Terve!
Onko normaalia että Vaihteisto pitää vapaalla tyhjäkäynnillä aika kovaa
tasaista huminaa tai kahinaa? Ääni loppuu kun painaa kytkimen pohjaan.
Mitään kolinoita tai vinkumista ei kuulu.
Ajettu 150tkm 1,7 D. Ajossa ei juurikaan huomaa ja vaihteet menee hyvin päälle.
Paikalla auton käydessä äänen kyllä kuulee hyvin.
Onko vaihteiston laakerit jo loppu.
Kiitoksia jos on tietoa ja kokemusta.!!
M32 Zafira 6-v manuaali vaihteiston kova ääni
6
1183
Vastaukset
- kikaskilo
Kuuluuko ajossa kovaa kahinaa vaihteistosta?
Minulla meni kaikki laakerit uusiksi kun kuului ääntä m32 vaihteistosta
remontti kolmeen osaan kun huollot oli kaikki tehty ajallaan MERKKILIIKKEESSÄ.
maksoi n.400 kahden päivän työn kanssa. - popups
Tyyppivikaa tuppaa vivassa olemaan, laakerit ei saa voitelua riittävästi.
- kuultuon
Kytkimen painelaakerista se ääni tulee.
- aaaakuusi
Aloittaja. Joo olen kuulostellut ääntä ja paikalla käydessä pitää kovinta ääntä. Kovassa nopeudessa ei ääni kuulu. Mut nyt olen kaikilla vaihteilla kuunnellut, niin kolmosella ja nelosella hiljaa ajettaessa hidastaessa ja kiihdyttäessä kohinaa kuuluu. Muilla vaihteilla en ole huomannut.
Mahtaako tulla kytkimestä vai vaihteistosta?
Mahtaako olla hyvä korjata heti vai odotella et menee pahemmaks.
Mitä korjaus yleensä maksaa ja missä kannattaa teettää, länsiautossa vai ?
Kiitos neuvoista - Greisii
Eikö ne jonkun takaluukun kautta ujuta uuden lakrun, et iisi homma kympillä.
- varime
Ainakln vaihteiston yksi päätylaakeri on altis menemään. Omassa käsikeppidieselissä porsi 130 tkm kohdalla (! ihan ennenkuulumattomia kilsoja..), ja kahteen kertaan piti korjata, ensin halvalla ja sitten oikein - useamman tonnin rempaksi muodostui. No kaikki laakerit pistettiin samalla uusiksi.
Sittemmin on kulkenut 80 tkm ok.
Kannattaa viedä merkkihuoltoon - laakereiden "shimmaus" eli välyksen asettaminen on täysin ultraa epämerkkipajoille, eikä niissä taida olla tietoja eikä tarvittavia erikoismittatyökaluja.
M32 on suunnitelultaan epäonnistunut, liian kompakti laatikko jossa yhteisvaikutuksena ylikuumeneminen, huonosti toteutettu tolerointi, ja liian laaduttomat tehtaan laakerit aiheuttavat ennenaikaisia vikaantumisia.
Onnea kaikille 6-vaihteisten GM-keppiautojen omistajille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818