Mikä neuvoksi kun imurin letkuun on juuttunut kangas huivi. Letku on n.6 metriä pitkä ja tukos on puolessa välissä. Imemällä se ei lähde. Olisiko kellään mitään "vippaskonstia" tähän asiaan.
Keskuspölynimurin letku tukossa APUA
6
5388
Vastaukset
- Konsti Nro 1
Pitäisi laittaa ohut vaijeri samasta imupäästä mistä tämä huivi on mennyt sisään, ja ystävällinen pieni koukku päässä joka pyöräyttämällä ottaa kiinni huiviin, aivan kuin krokotiili tappaa/paloittelee saaliinsa! Malttia ettei koukku riko letkua!
Ps. rautalankakoukku oikenee helposti ja ottaa kiinni laitoihin !- oon mätä
Hommaa viemäriraetta joka on tarkoitettu viemärien tukkeiden aukaisuun. Hoitaa syövyttämällä myös tekstiilit mutta ei vahingoita muovia.
Omalla vastuullasi tietenkin!!!!
- MINÄ
Kokeile vaijerilla, jolla avataan viemäritukokset.
TAI SIT tavallinen 10mm vaijeri teippiä vaan päähän ettei takertele turhaan - imuriin
Kokeilee imeä vielä huivia imuriin ja puristele letkua samaan aikaan siitä kohdasta, missä se on jumissa. Sain tällä konstilla ainakin paksun sukan imettyä imuriin kun se oli juuttunut letkuun.
Kerro lähtikö?- Konsti Nro 1
Kysymyksessä on keskuspölynimuri !
Muuten huivi voi tarttua rakenteiden sisällä kulkevaan putkeen!
Sain vaan sen käsityksen kun kirjoitit letkun mitaksi noin 6 metriä ?
Jos kysymyksessä on tavallinen imuri niin imua vaan !
No niin kerrotko ?
- minä tein joskus
tavallista eristetyä sähköjohtoa (ML 1.5 neliöö)
työntää toisesta päästä. Se menee tukoksesta ohi ja tulee toisesta päästä ulos (6 m menee helposti) ja sitten sinne toiseen päähän sidotaan joku rätti ja vedetään johto takaisin. Putsaa tullessaan letkun.
(joku ihmettelee että miksi juuri sähköjohtoa. No, kas kun olen sähkömies niin sitä nyt pyörii nurkissa kieppi jos toinenkin. Mutta kyllä sitä saa muutkin ostaa kaupasta, ei oo kallista)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2231397- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!62985Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809