Tietoa verotuksesta

köyhämuteikipee

Kohta on jo elokuu eikä vieläkään ole tullut viimeisintä veroehdotusta. Eikös se yleensä tule viimeistään toukokuussa. Yritin netistäkin vero.fi sivulta katella mutta ei siellä mitään näkyny muuta ku henkilötiedot, eikö eläkeläisen verotietoja siellä näytetäkään, kummallista.
Olisihan se kiva tietää onko palautuksia tulossa vai joutuuko peräti maksamaan jotain ja onko posti hukannu mun veroehdotuksen vai onko pitkäkyntinen käynyt laatikolla, sitäkin kun täällä tapahtunut parin pikkulikan n.11-15v toimesta.

Onko vastaavia kokemuksia, vai onko aina tullut paperit ajallaan ?

21

292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aina on hyvin toiminut.
      Ei ole ollut tarvetta edes soitella tai kysellä.
      Mitäpä jos sinä soittaisit sinne?

H.

• Eläkeläisten verotuksesta en tiedä.
      Posti ei ole enää varma toimija, pari laskua on kadonnut, niin että on joutnut kyselemään, Jos ne huomautuksen lähettää, niin siinä on huomautusmaksu.
      Minun postilaatikkoon on tullut naapurin kirjeitä.
      Ne verottajan sivut on monimutkaiset, kun niitä harvoin käyttää. Sinne tarvitaan pankkitunnukset.
      Kun sieltä etsii henkilöasiakkaat, ja aikansa kun hikoilee, niin hyvällä tuurilla voi löytyä ne omat tiedot.

• Minä.soittaisin

En tiedä mikä on viimeisin veroehdotus, mutta ensimmäinen tulee toukokuussa. Jos siihen tekee muutoksia, niin voi muuttua, jos ei tee mitään, on lopullinen. Jos on tehnyt muutoksia, syksyllä tulee lopulliset verotiedot, ei enää mitään ehdotuksia.
      Olisiko niin että eläkeläiselle ei tule veroehdotusta lainkaan, mikäli on pelkkä eläke, eikä pääomatuloja. Mitä vähennyksiä pelkästä eläkkeestä saa tehdä, en tiedä sitäkään. Itsellä kun on vähän pääomatuloja, ehdotus tuli toukokuussa.

• EnSoittaisi

Kyllä kai veroehdotus toukokuussa tulee kaikille, myös eläkeläisille. Jos muutoksia ei ilmoiteta, veronpalautus/lisämaksu on ehdotuksen mukainen. Jos muutoksia on ilmoitettu, vastaus tulee syksyllä (syyskuussa?).

• kulutusjuhlaa

Minä ''nautin'' vain eläkettä ja joka kevät on veroehdotus tullut. Viime toukokuussa kertoivat että tulen saamaan takaisin 6,20€ !!
        Jos lähettän oman ehdotukseni veroista, tuskin hyväksyvät;)

• kulutusjuhlaa kirjoitti:

Minä ''nautin'' vain eläkettä ja joka kevät on veroehdotus tullut. Viime toukokuussa kertoivat että tulen saamaan takaisin 6,20€ !!
        Jos lähettän oman ehdotukseni veroista, tuskin hyväksyvät;)

Minulle tuli veroehdotus maaliskuussa.
        Valitusaika oli toukokuuhun.
        Olen köyhä eläkeläinen ja saan palautusta 700€ joulukuussa.

• Postiin-luota-kukaan

Juu. Ei verottaja lähettele ehdotuksiaan toukokuussa koska silloin on viimeinen jättöpäivä. Ne tulee aikaisemmin.
        Eri asia jos on ollut toimintaa ennakkoverolla tai toiminimellä, silloin verotuspäätös tulee elo-syyskuu.
        Eiköhän avaajan paperit ole jo pitkäkyntisillä jotka vaihtavat papereihin oman tilinumeron ja lähettävät verottajalle, jos siinä on palautuksia.

• ffhimfs

mullakin veronpalautust merkitty joku pikkusumma jota kuitenkaan ei palauteta.
      Asuntoon pari frmaa teki kotitalousväh oikeuttavaa remonttia - uusia ovia ja lukkoja murrettujen tilalle ja putkikremppaa jouluaattona kun ptkistossa keittössä joku liitos pettänyt - - pyysin oikaisua myös verotukseen kun firman pomon kanssa sovin käteismaksusta jonka myösmaksoin - veroilmotukseen ko summa kuitenkin merkitty mulle velaksi yrityspankille edelleen - johon pyysin oikaisua asiassa. Pieneläkeläiselle 100000oo on iso summa rahaa .
      Kotona useinkin käynyt kaiken maalman nyysääjiä poissaollessa
      - kateissa paljon - vanhaa arkistoa maksettuja laskuja ja vanhoja osakekirjoja
      uudempienkin ohella - ei koskaan tämäkään kylä mun mielestä ole ollut mielenterveysongelmaisiille yhtään ihmisystävällinen - lähinnä turpiin on tullut joka saralla.

• Hyödy-olotilastasi

Papereissa ymmärrystä vailla olevana sinut luokitellaan syyntakeettomaksi. Eli et ole vastuussa mistään. Suosittelen ottamaan lisää velkaa, mielellään miljoona ja ostelemaan asuntoja, tilaamaan remontteja, aikakausi lehtiä - ihan mitä vaan. Asiat menee lääkärin piikkiin. Ja kunnan. Ja kaupungin. Ja viranomaisten.
        Seuraavana jouluaattona piilota kinkku, ettei remppamiehet syö sitä mennen tullen.
        Joulukuusen ja kynttilät saat kotitalousvähennykseen. Maksajana pankinjohtaja.

• Bengalitikku

Mietis, jos noita pikkupalautuksia a 15 € ja kohteita 200.000 tuhetta, niin siitä tulee 3 milj., niin mitä tuolla rahalla tehdään. Voiko verottaja hankkia viivästyskorkojen lisäksi muita tuottoja.
        Jälkivero peritään centilleen pilkkuineen päivineen.

• Bengalitikku kirjoitti:

Mietis, jos noita pikkupalautuksia a 15 € ja kohteita 200.000 tuhetta, niin siitä tulee 3 milj., niin mitä tuolla rahalla tehdään. Voiko verottaja hankkia viivästyskorkojen lisäksi muita tuottoja.
        Jälkivero peritään centilleen pilkkuineen päivineen.

"Bengalitikku
        30.7.2018 8:33"

Hyvin kirjoitettu, mutta olisit lisännyt tuohon, no...ei tietenkään, koska mainitsit tuon palautuksen määrän, mutta silti.

Aiaka usein ajatellaan, että mitäs se "yks`raha, menköön tämän kerran, kun on niin ihana istua kahvilassa, mutta kun niitä sattukin, ainakin tänäkesänä useita ja aina on mielessä, että jospa tämänkerran!

Minä sain talouteni kerralla kuntoon, kun pidin kirjanpitoa kaikista menoistani, jopa ruokalaskut erittelin, mitä olin ostanut. Verrattua siskoni talouteen, niin häneltä meni silloin yli 500,- mk ja minulta 250,-mk. Veljeni olessa meillä kerroin tämän eroituksen ja hän totesi, että te syötte sitten vain vettä ja leipää, mutta asuessaan meillä hän huomasi, että syömme jotain muutakin ja ravitsevaa ruokaa, ei mitään ylimääräisiä kaliita krumeluksia, kuten aina tuoretta kurkkua ja tomaatia talvella, lisänä kalliit salaatit siihen aikaan.

Ai niin, tuo verotus. Olen eläkeläinen, eikä siinäkään ole mitään "krumeluuksia", joten ilmoitus tulee toukokuussa. Kyllä täälläkin postia katoaa ja joskus olen joutunut maksamaan jonkun sakkomaksun viivästyneestä maksusta, mutta nekin olen nyt ohjannut kaikki suoraveloitukseen, siis e-laskulle.

• Kristiina23 kirjoitti:

"Bengalitikku
        30.7.2018 8:33"

Hyvin kirjoitettu, mutta olisit lisännyt tuohon, no...ei tietenkään, koska mainitsit tuon palautuksen määrän, mutta silti.

Aiaka usein ajatellaan, että mitäs se "yks`raha, menköön tämän kerran, kun on niin ihana istua kahvilassa, mutta kun niitä sattukin, ainakin tänäkesänä useita ja aina on mielessä, että jospa tämänkerran!

Minä sain talouteni kerralla kuntoon, kun pidin kirjanpitoa kaikista menoistani, jopa ruokalaskut erittelin, mitä olin ostanut. Verrattua siskoni talouteen, niin häneltä meni silloin yli 500,- mk ja minulta 250,-mk. Veljeni olessa meillä kerroin tämän eroituksen ja hän totesi, että te syötte sitten vain vettä ja leipää, mutta asuessaan meillä hän huomasi, että syömme jotain muutakin ja ravitsevaa ruokaa, ei mitään ylimääräisiä kaliita krumeluksia, kuten aina tuoretta kurkkua ja tomaatia talvella, lisänä kalliit salaatit siihen aikaan.

Ai niin, tuo verotus. Olen eläkeläinen, eikä siinäkään ole mitään "krumeluuksia", joten ilmoitus tulee toukokuussa. Kyllä täälläkin postia katoaa ja joskus olen joutunut maksamaan jonkun sakkomaksun viivästyneestä maksusta, mutta nekin olen nyt ohjannut kaikki suoraveloitukseen, siis e-laskulle.

Kris
        Kirjoitat hyvinpitkälti vanhoista asioista.
        Ihan markka-aikaan.

Veroehdotus tulee maaliskuussa ja jos on muutettavaa, palautetaan korjattu veroilmoitus toukokuuhun mennessä.

• 2lesken kirjoitti:

Kris
        Kirjoitat hyvinpitkälti vanhoista asioista.
        Ihan markka-aikaan.

Veroehdotus tulee maaliskuussa ja jos on muutettavaa, palautetaan korjattu veroilmoitus toukokuuhun mennessä.

Anteeksi, jos se sinua häiritsi kovin. Pulpahti vain mielleeni tuosta säästäväisyydestä nuoruudessani, kuinka lasketaan eurot ja peannit ja kuka osaa säästää..

Oneksi minä osaan elää tulojeni mukaan, saamatta kuitenkaan mitään yhteiskunnan apua esim. asumis tukia tai muutakaan.

• Kristiina23 kirjoitti:

Anteeksi, jos se sinua häiritsi kovin. Pulpahti vain mielleeni tuosta säästäväisyydestä nuoruudessani, kuinka lasketaan eurot ja peannit ja kuka osaa säästää..

Oneksi minä osaan elää tulojeni mukaan, saamatta kuitenkaan mitään yhteiskunnan apua esim. asumis tukia tai muutakaan.

Kris
        On aikoinaan ollut työtä tarjota sitä haluaville.
        Suomea rakennettiin ja työtä riitti ja palkanmaksua.
        Eläke on sitten senmukainen.

Jos on vielä saanut mojovan perinnön ja äveriään puolison, ei silloin asumistukia tarvita.

Kylässä, missä asun, on.paljon tiloja sukujen omistuksissa.
        Vanhukset jättävät kartanonsa, metsänsä ja viljelyksensä seuraavalle sukupolvelle.

Perilliset jatkavat asumista valmiiksi katetussa kuviossa.
        Ilmsiseksi.

Eivät tarvitse kun korkeintaan EU tukiaisia.

• mitähän jos kysyt verottajalta, täällä ei voida tietää tapaustasi

• selvitystä

Kyllä veroehdotus vuodelta 2017 on tullut iät ja ajat sitten, itselläni muutaman satasen lisäveroerien eräpäivät ovat Joulu- ja tammikuussa. Ota yhteyttä verotoimistoon, varsinkin jos arvelet että voisi olla ja maksettavaa odottamassa.

• köyhämuteikipee

Noniin…. kiitos vastauksista. Näyttää siis vahvasti siltä että joko posti hukannut tai pitkäkyntiset iskeneet postilaatikkoon. Parasta lienee käydä verotoimistossa paikan päällä kysymässä mikä siellä on tilanne ja tarkistamassa että mikään henkilötiedoissa ei ole muuttunut, ei edes se tilinumero.....

• köyhä
        Kun soittaa verotoimistoon, sieltä postitetaan ilmaiseksi kopio alkuperäisestä "pöllitystä" veroehdotuksesta.

• Olen pahoillani että sairaus on edennyt noin pitkälle.
      Olen kuitenkin iloinen siitä.
      Että palstamme sai sinut vihdoin menemään paikan-päälle kysymään.
      Mielten liikkeistä.
      Vero-toimistokin on hyvä paikka siihen.

H.

• 3072017

????

• köyhämuteikipee

Mikä helvetin sairaus?????????? Sinulta hunksi en ole mitään kysynyt joten voit nuo typerät kommenttisi pitää ihan itselläsi ……….ja joo verotoimistossa käyn heti kun kerkiän, en ihan tänään ja soittaa en viitsi kun senverran lähellä tuo toimisto!!!

Ai niin jos köyhyys on sairaus niin sitten.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1622
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1468
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      35
      849
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      829
    5. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      746
    6. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      35
      730
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      708
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      700
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      42
      689
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      653
    Aihe