kuurot/huonokuuloiset

intissä

vapautetaanko kuurot/huonokuuloiset vai käyvätkö he intin....

9

2455

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -TP-

Kyllä vapautetaan, eli molempiakin,kuuroja ja huonokuuloisia. He eivät voi suorittaa inttiä.

• Rymy-Eetu

Hyvin harvoin lievästi huonokuuloiset voivat pääsee armeijalla... mutta kyllä halusin mennä armeijalle ja armeijaväet hylkäsivät meitä.
      Olisi kuurot sopii tarkka-ampujaksi, tutka-valvojaksi, autonkuljettajaksi, kouluttajaksi, jne...
      Mutta oli muutamat kerralla vapaaehtoinen maanpuolustuksen järjestö (MPKry)järjesti nämä kuuroille ja huonokuuloisille kurssista, turvakurssille, SRA:n turvakurssille (ase- ja ampumakoulutus), jne...
      Kävin ja muita kuurot mukana yhden SRA:n kurssissa, niin kouluttajat huomasivat aivan erilaisen tavalla kun kuurot osaavat paremman asekäsittelyssä koska kuurot keskittivät tarkempi "visio" kuinka kouluttajat opettivat näitä aseet kanssa.
      Ja monet kouluttajat yllättivät kuurot ampumaan ampumaradalla, koska nämä ovat niin rauhalliset ampumassa maalitaululle ja kohdelle.
      Ja toisen asiassa on eräs kurssijohtaja esitti minulle voin käydä aisti-ilmavalvonnalla, siellä sujui hyvin onnistunut ilmavalvonnassa...

• vapautettu

Itelle oli aluksi aika kova paikka, kun hylättiin kutsunnoissa, en ollut varautunut siihen. Olen aina ollut laitteen kanssa normaalikoulus ilman erikoisempia järjestelyjä, ainoo oikeastaan että yritän istua mahdollisimman edessä. En ole koskaan halunnut "erottua" massasta, mutta nyt tuli pakosta eteen. No, tulipahan asevelvollisuus muutamassa tunnissa selvitettyä ;) Seuraavana edessä loput yo-kirjoitukset. Ai niin joo, sen verran on koulus vapautuksia, et yo-kuunteluista on vapautettu myöskin. Tosin normaalikokeissa olen aina tehnyt kuuntelut, mut nyt aattelin antaa periks, ettei läpipääsy vaarannu liiaksi...
      Muilla vastaavia kokemuksi?

• -TP-

Juu, minäkin olin vapautettu yo-kuuntelusta,kun olin aikoinaan yo-kirjoituksissa.Minun kohdallani se oli kuitenkin jo selvä asia,kun olen kuuro. Muistan sen,että lähetin lääkärin lausunnon sinne yo-lautakunnalle. Niin tuli heti myöntävä päätös yo-lautakunnalta,eli vapautus yo-kuuntelusta tuli.

• -TP-

Ai niin,tuli vaan mieleen.. olin kuullut,että diabetesta tai epilepsiaa sairastava mies ei pääse armeijaan,vaikka olisikin täysin kuuleva.

Ainakin mun kuuleva avopuolisoni kertoi niin,etteivät he pääse armeijaan,jos on diabetesta tai epilepsiaa. Mun avopuolisoni kävi kyllä armeijan aikoinaan, mutta tiesi kuitenkin tuosta,ketkä eivät voi päästä inttiin.

• Taurus_74

kuurot/huonokuuloiset yleensä vapautetaan. Itse olisin mennyt armeijaan tonne rannikkovartiostoon.
      Mutta olin siinä rajalla että olisin päässyt ja kuitenkin olivat sitä mieltä että ei kannata ottaa
      riskiä siihen mitä jos ei pärjääkkään. Kävin kyllä kutsunnoissa. Harmi kun ei kuuroille/huonokuuloiselle voi tehdä omaa ryhmää missä voivat käydä intin. Se olisi hyvä juttu ja voisi tehdä muuta kuin lähteä sotarintamalle. Minusta olisi mahtavaa, upeeta jos kuurot ja huonokuuloiset pääsisivät armeijaan. Vois olla vaikka tulkki siinä mukana. Tai jotain sinnepäin....

• Isaskar

Kuurot eivät mitään armeijaa tartte eikä tartte opetella tappohommia ja kuuro olisi turvallisuusriski jossain sodassa. Ei tartte änketä kaikkeen älyttömyyteen. Kyllä jossain kriisitilanteessa kuuroille hommia löytyy kotirintamalla riittävästi. Varsinaine vitsi kuuro soturi joka ei kuule ees mistä päin laukaukset tulevat!!

• puer86
        Isaskar kirjoitti:

Kuurot eivät mitään armeijaa tartte eikä tartte opetella tappohommia ja kuuro olisi turvallisuusriski jossain sodassa. Ei tartte änketä kaikkeen älyttömyyteen. Kyllä jossain kriisitilanteessa kuuroille hommia löytyy kotirintamalla riittävästi. Varsinaine vitsi kuuro soturi joka ei kuule ees mistä päin laukaukset tulevat!!

Armeijan perimmäinen tarkoitushan on pitää uhittelevat naapurit aisoissa. Sotatantereella kun sattuu joku aisti puuttumaan, niin ei siinä pahemmin tätä tehtävää suoriteta...

• Tapu

Joo, minut ainakin vapautettiin lääkärintodistuksella vuonna 1975. Paperissa lukee että vapautettu rauhan aikana ja siirretty nostoväen toiseen luokkaan. Se takoittanee sitä että sodan sattuessa laitetaan miinanpolkijaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      61
      2079
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1708
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1418
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1389
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      237
      1337
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1195
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1166
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      351
      1109
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      326
      1100
    Aihe