Kaason roolissa lompakko kovilla

YllättynytKaaso

En olisi ikinä uskonut, miten kovilla voi lompakko ja aika olla kaason roolissa... Olin otettu ja onnellinen tästä kunnia- ja luottamus- ja kunniatehtävästä, mutta en olisi uskonut, miten paljon voi maksaa ja työllistää yhden ystävän häät.
Olen ensimmäistä kertaa kaasona ja rahatilanteeni ei ole maailman paras, sillä olen opiskelija ja osa-aikatyössä. Kiireen lisäksi kuluja siis saa tarkkailla. Olen ottanut useita kertoja palkattomia vapaita ainakin 3:n hääpalaverin (mukana myös muut kaasot ja bestmanit, jotka asuvat hääparin lähellä) takia ja ajanut paikan päälle 100 km niitä pitämään. Kuunnellut ja tukenut lukuisat kerrat erilaisissa morsianta stressaavissa tilanteissa, kuten tuskailut kukkien värisävyistä, suihkurusketuksen onnistumisesta, tuntien analyysia kolmen eri sormusvaihtoehdon välillä, jne jne., Useilla häämessuilla juossut perässä ja ollut huippukiinnostunut jokaisesta eri servettivaihtoehdosta jne jne. Lisäksi kuunnellut tuntien huolta, miten stressaa se, että stressaako hän liikaa häissä vai voisiko hän myös nauttia sekä miten sulhasta taas ei stressaa, että haluaisi, että sulhanenkin fiilistelisi enemmän, ja sitten näitä analystoidaan tunteja.
Mutta sitten hääpalaverien (nämä nyt niinkään harmita) liittyviin kuluihin, jotka vähän yllättäneet... Polttarit tulivat mun osalta maksamaan 400€. Siihen vielä omakustanteisesti puku 200€, kampaukset ja lahjaKINKO??, niin kyllä nämä ystävän häät vähintään 700€ tulee minulle kustantamaan :O Jos tulonmenetykset palkattomista vapaista (kuten häitä edeltävä päivä ja palaverit) huomioidaan, niin päästään reilusti yli 1000€ enkä halua tarkempaa summaa edes laskea. Lisäksi harmittaa, että nämä kustannukset ovat pois omista juhlistani, joissa olisin halunnut juhlia pyöreitä vuosiani... Sen sijaan järjestän jotain pienimuotoista, mihin on enää "vain varaa"... Omat juhlani (lopulta tarkemmin siis illanistujaiset) ajoittuvat juuri polttarien ja häiden keskelle....