Bh kokeen liikeistä

Hämmentynyt

Elikkäs pentu lähitulevaisuudessa tulossa ja tavoitteena ois vanhempana BH. Suurimman osan liikkeista olen aika hyvin ymmärtänyt ja saanut jonkun idean miten niitä lähteä opettamaan. Jäävät(varsinkin istuminen) on vähän epäselvä. Saako koiralle siis sanoa ’paikka’ tms jotta se tietää ettei istumisen jälkeen lähdetä seuraamaan perässä? Jos ei niin miten tehdä koiralle selväksi milloin istumisen jälkeen seurataa ja millon jäädään paikallee?

Kiitos paljon jos joku osaavampi osaa neuvoa! :)

4

288

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • munmunn

Eri käskysanat koulutetaan niin hyvin, että koira tietää, mitä sana tarkoittaa (=ärykekontrolli). Kun olet kouluttanut muutamia käskyjä koiralle, kannattaa mukaan ottaa treenejä, joissa testaat, ymmärtääkö koira sanat. Jos ei ymmärrä, jatka sanan vahvistamista ja kokeile muutaman päivän päästä uudelleen. Koiralle saa ja sille pitääkin sanoa kokeessa, milloin sen täytyy jäädä paikalleen, eihän se muutoin voi sitä tietää.

Kannattaa tutustua koeohjeeseen, siitä selviää, mitä kokeessaa saa tehdä ja mitä ei. http://www.palveluskoiraliitto.fi/media/kopa-tiedostot/bh.pdf

• Hämmentynyt

Mitkä ne käskysanat sitte vois olla kun se koirahan istuu molemmissa..?

• munmunn

Makuasia, itse käytän seuraamiseen ja perusasentoon samaa vihjesana "Sivu", tähän voi käyttää myös perusasentoon omaa "sivulle" ja seuraamiseen omaa "seuraa". Itse ajattelen tämän niin, että kun pyydän koiran sivulle, se pysyy siinä niin kauan, kunnes se vapautetaan tai se saa uuden käskyn, joten jos liikun, koira seuraa, jos pysähdyn se istuu.

Istumisessa taas koiran takapuoli pysyy maassa niin kauan, kunnes se vapautetaan tai se saa uuden käskyn. Vaikka lähtisin koiran luota pois, koira jää paikalleen, kunnes toisin käsketään. Käytös on eri, vaikka molemmissa koira istuu, siksi ne pitää myös nimetä eritavalla, jotta koira tietää, milloin sen odotetaan seuraavan ja milloin pitää jäädä paikalleen.

• Muistaakseni seuruun pysähdyksissä ei erikseen käsketä koiraa istumaan, ellei sekin sääntö ole muuttunut, mutta jäävässä koira pitää tosiaan käskyttää jäämään paikalleen. Istelläni 'sivu' tarkoittaa sitä, että istuu vasemman jalkani viereen ja jatketaan seuruulla, mutta 'istu' on paikalleen istumaan jääminen eli koira pysyy istumassa siinä, mihin sen jätin, vaikka itse menin johonkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      436
      1832
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      818
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      38
      787
    4. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      29
      744
    5. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      55
      721
    6. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      423
      680
    7. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      44
      655
    8. Nainen, olet ihanin maan päällä

Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa
      Ikävä
      37
      571
    9. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      563
    10. Koska tulet minulle näkyväksi

Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi
      Ikävä
      39
      553
    Aihe