Cerazetten lopetus

onkovaieikö

Olen 52-vuotias. Olen syönyt Cerazettea vuosikaudet ja nauttinut runsaitten kuukautisten loppumisesta. En tiedä siis, onko minulla vaihdevuodet vai ei. Tosin ei oireitakaan ole tai ne vähäiset voivat johtua jostain ihan muusta. Asia selviää syksyllä gynellä. Haluaisin kokemuksia naisilta, jotka ovat lopettaneet kyseisen (tai vastaavan) pillerin samankaltaisessa tilanteessa. Onko tullut kuukautiset takaisin, aloittanut pillerin siksi uudestaan, tai mitä muuta tahansa asiaan liittyvää?

7

5369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minnimi

      Tämä onkin sellainen aihe, josta ei oikein ole jaossa tietoa. Olisi kiva, jos joku vastaisi, kuinka on käynyt.

      • Mukavaakesänjatkoa

        Minäkin haluaisin tietää tuosta, sillä itselläkin mielessä jos ne uskaltaisi lähi kuukausina jättää pois. Toivotaan, että joku ne jättänyt kertoisi tietoa janoaville miten kävi! ;)


    • onkovaieikö

      Olen yrittänyt etsiä keskusteluista eri medioissa jne, mutta juttua ei tosiaan oikein ole. En millään "uskaltaisi" lopettaa, kun ei yllätykselliset jättimenkat tms ajatuksena kiehdo. Kaikki on nyt niin hyvin, iho loistavassa kunnossa, samoin hiukset ja mieliala enemmän kuin kohdallaan. Turhaankaan näitä ei toisaalta haluaisi syödä ja voihan se olla, ettei gyne edes uusi reseptiä. Ja jos oikein kovat vaihtarit sitten iskeekin, niin todennäköisesti kuitenkin pyytäisin jotain oireita helpottavaa.

    • lopettanut

      Kaksi kuukautta ilman eikä mitään oireita eikä kuukautisiakaan ole ainakaan vielä tullut.

    • onkovaieikö

      Aloittaja tässä, lopetin Cerazetten syyskuun lopussa. Menkkoja tai edes mitään niihin viittaavaa ei oo näkynyt. Myöskään mitään yleisiä vaihtarioireita ei ole. Ainoa joka voisi liittyä tähän, on todella kova väsymys, mutta voi olla että se johtuu muusta sairastelusta. Voisko olla, että pääsin näin helpolla koko vaihtareista? Jää nähtäväksi, päivitän taas vaikka puolen vuoden päästä.

      • onnittelut

        Onko tuo Cerazette siis sellainen, mitä voisi alkaa syödä vaihdevuosi-iässä vielä, jos on runsaat vuodot? Oliko siitä mitään haittavaikutuksia?

        Onnea vaan sinulle, kun pääsit näin helpolla!


    • pian50

      Hei! FSH-taso mitattu nyt niin korkeaksi että vaihdevuodet on kovastikin päällä, ihan kohta 50 tulee täyteen.

      Cerazettejä syönyt noin 13 vuotta joten ei ole ollut vuotoa, enkä tiedä olisiko jos lopettaisin, tuskin. Mutta tunnen kehossani edelleen kaikki merkit kierron vaiheista. Kun olen katsellut mitä lääkitystä vaihdevuosiin voisi saada (mieliala lähinnä hankaloittaa elämää), niin minusta suositellaan että Cerazettejä jatketaan mahdollisen vaihdevuosilääkityksenkin kanssa. ne on minulle määrätty estämään endometrioosia ja ihan mukavuuden takia.

      Parin viikon päästä menen gynelle ja kuulen hänen mielipiteen. Unen paranemiseen olen pian 2 vk syönyt lääkkeitä, mutta en saisi jatkaa niitä (mielialalääkkeet), ja suurin murheeni tässä onkin että nyt kun olen pian kaksi viikkoa nukkunut hyvin niin sinnekö ne hyvät unet taas meni? Muuten mua vituttaa ihan koko ajan siihen toivoisin JONKUN lääkkeen auttavan :D

      Kuumia aaltoja ei ole, eikä limakalvojen kuivumista. Eli oireet henkistä laatua, just todettu myös korkea verenpaine mihin syön lääkkeitä, elintavoissa ei juuri parantamista. kaikki arvot erinomaiset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5066
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe