Kätevä (ja ilmainen) videoeditori?

videoeditor1

Hei!
Osaako joku vinkata kätevän videoeditorin? Haluaisin yhdellä ohjelmalla pystyä tekemään seuraavat asiat ilman erillisiä kikkailuja:
1. Polttamaan tekstitiedoston videoon.
2. Leikkaamaan videosta helposti pätkiä (ilman, että videota tarvitsee pistää pyörimään niiksi minuuteiksi, jotka haluaa leikata, kuten esim. VLC:n record-toiminnolla.)
3. Yhdistelemään näitä eri kohdista videota leikattuja pätkiä yhdeksi tiedostoksi.
4. Tekemään tämän kaiken niin, että videon kuvan- ja äänenlaatu ei kärsi.

Mielellään ilmainen, mutta voi sitä hyvästä sovelluksesta jotain maksaakin.

7

335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eritooja

      Ota kokeiluun tietokoneelle demo jostakin ohjelmasta, esimerkiksi Pinnacle Studio, Magix Movie edit pro, Adobe premiere elements.
      esim. Premiere elementsistä saa melko edullisesti paketin jossa on Photoshop ja Premiere samassa paketissa ja ne on kertamaksullisia, ei siis kuukausi maksua.
      myös nuo muut on kertamaksullisia ja Pinnacle Studio on helppo käyttöinen.

      Jos omistat ipadin niin sille saa kanssa loistavia editointi ohjrlmia joista ehdottomasti paras on Luma Fusion.
      Ilmainen i movie myös sisätyy ipadiin.

      • Piratix

        Eikös noista kaikista saa ihan täysin toimivat kokeiluversiotkin? Kuukausi aikaa käyttää niin ei tarvitse ostaa sikaa säkissä.

        Näin oli ainakin ennen.

        En tiedä kun itse käytän vain piraatteja (en neuvo mistä saa).


      • Eritooja
        Piratix kirjoitti:

        Eikös noista kaikista saa ihan täysin toimivat kokeiluversiotkin? Kuukausi aikaa käyttää niin ei tarvitse ostaa sikaa säkissä.

        Näin oli ainakin ennen.

        En tiedä kun itse käytän vain piraatteja (en neuvo mistä saa).

        Saa, niinhän minä jo sanoin.


    • tsmuxer_ilmainen

      Ilmainen tsmuxer kykenisi tekemään tuollaista nopeasti ja tehokkaasti ja enimmäkseen laadun kärsimättä .TS .MTS ja vast. tiedostoille. Videon liimauskohdissa voi kyllä ilmetä rumia artefakteja.

      Loppujen lopuksi tsmuxer on paljon helppokäyttöisempi kuin käyttöliittymästä voisi arvata.

    • qwetr

      Davinci Resolve tekee kaiken tuon ja kotikäytössä ilmaiseksi. Ammattilaisten työkalu. Selkeä käyttöliittymä, mutta jos ei muuten ole kokemusta vastaavasta niin vaatii opiskelua. Youtubessa paljon ohjeita miten päästä alkuun.
      https://www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve/

    • Kdenlive.

      Tekstityskin onnistuu, mutta siihen on ehkä parempi käyttää erikoisesti tekstitykseen tarkoitettua sovellusta, kuten Aegisub.

    • meikittömättanskasta

      WinX kuulin jostain että olisi hyvä...

      Mutta tuli mieleen uutisista kun tanskalaiset kieltävät naamarit: kasvojen tunnistus vaikeutuisi jos naiset saisivat käyttää meikkejä, joten kieltävät meikkien ja naamareiden käytön heti ja välittömästikin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe