sterilisaatio ja kuukautiset

tyhymä

Jääkö kuukautiset pois kun tehdään sterilisaatio? Jos ei jää, onko jollain kokemuksia että tulevatko niukemmiksi edes, vai lisääntyykö vuoto entisestään? Tyhymiä tässä kyselen, mutta kun haluaisin päästä eroon kuukautisista eikä hormonikierukka sovi!!!

11

2065

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perusteellinen vastaaja

Miehen sterilisaatio ennemminkin lisää naisen kuukautisia, sillä ainoa tapa, jolla mies vaikuttaa asiaan, on naisen saattaminen raskaaksi, jolloin kuukautiset jäävät pois naiselta joksikin aikaa.

Jos kysymyksesi taas koskee naisen sterilisaatiota, niin lopputulos riippuu sterilisaatiotavasta. Jos se tehdään poistamalla munasarjat, loppuvat kuukautiset, jollei samalla aloiteta hormonikorvaushoitoa. Jos sterilisaatio tehdään tukkimalla munatorvet tavalla tai toisella, ei vaikutusta kuukautisiin ole.

• ---

Jos sterilisaatio tehdään poistamalla kohtu, ei kuukautisia tule enää koskaan eikä millään konstilla.

• pois vaan

jos et halua lapsia.
      Itse olen menossa kohdunpoistoon, kun vihaan kuukautisian enkä erityisesti pidä lapsistakaan. Tarvitsi hieman kyllä taisetella lääkäreiden kanssa, mutta sain lopulta yhden vakuuttuneeksi, että ihan oikeasti haluan eroon kuukautisistani. Lisäksi mulla on on end-jotain, mikä aihauttaa kipuja ja runsaita vuotja.

• hiiru-miiru

mutta eikö kohdunpoistoon vaadita tosi hyvät syyt,ennen ku sitä suostutaan tekemään?

• pois vaan
        hiiru-miiru kirjoitti:

mutta eikö kohdunpoistoon vaadita tosi hyvät syyt,ennen ku sitä suostutaan tekemään?

paljon lääkäristä. Mun piti mennä kolme kertaa ja sitten sattui lääkäri, joka suostui kohdunpoistoon. Mulla on kyllä enempi kyse henkisistä syistä, mutta onneksi löytyi myös fyysisiä syitä, joita lääkäri sitten hieman paisutteli lausunnossaan. Kyseinen lääkäri myös tulee tekemään leikkauksen, mihin olen menossa vajaan kuukauden päästä.

• kuuloista!
        pois vaan kirjoitti:

paljon lääkäristä. Mun piti mennä kolme kertaa ja sitten sattui lääkäri, joka suostui kohdunpoistoon. Mulla on kyllä enempi kyse henkisistä syistä, mutta onneksi löytyi myös fyysisiä syitä, joita lääkäri sitten hieman paisutteli lausunnossaan. Kyseinen lääkäri myös tulee tekemään leikkauksen, mihin olen menossa vajaan kuukauden päästä.

Miksi nainen haluaa eroon omasta kohdustaan? Yhtä merkillistä minusta, kuin että haluaisi vaikkapa hakkauttaa pois isovarpaansa!
        Kummallinen kohdunriipomisvimma! Ja joka toinen näyttää haukkuvan kuukautisiaan liiallisiksi. Itselläni runsaiden kuukautisten (tamponi kestää pahimpana vuotopäivänä max 1-2 tuntia) ainoa haitta on, ettei uskalla silloin pitää vaaleaa hametta, ja tietysti pitää olla mahdollisuus mennä vessaan tarvittaessa. Mutta eipä ole stressannut minua milloinkaan!

• pois vaan
        kuuloista! kirjoitti:

Miksi nainen haluaa eroon omasta kohdustaan? Yhtä merkillistä minusta, kuin että haluaisi vaikkapa hakkauttaa pois isovarpaansa!
        Kummallinen kohdunriipomisvimma! Ja joka toinen näyttää haukkuvan kuukautisiaan liiallisiksi. Itselläni runsaiden kuukautisten (tamponi kestää pahimpana vuotopäivänä max 1-2 tuntia) ainoa haitta on, ettei uskalla silloin pitää vaaleaa hametta, ja tietysti pitää olla mahdollisuus mennä vessaan tarvittaessa. Mutta eipä ole stressannut minua milloinkaan!

aina inhonnut itseäni naisena ja kaikkea siihen liittyvää. Mulle kohdunpoisto on ihana ajatus. Musta tulee edes neutraali.

• minä myös
        kuuloista! kirjoitti:

Meitä on joka lähtöön, kaikkien haave ei ole saada omia lapsia. Itsekin olen 29, koskaan en ole kärsinyt minkäänlaisesta vauvakuumeesta mutta helvetillisistä kuukautiskivuista kyllä (olen oksennellut ja pyörtyillyt niiden takia nuorempana ja nykyäänkin joudun syömään Burana 800:sia niihin, vaikka liikun aktiivisesti ja elämäntavat on muutenkin terveet), joten ottaisin ilomielin kohdunpoiston jos sen vain saisi pienemmällä tappelulla. Mutta kun ei, joten näillä näkymin olen pakotettu syömään säännöllisesti kipulääkkeitä ja pitämään vähintään yhden sairaslomapäivän kuussa kunnes vaihdevuodet alkavat. Kuulostaako hyvältä? Ei minusta ainakaan.

• pois vaan
        minä myös kirjoitti:

Meitä on joka lähtöön, kaikkien haave ei ole saada omia lapsia. Itsekin olen 29, koskaan en ole kärsinyt minkäänlaisesta vauvakuumeesta mutta helvetillisistä kuukautiskivuista kyllä (olen oksennellut ja pyörtyillyt niiden takia nuorempana ja nykyäänkin joudun syömään Burana 800:sia niihin, vaikka liikun aktiivisesti ja elämäntavat on muutenkin terveet), joten ottaisin ilomielin kohdunpoiston jos sen vain saisi pienemmällä tappelulla. Mutta kun ei, joten näillä näkymin olen pakotettu syömään säännöllisesti kipulääkkeitä ja pitämään vähintään yhden sairaslomapäivän kuussa kunnes vaihdevuodet alkavat. Kuulostaako hyvältä? Ei minusta ainakaan.

luulin, että joutuisin syömään pillereitä ym. vaihdevuosiin asti. Sitten päätin olla sinnikäs enkä antaa periksi ennen kuin mulla on leikkaus varattuna. Vuosi siihen meni, mutta kannattihan se. Se on kyllä paljon lääkäristä kiinni ja ilmeiseti myös paikkakunnasta.

• löytyy apua
        minä myös kirjoitti:

on olemassa useampiakin valmisteita luontaistuotteita, jotka tasoittavat hormonitoimintaa ja auttavat kuukautiskipuihin. Ota selvää ja kokeile, myös esim. joogasta on joillekin ollut apua. Apua on saatavissa, myös ruokavalio vaikuttaa, moskaruuat vek.

• yksi

ei vaikuta kuukautisiin mitenkään, siis pysyy entisellään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      64
      7556
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      124
      2979
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      143
      1813
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1669
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      121
      1501
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      171
      1451
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1182
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      869
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      774
    Aihe