Varokaa Viron riksoja

Huijattu

Käytiin tyttären kanssa Tallinnassa 18.7.2018 päiväristeilyllä. Oli tarkoitus kävellä kaupunkiin ja käydä vähän ostoksilla jonka jälkeen palata laivaan. Oli kuitenkin paahtava helle, ja siinä pohtiessamme mitä tekisimme, tuli tällainen riksa taksi luoksemme ja kysyi ystävällisesti tarviimmeko kyytiä. Epäröin, kun emme ennenkään ole niitä käyttäneet ja ihan kuin olisin kuullut jotain huijaamisesta kyseisillä kulkuneuvoilla. Kysyin suoraan paljonko maksaa? Johon kuski ei antanut suoraan mitään summaa, vaan sanoi että hinnat ovat tuolla. Ihmettelin että siis missä? No, vaunun sisällä, oli joku lappu josta katsoin että kaikkialle maksoi 25 euroa. En lukenut lappua ihan loppuun, kun käsitin että Vanha kaupunki 25€, Viru Hotelli 25€.. ok selvä, kaikkialle näyttäisi olevan sama hinta. Pidin hintaa silti suolaisena matkasta jonka pystyy kävelemään! Ajattelin sitten kuitenkin että jos nyt tämän kerran, onhan se elämys tyttärellekin ja tosiaan kävely olisi ollut helteessä raskasta. No, mies polki.. ja aika vaarallisestikin liikenteen seassa, sai välillä jopa pelätä. Eikä siinä mitään, pääsimme Viru hotellin eteen, hyppäsimme pois kyydistä ja totesin vain että se on sitten se 25 euroa, eikö niin? Ja mies alkoi laskea... hinta oli muka per / matkustaja, sitten oli joku 15€ aloitusmaksu, ja vielä veloitus poljetuista minuuteista, josta mies sai kokonais summaksi 80 euroa!! Kysyin ihmeissäni ja järkyttyneenä että miten voi olla?!? Jolloin hän näytti lapun alaosaa, jossa nämä oli kyllä mainittu, mutta pienemmällä printillä ja huonolla englannilla. Prices are person?!? Mitä hel**ttiä!?? En todellakaan olisi suostunut kyytiin jos olisin tiennyt loppusumman olevan tuon! Kamalaa huijausta! Yritin vielä sanoa ettei lukenut selvästi hintaa, mutta mies vain osoitti lappua. Yleensä matkakassani on pieni, olin poikkeuksellisesti nostanut tälle matkalle enemmän rahaa kuin yleensä. Mietin vain miten käy niille asiakkaille joilla ei ole kertakaikkiaan millä maksaa?! Miten tuollainen voi olla mahdollista ja millään lailla laillista?! Ja kuittia en tietenkään saanut, hah! :( En tiennyt minne asiasta olisi pitänyt kertoa, mutta eipä vieraassa maassa uskalla joutua tekemisiin poliisin tai minkään satama virkailijoiden kanssa. Paska maku jäi koko reissusta ja tuli kalliit siiderit!!! En ole muualla juuri matkaillutkaan, kuin Tukholmassa ja Pietarissa, eikä paljon huvitakaan lähteä kuin jo Tallinnassa käy näin :( Ja tämä ei ollut siis eka kerta, Tallinnassa olen käynyt varmaan 10 kertaa, mutta koskaan ei ole käynyt näin!! Varokaa!! Ihan kuspäitä nuo riksat ja kuskit!!

1

416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Talinnanmatkaaja

      Jos on tyhmä ja ei hintaa kysy kuskilta ja tingi,niin saa syyttää itseään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe