Jääkö kuukautiset pois kun tehdään sterilisaatio? Jos ei jää, onko jollain kokemuksia että tulevatko niukemmiksi edes, vai lisääntyykö vuoto entisestään? Tyhymiä tässä kyselen, mutta kun haluaisin päästä eroon kuukautisista eikä hormonikierukka sovi!!!
sterilisaatio ja kuukautiset
11
2065
Vastaukset
- Perusteellinen vastaaja
Miehen sterilisaatio ennemminkin lisää naisen kuukautisia, sillä ainoa tapa, jolla mies vaikuttaa asiaan, on naisen saattaminen raskaaksi, jolloin kuukautiset jäävät pois naiselta joksikin aikaa.
Jos kysymyksesi taas koskee naisen sterilisaatiota, niin lopputulos riippuu sterilisaatiotavasta. Jos se tehdään poistamalla munasarjat, loppuvat kuukautiset, jollei samalla aloiteta hormonikorvaushoitoa. Jos sterilisaatio tehdään tukkimalla munatorvet tavalla tai toisella, ei vaikutusta kuukautisiin ole.- ---
Jos sterilisaatio tehdään poistamalla kohtu, ei kuukautisia tule enää koskaan eikä millään konstilla.
- pois vaan
jos et halua lapsia.
Itse olen menossa kohdunpoistoon, kun vihaan kuukautisian enkä erityisesti pidä lapsistakaan. Tarvitsi hieman kyllä taisetella lääkäreiden kanssa, mutta sain lopulta yhden vakuuttuneeksi, että ihan oikeasti haluan eroon kuukautisistani. Lisäksi mulla on on end-jotain, mikä aihauttaa kipuja ja runsaita vuotja.- hiiru-miiru
mutta eikö kohdunpoistoon vaadita tosi hyvät syyt,ennen ku sitä suostutaan tekemään?
- pois vaan
hiiru-miiru kirjoitti:
mutta eikö kohdunpoistoon vaadita tosi hyvät syyt,ennen ku sitä suostutaan tekemään?
paljon lääkäristä. Mun piti mennä kolme kertaa ja sitten sattui lääkäri, joka suostui kohdunpoistoon. Mulla on kyllä enempi kyse henkisistä syistä, mutta onneksi löytyi myös fyysisiä syitä, joita lääkäri sitten hieman paisutteli lausunnossaan. Kyseinen lääkäri myös tulee tekemään leikkauksen, mihin olen menossa vajaan kuukauden päästä.
- kuuloista!
pois vaan kirjoitti:
paljon lääkäristä. Mun piti mennä kolme kertaa ja sitten sattui lääkäri, joka suostui kohdunpoistoon. Mulla on kyllä enempi kyse henkisistä syistä, mutta onneksi löytyi myös fyysisiä syitä, joita lääkäri sitten hieman paisutteli lausunnossaan. Kyseinen lääkäri myös tulee tekemään leikkauksen, mihin olen menossa vajaan kuukauden päästä.
Miksi nainen haluaa eroon omasta kohdustaan? Yhtä merkillistä minusta, kuin että haluaisi vaikkapa hakkauttaa pois isovarpaansa!
Kummallinen kohdunriipomisvimma! Ja joka toinen näyttää haukkuvan kuukautisiaan liiallisiksi. Itselläni runsaiden kuukautisten (tamponi kestää pahimpana vuotopäivänä max 1-2 tuntia) ainoa haitta on, ettei uskalla silloin pitää vaaleaa hametta, ja tietysti pitää olla mahdollisuus mennä vessaan tarvittaessa. Mutta eipä ole stressannut minua milloinkaan! - pois vaan
kuuloista! kirjoitti:
Miksi nainen haluaa eroon omasta kohdustaan? Yhtä merkillistä minusta, kuin että haluaisi vaikkapa hakkauttaa pois isovarpaansa!
Kummallinen kohdunriipomisvimma! Ja joka toinen näyttää haukkuvan kuukautisiaan liiallisiksi. Itselläni runsaiden kuukautisten (tamponi kestää pahimpana vuotopäivänä max 1-2 tuntia) ainoa haitta on, ettei uskalla silloin pitää vaaleaa hametta, ja tietysti pitää olla mahdollisuus mennä vessaan tarvittaessa. Mutta eipä ole stressannut minua milloinkaan!aina inhonnut itseäni naisena ja kaikkea siihen liittyvää. Mulle kohdunpoisto on ihana ajatus. Musta tulee edes neutraali.
- minä myös
kuuloista! kirjoitti:
Kummallinen kohdunriipomisvimma! Ja joka toinen näyttää haukkuvan kuukautisiaan liiallisiksi. Itselläni runsaiden kuukautisten (tamponi kestää pahimpana vuotopäivänä max 1-2 tuntia) ainoa haitta on, ettei uskalla silloin pitää vaaleaa hametta, ja tietysti pitää olla mahdollisuus mennä vessaan tarvittaessa. Mutta eipä ole stressannut minua milloinkaan!Meitä on joka lähtöön, kaikkien haave ei ole saada omia lapsia. Itsekin olen 29, koskaan en ole kärsinyt minkäänlaisesta vauvakuumeesta mutta helvetillisistä kuukautiskivuista kyllä (olen oksennellut ja pyörtyillyt niiden takia nuorempana ja nykyäänkin joudun syömään Burana 800:sia niihin, vaikka liikun aktiivisesti ja elämäntavat on muutenkin terveet), joten ottaisin ilomielin kohdunpoiston jos sen vain saisi pienemmällä tappelulla. Mutta kun ei, joten näillä näkymin olen pakotettu syömään säännöllisesti kipulääkkeitä ja pitämään vähintään yhden sairaslomapäivän kuussa kunnes vaihdevuodet alkavat. Kuulostaako hyvältä? Ei minusta ainakaan.
- pois vaan
minä myös kirjoitti:
Meitä on joka lähtöön, kaikkien haave ei ole saada omia lapsia. Itsekin olen 29, koskaan en ole kärsinyt minkäänlaisesta vauvakuumeesta mutta helvetillisistä kuukautiskivuista kyllä (olen oksennellut ja pyörtyillyt niiden takia nuorempana ja nykyäänkin joudun syömään Burana 800:sia niihin, vaikka liikun aktiivisesti ja elämäntavat on muutenkin terveet), joten ottaisin ilomielin kohdunpoiston jos sen vain saisi pienemmällä tappelulla. Mutta kun ei, joten näillä näkymin olen pakotettu syömään säännöllisesti kipulääkkeitä ja pitämään vähintään yhden sairaslomapäivän kuussa kunnes vaihdevuodet alkavat. Kuulostaako hyvältä? Ei minusta ainakaan.
luulin, että joutuisin syömään pillereitä ym. vaihdevuosiin asti. Sitten päätin olla sinnikäs enkä antaa periksi ennen kuin mulla on leikkaus varattuna. Vuosi siihen meni, mutta kannattihan se. Se on kyllä paljon lääkäristä kiinni ja ilmeiseti myös paikkakunnasta.
- löytyy apua
minä myös kirjoitti:
Meitä on joka lähtöön, kaikkien haave ei ole saada omia lapsia. Itsekin olen 29, koskaan en ole kärsinyt minkäänlaisesta vauvakuumeesta mutta helvetillisistä kuukautiskivuista kyllä (olen oksennellut ja pyörtyillyt niiden takia nuorempana ja nykyäänkin joudun syömään Burana 800:sia niihin, vaikka liikun aktiivisesti ja elämäntavat on muutenkin terveet), joten ottaisin ilomielin kohdunpoiston jos sen vain saisi pienemmällä tappelulla. Mutta kun ei, joten näillä näkymin olen pakotettu syömään säännöllisesti kipulääkkeitä ja pitämään vähintään yhden sairaslomapäivän kuussa kunnes vaihdevuodet alkavat. Kuulostaako hyvältä? Ei minusta ainakaan.
on olemassa useampiakin valmisteita luontaistuotteita, jotka tasoittavat hormonitoimintaa ja auttavat kuukautiskipuihin. Ota selvää ja kokeile, myös esim. joogasta on joillekin ollut apua. Apua on saatavissa, myös ruokavalio vaikuttaa, moskaruuat vek.
- yksi
ei vaikuta kuukautisiin mitenkään, siis pysyy entisellään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain647556Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242979- 1431813
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1211501Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1711451- 1321182
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53774