Jumissako heterosuhteessa?

Eksyksissä

Olen jo ennen täysi-ikäisyyttä tiedostanut ja myöntänyt ihastuvani helpommin naisiin kuin miehiin. Ehkäpä kasvatuksestani johtuen nuorena oli kuitenkin helpompaa keskittyä vastakkaiseen sukupuoleen. Päädyinkin yhteen mukavan miehen kanssa ja yhteistä taivalta on takan jo yli kymmenen vuotta. Vuosien vieriessä minulla on ollut kolme suurta ihastusta eri naisiin. Koskaan en ole ihastuksen vallassa toiminut, enkä ole tiennyt ovatko he olleet heteroita vai lesboja. Ajatusmaailmani on, että olen valinnut tämän suhteen ja siihen minun on sitouduttava, ihastukset tulee ja menee. Muutama vuosi sitten saimme yhteisen lapsenkin.

Viimeisen vuoden aikana olen kuitenkin kyseenalaistanut suhdettamme. Mietin yhä enemmän naisen kanssa suhteessa elämistä ja mieheni ei tällä hetkellä viehätä minua lainkaan. Jotenkin toivon, että tämä on ohimenevä vaihe. Koko suhteemme ajan olen pelännyt sitä, että joku nainen ihastuisi minuun. Pelkään, että hylkäisin tämän suhteen sen sileän tien. Etenkin nyt, kun mukana on lapsi, tulee paljon pohdittua perheen yhteinäisyyttä tai sen rikkomista. Rakastan yli kaiken perhettämme, meillä on kaikki mallillaan ja yhteinen perheaikamme on mahtavaa. En kuitenkaan tunne rakkautta miestäni kohtaan keskinäisesti. Arvostan häntä suuresti, mutta vaikka yritän, en tunne rakkautta. Haaveillen naisen kosketuksesta.

Samalla mietin, etten varmaan kuitenkaan soveltuisi parisuhteeseen naisen kanssa. En tiedä, miten seksi onnistuisi. En ole koskaan pitänyt suuseksistä, en sen vastaanottamisesta enkä antamisesta.

Miten ihmeessä tällaisesta tilanteesta pääsee eteenpäin? Tällä hetkellä en ole edes ihastunut kehenkään ja silti asia pyörii päässä päivittäin. Rikkoako perhe vain kokeillakseen onko nainen kuitenkin minulle parempi vaihtoehto vaiko pysyä sitoutuneena perheeseen, jossa mikään ei oikeastaan ole vialla, mutta tunteen paloa ei ole?

45

2081

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monni

tulee hieman suru olo.mietin vain että ainakin itsellä asia kuin asia jonka työntää ns.mappi öö.hön. tulee kyllä jossain vaiheessa elämää eteen ja se on käsiteltävä siiis kohdattava jollain tapaa..kasvamista <3 ? t

• kp998

Olisiko mahdotonta ns. kokeilla naista? Siis salaa mieheltäsi. Jos ei olekaan sellaista, kuin olet kuvitellut, niin jatkat kuten ennenkin ja jos on ihanaamahtavaa, niin sitten pohdit tilannetta uudelleen.

• Easyliving

Ei kovin moni naisten kanssa peuhaava nainen tykkää suuseksistä. Sanotaanko, että joka 5. pitää siitä , mutta voi elää ilmankin ja sitten joka 10. ei voi elää ilman sitä.
      Se 10% unohtaa sen, jos löytyy jalat alta vieviä muita juttuja. Yleensä on löytynyt.
      Eli nou hätä. Kukapa sitä klamyriaa kurkkuunsa haluaa tms. eksoottisen nimistä, saatikka sitten herpestä sinne.

Suhteissahan on ne kriittiset vuodet , kun mietitään, että tätäkö tää loppuelo on.

Ei silläkään niin väljä ole onko ihastus vaikka hetero, jos on kunnolla tykästynyt, niin yleensä siitä suhteen saa aikaiseksi.
      Niinkuin esimerkiksi sinä itsekkin vaikutat muitten mielestä heterolta.

Naissuhteet sitten on erilailla "rankkoja". 1v. naissuhteessa vastaa 7vuotta heterosuhteessa.
      Ensimmäisen kuukauden aikana yleensä ollaan jo selvillä siitä, että tietää tuleeko suhteesta mitään.
      Jos ei ole ollut aikaisemmin kovin intohimoinen, niin luultavasti sekin puoli tulee hämmästyttämään, kun ajattelee rakastelemista 24/7.

Ja tietenkin paljon myös riippuu siitä toisesta, millaiseksi suhde muodostuu. Kaikkihan me ollaan erilaisia , Naisia, jotka eivät halua ottaa vaatteita pois, - jotka ei ole ikinä saaneet , - jotka ei o ikinä saaneet toisen kanssa, että se on ihan tuurista kiinni.

• Eksyksissä

Kiitos asiallisista vastauksista.

Olen miettinyt naisen kokeilemista kyllä, mutta oma moraalini ei anna myöden peuhata toisen kanssa kun elää parisuhteessa yhden kanssa. Lisäksi se voisi olla myös epäreilua tätä kokeiltavaa kohtaan, jos hänellä heräisikin toiveita enemmästä. Siksi tämä varmaan tuntuukin niin isolta umpikujalta, kun saadakseen asiaan varmuuden, pitäisi luopua nykyisestä elämästä.

Ironiaa tässä on se, että ihmiset jotka eivät minua tunne, yleensä ensinäkemältä olettavat minun olevan lesbo ja yllättyvät kun kuulevat minun olevan naimisissa miehen kanssa.

En tiedä olenko koskaan kokenut todella intohimoa. Kuulostaa lähes työläältä, koska tässä heterosuhteessa seksi on jo vuosien ajan ollut lähinnä velvollisuus, johom pitää itseään psyykata vähintäänkin aamusta, jotta se illalla onnistuu. Näin kirjoitettuna ymmärtää miten väärältä se kuulostaa. Mutta rakkaus perhettämme kohtaan painaa ainakin vielä vaakakupissa enemmän...

• Kuvottavaa

"Seksi on lähinnä velvollisuus"??? Olet siis äijäsi pantavana nauttimatta siitä itse mitään. Ei kai kenenkään tarvitse alentua tuollaiseen tasa-arvon aikakautena? Oli seksuaalinen suuntautuminen mikä hyvänsä????

• Eksyksissä
        Kuvottavaa kirjoitti:

"Seksi on lähinnä velvollisuus"??? Olet siis äijäsi pantavana nauttimatta siitä itse mitään. Ei kai kenenkään tarvitse alentua tuollaiseen tasa-arvon aikakautena? Oli seksuaalinen suuntautuminen mikä hyvänsä????

Kuvottavaa tässä taitaa olla ainoastaan kirjoitustyylisi... En ole kenenkään "pantavana". Seksiä harrastan silloi, kun se sattuu kiinnostamaan ja mieheni on varmasti se kärsivämpi osapuoli hiljaisen seksielämän vuoksi. Velvollisuus seksi on siksi, että joudun näkemään suhteellisen paljon vaivaa syttymisen eteen. Älä turhaan kanna huolta nautinnostani, osaan kyllä nauttia, kunhan vain sytyn. Enkä ole myöskään kenenkään kotiorja tai seksiorja, kiitos vain huolenpidostasi.

• YksinkertainenNeuvoSulle

Eli seksi näyttää kiinostan miehesi kanssa, siirry sitten vähintäänkin tuonne bi palstalle uikuttamaan. Lesboja kun ei kiinosta sekstailut miesten kanssa, saatikka tarinonti siitä.

• VinkkiVinkki

Me lesbot tuskin haluamme millään tavalla lukea kuviteltuja, väritettyjä tarinointeja seksistä miesten kanssa tai ylipäätään biseksuaalisuudesta.

Ole siis fiksu ja ystävällinen, siirry mielummin tuonne bipalstalle. Sitä varten se palsta on, että siellä puidaan biseksuaalisuuteen liittyviä asioita, kuviteltuja tai todellisia.

• Elämänsuuntia

Mielestäni olemme ensisijaisesti parisuhteessa ihmisen kanssa -emme lesbon, heteron tms. Vaihtoehtona sinulla on työstää nykyistä parisuhdetta, minkä kautta nykyinen tilanne väistämättä muuttuu. Joko eroat tai löydät hyvät asiat yhdessäolosta vahvemmin. Toinen vaihtoehto on kokeilla, mikä ei tee loppupeleissä sielullesi hyvää, mutta.. moni niin tekee. Minkä jälkeen päätöksesi elämänsuunnasta varmistuu. Joskus siinä samalla sydän tai kaksikin särkyy.

• Eksyksissämyös

Tekstisi on kuin omalta näppikseltä :( minä tosin yhdellä Helsingin reissulla suutelin erään kauniin naisen kanssa DTM:n tanssilattialla ja voi miten mahtavaa se oli! En tunne yhtään vetoa miehiseen vartaloon, en pidä enää sen tuoksustakaan mutta jotenkin tottumuksesta sitä tässä mennään. Puolisoni on kyllä ihan huipputyyppi ja kympin isä, en halua rikkoa perhettäni vain siksi että EHKÄ löytäisin intohimoa jostain muualta. Koen että parisuhde on paljon enemmän kuin seksi, aina ei voi saada kaikkea...

En tiedä, haluaisin ehkä tyttöystävän mutta en voi pettää puolisoa tai käyttää hyväkseni ketään kolmatta :(

• onnenalkeet

Monella miehellä on rakastajatar, miksi ei naisellakin?

• MeniköJakeluun

Bipalsta on sinunlaisia epävarmoja tapauksia varten. Siellä voitte keskustella mies ja nais sotkuistanne. Tämä on väärä saitti siihen, täällä on vain LESBOJA!

• tvds

Älä mene piruuttasikaan täältä pois! Täällä näitä pesunkestäviä lesboja pyörii häätämässä pois kaikki jotka mainitsevatkin sanan mies. Tämä on mielenkiintoisin ja fiksuin kirjoitus täällä pitkään aikaan. Kaikki eivät todellakaan ole lesboja tai biseksuaaleja, meitä on moneen junaan ja muuhunkin kulkuneuvoon. Tärkeintä on saada rakentavaa keskustelua aikaan, ei pakonomaisesti kyylätä toisten mieltymyksiä.

Sinun tilabteesesi sanoisin että molempi parempi. Jos koet perheesi itsellesi tärkeäksi, et tule rikkomaan sitä ennenkuin se todella iso rakkaus astuu elämääsi, jos astuu. Mutta oma ohjenuorani on että tee sitä mikä tekee SINUT onnelliseksi. Tämä on sinun elämäsi, ei kenenkään muun ja jos olet onneton, sen aistivat muutkin ympärilläsi. Joku päivä lapsesi on/ovat jo lentäneet pesästä ja mitä sitten jää jäljelle? Mutta, sinulla on vapaa tahto päättää itse asiasta, kukaan muu ei tunne sinua yhtä hyvin kuin sinä itse.

• NäinTäällä

Keskustelu voisi olla fiksua ja rakentavaa JOS joka väänteessä lesboja ei käännytettäisi bisseiksi tai heteroiksi tai laitettaisi heidän suuhunsa sellaista mitä ei ole esim. lesbo kommentoi lesbona johonkin asiaan ja sitten on jo kokonainen kirjoitusarmeija leimaamassa/käännyttämässä/valehtelemassa/laittamassa sanoja suuhun, että sinä ja sinä olet bi (mikä ei ole totta) tai vahvistamassa typeriä, vanhanaikaisia stereotypioita esim. kukaan femme ei voi olla lesbo, että kaikki femmet on joko bissejä tai heteroja, mikä ei oikeasti ole totta tai että lesbot käyttäytyy, ajattelee ja näyttää ihan kaikki samoilta. Lesboja yhdistää vain kiinnostus samaan sukupuoleen ja se, että ovat naisia. Muuten lesbot voivat olla mieltymyksineen, ajatuksineen, käyttäytymiseen jne. ihan omia persoonia siinä missä heterotkin.

Ja niin, kyllä se on ihan kokemuksen kautta vuosien saatossa käynyt hyvinkin selväksi, että suurimmassa osassa kirjoituksia on tarkoitus nimenomaan tiedustella, kyylätä, vahtia, manipuloida tai aivopestä. Edelleen.

Ja se nyt vaan on niin, että kukaan heteromies ei voi ymmärtää parhaimmalla mahdollisella tavalla lesboa eikä kukaan lesbo voi ymmärtää parhaimmalla mahdollisella tavalla binaista eikä kukaan binainen voi ymmärtää lesboa ikinä yhtä hyvin kuin toinen lesbo. Ja totta hitossa lesbo valitsee todennäköisesti mielummin kumppanikseen toisen lesbon kuin binaisen jos siihen on vain mahdollisuus ihan niin kuin heteromieskin haluaa mielummin puolisokseen heteronaisen kuin binaisen.

Ja nuo piilomainokset tai piilokehoitukset/aivopesut seksin myyntiin ja ostoon voisi lopettaa tältä palstalta täysin. Tosi tökeröä ja ihmisoikeusvastaista ja naisia alentavaa piilomainostaa niitä täällä.

• Easyliving

No minä ainakin lesbona mieluummin valitsen bi- taikka heteronaisen.

Täällä nyt voi kuka vaan lesbona kirjottaa, vaikka olis heteromies, teinipoikajoukko yms.

Takavuosina yksi teinipojan äiti kirjoitti tänne anteeksipyynnön, kun oli koneelta löytänyt , mitä pojunsa tänne oli kirjotellut.
        Lopetti kirjotuksensa sanoihin, että jos vielä lapsonen tänne väkertää, niin heiltä katkee netti.
        Sitten olikin kauan melkosen sivistynyttä kirjoittelua täällä..tiedä moniko teiniksi jätti väliin ...

• ihmetyttäää

Miksi mieluummin bi tai heteronainen?

• näin-kö
        Easyliving kirjoitti:

Täällä nyt voi kuka vaan lesbona kirjottaa, vaikka olis heteromies, teinipoikajoukko yms.

Takavuosina yksi teinipojan äiti kirjoitti tänne anteeksipyynnön, kun oli koneelta löytänyt , mitä pojunsa tänne oli kirjotellut.
        Lopetti kirjotuksensa sanoihin, että jos vielä lapsonen tänne väkertää, niin heiltä katkee netti.
        Sitten olikin kauan melkosen sivistynyttä kirjoittelua täällä..tiedä moniko teiniksi jätti väliin ...

Onko idea valinnoissasi siinä, että haluat auttaa naisia löytämään oikean seksuaalisen identiteetin?

• Pakkokommentoida
        ihmetyttäää kirjoitti:

Miksi mieluummin bi tai heteronainen?

No minulla ainakin syy se, että pidän naisellisista naisista, muutenhan olisin kai hetero. En ole koskaan tavannut naisellista lesboa, tämä sisältää myös ajatusmaailman "naisellisuuden". Siis olen ollut sillä tavalla tekemisissä vain bi ja heteronaisten kanssa. Mutta edellä olevan luettuanne kysymys kuuluukin, onko olemassa bi-, hetero- ja lesbonaisia, vai sittenkin vain pelkästään naisia?

• ihmetyttäää

Tai vielä enemmän yksinkertaistaen, ettei mene liian vaikeaksi, ihmisiä joissa on monenlaisia puolia, sekä sisäisiä, että ulkoisia.
        Ihmisenä olemisen ajatus ilman kaavamaisia sukupuolirooleja.

• Pakkokommentoida

Ajattelisin, että ainoastaan naisia. En pidä miesten tuoksusta, karvoista, karheudesta enkä eritteistä. Henkisellä puolella arvostan empatiakykyä, tunneälyä ja monitasoista ajattelua sekä romantiikkaa. Eikä se sulje pois sitä, että miehissä on hyviä tyyppejä ja minullakin on hyvä ystävä, joka on mies. Mutta parisuhteessa tarvitsen enemmän, kuin miehen.

• ihmetyttäää

Isäni ei ollut turvallinen, ei myöskään äitini.
        Naiset jotka pohtivat ja empivät mitä ovat naisiaan, ovatko he juuri turvatun, turvallisen elämän takia pysyneet miessuhteissaan. Millainen mahtaa heidän isä ja äiti suhteensa ollut, entä sinun?

Minä kaipaan vahvaa, itsevarmaa naista. Naista joka tietää mitä tahtoo. Hän ei pelkäisi riitoja, eikä mielipahansa julkituomista. Hän puhuisi ujostelematta tarpeistaan ja haluistaan. Hän toimii ja tekee analysoimatta, turhia speguloimatta.

• Easyliving
        Easyliving kirjoitti:

Ainakin herkempiä halailemaan ja koskemaan ovat hetero- ja bi-naiset.
        Lesbot on aluksi välttelevämpiä, lieneekö historian peruja.
        Enkä kysele ihmisen ikää enkä suuntautumista. Jossainkohtaahan ne sitten saattavat paljastua.
        Ja on käynyt niin, että suurinosa tyttöystävistä sitten on kuulunut noihin katekorioihin.
        Eli ne tykkää musta ja mä niistä.
        Ja ei tuo naisellisuuskaan kaikien kohdalla ole ollut yhdistävä tekijä.
        4 on ollut lapsia ja ehkä lapsetkin sitten kasvattavat jonkinlaista vastuuntuntoa ja tunneälyä.
        Arvostan harmoonista yhdessäoloa, ilman turhia hötkyilyjä.

• Ehkäseuraavassaelämässä

Kuulostaa hyvin tutulta, sekä aloittaja että "Eksyssissämyös", teidän viestit olisi voineet olla omaa käsialaani. Paitsi että vein tosiaan asian askelta edemmäs. Se oli silmiäaukaisevaa ja upeaa. Toinen tiesi missä mennään ja hän näytti mulle ihan uuden maailman. Kuten tuossa edellä joku mainitsi, naisen kanssa vuosi vastaa seitsemää. Kaikki on jotenkin niin paljon syvällisempää ja seksi niin paljon nautinnollisempaa.

Et tosiaan ole ainoa, joka on vanhempana alkanut kyseenalaistaa suuntautumistaan. Usko tai älä, meitä seksuaalisuutensa kanssa kipuilevia heterosuhteessa eläviä pienten lasten äitejä on paljon! Kannattaa selata tämä ketju läpi, loistavaa keskustelua aiheesta: https://ranneliike.net/keskustelu/8456/myohainen-heraaminen-osa-2
      Tai jos kaipaat vertaistukea, voit löytää samassa tilanteessa olevia esim qruiserista. Seksuaalisuus muokkautuu läpi elämän, kypsempänä sitä ehkä uskaltaa myöntää mitä oikeasti haluaisi ja jopa ryhtyä ajatuksista tekoihin. Tiedän monta sataprosenttista lesboa, jotka ovat aiemmin olleet heterosuhteessa. Eli tuo yksi sekopäinen bi-huutelja voi olla rauhoittua ja poistua riehumasta tässä keskustelussa, kiitos.

Se, että et nyt osaa ajatella seksiä naisen kanssa, on ihan normaalia. Heteronormatiivisessa ja konservatiivisissa oloissa kasvaneelle voi aluksi olla hankalaa ajatella, että se ole jotenkin väärin, likaista tai kiellettyä. Mutta oikean tyypin kanssa, kun on tosi ihastunut ja välillänne salamoi, estot kyllä katoaa, believe me. ;) Rauhassa, omaan tahtiin edeten.

Se mitä aiot seuraavaksi, on susta itsestä kiinni. Antaako moraalisi myöten kokeilla salasuhdetta? Tai voitko keskustella asiasta miehesi kanssa ja kokeilla luvan kanssa? Eikä sun tarvitsisi välttämättä hyväksikäyttää ketään kolmatta, voisit löytää jonkun samassa tilanteessa olevan tai jonkun joka ei juuri nyt etsi lopullista elämänkumppania. Elämäntilanteita on niin erilaisia.

Uskallatko hypätä tuntemattomaan ja jättää kaiken tutun ja turvallisen? Ja rikkoa ehjä perhe ja hyvä kumppanuus? Isoja kysymyksiä. Itse en ollut valmis jättämään kaikkea tuttua ja turvallista, ja usein tuntuukin kuin olisin vankina omassa elämässäni. Ei hyvä ratkaisu sekään, mutta elämässä ei vain voi saada kaikkea. :/

• Hyihelv

Ruvetkaa nyt vielä mainostamaan niitä 3 kimppoja täällä, että ällöttää tommonen meininki. Kai se on liikaa vaadittu teiltä ymmärtämään, että lesbo palstalla on lesboja. Biit ovat bi palstalla. Lähinnä te vissiin olette seikkailun haluisia heteroja.

• Sairasta__

Taidat olla oikeasti keski-ikäinen heteromies, joka tarinoi näitä miehille suunnattuja fantasioita lesbopalstalla himoissaan omaa tattia vänkäten... ; ”rauhassa, rauhassa omaan tahtiin edeten”.

• Voikatkeruus

Haha, joku yksinäinen sotanorsulepakko on nyt vetänyt kilarit, kun kuumat heteromammat saa parempaa lesboseksiä kun se ikinä. Katkeruus paistaa! B)

• Sairasta_
        Voikatkeruus kirjoitti:

Haha, joku yksinäinen sotanorsulepakko on nyt vetänyt kilarit, kun kuumat heteromammat saa parempaa lesboseksiä kun se ikinä. Katkeruus paistaa! B)

En ole katkera, en laisinkaan. Enkä ole sotanorsu, kenties itse olet? Mistä päättelet, että olen yksinäinen? Ai siitäkö, että kirjoitan palstalle? Siinä tapauksessa itsekin olet yksinäinen kun itsekin kirjoitit palstalle, eikö niin?

Sen sijaan heteronaisilla ei ole mitään motiivia kirjoitella tuollaisia ellei ole jotenkin uskonnollisfundamentalistisia ja tarkoituksena lesbojen käännyttämiin ensin biiksi ja sitten heteroksi. ”Pikkuhiljaa, hitaasti, hitaasti”. Miksi heteronaista kiinnostaisi lesbot? Hehän ovat heteroja. Ei miksikään tai sitten jollakin ei ole ihan käsitteet hallussa mitä tarkoittaa hetero, bi tai homoseksuaali, joko tahtomattaan tai tahalleen.

Eikä kaikilla ole aina ja kaikkialla seksi mielessä. Homoseksuaalisuus ja lesbous on paljon muutakin kuin seksiä. Eihän heteronaiset edes nauti lesboseksistä.

Sen sijaan heteromiehillä (varsinkin seksuaalirikollisilla) olisi todennäköisempi motiivi kirjoitella lepakkopalstalle teeskennellen naista ja houkutellen salakavalasti ”hitaasti, hitaasti” lesboja seksiin miesten kanssa. Ettekö te muut näe tätä? Miten sinisilmäisiä voivat jotkut olla?

Tuolla ihmisellä on jokin selkeä motiivi houkutella lesboja bissenaisten ja heteromiesten seuraan tai ”hiljakseen hivuttautua” lesbojen seuraan tai kenties vain ”hiljakseen” aivopestä lesboja bisseiksi, tyhmänrohkeiksi seksihurjastelijoiksi, joilta miehet saa helposti ja ilmaiseksi tms. Paritusta, ihmiskauppaa, naisten hyväksikäyttöä. Näin ne hyväksikäyttäjät ja raiskarit uivat liiveihin. Ei ole ihan puhtaat jauhot pussissa, ei.

• niinvainäin22

Tämänkaltsaisiin alotuksiin törmää aika usein. Tuo jahkailu ja haaveilu on aika tavallista. Kysymys on kuitenkin rehellisyydestä ja luottamuksesta viime kädessä. Mielestäni vastuutonta ainakin vuositolkulla elää tuolla tavoin etenkään jos ei asiasta ole edes keskusteltu. Toisen pettämistä se on vaikka tarkoitusperät oliskin hyvät. Tavallaan tietoinen päätös valehdella. Toki asiat ei ole yksinkertaisia ja tämä on hlbt-ihmisillä yleinenkin ongelma. Tsemppii sulle anyway!

• HikoilemaanAidosti

Tottahan se on et tää palsta on lesboille, mut myös l to l-aiheet tuntuvat olevan juostu maaliin…
      Kuten totta on sekin, et suhde kuin suhde väljähtyy vanhetessaan ja siihen arkeen ois kiva jotain uuttakin saada...
      Ja näin ollen lämpimästi ehdotan (hoteille h-mameille) etsimään ja rohkeesti kokeilemaan erilaisia harrastusvaihtoehtoja. Kenties sen naapurin mamin tai jonkun jo elämässä olevan naisfrendin kanssa. Myös joukkuelajit saattavat yllättää. Tälläistä rohkeutta teiltä nyt peräänkuulutan ennemmin ku pohdintaa sitä, mitä 2:den naisen välinen seksi pitää sisällään? Ihan liian monimutkaista:D

• Yksivastaustässä

Mammat saa varmaan parasta vertaistukea ja muutakin seuraa toisistaan. Et sä lesbo ole, jos miehen kanssa noin hyvin oot viihtynyt, ei hätää! On noita eronneita ja karanneita muitakin bimammoja, osa löytänyt tasapainon eron jälkeen ja osa sekoilee kuin pahaiset teinit suhteissaan ja alkoholin kanssa, vaikka ovat keski-ikäisiä. Lesbona mietin, onko naiseen ihastuminen keski-iän kriisin ja väljähtäneen suhteen purkupaikka? Suuseksi on ihanaa saada ja antaa, en tyytyisi muuhun.

• NäinTäällä

Tuskin kaikki lesbot harrastavat tai edes tykkäävät suuseksistä. Yleistäminen on inhottavaa.

Bisset saavat todennäköisemmin parhaimman mahdollisimman vertaistukensa toisilta bisseiltä ihan niin kuin heterot heteroilta, mammat mammoilta ja lesbot lesboilta.

Jos olisin bisse (mitä en ole) ja haluaisin parhainta mahdollista vertaistukea menisin kirjoittamaan ensisijassa bissepalstalle ja hankkiutuisin mahdollisuuksien mukaan toisten bissejen seuraan. Vastaavasti näin lesbona jos haluaisin erityisesti vertaistukea lesboudelleni hankkiutuisin toisten lesbojen seuraan, vaikkakin lesbojakin on laidasta laitaan ja välttämättä mitään muuta yhteistä ei löydy kuin pelkkä seksuaalisuus.

• NonniiN

Pelkät ihastustunteet ei vie ihmistä onneen, on huomioitava paljon muutakin.
      Varmasti on turhauttavaa vain pohtia ja sysätä todellinen viehtymyksensä ja tunteensa kaiken aikaa syrjään, eikä edes yritä ottaa selvää mikä on naisiaan.

• NäinTäällä

Kun tiedustelijat ovat lähinnä keski-ikäisiä tai sen ylittäneitä vanhoja patuja konservatiivisine, oikeistolaisine, vanhanaikaisine ennakkoluuloineen niin mitä muutakaan voi odottaa keksityiltä tarinoilta...

• Aloitus voisi melkeinpä olla myös omasta näppiksestäni lähtöisin, joten liityn iloiseen joukkoon jumissa olevia bi/lesbo-naisia (ja btw. tämä aihe olisi tosiaan ehkä kannattanut pistää bi-ketjuun, jotteivät jotkin lesbot pahoita turhaan mieltään). Tosin itse olen keskustellut avomieheni kanssa ihan avoimesti, joten tilanteeni on siinä mielessä helpompi.
      Jos "Eksyksissä" haluat vertaistukea (asumme todennäköisesti eri kaupungeissa enkä kaipaa etäsuhdetta, joten tämä ei ole treffikutsu :), niin minulle voi kirjoittaa palstan normiosoitteeseen nimimerkin perusteella.

• Gabannetta

Mäkin olen naimisissa miehen kanssa vaikka 100% lesbo olenkin. En vaan tiennyt sitä ennenkun suhde mieheen oli jo vakiintunut ja häätkin tulossa.. En viitsinyt muuttaa kuvioita kun mieheni on varakas, ihan oikeesti varakas, ja arvostan kauheesti kalliita asioita, laukkuja, matkoja yms., joita se mulle ostelee tai saan ostella sen rahoilla. En joudu edes käymään duunissa, mikä myös tosi ihanaa.
      Tietty se odottaa seksiä ja aika useinkin mutta ei sekään nyt niin vastenmielistä oo. Koska pidän yllä salasuhdetta lesbo naiseen niin hetetoseksistä sää siihen lisämaustetta; naiseni on domina-henkinen ja tykkää "rankaista" mua kun oon taas ollut "k*** himoinen pikku h***...
      Ukolle en ole koskaan paljastanut olevani lesbo enkä usko sitä tekevänikään kun saan kaiken haluamani nykyiselläänkin.

• mikämikämaa

Tunnen naisia sen verran että uskon sinua.

• lollollol

: D : D : D

• Täälläollaanmyös

Heissan.
      Itse samanlaisessa tilanteessa elän ja käyn terapiassa pitkään jatkuneen masennuksen vuoksi. Vasta nyt olen tiedostanut, että masennus johtuu ainakin osittain siitä että olen pakottautunut/ajautunut heterosuhteeseen ja yksi lapsikin on. Mulla on konservatiivikristitty perhetausta ja oon melkein koko elämäni pyrkinyt tietoisesti/tiedostamattomasti unohtamaan kiinnostukseni naisiin.

Mieheni tietää tilanteesta ja se on hyvin raastava meille molemmille, koska hyviä vaihtoehtoja ei ole, sillä ne kaikki rikkoo jotakuta. Jos erotaan, niin lapsi kärsii ja molemmat myös. Eikä sitä voi tietää auttaisiko se siihen masennukseen kuitenkaan. Jos pysytään yhdessä, niin mies saa väkinäistä seksiä ehkä kerran kuussa, jos silloinkaan. Sekä mun masennus ja itsensä kieltäminen jatkuu.

Hankala tilanne tää on kaikin puolin, eikä siihen helpota se että pitäisi identifioitua joksikin. En halua lokeroitua..

• Puhuttavaa

Kuulostaa siltä, että teitä voisi auttaa asiasta puhuminen Setan ryhmissä tai vaikka bi-naisten tapaamisessa (ainakin Naisliitto unionilla on). Ei kannata tehdä mitn radikaalia, jos kyse on vain tukahdutetuista tunteista, asian myöntäminen ääneen voi jo ratkaista koko asian. Ei naissuhteet ole mitään sen ihmeempää eikä sopivan naisen tapaaminen aikuisena helppoa, mutta kiinnostuksen kieltäminen voi tehdä ahdistuksen oli tilanne mikä vaan.

• HohHoijaa__

Joskus ulkopuoliset ihmiset luulevat, että joku on ahdistunut vaikkei oikeasti olekaan. Toki, ahdistusdiagnoosista (perättömästä) voivat hyötyä jotkut tahot esim. Kela tai Sossu. Perätön diagnoosihan voi jopa työllistää poliisia ja tiedusteluorganisaatiotkin saavat tekosyyn vahdata (tehdään vaarattomasta ihmisestä vaarallisen ja ahdistuneen ihmisen maineen omaava, jollon häntä on ”pakko” vahtia 24/7).

Toisinaan ihmiset kuvittelevat, että jos ei kaiken aikaa seurustele (vapaaehtoisesti sinkku) niin sitten on epävarma, eksyksissä, ahdistunut, vaarallinen, seksuaalisuudeltaan epävarma/toisenlainen kuin oikeasti on. Tasapainoisesta tehdä tasapainoton maineeltaan. Toki, esim. Kela ja sossu hyötyy rahallisesti jos sinkku ei olisikaan sinkku vaan seurustelisi ja asuisi jonkun kanssa.

Sukupuolitaudittomasta lesbosta tehdään sukupuolitaudillinen hetero. Tästähän hyötyvät poliittiset tahot (mamuvastaiset, rasistiset henkilöt kun levitellään perättömiä huhuja, että lesbo olisikin hetero, joka paneskelee tummaihoisia mamuja, joilta saa sukupuolitaudin).

Tasapainoisesta lesbosta tehdään väkisinkin maineeltaan tasapainoton bi (jola tukahduttaa tunteensa) tai hetero. Sitten puhutaan perättömiä mamuille, että (todellisuudessa lesbot) Suomessa on helppoja naisia, joilta saa sina ja yritetään naittaa heitä lesboille (jotta tietyt tahot hyötyvät tästä poliittisesti, tilastollisesti ja rahallisesti).

• NäinOn

Oletko tosissasi? Uskotko oikeesti noihin salaliittoteorioihin? Jos uskot, hae apua ja äkkiä!

• Luonnonoikku_

Onko Suomessa jo enemmän homoseksuaalisia kuin heteroja? Tuntuu vain siltä, kun seuraa näitä kirjoituksia täällä palstalla ja kaiken maailman pirtti-tapahtumia suuremmissa kaupungeissa? Eli olemmeko me umpiheterot jo jonkinlaisia luonnonoikkuja tässä maailmassa?

• HoitoonÄkkiä

Onko sinulla sairaaloinen intohimo ja pakkomielle umpiheterona väijyä lesboja? Sitten taitaa korvien välissä viirata ja pahasti.

• kiihkeä.kotirouva

Moi! Olen 35-v kotirouva ja alkoi lepsottamaan aivan kauhiast. Ikänään en ole muuta kuin munaa ottanut mekkooni joten voisitteko ystävälliset lepsot ottaa yhteyttä ja tutustuttaa pimpinnuolemisen saloihin.

• YstävällisestiNäin

Nyt tuntuu sen verran pienet kuviot elämässäs olevan, ulosannista puhumattakaan niin tiedäthän ettei 35 w ole liian vanha opiskelemaan. Yksinkertaisuus ei vaan oo seksikästä!

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      131
      3276
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      38
      2603
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2455
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      2303
    5. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      30
      1893
    6. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1740
    7. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      174
      1428
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      311
      1380
    9. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      310
      1305
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      64
      1137
    Aihe