Paljonko vakuutusasiamies tienaa ?

Vakuutuskonkari81

Moni on kysellyt täällä foorumilla tätä asiaa. Tällä hetkellä toimin Etelä-Savossa vakuutusasiamiehenä ja tienaan vuodessa erittäin hyvin (120000 euroa). Nyt olen kuitenkin siirtymässä uusiin vielä parempi palkkaisiin hommiin ja ajattelin jakaa kokemuksia 3 vuoden ajalta. Tämä kaikki on faktaa ja omia kokemuksiani.


Millaisen koulutuksen tarvitsen ?
Kauppaoppilaitos, tradenomi tai esim kokemus puhelinmyynnistä. ps kaikki käy kun osaat vaan myydä.

Voinko toimia yrittäjänä ?
Vakuutusasiamiehenä toimit yrittäjänä.

Miksi kannattaa aloittaa myymään vakuutuksia ?
Vakuutuksien myyminen on helppoa, koska tavallaan myyt valmiita tuotteita esim. OP, Tapiola, IF vakuutuksia.

Miten saan palkan ja mistä se koostuu?
Palkka koostuu provisiosta joka on alalla 20-40% luokkaa. Eli jos myyt vakuutuksia 20000e (noin 1000e päivässä) edestä kuukaudessa, niin tienaat helposti noin 8000e kuussa. Myyntimäärä voi kuulostaa isolta, mutta kannattaa keskittyä myymään vakuutukset koko perheelle ja parille autolle, näistä yleensä kertyy 5000euron summa, josta saat provikan.
Pelkkä uuden auton vakuutus on noin 2000e luokkaa, tästä voi saada jopa 800e provikkaa. Yleensä saat myös uusia asiakkaita, kun myönnät hyviä alennuksia asiakkaillesi. He kyllä suosittelevat sinua eteenpäin. Kannattaa myös soitella kaikki kaverit ja sukulaiset läpi jne.

Onko alalla kova kilpailu ?
Tällä hetkellä alalla on erittäin vähän vakuutusasiamiehiä, joten nyt on oiva aika tienata.

Miten voin myöntää asiakkaalle alennuksia ?
Yhtiö jonka vakuutuksia myyt antaa sinulle oikeudet myöntää alennuksia. Näitä alennuksiahan on siis jatkuvasti ja näillä on helppo houkutella asiakkaita. Asiakkaat haluavat mielellään -70% auton vakuutuksiin.

Kenelle alaa voi suositella ?
Ihmiselle, joka tykkää olla puhelimessa. Tämä ala ei vaadi oikeasti mitään ihmeellistä. Esimerkiksi jos olet ollut töissä jossain (dna, elisa, fortum yms )myynnissä kauppakeskuksissa tai puhelinmyynnissä, niin tällä alalla tulet tienaamaan varmasti enemmän.

Eli hakemusta vaan menemään ja tienaamaan !

40

16271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omiinnimiin

      Vakuutusyhtiöillä on korkea vastuu jälleenmyyjistään joten kuka kouluttaa?
      Onko yhtiöillä jälleenmyyjäkoulutuksia?

      • HeikkiH92

        Vakuutusyhtiö kouluttaa, kannattaa olla melkein suoraan yhteyksissä ja kysellä koulutuksista ja vakuutusasiamiehen hommista. Itsekin alalla 6kk olleena voin sanoa, että kyllä kannatti. Puhelinmyyjänä roinaa myymällä sain noin 2000e kuussa nyt vakuutuksia myymällä 10000e kuussa.. :)


    • Mikaaaa

      Kiitos tästä postauksesta "Vakuutuskonkari81". Nyt koulutus käyty ja ensimmäisen kuukauden jälkeen OPlla 9000e ansiot, btw olin ennen kassalla marketissa. Ehkä joku muukin uskaltaa hommaan ryhtyä.

      • Anonyymi

        Minkä koulutuksen kävit ? Miten pääsit op:lle tekemään tätä ?


    • Mikaaaa

      Tässä kuussa kassaan tullut jo 10000e. vielä ois tämä viikko aikaa soitella lisää rahaa! ai että mikä unelma duuni.

    • Joonm

      Multa löytyy jo vuoden kokemus OP asiamies vakuutusmyynnistä ja autojen liisauksesta stadin alueelta. Liksa yleensä siin 15-20k per kuukaus tääl stadis, tietty asiakkaita riittää enemmän. Palkka siis kohdillaa, mut meitsi osaa klousaa kaupat. On tää magee duuni.

    • Mikaaaa

      Melkoinen kultakaivos tää vakuutusten myynti, tammikuu jo 19000e ! :D Saa kysellä kysymyksiä , jos jotakin kiinnostaa tietää lisää.

      • Joonm

        Kiva kuulla, jotta muutkin tienaa hyvin tällä duunilla. On se vaan mukavaa myydä vakuutuksia ja toimia asiamiehenä (yrittäjänä). Eihän toi perus vakuutusmyyjän työ tuo tällaista palkkaa lähellekään. Meilläkin konttorilla on tätit kateellisia, eivät vain uskalla alkaa yrittäjiksi.


    • Sannaaa

      Hei kertokaa työpäivän kulusta? Hankitteko itse asiakkaanne soittamalla ja sitten tapaatte heitä vai hoitaako joku muu soittelun ja te asiakastapaamiset?
      Paljonko palkka on koulutusjaksolla?
      Millaisia tuntimääriä teette viikossa?

      • Jaakttt

        Soittelua/sähköpostia/tietokoneella asiat hoidetaan. Asiakkaita ei oikeastaan tarvitse tavata. Mä oon tehnyt 30h viikossa ja 8000-15000e/kk. Tietysti vastaan myös iltaisin ja vkl puhelimeen, jos asiakas soittaa. Eli aina valmiudessa. Asiakkaita saan esimerkiksi kyttäämällä uusien autojen ostajia facebookissa autojen clubi sivulla esim tesla porsche bmw mb jne. Sit mainostan siellä ja laittelen privaviestiä. Saa helposti provikkaa 300-500e per vakuutus premium autoille. Joitakin liidei tulee oplta kavereilta. Suurin osa facebookista. Ei tämän helpompaa hommaa olekaan.


    • Anonyymi

      Täällä pohjolan hr päälliköt kirjottelee keskenään :D

    • Anonyymi

      Itse toimin nyt 3 vuotta etelä-suomen alueella pienemmän yhtiön hommissa ja vuositulot menee tänä vuonna yli 160 000€.

    • Anonyymi

      Ja totuus verotietojen perusteella on 22.000-55.000e/v kun muutaman tietoja katselin. Sellasta.

      • Anonyymi

        Luultavasti katsoit väärästä paikasta tai henkilöitä. 120-250k on hyvillä vakuutusmyyjillä / asiamiehillä normaalia, jotka toimii yrittäjinä. Ei tämä homma tietysti huonoille myyjille sovi.

        55k on hyvä tulos vakuutusmyyjälle, jos on jonkun ison firman hommissa, eikä uskalla toimia yrittäjänä.


    • Anonyymi

      haha niitä hyviä on prosentti..muilla 2300e/kk noi keskimäärin

    • Anonyymi

      Jokainen kirjoitusvirhe puolittaa viestin uskottavuuden ja/tai pudottaa nollan pois siinä mainituista rahasummista.

      Yhdys sana velho

      • Anonyymi

        Ei vakuutusmyyjän työssä katsella kirjoitustaitoja. Parhaat puhujat ja tarjoukset ratkaisee. Sekä se, että toimit yrittäjänä, palkallisena näissä ei pääse ihmeellisiin ansioihin.


    • Anonyymi

      vakuutustenmyyjän pitää toimia eettisten sääntöjen mukaan. Pakkomyynnillä ja manipuloimalla voi saada hyvät tilit mutta ammattimoraali on silloin jo kadoksissa.

      • Anonyymi

        Eettisesti näissä toimitaan. Myönnetään asiakkaalle hieman halvemmat vakuutukset ja kerätään 20000 euroa kuussa eli 240000 euroa vuodessa kotiin. Vakuutysmyyjän elämä on luksusta stadissa.


    • Anonyymi

      Melkosta höttöä taas, Suomi24 huipennus... hankkikaa elämä.

      • Anonyymi

        Täällä kerrotaan vaan faktoja. Itse arvostan, että minulle tästä kyseisestä ammatista vuosi sitten kerrottiin. Täältä sekä muualta löytyi hyvää tietoa, joka rohkaisi entisestään. Nyt on mukava tienata vähintään 10k kuussa! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä kerrotaan vaan faktoja. Itse arvostan, että minulle tästä kyseisestä ammatista vuosi sitten kerrottiin. Täältä sekä muualta löytyi hyvää tietoa, joka rohkaisi entisestään. Nyt on mukava tienata vähintään 10k kuussa! :)

        Mitä kautta näihin hommiin pääsee ? Tuleeko yleiseen hakuun vai pitääkö soitella ja erikseen kysyä onko vakuutusasiamiehen paikkaa vapaana ? Erittäin kiinnostunut ollut pitemmän aikaan ja kerran hakenut. Tyssäsi myynti kokemuksen puutteeseen.


    • Anonyymi

      Vanhempi keskustelu mutta jos joku haluaisi jakaa vinkkejä lähtöruudussa olevalle vakuutusmyyjälle! Etänä työskentely tuottanut tulosta jo ensimmäisellä viikolla, mutta koitan löytää muita väyliä löytää asiakkaita kuin yhtiön tarjoamat listat.

      Jos teillä on jotain minkä olette todenneet toimivaksi otan vinkin avomielin vastaan!:)

      • Anonyymi

        Kovat vinkit:
        Facebook autoryhmät: tesla, porsche, mersu, bmw. Jne
        Facebook asuntoryhmät: kaupungeittain.
        (Mainosta ja laita privaa ihmisille joilla esim auto vasta tulossa tai asunto etsinnässä)

        Yritysvakuutukset(soittele listojen ulkopuolisiin firmoihin)

        Näillä on päässyt pitkälle(150k) vuoteen.

        Markkinoilla riittää kysyntää, joten mukava jakaa vinkkejä.

        Terveisin kilpaileva asiamies!


    • Anonyymi

      Miten tämä kuulostaa niin selkeältä vakuutusfirmojen omalta propagandalta... se että joku ystävällisesti vapaaehtoisesti tulis tällaista kertomaan on se suurin varoituslippu. Olen itse ollut niin monessa firmassa myyjänä että en usko tuosta sanaakaan!

      • Anonyymi

        Myynnin kokeiluhan on täysin ilmaista. Kokeile vaikka muiden töiden ohella. Yllätyt vielä rahan helppoudesta! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myynnin kokeiluhan on täysin ilmaista. Kokeile vaikka muiden töiden ohella. Yllätyt vielä rahan helppoudesta! :)

        Tulipa kokeiltua töiden ohessa. Toukokuun vakuutus profitit 11000€ !!! Kiitos vinkkaajille, kohta vaihtuu nykyinen duuni lopullisesti.


    • Anonyymi

      Hei, millä yrityksellä itse olit ? Onkohan eri vakuutusyhtiöillä eri ns palkkaus tässä.

    • Anonyymi

      kertokaan nyt taitaa olla muutama kymmen suomessa jotka yli 4000 e kuussa tienaa...kertokaa

    • Anonyymi

      5vuotta vakuutusedustajana ja palkka n. 40-45tuhatta€ vuodessa.
      Toimin francshining-yrittäjänä isolle vakuutusyritykselle, joten yrittäjälle tuostakaan summasta ei jää hirveesti käteen.
      Minutkin houkuteltiin alalle kovilla liksoilla mutta aika paljon saa tuonkin eteen tehdä töitä

    • Anonyymi

      Noin 2000 nettona kuukaudessa.

    • Anonyymi

      Jos toimii yrittäjänä, niin palkkioista menee noin puolet kuluihin, kuten arvonlisäveroon 24% ja yrittäjäeläkemaksuun ja ennakkoveroihin. Ettei se nyt aivan niin ruusuista ole miltä kuulostaa.

      • Anonyymi

        Vakuutusedustaja ei maksa alvia, maksat eläkemaksua palkkalistoillakin ja veroa omasta työstä palkkalistoilla kans...


      • Anonyymi

        Yrittäjä maksaa noin 3% enemmän veroja ja kuluja mitä palkkalistoilla oleva


    • Anonyymi

      Vakuutusedustajan työt kiinnostavat. Missähän yhtiössä on hyvät palkkiot ja kohtuuhintaiset vakuutukset?

      Vaikka olisi markkinoiden halvimmat vakuutukset, niin se ei juuri hyödytöäjos palkkiot ovat surkeat ja toisinpäin, jos palkkiot ovat alan parhaat, mutta vastaavasti kalleimmat vakuutukset joita ei saa myydyksi.

    • Anonyymi

      palkka ja palkkio voi olla jopa sidoksissa siihen paljonko myymiesi vakuutusten vakuutuksen ottajille tapahtuu korvattavia vahinkoja.

      • Anonyymi

        Höpöhöpö


    • Anonyymi

      Jos palkat kaikilla tuota luokkaa niin miksiköhän 2/3 lopettaa leikin ensimmäisen puolen vuoden aikana?
      Saat toimia muka yrittäjän vapauksilla mutta vaatimukset ovat niin kovat että olet töissä aamusta iltaan.
      Meidänkin tiimissä 11nuorta jannua kahlannu yli vuoden alle 2000€ kuukausipalkalla. Tuosta vielä verot pois.
      Jos teillä on hyvät duunit niin älkää missään nimessä jättäkö tämän takia töitänne. Täällä ei helppoa rahaa ole.. Ala on todella kilpailta ja palkat poljettu alas!

    • Anonyymi

      Itse aloittelin alkuvuodesta ja heti alkuun pääsin 3000-5000 tienesteihin. Nyt kesän jälkeen palkka ollut noin 8000e/ kk. Teen 6h päivä about hommia ja välillä tapaamisia on iltaisin. Varmasti tienasi enemmän, mutta olen laiska.

    • Anonyymi

      Alalla aloittaneita 2022-2023?

      Kertokaa vähän kokemuksia miten on mennyt ja miten olette päätyneet alalla ja miten päädyitte nykyisen yhtiöön missä olette edustajana.

      Itse työskennellyt myynnin parissa n. 7 vuotta ja tehnyt siis b2b myyntiä puhelimella, f2f ja etäpalavereiden osalta tämän ajan. Eli kokemusta myynnistä on aika paljon, mutta kuluttajamyyntiä en ole tehnyt, enkä yrittäjänä ollut.

      Tilanne on oikeastaan se, että nykyisessä hommassani palkka ei ole ollenkaan sitä luokkaa mitä pitäisi vaikka teen yritykselle kyllä isosti rahaa joka kuukausi, mutta maksavat 5-6% luokkaa katteesta.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2863
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      20
      1042
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe