Suomessa on työttömien geeniperimä

IsopääKivikautinen

Suomessa laiskuus on yhdistettyhä suureen kokoon, valkoisiin hiuksiin, vähäiseen karvoitukseen, hobbitti kehotyyppiin ja runsaaseen alkoholin kulutukseen.

Kohtapuolin avataan kansan oma Alko puoti, valtiosta irrottettu pahemyynti jumalallisella hinnoittelulla.

Leena Paloiheinä tutkii mukavalla liksalla CIA:n salaisella apurahalla kuinka saisi varsinkin Varsinais-Suomen työttömät kuriin. Kurikan salainen tutkimuskeskus lupaa uusia tapoja olla kuten ilmainen auto, netti ja tietokone, kansalaispalkka, globaali passi.

On pohdittu työttömyyden syitä puuhun ja metsään. Puukin on työtön, niin myös suomalainen. Puu vain seisoo tekemättä mitään.

Mitä enemmän suomalainen yrittää työllistyä, sitä enemmän on työttömiä.
Ruotsalaiset osaavat valehdella, minkä pitkä monarkki kausi on opettanut heille.
He kertovat että työttömyys on 3 % kun se on suurempi.
Suomen rehellisyys on kirjattu Unescon säiliölistalle, jotta tottuus kuultaisiin muuttumattomana.

Siis työttömyys jää eikä sipilä ole muuhun tarpeen kuin pontikkapuuhun.
Puolikin milliä työtä ehkäisee seuraavat työrupeamat puolella.
Ellei kyse ole tislatusta kivikauden itseistyytyväisyysarvosta.

2

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jehna

      Suurella osalla on liian suuret olettamukset itsestään ja kieroon kasvaut ”minä minä”-mentaliteetti . Jukka-Petterin pitäisi saada vähintään yhtä hyvä palkka kesken jääneellä putkireiskan koulutuksella kuin seitsemän vuotta lääkkiksessä opiskelleella napurin Kalevilla. Ja vaikka se koulu olisikin loppuun käyty, niin eihän se putkireiskan työ hohdokasta ole. Ajatella nyt, kun pitää oma aika käyttää työhön ja kaiken lisäksi siitä saa palkkaa, jolla ei kateta uutta iPhonea tai plasma tv:tä ja asuntolainaa. Niin ja unohtamatta kaikkia niitä lainoja&pikavippejä, joita rahanpuutteessa on otettu. Ei. Parempi se on olla työttömänä. Toista tutkintoa ei kannata lähtä hankkimaan eri alalta, koska ei kiinnosta. Kaiken lisäksi kaverin kaveri on joskus opiskellut kauemmin kuin sen kolme vuotta, eikä siltikään saanut töitä. Ei se opiskelukaan siis kannata, parempi olla kotona turvassa maailman pahuudelta ja kaikelta uudelta, joka ei omaan pieneen kuplaan mahdu.

    • tkfjfhf

      Siitä vaan koittaa ihan vapaasti jos niin kannattavaa on työttömäsi ryhtyä ,taitaa tulla äitiä ikävä kovin nopeasti näillä nykynössyköillä .
      Joku puhuu potaskaa kun eu kehottaa s.turvan nostoa ja Orpo paasaa työn houkuttelevaisuudesta ja sen riittämättömyydestä viitaten että ei kannata ottaa duunia mukamas vastaan saarnaansa , , epäilen tätä jälkimmäistä pälliä joka tuntuu elävän omassa kuplassaan eikä tiedä normi-ihmisen arjesta paljoakaan , tuskin ostaa edes omia paitojaankaan itse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2240
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1751
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      157
      1606
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1382
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1378
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      293
      1237
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1109
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1052
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe