Olen lukenut juttuja palveluviestinumero 17162, mutta niissä on lähetetty ihan tekstiviesti...minulle kävi näin:
16.6.2018 olin selaamassa nettiä kännykällä ja yhtäkkiä näyttöön tuli laatikko, jossa luki kutakuinkin näin:
"Liian monta Google"jotain" on päällä" ja haluaa varmistaa, etten ole robotti. Yritin sulkea selainta monta kertaa, mutta laatikko vaan pompsahti eli en päässyt siitä eroon...luulin sen sitten olevan tärkeäkin ja lähetin laatikkoon viestin "txt20-TEST".
Illemmalla sain numerosta 17162 viestin, jossa luki: "Kiitos. Vahvista koodi on "****4564678***106569". Cryptagen. Price20 Maksutuki: ( 905557253366) johon en sitten noteerannut, kun ajattelin vastaamisen maksavan sen 20€.
Noh maksullinen se oli ilman vastaamistakin..operaattorilta tuli lasku, jossa oli Palveluviestimaksu 20€!!!!
Yritin sitten lähettää numeroon viestin "STOP", mutta tuli ilmoitus, että vastaaminen saattaa olla maksullista??? Joten viestin lähettäminen jäi, koska siinä ei ilmoitettu summaa.
Mapel.fi kertoi numeron kuuluvan Unwire.fi:lle, johon laitoin sähköpostia...odottelen mielenkiinnolla vastausta, jos sellaisen mahdollisesti saisin.
Soitin siitä sitten vielä operaattorille, mutta heillä ei ollut ohjeistusta, kun eivät ole kuulleet tälläisestä. Neuvona vain, että vaihtaisi numeron.
Onkos kenellekkään muulle näin sattunut ja saitteko tilauksen lopetettua lähettämällä STOP-viestin ilman maksuja? Vinkkejä ottaisin vastaan....
Viesti numerosta 17162
7
1276
Vastaukset
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/121075-poliisi-varo-tata-tekstaria
Huijausviestejä eikä näihin kannata reagoida.- Mister62
Selvisikö asia? Ittelleni tuli jokin tekstiviesti just tuolta 17162-numerosta , jota en edes kokonaan lukenut vaan vain deletoin sen. En siis vastannut mitään, enkä tilannut mitään. Seuraavassa puhelinlaskussa näkyi 20 euron palveluviestimaksu! Reklamoituani kyseiseen Unwire-firman asiakaspalveluun että en ole mitään tilannut, enkä aio maksaa, sieltä tuli jokin epämääräinen englanninkielinen vastaus jonka lopussa kyseltiin pankkiyhteystietoja. Telia pesee kätensä asiasta kokonaan, ovat vain kuulemma postin osassa koko asiassa eikä heille kuulemma kuulu todistaa palveluntarjoajan todenperäisyyttä. Telia uhkaa kyllä pakkoperinnällä jos noille huijareille ei maksa! Pitänee ottaa yhteyttä kuluttajansuoja-asiamieheen, eihän nyt perkele tuosta vaan voi ihmisille laskuja lähetellä! Ei ainakaan pitäisi!
- Taloustirehtööri
Tietenkään Telia ei tee asialle mitään koska se saa ainakin yhtä suuren osan maksusta kuin huijari. Jostain kummallisesta syystä teleoperaattorit saavat Suomessa harjoittaa rikollista toimintaa vuodesta toiseen.
- A.Kauppinen
#Tilaamattomista tekstiviestipalveluista ei tarvitse maksaa" "Jos puhelinlaskulla on veloituksia tilaamattomista palveluista, tulee asiasta reklamoida kirjallisesti sekä puhelinoperaattorille että palvelun tarjoajalle, jos se on tiedossa. Jos asia ei muuten selviä, asiasta voi ilmoittaa myös poliisille."
https://www.viestintavirasto.fi/kyberturvallisuus/tietoturvanyt/2012/03/ttn201203201203.html - Tyhmyydestäsakotetaan
Jos on niin typerä, että vastaa näihin huijausviesteihin, niin saakin maksaa sen 20e oppirahoina. Ei hemmetti kuinka tyhmiä jotkut ovat.
- Mister62
"Tyhmyydestä sakotetaan". Niin, siis minun tapauksessani kävi niin, että en sata varmasti vastannut viestiin mitään. Siitä huolimatta rapsahti 20€ palveluviestimaksu. Asia on tällä hetkellä kuluttajasuoja-asiamiehellä käsittelyssä.
- Anonyymi
Itselläni tabletti latauksessa, ja kun otin käteeni niin oli itsekseen avannut viestinlähetysikkunan tähän numeroon viestillä txt20-test. Onneksi tässä ei ole sim korttia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72528- 1211801
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1241513Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391497Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1741327Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1611302- 1481275
- 521208
- 591148
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.651091