VWskodat ei takuuta. kiahyny nousee

taakkaVWkulutTDI

Harmina jakoketju ja öljynkulutus
Monet Volkswagenilla ja Škodalla ajavat ovat valittaneet Auto Bild -lehden vikalaatikkoon etenkin jakoketjun vioista ja moottorin öljynkulutuksesta. Monet ovat kokeneet vikojen korjauksen korvauskäytännön nihkeäksi etenkin jakoketju- ja öljynkulutusvikojen osalta.

Kun auto ostetaan ja ylläpidetään omalla rahalla, korjauskustannusten ennakointi on tärkeää. Pitkä takuu antaa mielenrauhaa. Lyhyt takuuaika on hankala. Kun vika iskee esimerkiksi kolmantena vuotena, asiakas joutuu kerjäämään jatkotakuuta ilmiselvän tyyppiviankin korjaamiseksi, esimerkiksi Volkswageniin, Škodaan ja Seatiin, joiden takuuaika on vain kaksi vuotta.

Pitempi takuuaika lisäisi asiakkaiden tasa-arvoa. Silloin näyttötaakka tuotteen laadusta on myyjällä ja valmistajalla.

moottorilehdestä lainattu

57

1049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öljyäjasaastettaVW

      Ja audi tietysti suurimpana ja mukapremiumina kalleinkorjata VW autoista

    • eitaakuutaskodaVW

      Moottorilehti on satulehti.

    • Mjörnelrssön

      Kian takuu on seitsemän vuotta. Pakkohuoltoihin menee toisen kiian hinta, että säilyy takuut.
      Ompa hieno takuu.

      • ei.nyt.ihan

        Atoy huolto Kia: 20000km /206 e

        Kallein (60000) 479 e


    • Hyviä.autoja

      Skoda -13 toimii kuin sveitsiläinen kello. Kohta 150 tkm:n huolto ja odotettavissa tavanomainen määräaikaishuolto ja sen jälkeen taas 30 tkm huoletonta ajoa. Haittaako trollia?

      • LLtappaakoneenVWaudi

        Kelloa ei huolleta ja kohta sippaa VW jos on TSI tai TFSI

        TDI arvosta puolet pois jne


      • Vuodesta.toiseen

        Eikä ainoastaan potentiaalisia ostajia vaan myös niitä jotka autoja oikeasti ostavat.
        VWn valmistamia autoja ostetaan Suomessa vuodesta toiseen enemmän kuin Tojon, Fordin ja Volvon autoja yhteensä.
        Melkoista domoinointia. Kansa testaa, kansa tykkää, kansa ostaa. VW on sananmukaisesti kansan auto.


      • seataudiskodaVWsamaTDIi

      • Varma_totuus

        Tai menekki ylittää kapasiteetin. Lisää työvoimaa suunnitteluportaaseen. Insinöörien koulutusmäärät eivät vastaa kysyntää.
        Monta mahdollisuutta arpoa, joista valitsit tarkoitusperiesi mukaisen. Siis linja jatkuu entisenkaltaisena.


      • kehujanroolitVWaudi
        Varma_totuus kirjoitti:

        Tai menekki ylittää kapasiteetin. Lisää työvoimaa suunnitteluportaaseen. Insinöörien koulutusmäärät eivät vastaa kysyntää.
        Monta mahdollisuutta arpoa, joista valitsit tarkoitusperiesi mukaisen. Siis linja jatkuu entisenkaltaisena.

        älähti kun kalikka kalahti
        VW kehuja


      • TotuusVastaanFakta
        kehujanroolitVWaudi kirjoitti:

        älähti kun kalikka kalahti
        VW kehuja

        Toki hiljaisuus on pahinta trollille. Kun ei kukaan vastaa.


      • ampparikertooVW

      • Vw-eikoskaanenää
        Vuodesta.toiseen kirjoitti:

        Eikä ainoastaan potentiaalisia ostajia vaan myös niitä jotka autoja oikeasti ostavat.
        VWn valmistamia autoja ostetaan Suomessa vuodesta toiseen enemmän kuin Tojon, Fordin ja Volvon autoja yhteensä.
        Melkoista domoinointia. Kansa testaa, kansa tykkää, kansa ostaa. VW on sananmukaisesti kansan auto.

        Kansa on hölmö, ei kansa ymmärrä. Meidän perheeseen ei enää ikinä tule Vw konsernipaskaa. Viisas oppii nopeasti, tyhmä ei milloinkaan.


      • äläliikaamaksaTDIVW

        TDI autot saa nyt puoleen hintaan!

        https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/dieselautojen-hintojen-alamaen-uskotaan-jyrkkenevan-kannattaa-alkaa-valmistautua-6711163

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/201803262200837536_oa.shtml

        https://www.talouselama.fi/uutiset/te/84d906ea-546a-3791-b4f5-09c85dca80d0?ref=ampparit:e227

        Ja ympäri eurooppaa TDI menee hylkyyn

        Suomi on sopiva kaatopaikka mutta maksa vain vähän käytetystä!


    • kaikkimaksuun

      Hyundain ja Kian pitkä takuu tulee maksuun kun korealaisen vaihtaa autoon.

      • Hyundaimies

        Hyudaihin olen ollut erittäin tyytyväinen.Sonata on erittäin hyvää ajaa. Hyvä ostos ollut.


    • tuulimyllyjä.vastaan

      "Hyudaihin olen ollut erittäin tyytyväinen.Sonata on erittäin hyvää ajaa. Hyvä ostos ollut."

      Hienoa jos näin on. jatka elämääsi tyytyväisenä
      Tämä ketju on yksi lenkki Osssssin loputtomassa ja hyödyttömässä ristiretkessä. Osssssi hakee alitajuisesti epäonnistumisia samalla tavalla kuin uhkapeluri pelaa hävitäkseen. Helpoin tapa epäonnistua jatkuvasti on ristretki maaailman suurinta ja menestyvintä autoyhtiötä kohtaan. Yhtiötä jonka autoja suomalaiset ostavat ylitse kaikkien muiden valmistajien.
      Ja ajavat niillä yhtä tyytyväisinä kuin tämä Sonata-kuski. Jos asiakkaat eivät olisi tyytyväisiä niin VW:n menestys ei olisi näin valtavaa vuosi vuoden jälkeen. Jos tuotteessa olisi vikaa niin myynti romahtaisi kuten Opelille kävi. VW senkun porsukkaat ja kasvaa.
      Aika loogista vai mitä?

      • anal-logiaa

        Ainahan voi syyttää salaliittoa ja maksettuja kehujia. Onneksi meillä on totuuden torvista pienin Osssssi, joka kertoo valeuutisista.


      • kansa.luottaa

        Mitä väliä on millään maksetuilla kehuilla täällä tai lahjotuilla toimittajilla? Kuluttajien lompakkoäänestys se joka kertoo vääjäämättömästi voittajan. Viimeiset vuoden kertovat sen että VW on aivan ylivoimainen kansan luottamuksen suhteen.


      • äläostaVWtuotetta
        kansa.luottaa kirjoitti:

        Mitä väliä on millään maksetuilla kehuilla täällä tai lahjotuilla toimittajilla? Kuluttajien lompakkoäänestys se joka kertoo vääjäämättömästi voittajan. Viimeiset vuoden kertovat sen että VW on aivan ylivoimainen kansan luottamuksen suhteen.

        https://yle.fi/uutiset/3-8010213

        valtio uutiset kertoo


      • anal-logiaa

      • P.e.n.t.t.i
        kansa.luottaa kirjoitti:

        Mitä väliä on millään maksetuilla kehuilla täällä tai lahjotuilla toimittajilla? Kuluttajien lompakkoäänestys se joka kertoo vääjäämättömästi voittajan. Viimeiset vuoden kertovat sen että VW on aivan ylivoimainen kansan luottamuksen suhteen.

        Minä poju se kirjoitin tähän ylle kolme peräkkäistä kommenttia itse itseäni tukien. Onhan se vähän noloa ja lapsellista mutta juuri sellainenhan minä skitsofreenikkona olen aina ollut.


      • VWsairauskoda
        P.e.n.t.t.i kirjoitti:

        Minä poju se kirjoitin tähän ylle kolme peräkkäistä kommenttia itse itseäni tukien. Onhan se vähän noloa ja lapsellista mutta juuri sellainenhan minä skitsofreenikkona olen aina ollut.

        Oikee sairas ei tiedä tilaansa


      • anal-logiaa
        VWsairauskoda kirjoitti:

        Oikee sairas ei tiedä tilaansa

        Suomi24-sairas kirjoittaa toisten numellä faktaa itsestään.


      • Totuus.ei.pala.tulessa
        P.e.n.t.t.i kirjoitti:

        Minä poju se kirjoitin tähän ylle kolme peräkkäistä kommenttia itse itseäni tukien. Onhan se vähän noloa ja lapsellista mutta juuri sellainenhan minä skitsofreenikkona olen aina ollut.

        Kommentit täällä tai kenenkään skitsofreniat ovat aivan kevyttä kamaa. Katsotaanpa mitä faktat sanovat:
        https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit/ensirekisterointien_merkki-_ja_mallitilastot/vuosi_2018
        VW:tä ostetaan edelleen enemmän kuin kolmea lähintä kilpailijaa yhteensä (Toyota, Ford, Volvo). Toistan, VW on isompi Suomessa kuin kolme lähintä kilpailijaa yhteensä. Trafin faktaa, sitä ei voi kiistää kukaan. Ei se minun vika ole että nimeni on Pentti ja olen skitso. Pentti vain välittää trafin tilastoiman totuuden. Myös skitson välittämänä trafin tilasto pitää paikkaansa.

        Myös maailmanlaajuisesti VW on kuningas.
        http://fortune.com/2018/01/17/vw-renault-nissan-toyota-worlds-biggest-carmaker/


      • VW_huijaa_aina
        Totuus.ei.pala.tulessa kirjoitti:

        Kommentit täällä tai kenenkään skitsofreniat ovat aivan kevyttä kamaa. Katsotaanpa mitä faktat sanovat:
        https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit/ensirekisterointien_merkki-_ja_mallitilastot/vuosi_2018
        VW:tä ostetaan edelleen enemmän kuin kolmea lähintä kilpailijaa yhteensä (Toyota, Ford, Volvo). Toistan, VW on isompi Suomessa kuin kolme lähintä kilpailijaa yhteensä. Trafin faktaa, sitä ei voi kiistää kukaan. Ei se minun vika ole että nimeni on Pentti ja olen skitso. Pentti vain välittää trafin tilastoiman totuuden. Myös skitson välittämänä trafin tilasto pitää paikkaansa.

        Myös maailmanlaajuisesti VW on kuningas.
        http://fortune.com/2018/01/17/vw-renault-nissan-toyota-worlds-biggest-carmaker/

        Itse asiassa Renault-Nissan on kuningas. VW on tyypilliseen tapaansa hieman manipuloinut lukujaan lisäämällä niihin muuta kuin henkilöautoja...


      • Hyundaimies
        anal-logiaa kirjoitti:

        Ainahan voi syyttää salaliittoa ja maksettuja kehujia. Onneksi meillä on totuuden torvista pienin Osssssi, joka kertoo valeuutisista.

        Hyundai on hyvä automerkki. Olen tyytväinen ollut valintaani.


      • anal-logiaa
        Hyundaimies kirjoitti:

        Hyundai on hyvä automerkki. Olen tyytväinen ollut valintaani.

        Onko joku Hyundaita arvostellut? Nyt taisi hynyläisen epävarmuus paljastua.. :D


      • Elämme_toivossa
        Totuus.ei.pala.tulessa kirjoitti:

        Kommentit täällä tai kenenkään skitsofreniat ovat aivan kevyttä kamaa. Katsotaanpa mitä faktat sanovat:
        https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit/ensirekisterointien_merkki-_ja_mallitilastot/vuosi_2018
        VW:tä ostetaan edelleen enemmän kuin kolmea lähintä kilpailijaa yhteensä (Toyota, Ford, Volvo). Toistan, VW on isompi Suomessa kuin kolme lähintä kilpailijaa yhteensä. Trafin faktaa, sitä ei voi kiistää kukaan. Ei se minun vika ole että nimeni on Pentti ja olen skitso. Pentti vain välittää trafin tilastoiman totuuden. Myös skitson välittämänä trafin tilasto pitää paikkaansa.

        Myös maailmanlaajuisesti VW on kuningas.
        http://fortune.com/2018/01/17/vw-renault-nissan-toyota-worlds-biggest-carmaker/

        Hyvä Pentti. Tunnustat siis viimein itsekin olevasi se joksi sinut on varmuudella tiedetty jo viime talvesta lähtien. Se antaa pienen toivonpilkahduksen paranemisesi suhteen vaikka skitsofreniaa ei virallisesti voi parantaa. Vielä kun saadaan huomiohuoraus pois niin hyvä tulee.


      • Pääterveydenhoitaja
        Elämme_toivossa kirjoitti:

        Hyvä Pentti. Tunnustat siis viimein itsekin olevasi se joksi sinut on varmuudella tiedetty jo viime talvesta lähtien. Se antaa pienen toivonpilkahduksen paranemisesi suhteen vaikka skitsofreniaa ei virallisesti voi parantaa. Vielä kun saadaan huomiohuoraus pois niin hyvä tulee.

        Holistille kaikki trollauksia kritisoivat kirjoittajat ovat Penttejä. Vainoharhaisuus ja psykopatia ovat todellakin vallalla.


    • eitakuutaVWhynyon

      Onko se huono laatu suoranainen syy lyhyeen takuuseen.Kertokaa ääneen nyt

      • Kolmekakaraajarakki

        Ei, ennemminkin päinvastoin.
        Pitkä takuu on markkinointikeino ja kun kauppa käy muutenkin.
        Tuotevastuu takaa saman kun pitkä takuu eikä vaadi merkkihuollon käyttöä kunhan autoa on huollettu ohjelman mukaan.


      • öljypoltinVWskodaudi
        Kolmekakaraajarakki kirjoitti:

        Ei, ennemminkin päinvastoin.
        Pitkä takuu on markkinointikeino ja kun kauppa käy muutenkin.
        Tuotevastuu takaa saman kun pitkä takuu eikä vaadi merkkihuollon käyttöä kunhan autoa on huollettu ohjelman mukaan.

        höpötystä riittää heti aamusta


      • Trollin_hätä
        Kolmekakaraajarakki kirjoitti:

        Ei, ennemminkin päinvastoin.
        Pitkä takuu on markkinointikeino ja kun kauppa käy muutenkin.
        Tuotevastuu takaa saman kun pitkä takuu eikä vaadi merkkihuollon käyttöä kunhan autoa on huollettu ohjelman mukaan.

        Pentti jatkaa omalla tutulla linjallaan vailla minkäänlaista logiikkaa.


      • Trollinmasentaja
        Trollin_hätä kirjoitti:

        Pentti jatkaa omalla tutulla linjallaan vailla minkäänlaista logiikkaa.

        Nimenomaan:
        trollilla on hätä.
        Pitää vain hoksata,
        kuka se trolli on.


      • HolistillaOnTehtävä

        Holisti, sinä olet trolli.


    • TuotevastuuToimiiAina

      Pakko antaa pitkiä takuita kun muuten ei kauppa käy. Kuka oikeasti olisi alkanut ostaa Kisa jos takuu olisi ollut normaali 2 vuotta? Kilometrit auton kuluttaa, ei vuodet ja usein noissa pidemmissä taskuissa kilsat on rajattu 100-150tkm, VW ei rajoita kilsoilla.

      • se.kaikkein.paras

        Kiahynyn myynti on nappikauppaa Volsuun verrattuna. Kaikenlaisia takuita voi trjota mutta se ei näytä ostavia asiakkaita juurikaan kiinnostavan. Ihmiset haluavat ajaa hyvillä autoilla. Ei takuilla.

        VW:n autoja ostetaan enemmän kuin kolmen lähimmän kilpailijan (Toyota, Ford, Volvo) yhteensä. Näin on ollut jo monta vuotta ja se kertoo siitä mihin Suomen kansa luottaa. Volsu on aivan ylivoimainen.


      • Rehellisesti.toyota

        VW on suurin huijari jota VW myyjä hermostuneena komppaa. Eeuun pakottamana kahden vuoden takuukin on paras mahdollinen. Muuten olisi vain yksi vuosi.


      • suomen.kansa.tietää

        Ei kenenkään tarvitse hermostua yhtään. VW menee kaupaksi nykyiselläkin takuulla paremmin kuin Tojo, Volvo ja Ford yhteensä. Katsos kun kun ihmiset haluavat hyviä autoja, Takuillahan ei pääse yhtään metriä liikkumaan, siihen tarvitaan auto.


      • qwwww
        se.kaikkein.paras kirjoitti:

        Kiahynyn myynti on nappikauppaa Volsuun verrattuna. Kaikenlaisia takuita voi trjota mutta se ei näytä ostavia asiakkaita juurikaan kiinnostavan. Ihmiset haluavat ajaa hyvillä autoilla. Ei takuilla.

        VW:n autoja ostetaan enemmän kuin kolmen lähimmän kilpailijan (Toyota, Ford, Volvo) yhteensä. Näin on ollut jo monta vuotta ja se kertoo siitä mihin Suomen kansa luottaa. Volsu on aivan ylivoimainen.

        Tässsä infoa
        https://www.hyundai.fi/hyundai-tietoa/hyundai-euroopassa/


      • eitakuutaskodaudiseatTDI
        suomen.kansa.tietää kirjoitti:

        Ei kenenkään tarvitse hermostua yhtään. VW menee kaupaksi nykyiselläkin takuulla paremmin kuin Tojo, Volvo ja Ford yhteensä. Katsos kun kun ihmiset haluavat hyviä autoja, Takuillahan ei pääse yhtään metriä liikkumaan, siihen tarvitaan auto.

        Onko pitkä takuu jotenkin haitaksi?


      • seataudiskodaVWsama

      • naurattaaskoda

        Skeidan pakko antaa lyhyitä takuita kun muuten ei kauppa kannata.


      • opelillakin_parempilaatu
        suomen.kansa.tietää kirjoitti:

        Ei kenenkään tarvitse hermostua yhtään. VW menee kaupaksi nykyiselläkin takuulla paremmin kuin Tojo, Volvo ja Ford yhteensä. Katsos kun kun ihmiset haluavat hyviä autoja, Takuillahan ei pääse yhtään metriä liikkumaan, siihen tarvitaan auto.

        Audi on ainoa oikea auto koko vaggina konsernissa. Konsernin laatu on niin kuralla ettei audiakaan uskalla ostaa. Saati sitten jotain skeidan römpsötintä.


    • tdiarvonalennusVWaudi
    • tehdasvikaaVWonkoskoda

      VW tasa-arvo on harkittu tehdasvika
      jälkimarkkinat tuo rahan

    • eikestäkäyttöäVWskodaudi

      VW voisi tehdä julkilausuman miksi ei anna pitkää takuuta

    • ampuupoisVW
    • ajan_päälle

      kiassa on takuut kohdallaan, tekis mieli isolla Sorentollani tönätä joku pikku pappa-Octaavia ojaan, pääsis siitäkin törröttimestä eroon edes vähäksi aikaa.

    • tdialeontottaskodaTDI
    • seatVWskodaudisama

      LYHYT TAKUU-VALMISTAJA EI LUOTA OMAAN TUOTTEESEEN

    • Anonyymi

      ryhmäkannelaki on EU voimassa

      herätys

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3467
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3189
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2378
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1831
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1441
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe