Kaason roolissa lompakko kovilla

YllättynytKaaso

En olisi ikinä uskonut, miten kovilla voi lompakko ja aika olla kaason roolissa... Olin otettu ja onnellinen tästä kunnia- ja luottamus- ja kunniatehtävästä, mutta en olisi uskonut, miten paljon voi maksaa ja työllistää yhden ystävän häät.
Olen ensimmäistä kertaa kaasona ja rahatilanteeni ei ole maailman paras, sillä olen opiskelija ja osa-aikatyössä. Kiireen lisäksi kuluja siis saa tarkkailla. Olen ottanut useita kertoja palkattomia vapaita ainakin 3:n hääpalaverin (mukana myös muut kaasot ja bestmanit, jotka asuvat hääparin lähellä) takia ja ajanut paikan päälle 100 km niitä pitämään. Kuunnellut ja tukenut lukuisat kerrat erilaisissa morsianta stressaavissa tilanteissa, kuten tuskailut kukkien värisävyistä, suihkurusketuksen onnistumisesta, tuntien analyysia kolmen eri sormusvaihtoehdon välillä, jne jne., Useilla häämessuilla juossut perässä ja ollut huippukiinnostunut jokaisesta eri servettivaihtoehdosta jne jne. Lisäksi kuunnellut tuntien huolta, miten stressaa se, että stressaako hän liikaa häissä vai voisiko hän myös nauttia sekä miten sulhasta taas ei stressaa, että haluaisi, että sulhanenkin fiilistelisi enemmän, ja sitten näitä analystoidaan tunteja.
Mutta sitten hääpalaverien (nämä nyt niinkään harmita) liittyviin kuluihin, jotka vähän yllättäneet... Polttarit tulivat mun osalta maksamaan 400€. Siihen vielä omakustanteisesti puku 200€, kampaukset ja lahjaKINKO??, niin kyllä nämä ystävän häät vähintään 700€ tulee minulle kustantamaan :O Jos tulonmenetykset palkattomista vapaista (kuten häitä edeltävä päivä ja palaverit) huomioidaan, niin päästään reilusti yli 1000€ enkä halua tarkempaa summaa edes laskea. Lisäksi harmittaa, että nämä kustannukset ovat pois omista juhlistani, joissa olisin halunnut juhlia pyöreitä vuosiani... Sen sijaan järjestän jotain pienimuotoista, mihin on enää "vain varaa"... Omat juhlani (lopulta tarkemmin siis illanistujaiset) ajoittuvat juuri polttarien ja häiden keskelle....
Onko nämä kustannukset ihan normaaleja ja olen vain "vähän yllättynyt", kun en aikaisemmin kaasona ole toiminut (mukana on toki kaksi muutakin kaasoa, mutta läheisillä sukulaissuhteilla ja paremmilla tuloilla, mikä vähän eri toki...) Mitä teille kaason/bestmanin roolissa toimiminen on tullut kustantamaan?

4

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkklo

      Seuraavalla kerralla muistat pyytää korvauksen kustannuksista.
      Entäs sitten kun nämä kuitenkin eroavat jossain vaiheessa ja nainen menee uudelleen naimisiin, menetkö kaasoksi? :)

      • YllättynytKaaso

        Joo, täytyy kyllä varmaan seuraavalla kerralla sanoa, että minulla ei palkattomaan vapaaseen ole enää yksinkertaisesti varaa - että osallistumalla hääpalaveriin jää minulta kuukauden ruuat saamatta. Tulonmenetys on ihan yhtä paha (ellei pahempi) kuin että osallistumisesta joutuisi jotain suoraa maksamaan. Joo, todella toivon, että sentään uusintakierrosta ei tule. :P


    • Kurjiajuttuja

      Sama! Ja kun "paras" ystäväni pääsi naimisiin, häät oli pidetty niin ei ole ottanut kertaakaan yhteyttä. Nyt häistä 7 vuotta. Aluksi itse pidin yhteyttä mutta lopetin kun tuntui että olen vaan riesa. Keväällä katsoin facesta niin ei ole kertaakaan 5 vuoteen tykännyt/kommentoinut mitään minulle. Vittu. Heivasin sen meneen. Koen että käytti vain hyväksi.
      En saanut mistään edes kiitosta.

      • YllättynytKaaso

        Auts, tuo vasta pahalta tuntuisikin, että kaiken jälkeen toinen ei olisi edes kiitollinen ja tyytyväinen ja mitään ei kuuluisi. Kyllä harmittaisi mua nämä megakulut vielä enemmän, jos kävisi kuin tapauksessasi. Tässä mun tapauksessaani morsian sentään on kyllä ollut kiitollinen ja iloinen ainakin polttareista (itse häät ovatkin sitten vasta syksymmällä). Sanoi, että oli yllättynyt ja rakasti kaikkea, mitä oltiin polttareihin järjestetty ja kiitteli sydänten kera moneen kertaan (onneksi... yhteensä noin 1700€ maksavista saa kyllä onnessaan ollakin, kaikilla oli myös asenne kohdillaan ja ilma oli paras mahdollinen jne.) Kamalaa, että sinulle jäi hyväksi käytetty olo... Pettymys on ihan kauhee tollasissa tilanteissa, ymmärrän hyvin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1362
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1160
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    Aihe