Hoidettavan elättäminen

pian.vararikossa

Kertokaa miten tasaatte menot hoidettavan ksa?

Meillä tilanne on se, että saan kuukaudessa kelan korotetun hoitotuen ruokaan ja muihin hoidettavan asumiskuluihin. Minusta tuo 150 e on liian vähän. Etenkin kun asutaan ok-talossa ja taajama-alueen ulkopuolella.
Hoidettavan mielestä tämä pieni omaishoidontuki on tarkoitettu hänen tarpeisiin. ruokaan ym. muuhun ylläpitoon. Hän ei halua ymmärtää, että se on palkkani ja minullakin olisi omia tarpeita. Käytännössä on niin, että pieni takuueläkkeeni ja omaishoidontuki menee täysin hoidettavan ylläpitoon ja asumis-ja ruokakuluihin.
Nyt varmaan ihmettelette mitä hän tekee omalla eläkkeellään? ...sen kuin tietäisi. Hän on vielä siinä kunnossa, että pystyy autoilemaan. (ihmettelen kyllä miksi korttia ei ole otettu pois, tosin hän lahjakkaasti valehtelee lääkärissä, että minä ajan. Eikä tässäkään asiassa kuunnella omaishoitajaa). Polttoaineeseen osa ainakin ja osa lääkkeisiin, mutta ei kaikki. Laskut kiertää ulosoton kautta ja vouti nappaa eläkkeestä.
Jo vuosia sitten olen yrittänyt hänelle edunvalvojaa, mutta en saa. Sosiaalitäti kysyi häneltä, osaako hän hoitaa raha-asiansa ja tarvitaanko edunvalvojaa. Kyllähän sen kaikki arvaa mitä vastasi. Samoin on käynyt geriatrilla viime syksynä ja muistihoitajalla keväällä.
Yritin osittaista edunvalvontaa, jossa olisin saanut asumisen kulut ja ruuan puoliksi, sekään ei onnistunut. Sinisin silmin selitti sosiaalitädille ...."pidän autokulut yllä", Eikö autoilun yleensä maksa se, joka käyttääkin? Yksin en pääse mihinkään, en edes kauppaan. Eipä ole huviajelua eikä muutakaan.
Nyt olen tehnyt sen, että kun käyn kaupassa pyydän lapsiani tai heidän puolisoitaan käymään kaupassa kerran viikossa, tai tuovat tullessaan minulle ja maksan heille.

Aivan sama mitä sanon, koska olen vain omaishoitaja. Pallotettavana ja päähänpotkittavana.

Nyt on tilanne se, että tämä omaishoito on vienyt säästöni ja elän kädestä suuhun. Ikäkin on jo sellainen, ettei kukaan huoli töihin. Toimeentulotukea en saa, koska on omaisuutta ja olen kuolinpesän osakas. Pakko pitää tilanne näin, sillä jos vaatisin yhteisomistuksen purkua pakottaisi hoidettava antamaan osuurteni hänelle.

Miksi kukaan ei usko omaishoitajaa?...Luuleeko ne sosiaalitantat ja muut, että tätä työtä tehdään oikeasti rakkaudesta? Minä ainakin teen pakosta, sillä hoidettava ei suostu lähtemään minnekään, on kuin kuningas valtaistuimellaan toisen talossaani.

28

755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tasa.n

      Yritetään maksaa puoliksi talouden menot ja kulut, kuten normiperheissäkin. Meillä yhteinen tili, jonka kautta maksut hoituvat.
      Mutta tuttavapiirissä paljon samantyyppistä ongelmaa kuin aloittajallakin.

    • Puoliksi

      Ruoka ja muut kodin juoksevat menot, sähkö vesi vakuutukset laitetaan puoliksi.
      Henkilökohtaiset menot ja lääkkeet maksaa kumpikin itse.

      Alottajan tilanne on aivan hirveä, saako hän itselleen hankittua vaatteita ja henkilökohtaisia tarvikkeita mitä me jokainen tarvitsemme päivittäin.

      • jätäseomaishoitajuus

        Ketään ei ole pakko hoitaa ja ryhtyä hoitajaksi. Laita tulemaan toimeen omillaan ja käytä varasi omiin tarpeisiisi.


      • Puoliksi
        jätäseomaishoitajuus kirjoitti:

        Ketään ei ole pakko hoitaa ja ryhtyä hoitajaksi. Laita tulemaan toimeen omillaan ja käytä varasi omiin tarpeisiisi.

        Jätä omaishoitajuus, joopa joo, helppo tänne on tulla huutelemaan.
        Sinun neuvoillasi omaishoitaja hankkii itselleen syytteen hoidettavan huonosta hoidosta ja kohtelusta

        Allekirjoitat omaishoitosopimuksen läheisten ja lääkäreitten painostuksesta, hoitajuudesta et niin vai eroon pääsekään.
        Hoidettavalle on löydyttävä hoitopaikka, ja sitä ei saa sillä perusteella että omaishoitaja palaa loppuun, tai tekee vararikon hoidettavaa elättäessään pienistä tuloistaa.
        Omaishoitajalla ei ole oikeuksia päättää mistään, ei edes omista asioistaan.


      • omaonvalinta
        Puoliksi kirjoitti:

        Jätä omaishoitajuus, joopa joo, helppo tänne on tulla huutelemaan.
        Sinun neuvoillasi omaishoitaja hankkii itselleen syytteen hoidettavan huonosta hoidosta ja kohtelusta

        Allekirjoitat omaishoitosopimuksen läheisten ja lääkäreitten painostuksesta, hoitajuudesta et niin vai eroon pääsekään.
        Hoidettavalle on löydyttävä hoitopaikka, ja sitä ei saa sillä perusteella että omaishoitaja palaa loppuun, tai tekee vararikon hoidettavaa elättäessään pienistä tuloistaa.
        Omaishoitajalla ei ole oikeuksia päättää mistään, ei edes omista asioistaan.

        Ketään ei voi pakottaa omaishoitajaksi. Kunnan velvollisuus hommata hoitopaikka, jos henkilö ei tule hoitamatta toimeen.


      • ei.trollata
        omaonvalinta kirjoitti:

        Ketään ei voi pakottaa omaishoitajaksi. Kunnan velvollisuus hommata hoitopaikka, jos henkilö ei tule hoitamatta toimeen.

        Ilmeisesti, et ole omaishoitaja koska et tiedä miten homma toimii.

        Ei toista ihmistä voi jättää heitteelle ja hoitamatta.
        Mutta ilmeisesti sinä voit vedota kunnan velvollisuuteen hankkia hoitopaikan jos vaikka oma lapsesi, puolisosi tai vanhempasi ei tule hoitamatta toimeen.
        Voisihan ajatella toisinkin; Mukava tunne varmaan kun lapsesi hankkiin sinulle laitospaikan, kun eivät viitsi, eivätkä halua hoitaa sinua vaan kunta on velvollinen hankkimaan sinulle laitospaikan kun et hoitamatta tule toimeen.

        Omaishoito ja siihen liittyvät asiat on monen asian summa, eivätkä tosiaankaan mikään joko tai valintatehtävä.

        Yksi pyyntö: Emme kaipaa trollia pilaamaan tätäkin palstaa, Kiitos ja hyvää jatkoa.


      • kohta.kolme.v
        omaonvalinta kirjoitti:

        Ketään ei voi pakottaa omaishoitajaksi. Kunnan velvollisuus hommata hoitopaikka, jos henkilö ei tule hoitamatta toimeen.

        Ei minulta ainakaan kysytty haluanko vai en. Se oli yhteiskunnalle itsestäänselvyys. Uutta palvelusopimustakaan ei tehty edellisen palveluohjaajan kotikäynnin aikana. Tiesivät varmaan, etten allekirjoittasi sopimusta. Joten vanhalla sopimuksella täälläkin mennään, kuten moni muukin puolisohoitaja.

        Mitä hyötyä on esim. puolisohoitajilla irtisanoa hoitosopimus, koska ilman omaishoidontukeakin puoliso jäisi hoidettavaksi kun se papin aamen on sanottu joskus nuoruudessa?

        Mitä sitten tehdään, jos kunnan hoitopaikat ovat täynnä? Lähdenkö omasta talostani ja jätän hoidettavan sinne omin nokkineen?

        Kannattaa perehtyä ensin asioihin, ennenkuin latelee täällä viisauksiaan.


      • Mietitätä
        kohta.kolme.v kirjoitti:

        Ei minulta ainakaan kysytty haluanko vai en. Se oli yhteiskunnalle itsestäänselvyys. Uutta palvelusopimustakaan ei tehty edellisen palveluohjaajan kotikäynnin aikana. Tiesivät varmaan, etten allekirjoittasi sopimusta. Joten vanhalla sopimuksella täälläkin mennään, kuten moni muukin puolisohoitaja.

        Mitä hyötyä on esim. puolisohoitajilla irtisanoa hoitosopimus, koska ilman omaishoidontukeakin puoliso jäisi hoidettavaksi kun se papin aamen on sanottu joskus nuoruudessa?

        Mitä sitten tehdään, jos kunnan hoitopaikat ovat täynnä? Lähdenkö omasta talostani ja jätän hoidettavan sinne omin nokkineen?

        Kannattaa perehtyä ensin asioihin, ennenkuin latelee täällä viisauksiaan.

        Tuossa aloittajan tapauksessa selvästikään ei ole kyse aviopuolisoista. Joku äijänretale on vaan tullut jossain tilanteessa hoitoon jo terveenä ollessaan. Käyttää hävyttömästi aloittajan joustavuutta hyväkseen. Aloittajan pitäisi ryhdistäytyä ja ottaa ohjat omiin käsiinsä.


      • Lukih
        Mietitätä kirjoitti:

        Tuossa aloittajan tapauksessa selvästikään ei ole kyse aviopuolisoista. Joku äijänretale on vaan tullut jossain tilanteessa hoitoon jo terveenä ollessaan. Käyttää hävyttömästi aloittajan joustavuutta hyväkseen. Aloittajan pitäisi ryhdistäytyä ja ottaa ohjat omiin käsiinsä.

        Lueppa uudestaan aloittajan kirjoitus.
        Kyseessä on aviopari.


      • Mietitätä
        Lukih kirjoitti:

        Lueppa uudestaan aloittajan kirjoitus.
        Kyseessä on aviopari.

        Luepa itsekin uudestaan ja kerro mikä kohta tai kohdat aloituksessa mielestäsi puhuu sen puolesta, että kyseessä olisi aviopari?

        Minä luin uudestaan ja olen entistä vakuuttuneempi siitä, että kyseessä on avopari, ei aviopari. Mies käyttää hyväkseen aloittajaa, asuu tämän kodissa kuin mikäkin keisari. Aloittaja ei kertaakaan sano hoidokkiaan miehekseen tai puolisokseen, lapset ovat aloittajan lapset, eivät yhteiset lapset, mitään yhteistä ei ole. Talo on aloittajan, auto hoidokin.

        Siis mistä saat käsityksen avioparista?


      • Mitenon

        Onko avoparilla samat oikeudet toisen omaisuuden jakamiseen kun on avioparilla ellei ole avioehtosopimusta tehty?
        Aloittaja kertoo että hoidettava voi vaatia puolet hoitajan omaisuudesta.
        Hoidettavalla ei ole omaisuutta.


    • IhmeJuttu

      En saanut oikein selvää, mikä tilanne tässä on. Ovatko hoidettava ja omaishoitaja aviopari? Jos ovat, kummallakin on vastuu myös toisesta.

      Mistä tuesta on kysymys?
      Jos hoidettava saa Kelan hoitotukea, sillä korvataan sairaudesta johtuvia kuluja.
      Jos hoitaja saa omaishoidon tukea, se kuuluu hänelle. Se on korvaus työstä, siis palkkaa työs.
      Kuitenkin mielestäni avioliitossa ei oikeastaan ole minun rahoja ja sinun rahoja, vaan yhteinen talous.

      Jos nyt hoidettava ja hoitaja ei olekaan aviopari, suosittelen hoitajalle, että tekee täydellisen pesäeron hoidettavan kanssa heti ja siten pelastaa oman elämänsä.

      Sitä ihmettelen, että hoidettava autoilee. Mitä hoitoa tällainen ihminen tarvitsee? Jos on kyse dementiasta, autoilun on loputtava heti. Lääkärin on annettava ilmi poliisille tällainen autoilija.

    • ontäävaikeet

      "Kertokaa miten tasaatte menot hoidettavan kanssa."

      Meillä menojen suhteen mennään kuten ennenkin, en tiedä mitään menojen tasaamisesta. Rahasta ei ole ollut riitaa koskaan, onneksi. Hoidettava on niin avuton, ettei aja autoa, ei lähde mihinkään ilman minua, ei käy suihkussakaan auttamatta. Olen hänessä kiinni vuorokaudet ympäri jatkuvasti. Ei tule omaishoidontukea enkä voi olla muualla ansiotyössä. Kuka maksaa? Hoidettavalla on onneksi hyvä eläke, sillä eletään. Ei tässä voi ajatella menojen tasaamista eikä jakamista. Yhteinen koti, yhteinen elämä, yhteinen talous.

      Hoidettava ei meillä puutu rahan käyttöön.

      En minä rakkaudesta puolisostani huolehdi enkä mielelläni. Tämä on vain eteeni tullut, vaikka en halunnut. Ei kukaan omaishoitajaksi halua, se on aina erittäin ikävä tilanne. Omaishoitosopimusta ei ole.

      En tiedä, haluaisitko purkaa omaishoitosopimuksen. Onkohan se mahdollista? Onko teillä lapsia, jotka voisivat jakaa taakkaa? Muista kuitenkin, että sinullakin on oikeus elämään. Siitä et saa luopua, vaikka mikä olisi. Ja sitä et saa ajatella, mitä muut ratkaisuistasi ajattelevat. He eivät tiedä, miten tukalassa tilanteessa olet.

      • Pidäpuolesi

        Omaishoitaja voi irtisanoa omaishoitosopimuksen päättymään irtisanomiskuukautta seuraavan kuukauden lopussa.

        Eli kun tänään tai huomenna irtisanot sopimuksen, sopimus päättyy elokuun lopussa. Silloin olet vapaa kaikesta hoitovastuusta. Kunnan asia on järjestää hoidettavan hoito siitä eteen päin.

        Ilmeisesti ette ole puolisoita, silloin voit pyytää myös elätin häätöä pois luotasi, kun hoitosopimus päättyy. Tässä ei ole kellään mitään arvostelun aihetta eikä arvostelun oikeutta.


      • om.hoit4
        Pidäpuolesi kirjoitti:

        Omaishoitaja voi irtisanoa omaishoitosopimuksen päättymään irtisanomiskuukautta seuraavan kuukauden lopussa.

        Eli kun tänään tai huomenna irtisanot sopimuksen, sopimus päättyy elokuun lopussa. Silloin olet vapaa kaikesta hoitovastuusta. Kunnan asia on järjestää hoidettavan hoito siitä eteen päin.

        Ilmeisesti ette ole puolisoita, silloin voit pyytää myös elätin häätöä pois luotasi, kun hoitosopimus päättyy. Tässä ei ole kellään mitään arvostelun aihetta eikä arvostelun oikeutta.

        Mitä hyvötyä on omaishoitosopimuksen irtisanomisessa, jos kyseessä on esimerkiksi aviopari? Hoidettava jää elämään samaan talouteen, eikä omaishoitaja saa edes omaishoidontukea.
        Eli tilanne sama, ilman omaishoidontukea.
        Avioero ja molemmille oma talous, olisi ehkä vaihtoehto.
        Mutta kyllä minun mielestäni hoidettava pitäisi saada edunvalvonnan piiriin, jonka jälkeen talouskulut menisivät tasan.

        "IhmeJuttu", ihmetteli hoidettavan autoilua. Minä en. Meilläkin autoilee, eikä sitä lääkärit ole kieltäneet. Kyseessä voi olla esimerkiksi mielenterveyspotilas, kuten meilläkin. Hoidettava voi olla "raajarikko" (sorry ilmaisu) tms. Vaikka ihminen on laitettu omaishoidon piiriin, ei hän ole silti välttämättä petipotilaana vaipoissa.

        Kelan korotettu hoitotuki, ei ole korvamerkittyä rahaa. Jos ovat sopineet, että hoitaja saa kyseisen summan hoidettavan elättämiseen niin se on ok. Minusta on sama, saako hoitaja sen rahan eläkkeestä vai hoitotuesta. Pää asia, että saa edes jotain.

        Kysymykseen, miten meillä jaetaan:
        Vaikka olemme naimisissa. Meillä on aina ollut omat rahat, omat menot ja oma omaisuus, kuten nytkin. Yhteinen talous maksetaan tasan ja omaishoidontuki tulee minulle palkaksi.


    • oon.ihan.vihanen

      Mikä juttu tämä nyt on? Mikä on aloittajan suhde hoidettavaansa? Aloittajalla on lapsia, mutta ovatko he myös hoidettavan lapsia? Ilmeisesti eivät. Siis kyseessä joku äijän reppana?

      Kenenkään ei ole pakko tehdä omaishoitajasopimusta. Koko suhde katkolle nyt, ellei ole kyse avioparista!

      Aloittajan ei kuulu elättää äijää, joka ei ole hänen aviopuolisonsa. Miksi aloittajan lapset eivät puutu asiaan? Miksi aloittaja riippuu ja roikkuu hänelle vahingollisessa suhteessa?

      Aloittajan on otettava vastuu itsestään!

    • Tasaneimene

      Ei se aina mene tasan elämässä.
      Avoparina aina riitelyä kuluista.
      Nyt olen tehnyt niin, että otan hoidettavan tililtä ruokaan ym päivittäisiin kuluihin.
      Tähän asti hän ei suostunut maksamaan mitään.
      Omat lääkekulut kumpikin maksaa itse.
      Hänellä on hyvä eläke minuun verrattuna. Ja saa Kelan hoitotukea, joka sekin kartuttaa hänen tiliään.
      Hän ei ymmärrä, että asumiskulut pitäisi kans jakaa. Jatkuvaa kiistaa.
      Omakotitalossa on paljon kuluja ja töitä.
      Ja hänenhän pitäisi ostaa palveluita, kun itse ei kykene mitään tekemään,.kerran yhdessä asutaan.
      Hoidettava on kateellinen pienestä omaishoidontuesta. Ei ymmärrä kuinka olen 24/7 hänessä kiinni.
      Olen todella kyllästynyt ja väsynyt.
      Ja ollut liian kiltti.
      Niinkuin aloittajakin.

      • kassa

        Täällä yksi samassa jamassa aloittajan ja yllä olevan kanssa. Ei mene meilläkään tasan.
        Nuo hoidettavat eivät älyä omaa tilannettaan ja avuttomuuttaan. Kyykyttää ja alistaa töytyy.
        Riitaa täälläkin raha-asioista. Taloudessahan ei ole mitään menoja hoidettavan mielestä.
        Osuit oikeaa; Hoidettava karehtii sitä pienintä omaishoidontukea. En tarvitse hänen mielestään edes lomaa. Nekin inttervallihoitopäivät joulun kustantamaan omaishoidontuestani.
        Aika epätoivoinen ja kyllästynyt olo täälläkin.
        Vastaus kysymykseen: Hoitajan pussista kaikki maksut.


    • Omsku4

      Tässä ketjussa on moni lukenut huolimattomasti aloittajan kertomuksen, tai ei olla ymmärretty kokonaisuutta.
      Osalla kirjoittajista ei ole oikeaa tietoa omaishoitajan arkitodellisuudesta.
      Arki ei kaikilla ole ruusukukille tuoksuvaa rakkaustarinaa, joillakin tämä onni on mutta ei kaikilla.

      On henkistä väkivaltaa, haukkumista, alistamista, vähättelyä hoitajaa kohtaan.
      Fyysistä väkivaltaa, kiusantekoa, uhkailua.
      Miksi omaishoitajan täytyy lukita huoneensa ovi nukkumaan mennessään?
      Miksi omaishoitaja ei uskalla selin olla hoidettavaan?
      Miksi hoidettava ajaa omaishoitajan ulos pakkaseen väkivallalla uhaten?

      Joo, helppo sanoa että irtisano hoitosopimus ja lähde kodistasi muualle.

      • mikäestääeron

        Eiköhän tuollaisesta liitosta olisi jo vihdoin aika erota.


      • valmis.eroon
        mikäestääeron kirjoitti:

        Eiköhän tuollaisesta liitosta olisi jo vihdoin aika erota.

        Mielestäni kukaan omaishoitaja ei saisi olla naimisissa hoidettavansa kanssa. Kaikille ensin ero ja sen jälkeen vasta omaishoitajuus jos kiinnostaa, niin olisi helppo lähteä jopa omasta, itse hankkimastaan asunnosta.
        Tuo pitäisi lisätä omaishoitajuuden ehtoihin niin omaishoitajien hyväksikäyttö loppuisi edes vähän.


    • kohta.kolme.v

      Aloittajan kysymykseen, elinkustannusten tasaamisesta: Kuten aloittajallakin, omaishoidontukeni on se josta kustannetaan eläminen ja asuminen. Omaa rahaa ei jää. Hoidettava on ilkeä, eikä ole kirjoittanut valtakirjaa pankkiasioihinsa ja on aikanaan, sairastumisensa alussa, poistanut käyttöoikeuteni tileistään, joten minulla ei ole oikeutta käyttää hänen rahojaan menoihin.
      Edunvalvontaa en ole saanut, koska lääkärit katsovat hoidettavan olevan ok.

    • puolisohoitaja.vielä

      Tietääkö kukaan onko voimassa mitään lakia, mikä suojelisi OMAISHOITAJAA taloudelliselta hyväksikäytöltä? Hyväksikäyttäjä on omaishoidettava.

      • järkikäteen

        Se on omaishoitajasta itsestään kiinni kuinka antaa itseään hyväksi käyttää.


    • Tasaneimene

      Kyllä on hankala asia saada vaikealuonteiselta hoidettavalta edes hiukan ruokarahaa. Heti tulee riitaa, jos mainitsen asiasta.
      Saatikka muita asumiskuluja.
      Asunto on minun, niin saan vastauksen, että minunhan kuuluu maksaa.
      Eihän se niin mene,.on sähkölaskut,.polttopuut, vakuutukset, kiinteistöverot. Ja teen ja huolehdin kaikki työt,.hän vaan elää siivellä ja nauttii palveluista.
      Autokin kuluttaa, häntä pitää ajeluttaa, olen joskus sanonut ettei auto kulje pyhällä hengellä. On vakuutukset, huollot ym.
      .Asutaan syrjässä palveluista.
      Mutta hän sanoo, että olen omaishoitaja minulle kuuluu kaikki asiat.
      Kyllä välillä mietin, kuinka paljon halvempaa ja helpompaa, kun pääsis irti tästä kaikesta.

      • etoleorja

        Tuohan on jo henkistä ja taloudellista kiristämistä hoidokiltasi. Oletko liian helläluonteinen, etkä raski pitää jyrkästi puoliasi? Itse sinun on päätökset tehtävä ja pidettävä huoli omasta jaksamisestasi.


      • Orjao

        Sanoa omaishoitosopimus irti ja hoidettava muualle hoitoon.
        Järkyttävää elämää tuollaisen henkistä ja taloudellista väkivaltaa käyttävän hoidettavan kanssa.
        Hoitaja on kuin hullujen hoitolaitoksessa eläisi hullujen potkittavana.

        Miksi näin raskasta elämää joutuu omaishoitajana elämään???

        Mutta me muut emme kaikkea tiedä mikä tilanne siellä on ja mikä hoitajaa estää ”virkaansa” lopettamasta.


    • PeeJiiPee

      Yleensä hyväksi käytettäville ihmisille on hyödyntäjä löytynyt

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1719
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1678
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      14
      1209
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1154
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1132
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1047
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1001
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      985
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      984
    10. 9
      976
    Aihe