Cerazetten lopetus

Olen 52-vuotias. Olen syönyt Cerazettea vuosikaudet ja nauttinut runsaitten kuukautisten loppumisesta. En tiedä siis, onko minulla vaihdevuodet vai ei. Tosin ei oireitakaan ole tai ne vähäiset voivat johtua jostain ihan muusta. Asia selviää syksyllä gynellä. Haluaisin kokemuksia naisilta, jotka ovat lopettaneet kyseisen (tai vastaavan) pillerin samankaltaisessa tilanteessa. Onko tullut kuukautiset takaisin, aloittanut pillerin siksi uudestaan, tai mitä muuta tahansa asiaan liittyvää?
Ilmoita


Tämä onkin sellainen aihe, josta ei oikein ole jaossa tietoa. Olisi kiva, jos joku vastaisi, kuinka on käynyt.
1 VASTAUS:
Minäkin haluaisin tietää tuosta, sillä itselläkin mielessä jos ne uskaltaisi lähi kuukausina jättää pois. Toivotaan, että joku ne jättänyt kertoisi tietoa janoaville miten kävi! ;)
+Lisää kommentti
Olen yrittänyt etsiä keskusteluista eri medioissa jne, mutta juttua ei tosiaan oikein ole. En millään "uskaltaisi" lopettaa, kun ei yllätykselliset jättimenkat tms ajatuksena kiehdo. Kaikki on nyt niin hyvin, iho loistavassa kunnossa, samoin hiukset ja mieliala enemmän kuin kohdallaan. Turhaankaan näitä ei toisaalta haluaisi syödä ja voihan se olla, ettei gyne edes uusi reseptiä. Ja jos oikein kovat vaihtarit sitten iskeekin, niin todennäköisesti kuitenkin pyytäisin jotain oireita helpottavaa.
Ilmoita
Kaksi kuukautta ilman eikä mitään oireita eikä kuukautisiakaan ole ainakaan vielä tullut.
Ilmoita
Aloittaja tässä, lopetin Cerazetten syyskuun lopussa. Menkkoja tai edes mitään niihin viittaavaa ei oo näkynyt. Myöskään mitään yleisiä vaihtarioireita ei ole. Ainoa joka voisi liittyä tähän, on todella kova väsymys, mutta voi olla että se johtuu muusta sairastelusta. Voisko olla, että pääsin näin helpolla koko vaihtareista? Jää nähtäväksi, päivitän taas vaikka puolen vuoden päästä.
1 VASTAUS:
Onko tuo Cerazette siis sellainen, mitä voisi alkaa syödä vaihdevuosi-iässä vielä, jos on runsaat vuodot? Oliko siitä mitään haittavaikutuksia?

Onnea vaan sinulle, kun pääsit näin helpolla!
+Lisää kommentti
Hei! FSH-taso mitattu nyt niin korkeaksi että vaihdevuodet on kovastikin päällä, ihan kohta 50 tulee täyteen.

Cerazettejä syönyt noin 13 vuotta joten ei ole ollut vuotoa, enkä tiedä olisiko jos lopettaisin, tuskin. Mutta tunnen kehossani edelleen kaikki merkit kierron vaiheista. Kun olen katsellut mitä lääkitystä vaihdevuosiin voisi saada (mieliala lähinnä hankaloittaa elämää), niin minusta suositellaan että Cerazettejä jatketaan mahdollisen vaihdevuosilääkityksenkin kanssa. ne on minulle määrätty estämään endometrioosia ja ihan mukavuuden takia.

Parin viikon päästä menen gynelle ja kuulen hänen mielipiteen. Unen paranemiseen olen pian 2 vk syönyt lääkkeitä, mutta en saisi jatkaa niitä (mielialalääkkeet), ja suurin murheeni tässä onkin että nyt kun olen pian kaksi viikkoa nukkunut hyvin niin sinnekö ne hyvät unet taas meni? Muuten mua vituttaa ihan koko ajan siihen toivoisin JONKUN lääkkeen auttavan :D

Kuumia aaltoja ei ole, eikä limakalvojen kuivumista. Eli oireet henkistä laatua, just todettu myös korkea verenpaine mihin syön lääkkeitä, elintavoissa ei juuri parantamista. kaikki arvot erinomaiset.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Cerazetten lopetus

Olen 52-vuotias. Olen syönyt Cerazettea vuosikaudet ja nauttinut runsaitten kuukautisten loppumisesta. En tiedä siis, onko minulla vaihdevuodet vai ei. Tosin ei oireitakaan ole tai ne vähäiset voivat johtua jostain ihan muusta. Asia selviää syksyllä gynellä. Haluaisin kokemuksia naisilta, jotka ovat lopettaneet kyseisen (tai vastaavan) pillerin samankaltaisessa tilanteessa. Onko tullut kuukautiset takaisin, aloittanut pillerin siksi uudestaan, tai mitä muuta tahansa asiaan liittyvää?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta