kissan outo kuolema

ikävä

mikä tuli meidän kissalle löytyi metsän laidasta kuolleena ja terve kissa kyllä oli se kun nostettiin siitä niin veret tuli suusta ?

40

680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onkovaarojasiellä

      Olisko lähistöllä kohnannu naapurien nurkissa,ja syöny sieltä helposti kiinniotettavia myrkytettyjä jyrsijöitä?

      Jos liki tie, niin auto osunut, ja tullut sisäinen verenvuoto?

      Itse tiedät, onko teitä ja naapureita yms.Naapureiden pihoille ei saa lemmikkiä päästää, siellähän voi olla ties mitä vaarojakin.


      Eviralle kun lähetät sen, saattavat saada kuolinsyyn selville.Ja kyllä joku eläinlääkärikin sen vois tutkia, että mitä on käynyt.
      Itse kyllä selvittäisin syyn.Ja jatkossa, jos ottaa kissan, pitää sitä silmällä niin tarkasti, että itse tietää missä on,ja mitä sille tapahtuu.Kissaahan ei edes saajättää itekeeen kuleksimaan, se on omistajan huolehdittava, ettei ole hetkeäkään hukassa.Vaan aina silmissä,ja omalla alueella.Se on omistajan vastuulla, huolehtia,ettei kissa kulje vaaroihin eikä muiden maille.

      • ikävä

        todellakin tiedetään missä kissa on liikkunut ja tiietään ketä naapureita asuu meidän naapurissa asuu sukulaisia ja kissa on saanut kulkea kyllä heidän pihalla.. ja ei oo kyllä auto osunut olis jälkiä kyllä ollut joo ei lähetä eviralle monen sadan kilometrin päähän..


      • Sepponen
        ikävä kirjoitti:

        todellakin tiedetään missä kissa on liikkunut ja tiietään ketä naapureita asuu meidän naapurissa asuu sukulaisia ja kissa on saanut kulkea kyllä heidän pihalla.. ja ei oo kyllä auto osunut olis jälkiä kyllä ollut joo ei lähetä eviralle monen sadan kilometrin päähän..

        No minä ainaki tutkituttasin eläinlääkärillä,että selvis mihin menehty.
        Usein ulkokissoista ei piitata, eikä elävänäkään tutkita,kun ei pidetä niin tärkeinä.Tärkeitä eläimiä pidetään lakien mukaan.
        Voihan se olla tippunut jostain yms.mut jos lähellä ei olis mitään vaaroja,ni se olis hengis.Kissat kulkee kodeistaa kilometrienkin päähän, ja vaaroja on matkalla monia.Ja aika harva asuu niin korvessa.Ettei ole muiden pihoja, ja rakennuksia moneen kilometriin.


      • hhhhh

        Meille oli kissa todella tärkeä.. aina lekurissa käytetty ja ei ole kyllä mistään tippunut.. ja ihan kotipihalla kulki ja metsässä jos joku muu ei kissastansa piittaa niin meillä ainakin on välitetty


    • lissuvaan

      Sulla on varmaan jokin esimerkki, jolloin kissa syönyt myrkytettyja jyrsijöitä.
      Mitään järkeä ei ole tuhlata rahoja kissan kuolinsyyn tutkintaan. Eikäpä niiden kissojen liikkumisia seurata, kun yösaalistajia ovat. Meilläkin useampi kissa. Sulla on joku mielenterveysongelma, kun ajattelet noin ahdasmielisesti. Vanne kiristää jo pääkoppaasi niin, että sekoat kohta, ellet ymmärrä mennä lääkärille puhumaan ongelmistasi. Täällä sua ei valitettavasti voida auttaa.

      • eläinrääkkäystäseon

        Ai sinä et piittaa suomen laeista, etkä kissastasi.Kissa raukka, sillekkin käy kalpaten, kun se hyvä tuuri loppuu.Heitteillejättö on julmaa, ja laitonta.Eikä ole minun keksintö et suomessa ei saa kissaa hylätä eikä jättää heitteille, vaan eläinsuojelun,eläinlääkäreiden,kansanedustajien ja viranomaisten.Et sulla on aikamoinen musta aukko sivistyksessä, jos et tuota edes tiennyt.
        Se on turha muita alkaa haukkumaan, jos itse ei edes perusasioita kissan pidosta tiedä.Ilmankos löytöeläintalot on täynnä kissoja, kun tuollaiset tietämättömät niitä ulos jättää.Se on kuule kallista yhteikunnalle, kun tietämättömien ja taitamattomien elikoita hoidetaan yhteiskunnan piikkiin.


      • lissuvaan
        eläinrääkkäystäseon kirjoitti:

        Ai sinä et piittaa suomen laeista, etkä kissastasi.Kissa raukka, sillekkin käy kalpaten, kun se hyvä tuuri loppuu.Heitteillejättö on julmaa, ja laitonta.Eikä ole minun keksintö et suomessa ei saa kissaa hylätä eikä jättää heitteille, vaan eläinsuojelun,eläinlääkäreiden,kansanedustajien ja viranomaisten.Et sulla on aikamoinen musta aukko sivistyksessä, jos et tuota edes tiennyt.
        Se on turha muita alkaa haukkumaan, jos itse ei edes perusasioita kissan pidosta tiedä.Ilmankos löytöeläintalot on täynnä kissoja, kun tuollaiset tietämättömät niitä ulos jättää.Se on kuule kallista yhteikunnalle, kun tietämättömien ja taitamattomien elikoita hoidetaan yhteiskunnan piikkiin.

        Mistä laeista? Ei ole viranomaisilla, eikä kenelläkään muullakaan huomautettavaa ollut. Eikä eläinlääkäreilläkään, vaikka lakisääteiset käynnit karjanhoitotilallamme säännöllisesti suorittavat. Taidat olla itse aika sivistymätön eläintenhoidossa. Moneksi teitä kaheleita tuntuu olevan.


      • oppiaikäkaikkiko
        lissuvaan kirjoitti:

        Mistä laeista? Ei ole viranomaisilla, eikä kenelläkään muullakaan huomautettavaa ollut. Eikä eläinlääkäreilläkään, vaikka lakisääteiset käynnit karjanhoitotilallamme säännöllisesti suorittavat. Taidat olla itse aika sivistymätön eläintenhoidossa. Moneksi teitä kaheleita tuntuu olevan.

        Miten voi aikuinen ihminen olla noin tietämätön?
        Kannattais ottaa asioista selkoa, jo ennenkun syyttelee muita .Ja ennenkun jättää lemmikit lakien vastaisesti heitteille.Häpeäisit!

        https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/201807242201092381_pt.shtml


    • voimiajajaksamisia

      Yleensä sisäinen verenvuoto tuota suusta vertavuotamista kuoleman jälkeen aiheuttaa. Myrkytys sopisi tuohon kuvaan, olisikohan käärme tai ampiainen tms pistänyt ja se myrkky sitten on tappanut.
      Myös sisäiset vammat, voi olla että on loukannut jotenkin, ei niitä autojen töytäisyjä aina huomaa kissasta, voi auto töytäistä ilman jälkeä mutta kuitenkin ihan tarpeeksi rajusti että saa sisäisen vamman. Taikka pudonnut jostakin korkealta tms.
      Ikävä juttu joka tapauksessa on =/ , jaksamisia sinnepäin.

      • ikävä

        käärmeen pistoa ollaan kyllä mietitty:( mellä on käärmeitä täällä päin. jos auto olis töytässy niin kyllä ehkä tiietään kuka on ajanu mutta olisko sitten siistitty nostettu metsään .


    • ÅBp

      Vapaasti ulkoilevan kissan arkea.

      Mitäs tuosta iniset, olet itse toiminnallasi varauttunut tähän.

      Oikeastaan onni on, että löysit raadon.

      Ne makaa yleensä ojanpohjilla maantien vierissä.


      Onko kissasi ulkoiluun joku hieno kungingasajatus?

      Miksi kissasi ulkoilee vapaana, kun et ole perässä seuraamassa. ?

      • ikävä

        kuuluuko jotenkin sinulle jos meidän kissa on liikkunut vapaana ? eikö sulla oo muuta tekemistä kun tulla v......e tähän postaukseen sulla se päässä vikaa on


      • kjkoee

        Kukaan normali-ihminen ei kulje kissan perässä seuraamassa sen ulkoiluja. Työssä menee päivät ja vapaalla on järkevääkin tekemistä. Kissa ei seuraajia kaipaa.


      • 34ta3twg5a3wgss
        kjkoee kirjoitti:

        Kukaan normali-ihminen ei kulje kissan perässä seuraamassa sen ulkoiluja. Työssä menee päivät ja vapaalla on järkevääkin tekemistä. Kissa ei seuraajia kaipaa.

        No miksi sitten vinkua, kun HEITTEILLÄ juoksevalle kissalle käy huonosti?

        Jos ei itse sitä vertaa välitä kissastaan, että viitsisi huolehtia lemmikin ulkoilun turvallisuudesta, niin ihan turha kiukutella.

        HEITTEILLÄ juoksevia kissoja uhkaavat monet vaarat, eräs niistä nyt realisoitui aloittajan kissan kohdalla.

        Toivottavasti aloittaja ymmärtää olla fiksumpi mahdollisesti tulevan uuden kissansa kanssa.


      • huolestunutpuolestasi
        34ta3twg5a3wgss kirjoitti:

        No miksi sitten vinkua, kun HEITTEILLÄ juoksevalle kissalle käy huonosti?

        Jos ei itse sitä vertaa välitä kissastaan, että viitsisi huolehtia lemmikin ulkoilun turvallisuudesta, niin ihan turha kiukutella.

        HEITTEILLÄ juoksevia kissoja uhkaavat monet vaarat, eräs niistä nyt realisoitui aloittajan kissan kohdalla.

        Toivottavasti aloittaja ymmärtää olla fiksumpi mahdollisesti tulevan uuden kissansa kanssa.

        Etkö sinä onneton HEITTEILLÄ velluva ressukka ole hakeutunut vieläkään hoitoon!!!?=???


      • vastuullistako
        huolestunutpuolestasi kirjoitti:

        Etkö sinä onneton HEITTEILLÄ velluva ressukka ole hakeutunut vieläkään hoitoon!!!?=???

        Täällä ei olla huolissaan ku kissoista, joita ihmiset päästää luontoon,ja muiden nurkkiin.
        Kumma et joidenkin on niiin vaikea huolehtia ottamistaan elukoista.Mutta ottaa niitä pitää silti, muiden nurkkiin,luontoon,ja vaaroihin menehtymään.


      • ijf03j443jf
        huolestunutpuolestasi kirjoitti:

        Etkö sinä onneton HEITTEILLÄ velluva ressukka ole hakeutunut vieläkään hoitoon!!!?=???

        Hoidon tarpeessa ovat kissojensa HEItTEILLÄ pitäjät.

        En minä, joka kannatan asiallista ja lakien mukaista lemmikkien pitämistä.


    • voiharminpaikka

      Valitettavasti ulkokissojen kuolinsyitä, liikenne varmasti yleisin.Aina ei edes löydetä, kun ketut ja supit kerää pois.Ja voivat jäädä kitumaan loukkaantumisen jälkeen ja piiloutuvat .Toisaalta karmeaa, mutta ulkokissoille käy usein noin,että elämä loppuu ennenaikojaan.Monet ulkokissan pitäjät uhoavatkin,että kissa saa elää lyhyen,mutta hyvän elämän.En kyllä osaa arvostaa että lemmikki menehtyy tapaturmassa, vaikka jotkut pitävät sitä ulkokissoille normaalina.
      Toivon, että sinä et toista kissaa ota tuollaisiin oloihin..Ota mielummin joku eläin, jonka turvallisuudesta voit huolehtia,oikeasti.
      Tiedän perheen, jossa on jo kaksi kissaa jäänyt läheisellä tiellä autonalle.Kyllä ihmisen pitää oppia virheistään.Eikä se autoilijan vika ole, eikä ainakaan sen kissan.Autoilijoita usein syytetään, vaikka tiet ovat juurikin autoja varten.
      Itse olen kerran ollut kyydissä, kun kolahti takarenkaan luona.Ja jonkun kissa loukkaantui pahasti.Tilanteeseen tullut paikallinen vanha mies lopetti kissan, ja otti mukaansa.Tiesi kenen on.Kyllä oli paha mieli kaikilla pitkään, ja tilanteen muistaa liiankin selkeästi.Tapahtui 80 - luvulla.
      Surullista, niin turhia lemmikin kuolemia ,jotka olis omistajien estettävissä.Noita on karkurit sivustoilla tosi usein ;(

      • Jooopa

        Kyllä kissa hyvin on hoidettu..ei oo heitteille jätetty ja asutaan ihan maalla hitto mitä vaahtoamista joka hemmetin palstalla jos kissa on ulkoileva niin heti muka heitteille jätetty ihan eläinlääkärin mukaan on hyvin hoidettu kissa ja kysyi vielä onko ulkona.. sai tarvittavat rokotukset myös


      • lemmikkittärkeitä
        Jooopa kirjoitti:

        Kyllä kissa hyvin on hoidettu..ei oo heitteille jätetty ja asutaan ihan maalla hitto mitä vaahtoamista joka hemmetin palstalla jos kissa on ulkoileva niin heti muka heitteille jätetty ihan eläinlääkärin mukaan on hyvin hoidettu kissa ja kysyi vielä onko ulkona.. sai tarvittavat rokotukset myös

        Jos ei ollut heitteillä.Ni näit mitä sille kävi.Heitteillä kissa on jos omistaja ei valvo ja vahdi sen kulkua.Mut jos ei ollu heitteillä,ni sinä valvoit ja vahdit ja näit.

        Ei lemmikkejä saa pitää noin.Ellei pysty valvomaan kissansa kulkua, ei saa pitäö kissaa lemmikkinä .Nuo lukee niissä lakipykälissä, joita et ole viiitsinyt lukea.Harmi, olis kannattanut lukea ja oppia ne lait.Se olis ollu kissan etu.


    • the-cat

      Itse olen pelänyt että jänikset potkii kissoja kun menevät häiritsemään. yks kolli syönyt pari pupunpoikasta.

      Jänes kun on aika iso eläín ja jos se hermostuu, voi stumpata melkoisen potkun.

      Sit on yhdestä kissasta löytynyt hauli kyljestä kun maajussiköhlöt ammuskelevat lintuja.. sai kai jonkin myrkytyksen ja menehtyi myöhemmin. Tosin oli joku navettakissa joka harhautui sutta väistäessään meidän pihalle ja jäi hillumaan nurkkiin.

    • rweagwerrgersza

      Mikä OUTO muka??

      Ihan normaali kuolema kissalle, jonka omistaja ei viitsi valvoa lemmikkinsä ulkoilun turvallisuutta.

      Tuuria riittää aikansa ja sinun kissasi kohdalla se on nyt loppunut.

      Ota tapahtuneesta opiksesi ja huolehdi seuraavasta kissastasi paremmin!

      • Uskomatonta

        Sinä se outo oot...tiiätkö itsellään mikä on normaali kuolema ei teille pöllöille mitään kannattaa sanoa hyvästi ja näkemiin toivottavasti sulla ei oo mitään lemmikkejä tiesitkö että sisäkissat pitää myös madottaa ja rokottaa ja hoitaa


      • 2r5t34t3atqa3t
        Uskomatonta kirjoitti:

        Sinä se outo oot...tiiätkö itsellään mikä on normaali kuolema ei teille pöllöille mitään kannattaa sanoa hyvästi ja näkemiin toivottavasti sulla ei oo mitään lemmikkejä tiesitkö että sisäkissat pitää myös madottaa ja rokottaa ja hoitaa

        Höpöhöpö!

        HEITTEILLÄ olevalle kissalle KAIKKI kuolemat ovat normaaleja.

        Omistajan velvollisuus on valvoa lemmikkinsä ulkoilua ja huolehtia eläimen turvallisuudesta. Aloittaja ei viitsinyt huolehtia velvollisuuksistaan, vaan päästi kissansa HEITTEILLE.

        Sitä saa, mitä tilaa. Toivottavasti aloittaja on fiksumpi seuraavan kissansa kanssa.


      • HULLULLEKIDUTTAJALLE
        2r5t34t3atqa3t kirjoitti:

        Höpöhöpö!

        HEITTEILLÄ olevalle kissalle KAIKKI kuolemat ovat normaaleja.

        Omistajan velvollisuus on valvoa lemmikkinsä ulkoilua ja huolehtia eläimen turvallisuudesta. Aloittaja ei viitsinyt huolehtia velvollisuuksistaan, vaan päästi kissansa HEITTEILLE.

        Sitä saa, mitä tilaa. Toivottavasti aloittaja on fiksumpi seuraavan kissansa kanssa.

        JAHA-
        Kiduttaja on uskollisesti mukana remmissä. Sama pakkomielle näyttää vain aina vaivaavan. Joten samaa virttäsi käsityksestäsi HEITTEILLÄ joudut huutamaan. Aiotko viettää taas päiväsi vetäen sitä TRAUMATISOITUNUTTA kissaasi. Se on varmaan jo niin heikossa kunnossa, ettei kykenisi edes pakenemaan sinun KIDUTTAJAN seutuvilta, vaikka päissäsi KAHLEET irrottaisit. Toivottavasti alat taas paukuttamaan niitä toisten kissoja raivotessasi ja losautat vahingossa armahduksen omalle VANGILLESI.


      • 43jrp34jrp34jpfj
        HULLULLEKIDUTTAJALLE kirjoitti:

        JAHA-
        Kiduttaja on uskollisesti mukana remmissä. Sama pakkomielle näyttää vain aina vaivaavan. Joten samaa virttäsi käsityksestäsi HEITTEILLÄ joudut huutamaan. Aiotko viettää taas päiväsi vetäen sitä TRAUMATISOITUNUTTA kissaasi. Se on varmaan jo niin heikossa kunnossa, ettei kykenisi edes pakenemaan sinun KIDUTTAJAN seutuvilta, vaikka päissäsi KAHLEET irrottaisit. Toivottavasti alat taas paukuttamaan niitä toisten kissoja raivotessasi ja losautat vahingossa armahduksen omalle VANGILLESI.

        Kissojaan HEITTEILLÄ pitävät ovat ELÄINRÄÄKKÄÄJIÄ.

        En minä. Minä neuvon ja opastan omistajia huolehtiman lemmikeistään asiallisesti ja lakeja noudattaen.

        Ellei joku ymmärrä lemmikkinsä parasta, kannattaa hakeutua hoitoon.

        Näinköhän esim. voimakkaat sähköshokit auttaisivat.


      • lissuvaan
        43jrp34jrp34jpfj kirjoitti:

        Kissojaan HEITTEILLÄ pitävät ovat ELÄINRÄÄKKÄÄJIÄ.

        En minä. Minä neuvon ja opastan omistajia huolehtiman lemmikeistään asiallisesti ja lakeja noudattaen.

        Ellei joku ymmärrä lemmikkinsä parasta, kannattaa hakeutua hoitoon.

        Näinköhän esim. voimakkaat sähköshokit auttaisivat.

        seli seli. Luuletko, että joku ottaa aivan vakavastikin. Voi sääli sua pikku ressukkaa. Menisit nyt sinne lekurille kertomaan asioitas. Saisit lääkkeet psykoosiisi.


      • pjjpjpoåkå0å
        lissuvaan kirjoitti:

        seli seli. Luuletko, että joku ottaa aivan vakavastikin. Voi sääli sua pikku ressukkaa. Menisit nyt sinne lekurille kertomaan asioitas. Saisit lääkkeet psykoosiisi.

        Hoidon tarpeessa ovat kissojensa HEITTEILLÄ pitäjät.

        En minä, joka kannatan asiallista ja lakien mukaista lemmikkien pitämistä.


    • sellaastase

      LAIN mukaan kissa, joka ei ole omalla tontilla, omistajan valvonnan alla, tai kytkettynä, on HEITTEILLE jätetty. Mutta varsinaiseen asiaan, kissa tuskin syö itsekuolleita jyrsijöitä, tyhmä se ei ole.

      • jyrsijöitätorjuttavaon

        Mut, jos jyrsijä on syönyt myrkkyä,se ei kuole tietenkää ihan heti.Onko kissalle hyväks, napata jyrsijä, joka on syönyt myrkkyä jo?
        Ne myrkkyä syöneet jyrsijät ei pelkää, kun ivat sairaita,vaan lähtevät kuulemma juomaan vettä.Ei parane päästää kissaa ottamaan niitä kiinni.Ovat helposti napattavissa, mutta ei varmaan hyväksi.


    • luontoa.arvostaen

      Irtiolevien kissojen lopettaminen on jokaisen velvollisuus.

      • 666777

        Sut pitäis lopettaa.. pidä sä vaan turpasi kiinni mikä teitä ihmisiä vaivaa kun pitää toisten kissoista olla niin huolissaan huolehtikaa vaan niistä omista kateista jos teillä ees on semmoisia


      • 34t3a3tawgegdf
        666777 kirjoitti:

        Sut pitäis lopettaa.. pidä sä vaan turpasi kiinni mikä teitä ihmisiä vaivaa kun pitää toisten kissoista olla niin huolissaan huolehtikaa vaan niistä omista kateista jos teillä ees on semmoisia

        Äläpä lässytä!

        Se on ihan turha vinkua, jos väkisin tunkee kissansa vieraiden ihmisten riesoiksi. Luulisi tyhmemmänkin hoksaavan, ettei kenelläkään ole velvollisuutta sietää vieraiden ihmisten lemmikkejä pihassaan.

        Huolehtikaa kissoistanne omissa pihoissanne, niin ei ole mitään ongelmia! Vingu vasta sitten, jos joku tulee sinun pihaasi kissaasi tappamaan!


      • ssssss

        sori vaan mutta kissa oli kyllä omassa pihassa ei kenenkään muun. tää on niin paska palsta joku kysyy jotain niin heti kauheeta haukkumista joksus vois olla vähän myötätuntoisempi toisia kohtaan onko pakko kommentoida jos sua suututtaa noin paljon jos mun pihalla on vieras kissa niin antaa olla ei olla koskaan ajettu pois et taida olla ees kissa ihminen ja täällä maalla on tavallista että kissat on ulkona..


      • kandeeoppiajo
        ssssss kirjoitti:

        sori vaan mutta kissa oli kyllä omassa pihassa ei kenenkään muun. tää on niin paska palsta joku kysyy jotain niin heti kauheeta haukkumista joksus vois olla vähän myötätuntoisempi toisia kohtaan onko pakko kommentoida jos sua suututtaa noin paljon jos mun pihalla on vieras kissa niin antaa olla ei olla koskaan ajettu pois et taida olla ees kissa ihminen ja täällä maalla on tavallista että kissat on ulkona..

        Niin, muiden ihmisten haukkuminen ei muuta sitä tosiasiaa et suomessa on lait kissanpidossakin joita kuuluu noudattaa.
        On tosi kurjaa ja kamalaa, et suomessa 20 000 kissaa joka vuos päätyy löytöeläintaloille, ja omistajat ei niitä edes hae.Se kertoo karua kieltään suomalaisten kissanpitotaidoista.
        Ruotsissa on sama ongelma, saas nähdä keksivätkö avun ongelmaan ennen meitä.

        Just oli uutinen jotain "saako kissa ulkoilla vapaana...näin sanoo laki"
        Se kannattas lukea, ni selvis sitten se,ettei kissa saa yksin ulkoilla.Ellet kokoajan näe mis se kulkee, ja puutu heti sen kulkuun,jos menee vieraanmaalle yms.


      • Aurinko7777

        Voi hitto kaikki jaksaa lässsyttää tosta kissojen lukumäärästä ei omistajat kaikki ees tiiä että heidän kissa on loukutettu tapauksia on kuultu että ei oo omistajalle ees takaisin niitä annettu.. sinä ja sun lait taidat varmaan kuulua facen kissan omistaja ryhmään siellä vaan jauhetaan tätä samaa paskaa pelasta sinä ne kissat sieltä jännä että toi sama luku toistuu vuodesta toiseen


      • ki-su-li

      • jhyinvxbnm

        Eikö ne olis parasta kulettaa löytöeläintalolle vaan.Pääsevät uusiin,hyviin koteihin,ja elelevöt kissanpäiviä.


      • julmamailma
        Aurinko7777 kirjoitti:

        Voi hitto kaikki jaksaa lässsyttää tosta kissojen lukumäärästä ei omistajat kaikki ees tiiä että heidän kissa on loukutettu tapauksia on kuultu että ei oo omistajalle ees takaisin niitä annettu.. sinä ja sun lait taidat varmaan kuulua facen kissan omistaja ryhmään siellä vaan jauhetaan tätä samaa paskaa pelasta sinä ne kissat sieltä jännä että toi sama luku toistuu vuodesta toiseen

        Niin,mietippä paljonko ylimääräsiä kissoja ihmiset kymmenessä vuodessa tuuppasee menemään luontoon,ja muiden pihoihin?
        Ne on luonnosta, ja vieraista pihoista löydettyjä,löytöeläimiä.
        Kyllä elukanpidossa on pahasti vikkaa, jos se elukka löytyy vieraalta maalta.
        Kissat hakee turvaa,suojaa,lämpöä ja ruokaa vieraista nurkista.Silloin ne pelastetaan löytöeläintaloille.Se on kissan onni, loppuu avunetsiminen Ja saa sen hyvän kodin, kun entiset ei ymmärrä eikä viitsi kysyä kussaa löytöeläintalista.

        Jos ihmetyttää,et muut ihmiset linkkaa kissan laillisia pitotapoja .Se johtuu siitä,et he yrittää neuvoa tietämättömiä ja tautamattomia Että kissojen määrä löytöeläintaloissa ja luonnossa vähenis.Monet kissat on karmeessa kunnossa kun ne loukutetaan, eivät olis enää eläneet luonnossa ja vieraissa nurkissa pitkään.Kauheaa rääkkäystä on se hylkääminen ja heitteillejättö.
        Auton allejääminen ja ilveksen saaliiksu päätyminen on nopea loppu, luonnossa saavat kitua sauraina ja nälissään pitkään.Ja kaukkihan ne menehtyneet, löytölään päätyneet ja kituneet on yleensä juuri niitä "ulkokissoja".Vain harvat on karanneita sisäkissoja.


      • eikisujakykenettömil
        Aurinko7777 kirjoitti:

        Voi hitto kaikki jaksaa lässsyttää tosta kissojen lukumäärästä ei omistajat kaikki ees tiiä että heidän kissa on loukutettu tapauksia on kuultu että ei oo omistajalle ees takaisin niitä annettu.. sinä ja sun lait taidat varmaan kuulua facen kissan omistaja ryhmään siellä vaan jauhetaan tätä samaa paskaa pelasta sinä ne kissat sieltä jännä että toi sama luku toistuu vuodesta toiseen

        Hitsi kun jankkaavat asianmukaisesta ja laillisesta kissanpidosta.Jos niin pitää, kissa elää terveen ja pitkän elämän.
        Eikä lyhytyä ja kivuliasta kuten ulkokissan kuuluu.Hitsi kun he tietää lait, joiden mukaan kissoja kuuluukin pitää.Hitsi, kun siihen ei kaikki kykene.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      80
      3339
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1982
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1881
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1385
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1048
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe