Huolestuttaa - monellako on avain huoneistooni?

Huolestunut_Asukas

En tiedä, onko tämä turhaa hysteriaa, mutta minua hermostuttaa ihan sikana epävarmuus siitä, monellako on avain asuntooni. Tässä kerrostaloyhtiössä on mustapäiset Exec-avaimet, joita kuka vaan voi teettää mielinmääriin suutarilla. Taloyhtiössä, myös hallitsemassani huoneistossa, on asukkaat vaihtunut nopeaan tahtiin ja kopioavaimia on aivan taatusti teetetty ja pidetty itsellä tai jopa hukattu jonnekin. Kukaan ei voi tietää avainten todellista määrää.

Eikö taloyhtiön kuuluisi jo päivittää lukot patentoituun lukitusjärjestelmään?

15

541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mennentullenpa

Kun edes alaovi pysyisi kiinni ympäri vuorokauden, olisi sekin jo asukkailta edistymistä

• Muuten_hyvä

Mitäs sitten, kun samalla huoneiston avaimella saa myös alaoven auki?

• Asukkaan on itse pidettävä huoli turvallisuudestaan, eikä olettaa muiden sen tekevän ja kustantavan. Huolestunut voisi tehdä alkuunsa diilin vaikkapa Verisuren kanssa ja purkaa huoltaan sinne

• 8821

Mites lisälukko? Minä asennutin "poliisilukon". Tietenkin omalla kustannuksella.

• lisäähuolia

Kannattaa huolestua myös siitä että mitäs jos joku soittaa huoltoyhtiölle ja pyytää heitä avaamaan asuntosi oven, väittäen että itse asuvat siinä ja unohtivat avaimen.
      Näin teki kerran eräs samassa rapussa kanssani asuva mies, onneksi olin itse kotona kun huoltomies oven avasi.

• kanssani.asuva

... samassa rapussa kanssani asuva mies ...
        Siis asuuko Sinun asunnossasi?

• lisäähuolia

Ei vaan samassa rapussa kuin minä 2 kerrosta alempana

• Einoin

Huoltomies ainakin meidän taloyhtiössä tarkastaa henkilöllisyyden, eli tuntemattomalle ei ovi aukea.

• suutari_tietää

Monissa taloyhtiöissä avaimet on ''suojattuja'' eli suutari ei voi kopioida.

• mikä.suoja

Onx niissä avaimissa Abloy-lukot?

• jaovilukossa
        mikä.suoja kirjoitti:

Onx niissä avaimissa Abloy-lukot?

Ehkä mutta yleensä lukko on ovessa.

• mikä.suoja
        jaovilukossa kirjoitti:

Ehkä mutta yleensä lukko on ovessa.

Suutari sanoi, että lukko on avaimissa. Mitäs siihen sanot?

• Piereee

Pietari Suuri - Suutari Pieri

• Jakomäki

Mulla om vessan ovi lukussa. Mitä teen, kakka on tulossa?

• Bööri

Meille tuli kerran sisälle joku Tummaukkeli jolla oli leka tanassa... käveli vaan ovesta sisälle

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      82
      4404
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      2978
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      26
      2825
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      116
      2575
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2499
    6. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      112
      2238
    7. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      101
      2190
    8. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      638
      2068
    9. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      34
      2038
    10. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1995
    Aihe