"TimeShift - System Restore feature in Linux Mint
TimeShift for Linux is a application that provides functionality similar to the System Restore feature in Windows and theTime Machine tool in Mac OS.
TimeShift protects your system by taking incremental snapshots of the file system at regular intervals. These snapshots can be restored later to bring your system to the exact state it was in at the time when the snapshot was taken."
Mint ei ole tarvinnut ikinä Windowsin kaltaista palautusjärjestelmää. Siis ei ikinä.
Mint 19-versioon sellainen kuitenkin ympättiin, vaikka ei ole mitään tarvettakaan.
TimeShift lähti synapticissa minun koneesta täysin turhana, sillä palautuspisteistä ei ole tarvetta.
Mintin kehittäjät hakoteillä
13
325
Vastaukset
- Turbo-Urpo1
Wikipediasta lainattua
Provokaatio on tahallista toimintaa, jonka tavoitteena on kohteen negatiivinen reaktio, kuten paheksunta, ärsyyntyminen, loukkaantuminen tai suuttuminen. Kohteena voi olla periaatteessa mikä tahansa elollinen olento, joka kykenee osoittamaan tunteensa toimintaa kohtaan, käytännössä usein jokin kehittynyt eläin kuten ihminen tai usein jokin ihmisryhmä. Kun osapuolet eivät tunne toistensa sosiaalisia normeja, tai tekijä ei ota niitä huomioon, voi kyseessä olla myös tahaton provokaatio. - turhako_turhake
Voipa se turha ja tarpeeton ollakin.
- Järki_voittaa
Vihdoinkin edes jossain linukskehittäjien piirissä ymmärrettiin, että linuks on ihan samalla tavalla temppuileva ja kaatuileva, kuin muutkin normaalit käyttöjärjestelmät.
Erinomainen ratkaisu, jos järjestelmänpalautus tulee Minttiin ja miksei muihinkin linukseihin!- akkunat_rikki
Normaalit käyttöjärjestelmät eivät kaatuile eivätkä temppuile.
- wintemppuilijat
Winkäyttäjät temppuilevat! Sitten haluavat jatkaa samaa temppuilua paremmissakin kun eivät muuta ymmärrä.
- blaaaahh
Täyttä soopaa.
Olen käyttänyt Linuxeja kymmenisen vuotta, eivätkä ole kaatuneet koskaan. - nurinmeni
blaaaahh kirjoitti:
Täyttä soopaa.
Olen käyttänyt Linuxeja kymmenisen vuotta, eivätkä ole kaatuneet koskaan.Minulla kaatui viimeksi tänään Linux Mint 18.3 Cinnamon 64bit. Kaatui siis koko kone. Cinnamon itsessään menee juntturaan aika usein, mutta sen saa yleensä resetoitua vielä elävien kirjoihin.
- Turbo-Urpo1
nurinmeni kirjoitti:
Minulla kaatui viimeksi tänään Linux Mint 18.3 Cinnamon 64bit. Kaatui siis koko kone. Cinnamon itsessään menee juntturaan aika usein, mutta sen saa yleensä resetoitua vielä elävien kirjoihin.
Jos tämä ei ole paskapuhetta, kuten epäilen, olisi mukava kuulla, millä tavalla Cinnamonin juntturaan meno alkoi, ja millä tavalla se uusiutuu, ja mitä tarkoitat resetoinnilla. Tämä ei missään nimessä ole yleistä, joten jos haluat käyttöopetusta, olen varma että Cinnamonin käyttäjät avustavat sinua alkuun mielellään.
- cinnamoninbugit
Turbo-Urpo1 kirjoitti:
Jos tämä ei ole paskapuhetta, kuten epäilen, olisi mukava kuulla, millä tavalla Cinnamonin juntturaan meno alkoi, ja millä tavalla se uusiutuu, ja mitä tarkoitat resetoinnilla. Tämä ei missään nimessä ole yleistä, joten jos haluat käyttöopetusta, olen varma että Cinnamonin käyttäjät avustavat sinua alkuun mielellään.
Yleensä Cinnamonin alapalkin ikkunapalikat jää juntturaan. Hiiren osoitin muuttuu samalla erinäköiseksi. Siitä pääsee eroon käynnistämällä Cinnamonin uudelleen.
- Turbo-Urpo1
cinnamoninbugit kirjoitti:
Yleensä Cinnamonin alapalkin ikkunapalikat jää juntturaan. Hiiren osoitin muuttuu samalla erinäköiseksi. Siitä pääsee eroon käynnistämällä Cinnamonin uudelleen.
Kuinka paljon epäilet tehojen puutetta syyksi tuohon ?
- cinnamonbugs
Turbo-Urpo1 kirjoitti:
Kuinka paljon epäilet tehojen puutetta syyksi tuohon ?
En yhtään. Tehot riittävät todella hyvin. Nytkin on neljä virtuaalikonetta käynnissä, eikä hidasteluja huomaa.
- Turbo-Urpo1
OK, minulla on paljon vaatimattomampi kone, jossa en alapalkin takkuamista saanut syntymään, en osaa auttaa.
- näin_näkisin
En ymmärrä mitä pahaa tuossa olisi. Joku tumpelo voi kokea olonsa turvallisemmaksi jos tietää että on tuollainen systeemi suojaamassa käyttäjän töpeksimiseltä. Muiden ei tarvitse käyttää jos ei koe tarvitsevansa. Voi jopa poistaa koko ohjelma kuten kaiken muunkin ylimääräiseksi kokemansa. Linuxista voi tehdä juuri sellaisen kuin käyttäjä itse haluaa, se on sitä vapautta ja joustavuutta.
Nuo valmiit jakelut ovat vaan sellaisia tarjoiluehdotuksia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379