Erimielisuus laikutuksesta?

iisakinpoika

Isävainaa noin 6 vuotta sitten hakkautti 8ha metsää,siemenpuut jätettiin.Keväällä tuli soitto että palsta on laikutettava,no kilttinä poikana sovin asiasta että niin tehdään.Nyt juhannuksena kävin ekakertaa hakkuun jälkeen palstalla ja yllätyin..siemenpuut olivat tehneet tehtävänsä ja taimikko oli pisimmillään noin 50 cm pituista.Kävelin palstaa ristiin rastiin ja kieltämättä oli muutama laikkupaikka jossa ei taimi ollut noussut,halkaisijaltaan noin 20-30metriä.Otin taimikoista kuvia,onko metsänomistaja täysin 'mettäherrojen* armoilla? T.Noviisi lapista

10

608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hkuyh

      "Onko metsänomistaja täysin 'mettäherrojen* armoilla?"

      Ei ole. Paitsi jos ihan itse antautuu toisten armoille. Jos ostat kaikkea mitä puhelinmyyjä myy, perehtymättä itse asiaan, käy yleensä ennemmin kuin myöhemmin huonosti. Ihan riippumatta siitä, onko myynnissä puhelinliittymiä taikka metsänhoitopalveluita.

      Jos sinulla ei ole aikaa eikä intoa perehtyä metsänhoidollisiin asioihin, vaihtoehtoja on kolme:
      - maksa jollekin luotettavalle henkilölle metsän "ylläpitoasioista"
      - perusta luonnonsuojelualue
      - hankkiudu eroon siitä metsästä, eli myy pois

    • MyösLapinMies

      Miltä taholta soitto tuli? Oliko metsäviranomainen vai kaupallinen (urakoitsija tms.) taho?

    • siemenpuutpoistoon

      Tuskin tarvitsee nyt muuta, kuin kiireesti siemenpuut vain pois sieltä alueelta ja valmista taimikkoa hoitelemaan.
      Minäkin nyt kysyn, että kuka soitti? Vai trollaatko kenties?

      • ireaparakki

        Alottaja vinkuu jotai, mutten ymmärrä mitä.


    • iisakinpoika

      Tämä ei ole trolli.erosin metsänhoito yhdiksysestä ja soitto tuli mestsäkeskuksen asiamieheltä.Suuresti ihmettelen ko.henkilon toimintaa,jopa minun vaatimaton maalaisjärkeni sanoo,että jos taimikko on noin 80% noussut niin pitääkö koko palsta vetää sileäsi?Onko tässä jonkinmoinen arvovaltaasia kyseessä,en tiedä.Nuo kuvat mitä otin taimikosta aion lähettää ko.henkilölle.

    • iisakinpoika

      Ainiin,ja jos en ryhdy toimenpiteisiin niin kuulemma homman määrännyt taho tekee laikutuksen ja lasku tulee mulle.

      • Onkstääprovo

        Mikä taho?


    • villapaitainenpimumetsak

      Soita metsäkeskuksen arvioijalle (jotka syynää 1-3 % näistä uudistusaloista). Ja jos ei selvyyttä tule niin yhteydenotto yksityiseen metsäpalveluiden tarjoajaan. Sen laskusta saat hyödynnettyä noin 40% verotuksen kautta. Puhtaaksi laskettuna saat parilla sadalla ammattilaisen arvion asiassa. Eli tappeletko vai et. Ja kai se metsäkeskuskin on jotkin takarajat ukaaseilleen antanut.

    • savonukko59

      1-3 %? mites nuo 99-97%?

    • Ounounou

      Et siis käynyt kertaakaan 8 vuoden aikana tarkistamassa metsääsi. No huh huh. Minusta sinun kannattaisi myydä metsät heti pois jos kiinnostus metsäomaisuuteesi on noin alhaisella tasolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe