Mitä kuuluu äitipuolen

Anniinamarbella

osaan? Olen ollut viikon uudessa perheessä äitipuolena, ja en oikein tiedä mitä mun kuuluu tehdä. Kotityöt teen kyllä ja käyn kaupassa ja sillai, mutta kun miehen lapset tulevat olenko äiti heille vai vieras ihminen? Olenko kasvattaja ja korkeemmalla kuin entinenäiti? Pitääkö lasten kysyä minulta myös lupaa että voivatko mennä jääkaapille, ulos, puhutella tai mennä olohuoneeseen? Meillä kun on niin kalliit huonekalut ja ihanaa kotona, kallis sisustus, niin en pidä siitä että leikkivät siellä. Omassa kotonaan voivat sitten hyppiä vaikka pöydällä, mitä varmasti tekevät. Olenko heille määrääjä ja sääntöjen laatija vai mikä? Tykkään komentaa ja opastaa ja vahtia, mutta kun heidän äiti on lepsu, niin mun kavatus ja säännöt varmaan aiheuttaa riitaa, kun niistä en luovu. Mitä siis teen? Annanko sotkea vai käyttäytyä hienosti. Kuitenkin äitipuoli on erittäin tärkeä ihminen lapsille, jota he palvovat, enkä halua että alkaa ahdistaa minua, kähytöksellään.

31

523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OletJuoppoämmä

      Älä höpötä, ei sulla ole lapsia ,etkä ole edes äiti, etkä mikään äitipuoli.

    • äitipuolipomottaa

      Ei tarvi päätä vaivata tuolla asialla, jos heti alusta asti ottaa homman haltuun. Asenteella näyttää kuka määrää ja kuka on se pomo talossa. Lapset sitä ei ole joten äitipuoli ottaa homman haltuun tiukasti, ja viis veisaa mitä lasten äiti tai lapset itse sanoo, ainahan ne vastustaa, mutta kuka voittaa? Äiti puoli voittaa.

      • Lissuoletääliö

        Vastaus itselle on aina kannustava ja mieluinen buhaaaaaa......


      • ytrurtir

        Lapset ovat alamaisia, se on ihan selvä. Äitipuoli ohjaa ja komentaa, marssijärjestys on tehtävä heti selväksi esimerkiksi määräämällä kotiaresti heti ensi tapaamisella.


      • äitipuolenmahti
        ytrurtir kirjoitti:

        Lapset ovat alamaisia, se on ihan selvä. Äitipuoli ohjaa ja komentaa, marssijärjestys on tehtävä heti selväksi esimerkiksi määräämällä kotiaresti heti ensi tapaamisella.

        Totta. Sehän on itsestään selvää ettei miehen lapset osaa mitään eikä tajua mitään. Ovat niin lellittyjä kaikilla. Äitipuolen rooli on auttaa lapsia selviytymään normaaleista asioista ja kehittyä normaaleiksi ihmisiksi ettei heitä äitipuolen ja heidän isän tarvi hävetä.
        Lapset on hyvä kasvattaa äitipuolen ohjeiden mukaan, muuten ei mikään toimi yhteisessä kodissa. Lellityt lapset eivät ole ylpeyden aihe ja siksi on hyvä että lapset ovat saaneet uuuden rikkauden sen äidin ihan uuden. Rajat rajat rajat on avain sana ja periksiantamattomuus.


      • erwq35rqw
        äitipuolenmahti kirjoitti:

        Totta. Sehän on itsestään selvää ettei miehen lapset osaa mitään eikä tajua mitään. Ovat niin lellittyjä kaikilla. Äitipuolen rooli on auttaa lapsia selviytymään normaaleista asioista ja kehittyä normaaleiksi ihmisiksi ettei heitä äitipuolen ja heidän isän tarvi hävetä.
        Lapset on hyvä kasvattaa äitipuolen ohjeiden mukaan, muuten ei mikään toimi yhteisessä kodissa. Lellityt lapset eivät ole ylpeyden aihe ja siksi on hyvä että lapset ovat saaneet uuuden rikkauden sen äidin ihan uuden. Rajat rajat rajat on avain sana ja periksiantamattomuus.

        Äitipuolella on aivan valtava työ, kaksinkertainen kun vertaa lasten ex-äitiin. Ex-äiti on ns kasvatuksellaan pilannut lapset ja uusäidin tulee olla raudanluja kouluttaessaan lapsista ensin pois ex-äidin tekemän tuhon ja kouluttaessaan ne sitten kunnollisesti.


    • tässäsulleohje

      Huomaan, että olet pelkkä provo, mutta vastaan silti. Saatpahan kuulla totuuden, mikä on oikeasti äitipuolen tehtävä. Äitipuolen tehtävä on jättää kyseinen mies, ja takoa järkeä hänen päähänsä, ja sanoa, että ottaa lapsensa, ja painuu takaisin lastensa äidin luokse! Pienten lasten vanhemmat kuuluvat yhteen. Ei kuulu olla mitään äiti- tai isäpuolia. Se ei ole oikein, eikä se ole normaalia. Ainoana poikkeuksena äiti- tai isäpuoli menettelee silloin, jos joku on jäänyt leskeksi, eikä lasten toista (oikeaa) vanhempaa siis enää ole olemassakaan. Myös yksinhuoltajuus on ok, jos on vaikka pakosta joutunut eroamaan esim. väkivaltainen puoliso, juoppo tms. Lapsilla voitolla ihan ok elämä myös pelkästään yhden vanhemman kanssa. Mutta kaiken maailman äiti- tai isäpuolet, ne on ehdoton EI! Vain täysin idiootti myöskään ryhtyy toisen ihmisen lapsille äiti-tai isäpuoleksi, jos lapsen toinen (oikea) vanhempi on vielä olemassa, eli elossa.

      • oyp

        Juuri näin. Jollekin mennyt opetus kaaliin. Olen tolkuttanut monta kertaa että äitipuolia ei ole olemassa, vain jos lapsi adoptoidaan tai toinen vanhempi kuolee ja isä on uudessa liitossa, siis vihittynä, ei seurusteleva pari. Silloin myös pitää oikean äidin olla kuollut. Kahta äitiä ei voi olla.

        Yleesä perheen rikonut nainen joka vei perheestä miehen ja lapsilta isän, nimittää itseään äitipuoleksi kun on niin katkera ja kateellinen, ja haluaa että on parempikin ihminen kun kukaan muu ei arvosta vaan halveksii häntä. Kukapa ei halveksisi jos rikkoo perheen. Erittäin idioottimaista tunkeutua toisten elämään leikkimään perhettä joka on toisten oma. Perhettä ei voi viedä keneltäkään eikä voisi edes rikkoa, mutta katkeria ja idiootteja on olemassa.

        Lapsia käy sääli tämmöiset naikkoset, he kun eivät ajattele kuin itseään ei muita, viis lapsista ja existä, kunhan saa rikottua jonkun perheen ja kun kyllästyy rikotaan seuraava perhe,

        Maailmassa on liikaa näitä naikkosia pahoja ihmisiä, joille riittää kun tekee pahaa, kun ei itsellä ole koskaan ollut perhettä tai hyvää elämää, pitää viedä se muilta oli sitten lapsia tai ei, niin rikkoa pitää. Ja kaiken lisäksi pitää riitauttaa miehen exä ja lapset vielä ja koko suku. Mikään ei riitä, pitää elää siivellä ja tuhlata miehen rahat ja omaisuus. Siivellä on niin helppo elää, kun osaa valehdella ja käyttäytyä röyhkeästi niin mikäs on elellessä.


      • Miehetär

        Äitipuolia ei ole olemassa! On mies,jolla on vaimo . Kokonainen ,ei mikään muu. Ei voi olla puolikas äiti,joko on äiti tai on lapseton. Tai on äiti,joka menetti lapsensa .Voi olla jossakin nainen,jolla on lapsia ollut miehen kanssa,mutta se on historiaa ja menneisyyttä. Ja äiti on ainoa,joka voi olla varma isästä tai kuka voisi olla isä .Moni hoitaa tietämättään vieraan miehen lasta omanaan..


      • SuunniteltuEroperhe

        Miten sitten niissä "perheissä" jotka on suunniteltu varta vasten eroperheiksi? Ensin hankitaan tarkoituksella äpäriä ja "erotaan" heti, kun lapset ovat sen verran vanhoja, että niitä on edes jotenkin helppo hoitaa yksin. Näitäkin löytyy.


    • oyp

      Tää viina on hyvää heti aamusta!

    • näinolentehnyt

      On tärkeää sisäistää, että äitipuolen ei tule ohjeistaa vain miestä ja lapsia, vaan myös miehen sukulaisia ja ex-äitiä. Alusta asti, asiallisesti mutta tiukan päättäväisesti.

      • JustiinaPuupää

        Kyllä tiukasti ja päämäärätietoisesti tiukka kuri koko suvulle. Palaveri joka aamu kello 7,00 ja siinä äitipuoli haluaa kuulla raportit mitä kukakin on tehnyt ja miten hoitanut raha-asiat sekä jakaa työt.


      • kossut
        JustiinaPuupää kirjoitti:

        Kyllä tiukasti ja päämäärätietoisesti tiukka kuri koko suvulle. Palaveri joka aamu kello 7,00 ja siinä äitipuoli haluaa kuulla raportit mitä kukakin on tehnyt ja miten hoitanut raha-asiat sekä jakaa työt.

        Sulle se viina maistuu aamusta iltaan..


      • näinolentehnyt
        JustiinaPuupää kirjoitti:

        Kyllä tiukasti ja päämäärätietoisesti tiukka kuri koko suvulle. Palaveri joka aamu kello 7,00 ja siinä äitipuoli haluaa kuulla raportit mitä kukakin on tehnyt ja miten hoitanut raha-asiat sekä jakaa työt.

        Meillä on aamupalaveri klo 06.30. Ja raportit toiminnoista pöydälleni edellisenä iltana.


      • lissuonjuoppopuupää
        JustiinaPuupää kirjoitti:

        Kyllä tiukasti ja päämäärätietoisesti tiukka kuri koko suvulle. Palaveri joka aamu kello 7,00 ja siinä äitipuoli haluaa kuulla raportit mitä kukakin on tehnyt ja miten hoitanut raha-asiat sekä jakaa työt.

        Niiiinnn, tiukasti ja päämäärätietoisesti Alkoon klo 9.00 ja palaveri muiden juoppojen kanssa ja raportoitte kuinka paljon kukin juo, ja sitte lasketaan niukat rahat millaiseen känniin kullakin on varaa, ja, jos jollakin on vähän rahaa, niin jaetaan pullot niin, että kaikki saa yhtä paljon viinaa.


      • htjtujt
        lissuonjuoppopuupää kirjoitti:

        Niiiinnn, tiukasti ja päämäärätietoisesti Alkoon klo 9.00 ja palaveri muiden juoppojen kanssa ja raportoitte kuinka paljon kukin juo, ja sitte lasketaan niukat rahat millaiseen känniin kullakin on varaa, ja, jos jollakin on vähän rahaa, niin jaetaan pullot niin, että kaikki saa yhtä paljon viinaa.

        Ai sinä teet näin, jaajaa.


      • Lissuonalkoholisti
        htjtujt kirjoitti:

        Ai sinä teet näin, jaajaa.

        Opettele deeku lukemaan kysymys on sinusta.


    • kdlklkkl

      Meillä tiukka kirjanpito menoista ja tuloista. Elarit on riita aihe miehen exällä joten olen laatinut tiukan systeemin jolla valvon rahavirtaa miehen exän rahoista. Ei osaa ujuttaa oikeisiin kohteisiin ja käyttää niitä lapsiin vaan kaljaan ja kapakkaan menee. Olenkin joutunut puuttumaan tiukasti miehen exän toimintaan. Minuutilleen raportti joka päivä kello 18 meille, tai elarit pieneen kympillä. kerta.

      • Lissuonjuoppo

        Puhut ilmeisesti ittestäsi aina sulla viinakset mielessä .


    • äitipuoliopastaa

      Äitipuolen osaa kuuluu kaikki, ei ole mitään mitä ei kuuluisi. Exät vaan hankaloittaa rytymistä lastensa asioihin, sillä he pelkäävät että lapset tykästyvät uuteen äitiin ettei halua enää äidilleen mennä. Usein se onkin niin, uusi äiti on aina parempi. Mutta pitää muistaa että äitipuolen ei pidä tehdä kaikkea, saan se tärkein lasten kasvatus, ex äidin ohjaus ja rajat.
      Ex äidin pitää pestä pyykit ja huoltaa niin että uusi äiti pääsee mahdollisimman vähällä toisten lasten asioista. Minä listasin mun ja ex äidin työt, ja sillä mennään. Viikko vapaata meillä on viisi päivää jolloin lapset eivät ole meillä, ja silloin kun ovat vaadin puhtaita vaatteita ja ruokarahaa meille, sillä me maksamme elareita johon ei otettu huomioon mitä me kustannamme lapsille. Minun ohjeiden m ukaan mennään.

      • Oyp

        Äitipouolia ei ole olmassa muuta kun jos oma äiti on kuollut ja mihellä on uusi vaimo, ja vihitty, seurusteluu ei lasketa.
        Sutturat ja pehreen rikkoja luulee olevasna uusia äitejä kun ovat niin katkeria ja rikkovat hyviä laspi perheitä sitturat kiusaa ja haukkuu lapsia ja rikkovat lisäö riitelevät koko mihen suvin kanssa.


      • itsekauneus
        Oyp kirjoitti:

        Äitipouolia ei ole olmassa muuta kun jos oma äiti on kuollut ja mihellä on uusi vaimo, ja vihitty, seurusteluu ei lasketa.
        Sutturat ja pehreen rikkoja luulee olevasna uusia äitejä kun ovat niin katkeria ja rikkovat hyviä laspi perheitä sitturat kiusaa ja haukkuu lapsia ja rikkovat lisäö riitelevät koko mihen suvin kanssa.

        Ja höpsis, ex-äidit ne katkeria ovat, kun parempi nainen ottaa tilanteen haltuun. Se on lapsillekin parempi.


    • 8363910754

      En voi sietää lapsipuoltani. Tulee inhon väristyksetkin kun tulee kotiin sisään.
      Ei usko äitiään kun sanotaan. Minua kyllä,mutta kieltäydyn iseimmiten kasvattamasta, ,koska en ole kakaran isä. Tulkoon mitä tulee.

      Ottaa esim. lusikallisen jugurttia ja yäk! Kaikki on yäk! jne. Tekee ärsyttäviä ääniä jatkuvasti ja pyörii sinne tänne. Ei laita roskia,tiskejä,vaatteita, ottaa kaapista lähmäsillä pimpissä käyneillä käsillä juustot ja makkarat koko paketin ja käy ne läpi. Ei osaa pyllyäkään kunnolla pyyhkiä. vaikka kädestä pitäen opettanut miten toimitaan em.asiat. Kieltäytyy syömästä ruokaa ja laittaa ne sängyn alle tai seinän väliin jne. Jätskiä ja muuta pitää saada.

      Selkeä keskittymishäiriö. Ei "halua" kuulla mitään ja on jotenkin tyhmä. Koulussa pärjää ok, mutta vitun pihalla koko ajan.

      Häntä pitäisi palvella jatkuvasti ym. muuta saatanan ärsyttävää. Mistään ei ole tyytyväinen ja aina vänkäämässä kaikista asioista. Hakee huomiota,mutta "sammutan". Kummatkaan vanhempansa eivät häntä kasvattaneet ja päätin olla samanlainen kuin hekin, eli välinpitämätön.

      Koko ajan vaan ällöttää tämä kakara yhä enemmän. Valehtelee kirkkain silmin, enkä enää usko sanaakaan mitä sanoo. Kun on "kasvatettu" päin persettä lellitty Vitun pikku prinsessa.

      Olen ammattikasvattaja, mutta perhe-elämää en ole viettänyt.

      Rupeaa pikkuhiljaa olemaan mitta täynnä. Nyt juuri säälittää tämä lapsi kun näin kirjoitan,mutta kohta tunne on taas inho.

      • 7492634789

        On siis 10v


      • äitipuoliontärkeä

        Sama juttu, miehellä 8 lasta kaikki alle 18 v siis lapsia, joita olen kasvattanut jo 7 v, kun heidän äiti ei siihen kyennyt. Ovat tosi hankalia mutta tarvitsivat minunlaiseni äitipuolen jotta kasvaisivat vastuuseen ja normaaleiksi. Monesti joudun komentamaan ja tekemään rajat, mutta kauhee kiukku ja vastustus kaikkeen. Siivouspäivistä en lipsu, lapset siivoovat ja sillä sipuli jotta minä saisin huilata edes kerran viikossa. Äitipuolen asema on kova, mutta siitä selvii kun tekee selväksi kuka määrää. Heidän äiti on kateellinen minulle kun olen se auktoriteetti lapsille ja hän ei pysytnyt, vielä kyllä kiittää vaikka nyt haukkuu mua. Minä en häntä koskaan vaan ymmärrän tuskansa. Olisihan se kamalaa jos omat lapset pitäisi äitipuolta äitinään ja oikeaa äitiä toisena aikuisena vaa.
        Olen työttömänä ja mies maksaa kaiken joten mun osa on todella rankka, mutta kiva pyörittää koko syteemiä ja komentaa tykkään määrätä ja siinä olen hyvä. Onneksi ei tarvi olla töissä muualla, vaan voin keskittyä miehen lapsiin ja vahtia heitä kotona. En jaksaisikaan nousta aamulla töihin on kiva herätä kotona ja alkaa määräämään kuka tekee mitä, olla pomona. Tämmöiset hakalat lapset tarvii aikuisen jotta pysyvät oikealla tiellä.


      • kuuouyo
        äitipuoliontärkeä kirjoitti:

        Sama juttu, miehellä 8 lasta kaikki alle 18 v siis lapsia, joita olen kasvattanut jo 7 v, kun heidän äiti ei siihen kyennyt. Ovat tosi hankalia mutta tarvitsivat minunlaiseni äitipuolen jotta kasvaisivat vastuuseen ja normaaleiksi. Monesti joudun komentamaan ja tekemään rajat, mutta kauhee kiukku ja vastustus kaikkeen. Siivouspäivistä en lipsu, lapset siivoovat ja sillä sipuli jotta minä saisin huilata edes kerran viikossa. Äitipuolen asema on kova, mutta siitä selvii kun tekee selväksi kuka määrää. Heidän äiti on kateellinen minulle kun olen se auktoriteetti lapsille ja hän ei pysytnyt, vielä kyllä kiittää vaikka nyt haukkuu mua. Minä en häntä koskaan vaan ymmärrän tuskansa. Olisihan se kamalaa jos omat lapset pitäisi äitipuolta äitinään ja oikeaa äitiä toisena aikuisena vaa.
        Olen työttömänä ja mies maksaa kaiken joten mun osa on todella rankka, mutta kiva pyörittää koko syteemiä ja komentaa tykkään määrätä ja siinä olen hyvä. Onneksi ei tarvi olla töissä muualla, vaan voin keskittyä miehen lapsiin ja vahtia heitä kotona. En jaksaisikaan nousta aamulla töihin on kiva herätä kotona ja alkaa määräämään kuka tekee mitä, olla pomona. Tämmöiset hakalat lapset tarvii aikuisen jotta pysyvät oikealla tiellä.

        Sama kokemus itsellä. Kyllä ex-äidin kieroonkasvattamien lasten oikaisu on kokopäivätyötä. Äitipuolten tulisi saada palkkaa, koska he vähentävät yhteiskunnan kustannuksia toisaalla: lapsista ei kasva narkomaaneja, varkaita, murhaajia ja koiranomistajia.


      • äitipuolisetärkein
        kuuouyo kirjoitti:

        Sama kokemus itsellä. Kyllä ex-äidin kieroonkasvattamien lasten oikaisu on kokopäivätyötä. Äitipuolten tulisi saada palkkaa, koska he vähentävät yhteiskunnan kustannuksia toisaalla: lapsista ei kasva narkomaaneja, varkaita, murhaajia ja koiranomistajia.

        Kiva kun on vertaistukea. Meillä miehen lapset kyllä teettävät työtä ettei ehdi töihin muualle vaikka tahtoisin. Jo kaupassa käynti tälläisella laumalla kestää viisi tuntia. Aina joku on kadoksissa ja sitä pitää ettiä ja sitten on taas toinen ja toinen,, on hyvä että mies löysi minut, yksin hän ei olisi selvinnyt tästä. Kiitosta ei saa mutta kun kiittää itseään se on tärekin. Joskus sitten uskon että lapset ymmärtävät kuka heistä välitti, niin luulen että palkitsevat sitten vaikka hienolla talolla aikanaan.


    • äitipuolitärkeäkaikille

      Kasvattaa miehen lapset, omat lapset yhteiset lapset, opastaa miestä perheessä, ja neuvoa lasten exx äitiä kotitöissä, lasten kanssa ja rahan käytössä. Ne ovat tärkeimmät joita äitipuoli tekee, joten täysi työpäivä. Onneksi miehet elättää äitipuolen ettei tarvi enää olla kodin ulkopuolella töissä. Anoppikin voi luottaa fmiehen juuteen naiseen ja antaa raha asiat ja kodin hänen vastuulleen, ei tekijänä vaan suunnittelijana ja opastajana.
      Kuka kunnioittaa ja kiittää, ei kukaan. Itse saa itseän kiittää kun muut eivät sitä huomaa, aikanaan kyllä huomaavat kun ovat oppineet asiat, mutta tuskin kiittävät, ovat niin itsekkäitä että eivät huomaa.
      Äitipuoli on erittäin tärkeä ihminen miehen lasten elämässä, hekin huomaavat vasta kun ovat aikuisia, miten ovat oppineet asiat äitipuolelta, ja ovat normaaleita ihmisiä aikanaan, muuten olisivat hunningolla.

    • joukkueenjohtaja

      Lapsikatraan ohjailussa loistava apu on laumanvartijakoira, esim kaukkari. Lapset tottelevat ja ovat hiljaa tai sitten itkevät ja ovat hiljaa. Lapsilla kun on usein auktoriteettiongelma uuden äidin suhteen, niin kohtuullinen joukkojenhallinta on perusteltua.

    • YhteisetPelisäännöt

      Olet miehesi lapsille äitipuoli, mikäli olet miehesi kanssa naimisissa. Et voi olla mitenkään korkeammassa arvossa kuin lasten oikea äiti. Sinun pitää sopia miehesi kanssa yhteiset pelisäännöt, jotka te sitten teette selväksi lapsille. Sinä määräät ja laadit säännöt yhdessä miehesi kanssa. Jos te ette halua, että huonekaluilla ei hypitä nii sitten ei. Äitinsä luona he sitten saavat riehua ja rellestää kuinka haluavat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1747
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1746
    7. 121
      1712
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe