Mökille tulee painevesi. Käymälänä kompostoiva käymälä. Olosuhteiden pakosta minun pitäisi harmaat vedet johtaa umpikaivoon. Tuli mieleen, että rakentaisin 5x5m korkeus 15cm altaan,, johon johtaisin nuo jätevedet. Sen hyötytilavuus olisi noin 3000l, joka riittäisi hyvinkin vuotuisille jätevesilleni. Kattaisin altaan, jotta sadevedet eivät sinne pääsisi. Sitten antaisin vain veden haihtua ja lapioisin kiintoaineet tarpeen mukaan pois. Mahtaako toimia, tuleekohan talvi ja jäätyy ennen kuin vesi ehtii haihtua. Miten saisin määriteltyä veden haihtumisnopeuden (mm/m2) Suomen keskimääräisessä kesässä. Harmaavesistä ei pitäisi paljon hajuhaittaa olla. Mahtaisikohan kelvata viranomaiselle, jos selvittää mihin kiintoaines joutuu.
Toinen ajatus oli rakentaa suihku ja lämmminvesiboileri terassille. Mökistä veisin kaikki vesi- ja viemärilaitteet pois ja tukkisin lattiakaivot, Tällöin rakennuksessa ei muodostu jätevesiä eikä se tarvitse jäteveden käsittelyä. Terassi ei taas ole jätevesiasetuksen tarkoittama rakennus lainkaan eli ei sekään vaadi jätevesien käsittelyä.
Harmaavesien haihdutus
Hanttiinpanija
1
442
Vastaukset
- Anonyymi
kokeilitko, minuakin kiinnostaa. Lasketin ChatGPT'llä, että vesikuution haihdutus vaatii 0,5 pinokuutiota halkoja, jos lähtötilanteessa veden lämpötila on 20 astetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 473542
- 1053355
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342591Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262258- 201819
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51709- 1821688
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3841417- 251071
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91048