttuu samalla erinäköiseksi. Siitä pääsee eroon käynnistämällä Cinnamonin uudelleen.

        Kuinka paljon epäilet tehojen puutetta syyksi tuohon ?


      • cinnamonbugs
        Turbo-Urpo1 kirjoitti:

        Kuinka paljon epäilet tehojen puutetta syyksi tuohon ?

        En yhtään. Tehot riittävät todella hyvin. Nytkin on neljä virtuaalikonetta käynnissä, eikä hidasteluja huomaa.


      • Turbo-Urpo1

        OK, minulla on paljon vaatimattomampi kone, jossa en alapalkin takkuamista saanut syntymään, en osaa auttaa.


    • näin_näkisin

      En ymmärrä mitä pahaa tuossa olisi. Joku tumpelo voi kokea olonsa turvallisemmaksi jos tietää että on tuollainen systeemi suojaamassa käyttäjän töpeksimiseltä. Muiden ei tarvitse käyttää jos ei koe tarvitsevansa. Voi jopa poistaa koko ohjelma kuten kaiken muunkin ylimääräiseksi kokemansa. Linuxista voi tehdä juuri sellaisen kuin käyttäjä itse haluaa, se on sitä vapautta ja joustavuutta.
      Nuo valmiit jakelut ovat vaan sellaisia tarjoiluehdotuksia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      353
      4006
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1749
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1268
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe