Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kuurot/huonokuuloiset

intissä

vapautetaanko kuurot/huonokuuloiset vai käyvätkö he intin....

9

2157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -TP-

      Kyllä vapautetaan, eli molempiakin,kuuroja ja huonokuuloisia. He eivät voi suorittaa inttiä.

    • Rymy-Eetu

      Hyvin harvoin lievästi huonokuuloiset voivat pääsee armeijalla... mutta kyllä halusin mennä armeijalle ja armeijaväet hylkäsivät meitä.
      Olisi kuurot sopii tarkka-ampujaksi, tutka-valvojaksi, autonkuljettajaksi, kouluttajaksi, jne...
      Mutta oli muutamat kerralla vapaaehtoinen maanpuolustuksen järjestö (MPKry)järjesti nämä kuuroille ja huonokuuloisille kurssista, turvakurssille, SRA:n turvakurssille (ase- ja ampumakoulutus), jne...
      Kävin ja muita kuurot mukana yhden SRA:n kurssissa, niin kouluttajat huomasivat aivan erilaisen tavalla kun kuurot osaavat paremman asekäsittelyssä koska kuurot keskittivät tarkempi "visio" kuinka kouluttajat opettivat näitä aseet kanssa.
      Ja monet kouluttajat yllättivät kuurot ampumaan ampumaradalla, koska nämä ovat niin rauhalliset ampumassa maalitaululle ja kohdelle.
      Ja toisen asiassa on eräs kurssijohtaja esitti minulle voin käydä aisti-ilmavalvonnalla, siellä sujui hyvin onnistunut ilmavalvonnassa...

    • vapautettu

      Itelle oli aluksi aika kova paikka, kun hylättiin kutsunnoissa, en ollut varautunut siihen. Olen aina ollut laitteen kanssa normaalikoulus ilman erikoisempia järjestelyjä, ainoo oikeastaan että yritän istua mahdollisimman edessä. En ole koskaan halunnut "erottua" massasta, mutta nyt tuli pakosta eteen. No, tulipahan asevelvollisuus muutamassa tunnissa selvitettyä ;) Seuraavana edessä loput yo-kirjoitukset. Ai niin joo, sen verran on koulus vapautuksia, et yo-kuunteluista on vapautettu myöskin. Tosin normaalikokeissa olen aina tehnyt kuuntelut, mut nyt aattelin antaa periks, ettei läpipääsy vaarannu liiaksi...
      Muilla vastaavia kokemuksi?

      • -TP-

        Juu, minäkin olin vapautettu yo-kuuntelusta,kun olin aikoinaan yo-kirjoituksissa.Minun kohdallani se oli kuitenkin jo selvä asia,kun olen kuuro. Muistan sen,että lähetin lääkärin lausunnon sinne yo-lautakunnalle. Niin tuli heti myöntävä päätös yo-lautakunnalta,eli vapautus yo-kuuntelusta tuli.


      • -TP-

        Ai niin,tuli vaan mieleen.. olin kuullut,että diabetesta tai epilepsiaa sairastava mies ei pääse armeijaan,vaikka olisikin täysin kuuleva.

        Ainakin mun kuuleva avopuolisoni kertoi niin,etteivät he pääse armeijaan,jos on diabetesta tai epilepsiaa. Mun avopuolisoni kävi kyllä armeijan aikoinaan, mutta tiesi kuitenkin tuosta,ketkä eivät voi päästä inttiin.


    • Taurus_74

      kuurot/huonokuuloiset yleensä vapautetaan. Itse olisin mennyt armeijaan tonne rannikkovartiostoon.
      Mutta olin siinä rajalla että olisin päässyt ja kuitenkin olivat sitä mieltä että ei kannata ottaa
      riskiä siihen mitä jos ei pärjääkkään. Kävin kyllä kutsunnoissa. Harmi kun ei kuuroille/huonokuuloiselle voi tehdä omaa ryhmää missä voivat käydä intin. Se olisi hyvä juttu ja voisi tehdä muuta kuin lähteä sotarintamalle. Minusta olisi mahtavaa, upeeta jos kuurot ja huonokuuloiset pääsisivät armeijaan. Vois olla vaikka tulkki siinä mukana. Tai jotain sinnepäin....

      • Isaskar

        Kuurot eivät mitään armeijaa tartte eikä tartte opetella tappohommia ja kuuro olisi turvallisuusriski jossain sodassa. Ei tartte änketä kaikkeen älyttömyyteen. Kyllä jossain kriisitilanteessa kuuroille hommia löytyy kotirintamalla riittävästi. Varsinaine vitsi kuuro soturi joka ei kuule ees mistä päin laukaukset tulevat!!


      • puer86
        Isaskar kirjoitti:

        Kuurot eivät mitään armeijaa tartte eikä tartte opetella tappohommia ja kuuro olisi turvallisuusriski jossain sodassa. Ei tartte änketä kaikkeen älyttömyyteen. Kyllä jossain kriisitilanteessa kuuroille hommia löytyy kotirintamalla riittävästi. Varsinaine vitsi kuuro soturi joka ei kuule ees mistä päin laukaukset tulevat!!

        Armeijan perimmäinen tarkoitushan on pitää uhittelevat naapurit aisoissa. Sotatantereella kun sattuu joku aisti puuttumaan, niin ei siinä pahemmin tätä tehtävää suoriteta...


    • Tapu

      Joo, minut ainakin vapautettiin lääkärintodistuksella vuonna 1975. Paperissa lukee että vapautettu rauhan aikana ja siirretty nostoväen toiseen luokkaan. Se takoittanee sitä että sodan sattuessa laitetaan miinanpolkijaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2132
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1818
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      32
      1802
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1540
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1506
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1412
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1281
    Aihe