telefinland on aivan perseestä

kiitos telefinland

just. 110e:n puhlasku 1kk:n käytöstä (puhepaketti). En ole eläissäni saanut noin isoa laskua!!! Siispä takaisin Saunalahteen!!! Ja kun ajttelin kokeilla josko telefinlandin paketissa 450min 19,90e/kk puhlaskuni olisi pienenmpi (Saunalahdella ollut aina n.50e/kk) niin ei kun puolet isompaa laskua pukkaa!!! Ja telefinlandin paskalle joutuu jonottamaan ikuisuuden asiakaspalveluun (jonotin 45min kunnes en enää jaksanut)! Nettisivut ovat aivan surkeat ja laskut helvetin epäselkoisia. Telefinland vittuun!!!!

37

14148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tf omistaja

      kannattaa siis puhua se 450min kuukauden aikana jottei maksa turhasta seur. laskussa.ja laskutus alkaa sekunnin tarkkuudella.ylimenevä osuus puhmin sekä sms veloitushinta on 9.9 senttiä
      ulkomaille sekä palvelunumeroihin veloitushinta on myös 9,9 senttiä.

      • kiitos telefinland

        en koskaan puhuisi kovinkaan paljon yli 450 minuuttia. Tuohan on yli 7 tuntia, keskimäärin olen puhunut saunalahdella juuri tuon 7h. Nyt laskun mukaan olen puhunut 10h 14min, ei silti luulisi tulevan näin isoa laskua. Tekstiviestejä olen lähettänyt 223 kpl (sms-paketti sisältää 200 viestiä 9,90e/kk). Ja kun vaihdoin Saunalahteen 3.2., ovat veloittaneet kuukausimaksun 19,90 silti (eli koko kk maksun vaikka käytin liittymää vain 2 päivää helmikuussa). Ihanan kallista!


      • kiitos telefinland

        ulkomaille en soita ikinä enkä mielestäni ole pahemmin palvelunroihin soittanut, ehkä yhen-kaksi kk:ssa.


      • höh...
        kiitos telefinland kirjoitti:

        en koskaan puhuisi kovinkaan paljon yli 450 minuuttia. Tuohan on yli 7 tuntia, keskimäärin olen puhunut saunalahdella juuri tuon 7h. Nyt laskun mukaan olen puhunut 10h 14min, ei silti luulisi tulevan näin isoa laskua. Tekstiviestejä olen lähettänyt 223 kpl (sms-paketti sisältää 200 viestiä 9,90e/kk). Ja kun vaihdoin Saunalahteen 3.2., ovat veloittaneet kuukausimaksun 19,90 silti (eli koko kk maksun vaikka käytin liittymää vain 2 päivää helmikuussa). Ihanan kallista!

        Kuulostaisi Saunalahti ja TeleFinland hyvin samanhintaisilta tapauksessasi. Jos tf:n kuukausimaksu on suurempi, on se sinulle edullisempi (lisäminuutit olisivat vääjäämättä halvempia), helpommin etu operaattorien välillä näkyy minuuttihinnassa - pienempää minuuttihintaa tarjoava on todennäköisesti(ks. alla) sinulle halvempi.

        Mitkä ovat ko. operaattorien puhelunkytkentämaksut? Muistaakseni Saunalahti oli pari vuotta sitten kuuluisa siitä, että se oli erittäin halvasta minuuttihinnasta puhelunkytkentämaksun takia alle minuutin pituisissa puheluissa kalliimpi, kuten esim. Sonera. Arvaatko, mikä oli puhelun keskipituus silloin? Aivan oikein... Tilanne on muuttunut niin paljon, että tuosta ei voi vetää johtopäätöksiä nykypäivän hintakilpailuetuun operaattorien välillä.

        Kuukausimaksu on kuukausimaksu. Kaksinkertainen (tf sl) kuukausimaksu on hinta siitä, että vaihdoit operaattoria.


      • Sämpylä
        kiitos telefinland kirjoitti:

        en koskaan puhuisi kovinkaan paljon yli 450 minuuttia. Tuohan on yli 7 tuntia, keskimäärin olen puhunut saunalahdella juuri tuon 7h. Nyt laskun mukaan olen puhunut 10h 14min, ei silti luulisi tulevan näin isoa laskua. Tekstiviestejä olen lähettänyt 223 kpl (sms-paketti sisältää 200 viestiä 9,90e/kk). Ja kun vaihdoin Saunalahteen 3.2., ovat veloittaneet kuukausimaksun 19,90 silti (eli koko kk maksun vaikka käytin liittymää vain 2 päivää helmikuussa). Ihanan kallista!

        ... eli avasin viime vuonna kokeeksi Tele Finlandin liittymän. Liittymä aukesi muistaakseni 28.11., eli silloin, kun sim-kortti tipahti postiluukusta. Liittymätyypiksi otin ilmeisesti pulina-liittymän (?), koska hinnoittelu oli: puhetta 450 min/kk hintaan 19,90. Tähän päälle otin myös tekstaripaketin á 50 viestiä/kk. Kuinka ollakaan, 1 kk:n, eli voisi ajatella vähintään 28:lle päivälle ajateltu kuukausimaksu veloitettiin naurettavasta 3:sta päivästä marraskuulta, jonka pituinen aika oli marraskuuta jäljellä, kun liittymäkortin vastaanotin! Kuukausimaksuhan se, kuukausi on 3:n päivän pituinen... ihan järkevää...


      • Jukka15

        telefinland on Soneran putka. samallaisia paskoja molemmat. Kaikki saa ko putkasta tarpeekseen hyvin nopeasti, paitsi valtio joka antaa pukan kupata itseään iloisesti,mutta verotuloillahan se maksetaan, niin että eihän sillä ole mitään väliä mitä se maksaa. Ruotsalaiset saivat tarpeekseen holtittomasta varain käytöstä ja erosivat suomen osuudesta. Tästä olisi kerrottavaa vaikka kuinka paljon, mutta en viitsi aikaani tuhlata moiseen roskaan.


      • HelppoaOn

        Ollut TF yli 10 v. Hyvin pelannut Soneran verkko, kohtuuhintainen. Siirryi paketteihin, koska puhun aika lailla ja 500 min ei riittänyt, välillä tuli n. 90 e laskuja. Nyt paketti 27 e sis. puh/viestit/netti 4G. Tällaisen hankkisin, vaikkei olisi älypuhelinta. Pelkkä puhe on usein enemmän kuin koko paketti monella muullakin. Mutta koska on vanha puhelin, niin ei älytä hankkia halpaa pakettia. Mulla nyt 5000 min/kk ja en ole tonniin vielä päässyt tuosta :)

        Yksi TF:llä ärsyttää. Katson paljon utubea netistä, niin rajatonta dataa kuluu. Soittelevat tasaisesti ja lässyttävät nettiliittymästä. Sitä mulla ei ole, koska älypuh. riittää. // Muuten aspa on hyvä ja nopea. 10 min kauempaa en oo koskaan jonottanut, se onneksi ilmaista paketista.


    • kokenut sen vierestä

      Taitaa tämän takana olla liittymämyyjä kun noin puoltaa liittymää!!!

      Mun kaverilla on TELEFINLAND,ja puhui puhelimen laskurin mukaan n.6h,ja sillä on puhepaketti...noh LASKUA TULI 119e,ja erittely pyydettiin silloin smaointein,ja nyt on menny 14 VRK siitä,kun se asiakaspalvelusta sanottiin lähteneen!!!

      VAIHTAKAA VIELÄ KUN VOITTE LIITTYMÄÄ,koska muillekkin on tippunu samanlaisia laskuja!!!

    • virh. laskutuksesta

         varoittelin jo viime kesänä laskutuksesta tällä palstalla.ei vain tuntunut kukaan uskovan silloin.veloittivat 0800 ilmaisnumeroon soitoista.kuinka moni mahtoi maksaa turhaan.hyvittivät pitkän taistelun jälkeen (kuluttajaviraston tiedossa)

      • tehnyt!

        oli nopea vierailuni joulukuussa TF:n verkossa.

        1. asia jota ihmettelin, oli kortin toimitus. se kesti paikallisen myyjän liikeessä tehdystä tilauksesta 2 vka, ja koko vaihto n. 3vkoa.

        tämä ei ollut vielä syy miksi vaihdon sen seuraavana päivänä ( 18h ) aukeamisesta takaisin kalliimpaan elisaan...

        2. tilasin liittymään palvelunumero eston... no en sitten saanut asiakaspalveluun edes yhteyttä, että olisin saanut puhelimeen MMS-asetuksia... Sillon pannu paloi...

        Vaikka aikaisempi operaattorini olikin kallis, niin silti se sai asetukset kuntoon... Kadun syvästi seikkailuani TF:llä... olisi pitänyt jättää koko reissu tekemättä.... Onneksi Elisa otti takaisin, vaikka aiemmasta siirrosta oli aikaa vain se 18 tuntia, ja siirto kesti taas 10pv sekin vain siksi, että siinä oli juhlapyhä välissä... ÄLKÄÄ SORTUKO TF:n tai KOLUMBUKSEEN, jos haluatte palvelua... taitaa sauniskin olla samassa paskassa.


      • Tele Finland
        tehnyt! kirjoitti:

        oli nopea vierailuni joulukuussa TF:n verkossa.

        1. asia jota ihmettelin, oli kortin toimitus. se kesti paikallisen myyjän liikeessä tehdystä tilauksesta 2 vka, ja koko vaihto n. 3vkoa.

        tämä ei ollut vielä syy miksi vaihdon sen seuraavana päivänä ( 18h ) aukeamisesta takaisin kalliimpaan elisaan...

        2. tilasin liittymään palvelunumero eston... no en sitten saanut asiakaspalveluun edes yhteyttä, että olisin saanut puhelimeen MMS-asetuksia... Sillon pannu paloi...

        Vaikka aikaisempi operaattorini olikin kallis, niin silti se sai asetukset kuntoon... Kadun syvästi seikkailuani TF:llä... olisi pitänyt jättää koko reissu tekemättä.... Onneksi Elisa otti takaisin, vaikka aiemmasta siirrosta oli aikaa vain se 18 tuntia, ja siirto kesti taas 10pv sekin vain siksi, että siinä oli juhlapyhä välissä... ÄLKÄÄ SORTUKO TF:n tai KOLUMBUKSEEN, jos haluatte palvelua... taitaa sauniskin olla samassa paskassa.

        Tele Finlandin liittymä toiminut loistavasti eikä puh.laskuissa ym. mitään ihmeellistä. 4 kk kokemuksella. Joten turha marista, pelkkä peiliin katsominen riittää jo vähentämään puhelinlaskua.


      • Vesseli
        Tele Finland kirjoitti:

        Tele Finlandin liittymä toiminut loistavasti eikä puh.laskuissa ym. mitään ihmeellistä. 4 kk kokemuksella. Joten turha marista, pelkkä peiliin katsominen riittää jo vähentämään puhelinlaskua.

        Tää kommentti varmaan pitää paikkansa.
        Oon tyytyväinen vaikk se piti vuorokauden kännyä kiinni ennenku aukes.
        Puheäänet on PALJON parempia kuin ACN:ssä!


    • asiakas

      Juuri vaihdoin puhepakettiin (450 min). Ei mitään moitittavaa, ensimmäinen lasku tuli ja kaikki kunnossa, kuuluvuus loistava, aspaan pääsee nopeasti jos tarvetta ja nettikäyttis todella näppärä. Suosittelen.

    • Erittäin pettynyt ja huijattu!

      Minulle myytiin Tele-Finlandin kautta "tekstari-liittymä" eli sellainen jolla pystyy lähettämään 900 tekstaria/kk ja hintaan 8,5 euroa. Otin liittymän 13-vuotiaalle tyttärelleni ja puheaikaa sovottiin 1,5 euroa, joten saldorajaksi laitettiin 10 euroa.....tästä oli seurauksena se, että pyörittelen nyt käsissäni 160 euron laskua....olen yrittänyt selvittää laskua soittamalla numeroon...turhaan, olen lähettänyt sähköpostitse kirjeitä turhaan, ei vastausta ja uutta laskua pukkaa päälle, vaikka olen irtisanonut liittymän....ainut vastaus oli tyly viesti, jossa ilmoitettiin, että liittymään ei ole mahdollista saada saldorajaa vain "muistutus", mikä ei estä käyttöä....anyway, puheluista oli muutenkin laskutettu kalleimman taksan mukaan, sama puheaika DNA:n liittymässä maksoi 40 euroa...IHMETELLÄ TÄYTYY KUINKA TÄLLAINEN TOIMINTA VOI OLLA LAILLISTA SUOMESSA!!!

      • sulla on

        jos luulee että voi soitella 1,50 eurolla noin helvetin paljo.mieti nyt vähän paljonko saa puhua 160 eurton edestä vaikka soittaisin millä danan tai soneran kalliilla liittymällä?


      • niko

        ..se sun lapses on lähetelly niitä viestejä johonkin tv-chatteihin jotka EI TODELLAKAAN KUULU niihin 900 viestiin. Kannattas varmaan kysäistä.


      • Kygä

        Ensinnäkään Teleksiin ei voi asettaa saldorajaa. Toiseksi jos vähänkään vilkaisee laskuun niin vastaus suureen laskuun yleensä löytyy. Penska on tilannut soittoääniä tai lähetelly chättiviestejä.


      • p3lle

        kyl saa olla tyhmä et tulee tänne kysymään miks tulee 160euron lasku. kyllä laskuerittelystä näkee tasan tarkkaan mistä lasku koostuu. penskas olis joutunut puhuun yli 1000min jotta tollanen lasku olis tullut. kyl saa syyttää itseään kun antaa kännykän lapselle, eikä vahdi sen käyttöä. mutta todennäköisesti tuo lasku on koostunut viihdenumeroista, oli sitten chatti tai mikä tahansa kyseessä.


      • ...

        Ois varmaan kannattanu laittaa palvelu tekstiviesti ja puhelu esto! tommoseen summaan on täytyny puhua aika paljon jos on soittanut vain normaalihintasii puheluja!


    • skeidoja

      tilasin ton telefinlandin, kun sain saunalahdelta ilmoituksia mm. saldorajan ylityksisistä, vaikkei mulla sellaista ole. samaten aiheettomia sim-kortin vaihtokehotuksia. käämi palo siinä vaiheessa, kun s-l virheellisesti ilmoitti liittymän käytön estosta. muutaman tunnin päästä pahoiteltiin virhrrllisiä viestejä. onko samaa ongelmaa telefinlandilla. tai suosittele jotain muuta 6,9s/min

    • j00p

      Tuota aika kumma juttu et 110euron lasku, kai ne jonkun virheen ovat tehneet. olihan mullaki alussa telefinlandil pieni ongelma mut se ei sit ollutkaan ongelma ja se saatiin korjattua.

      • fox

        Mullakin on ollu epämääräisiä laskuja niinku varmaan sadalla muullaki. Niitä virheitä ei tälläsellä alalla sais tulla. Ei aina voi tukeutua siihen ihminen tekee virheitä. Nää virheet on tahallisia


    • j00p

      tuota heih! käyttäkää nettipuheluja. ei maksuja eikä mitään. maksuton ja yksinkertainen. vai mitä mieltä porukka on!?

      • Jarijarre1967

        ilmaista jos soitat matkapuhelimiin ja erikoishinnoiteltuhin yms. numeroihin. Ainoastaan esim. Skypessä keskenään ei maksa mitään, eli molemmat käyttää Skypeä. Ja Messengerissä sama juttu.


    • Jababdabaduuu

      Kaikki toiminut hyvin, ennen puhelinlasku about 100e ja nyt jää siihen 30 päälle... Ei oo kyllä mitään moitteita.. 70e kuussa en valita pienistä... enkä soittele asiakaspalveluun.. TF on ihan hyvä....

    • Turhaan myös odotellut

      Olen kyllä huomannu ittekki, että asiakaspalvelunumerot on koko ajan varattu TeleFinlandilla. Sattu nääs ittelläki olemaan pahoja ongelmia liittymän kanssa.... Olen sitten soittanu tällaseen numeroon ja melkein heti ovat vastanneet: 02-7615401.....

    • hulahul

      sain myös telefinlandilta tähtitieteellisiä laskuja ja vaikka minulla oli tekstaripaketti, viestit laskutettiin normaalin taksan mukaan. kun vihdoin yli tunnin jonottamisen jälkeen pääsin asiakaspalveluun, sieltä vastattiin vain, että voi voi. ei puhettakaan hyvityksestä saatika anteeksipyynnöstä. uskomattoman kalliiden laskujen tulo jatkui. olin muka lähettänyt muutamassa päivässä yli 300 viestiä ja puhunut puhelimessakin yli 12 tuntia. asiakaspalvelussa taas kaksi päivää jonotettuani, asiakaspalvelija sanoi minun puhuneen 461 minuuttia eli 11 minuuttia puhepaketin yli, lupasi selvittää asian ja ottaa yhteyttä. tähän päivään mennessä ei kukaan ole yhteyttä ottanut. taas tunteja jonotettuani toinen asiakaspalvelija vain tokaisi, että kyllä olet puhunut kaikki 12 tuntia ja lähes iski luurin korvaan. sama laskutus vain jatkui ja jatkui, ja mikä surullisinta, jatkuu yhä, vaikken enää heidän asiakkaansa olekaan. useana päivänä jonotin uudesta dna- liittymästäni heidän asiakaspalveluun, missä edes yli tunnin jonotuksen jälkeen ei vastattu. olen lähettänyt heille 3 sähköpostiviestiä kertoen asiani ja pyytänyt heitä ottamaan yhteyttä - ilman tulosta. nyt alan hoitamaan asiaa kuluttaja-asiamiehen kanssa. hyvä telefinland! liittymää avatessani minulle luvattiin, että asiakaspalveluun jonotus kestää MAX 15 minuuttia, juupa juu, ja telefinlandin tiedotteen mukaan keskim. jonotusaika on 4min, 3sek. haloo! ja laskujen luvattiin pienenevän. "eikö ole ihanaa kun tietää kuinka paljon menee puhelinlaskuun, niin voi elää huoletta?", myyjä minulta kysyi. joo, oisihan se, mutta telefinlandilla tätä ei tapahdu, kun vieläkin laskuttavat ihan omiaan, vaikken ole heidän asiakkaansakaan ollut aikoihin. ja kaiken huippu oli, että tänään tuli vielä asiakaspostia... herätkää saatanan paskat siellä! ei muuta kuin kaikki me kimppaan ja viidakkorumpu soimaan. Hannu Karpolla on asiaa ja niin on myös minulla! tämä ei meinaan jää tähän. ei kun kaikki vaan työntämään juttuja joka ikiseen mediaan ja koko paska laaki alas!

      • kohta ex-asiakas

        Mieheni otti Pulina-liittymän, joka menikin vahingossa Piipperiksi, jonka puhelut ovat paljon kalliimpia kuin pulinan. Yritimme saada liittymää vaihdetuksi ja vasta kolmannella kerralla se onnistui. Hyvityksiä emme ole vieläkään saaneet. Laskutuspäällikkö Kurki oli sitä mieltä, ettei meillä ole mitään todisteita siitä, että liittymää on yritetty vaihtaa. Maksoin itse edellisen laskun ilman viitenumeroa ja laitoin asiasta viitteen kohdalle viestiä - no enkös ole saantu jo pari karhua ja viivästyskorkoa, jota ne totisesti aio maksaa.

        Älkää missään tapauksessa ottako mitään TeleFinlandin liittymää!


      • viilaada
        kohta ex-asiakas kirjoitti:

        Mieheni otti Pulina-liittymän, joka menikin vahingossa Piipperiksi, jonka puhelut ovat paljon kalliimpia kuin pulinan. Yritimme saada liittymää vaihdetuksi ja vasta kolmannella kerralla se onnistui. Hyvityksiä emme ole vieläkään saaneet. Laskutuspäällikkö Kurki oli sitä mieltä, ettei meillä ole mitään todisteita siitä, että liittymää on yritetty vaihtaa. Maksoin itse edellisen laskun ilman viitenumeroa ja laitoin asiasta viitteen kohdalle viestiä - no enkös ole saantu jo pari karhua ja viivästyskorkoa, jota ne totisesti aio maksaa.

        Älkää missään tapauksessa ottako mitään TeleFinlandin liittymää!

        Otin enkä kadu. Palvelu pelaa ja hinta edullisin mitä muihin tulee. 17 ekee ja 500 minsaa. Jos tiedät halvemman niin kerro.


      • hulahul
        viilaada kirjoitti:

        Otin enkä kadu. Palvelu pelaa ja hinta edullisin mitä muihin tulee. 17 ekee ja 500 minsaa. Jos tiedät halvemman niin kerro.

        et kadu? hyvä niin, mutta ootapa vaan...


    • toinen ex-asiakas

      Telefinlandilla ei edes ole omaa puhelinnumeroa laskutukselle, vaan sinne pitää ensin soittaa MAKSULLISEEN asiakaspalvelunumeroon, jossa siis pelkkä jonottaminenkin maksaa. Todellakin se 4, min 30 sekuntia on iha nunta ja harhaa, itse olen jonottanut lähemmäs tunnin joka kerran. Meni jo liittymä vaihtoon.

      • höpö

        Sitä vaan et viimeks jonotin 2 min 45 sek. Katsoppas tarkkaan mikä on asiakspalvelun numero! Jonotus maksutonta! Et siitä.


    • laskutettu

      Älä ihmeessä...minulle tippuu telefinlandilta laskuja vaikken ikinä edes avannut liittymääni jonka meinasin ottaa joulukuun alussa.Luojan kiitos tulin järkiini ja pysyin elisan asiakkaana!Nyt kätösessä telefinlandin lasku helmikuulta!Uskomatonta pelleilyä!Asiakaspalveluun on turha soitella-läpi et pääse.Siispä lähentin nyt sähköpostia asiakaspalveluun josko siellä olisi joku lukutaitoinen-mitä tosin epäilen vahvasti!

      • reeta

        itse olen lähettänyt lukuisia sähköposteja telefinlandin asiakaspalveluun pyytäen yhteydenottoa - yhtään vastausta ei ole tullut. tänään lähti kirjallinen reklamaatiopyyntö kuluttaja-asiamiehen suosituksesta. saa nähdä miten käy... lupasivat ottaa jutun hoitaakseen jos vastausta ei kuulu ja laskutus vaan jatkuu. keinot loppuu, mitä tässä voi enää tehdä...?


      • vaihtaja

        Itselläni kävi niin että liittymä ei auennut kun luvattiin...no soitin ja valitin. Sain ilmaset kaks kuukautta puhepakettiini. Palvelu pelaa telesuomessa! Ja puhelinlasku kurissa nyt pitkään. 18 ekee kuussa ja puhun 500 minsaa.


    • Vaihtaja

      Kummaa valitusta. Jos puhepaketti sisältää tietyn puheajan ja kuukausimaksun, niin luulisi että ymmärrys pelaa. Tottakai ylimeneviltä minuuteilta maksetaan sitten lisää!!!
      Siis kaikki mikä on yli 450 minsaa niin niistä rapisee laskua lisää.
      Mulla cubiossa laskua n. 100 €. Siirryin telesuomeen jopa lasku putoaa....nyt viimeksi 21€. Et silleen ja nyt tuli tänään infoa et 500 minsaa ja hinta putos 17.90€
      Koko perhe siirtynyt telesuomeen!

    • Jarijarre1967

      Kyllähän se lähtee kuule siitä miten paljon soitat. Saa vähän niinkuin sen kuvan että,uskottelit itsellesi että kun on puhepaketti-liittymä voi huoletta soitella paljonkin. Se on vain niin että kun on käyttänyt puhepakettiin sovitun puheajan (minuutit) alkaa perusmaksun lisäksi raksuttamaan lisää maksamista ja niinhän se asia onkin. Olet nimittäin puhunut todella paljon ajallisesti katsoen jos puhepaketti oli 450 min ja 19,90€. Ja huomioi että tekstiviestit mm. lisätään perusmaksuun kuin myös erityis hinnoitellut puhelut. Minulla rehellisesti sanoen puh.laskut pienenivät. Haukut kyllä siinä suhteessa väärää puuta, se noin 90€:n lisä siihen puhepaketin perusmaksuun on aikamoinen. Olet siis vaan puhunut paljon, tunnusta pois. Olen itsekin aikoinaan liian isoissa puh.laskuissa rypenyt ja tärkeimpänä piti vaan ekaksi tunnustaa soittavansa paljon. Hyvää Joulua Sulle ja Uudet Vuodet. Tv: J.A.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe