Mitä käytätte?

Onnet

Olen miettinyt, olenko jotenkin outo sillä käytän vain siteitä?!
Mitä te käytätte?! (Siteitä, tamponeja vai kuukautis kuppia?)
Ja olisiko hyviä merkki suosituksia?
Ja tuntuuko tamponin laittaminen emättimeen samalta, kuin työntäisi sinne sormen?
Vastatkaa äkkiä, olen niin pakana, että tarvitsen tietoa!

5

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeillut

      Tamponin työntäminen emättimeen tuntuu samalta kuin sormen työntäminen sinne. Tampax-tamponeissa on erillinen "asetin", joka on pahvia ja menee ehkä helpommin sisään kuin pelkkä vanutamponi (esim. OB). Osta pieni paketti kaikkein pienimpkokoisia tamponeja ja kokeile, pystytkö käyttämään. Esim. itselläni on niin kovat kouristavat kuukautiskivut, etten voi työntää tamponia sisään. Side on oikein hyvä kuukautissuoja.

      • onnet

        Kiitos vastauksesta :)


    • Eioutoa

      Itse käytin pitkään vain siteitä (paras mielestäni always). Ohivuotojen vuoksi opettelin käyttämään kuukuppia.

    • kuukupinsuosija

      Mikä pervo halu sinulla on tietää, miltä TUNTUU työntää tamponi sisään? Onkohan sinulla vaginaa lainkaan, vai paloletku sen tilalla?

      Joka tapauksessa jos oletetaan, ettei tämä ole outo provo, niin itse suosin kuukuppia. Sen käyttö oli hankala oppia, mutta opinhan sen ajan myötä. Vaikea hahmottaa kupin taittelu ja työntäminen paikalleen. En sen kummemmin ajattele, miltä kuukupin työntäminen tuntuu. Tunnen kyllä kun se aukeaa laskoksiltaan eli on paikallaan (se saattaa kestää hetken asettamisesta). Samoin alan tuntea, kun se täyttyy. Muuten ei juurikaan tunnu miltään.

      Olen allerginen mm. formaldehydille, ja osa siteistä saattaa sisältää sitä. Eli iho on paremmassa kunnossa kuukupilla. Ekokangassiteet olisivat toinen vaihtoehto, mutta paljon työläämpi. Nykynainen ei edes saa kangassiteitä puhtaaksi. Entisaikaan siteen virkattiin tai neulottiin itse. Ne saatiin aina valkoisiksi, koska pyykissä käytettiin lipeää. Eli joku asia osattiin ennen paremmin kuin nykyään!

    • Siteet

      Itse käytän vain siteitä, ja olen yli 30-v. Ei ole mitenkään outoa käyttää siteitä, jokainen käyttää sitä suojaa minkä parhaaksi itselleen kokee, oli se sitten mikä hyvänsä. Olen toki muitakin vaihtoehtoja kokeillut, mutta siteet on se mun juttu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3129
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2781
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2588
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2578
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2446
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2295
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1723
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1677
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1525
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1396
    Aihe