ulkoileva kissa

kysyvä67890

Ulkoilutatteko kissojanne valjaissa ? vai saako ulkoilla itekseen pihalla?

38

574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinmeil

      Itse saa ulkoilla, mut ollaan myös ite sillon pihalla. Ja piha aidattu, ni on turvallinen.Käydään myös valjastelemassa lähistöllä.Meidän kissa ei talvisin ulos halua, vaan hyvillä keleillä.Enkä jätä yksin ulos,ettei häviä loukkaannu tai muuta kamalaa.Koirakin ulkoiled pihalla vain kun ite ollaan siellä,ettei kaivele ali jne.

    • valjaillaan

      Ulkoilutan valjaissa, ulos ei yksikseen mene vaikka ovea pitäisi koko päivän auki että saisi mennä jos tahtoisi, mutta heti kun ottaa valjaat ja flexin käteen juoksee innoissaan luokse ja kun valjaat on päällä menee ensin pihalle nuuskuttelemaan ja siitä sitten kävellään mihin sitten haluaakaan kävellä

      • tapojamonia

        Tuo on hyvä,ettei karkaa ovista.Meillä vanha narttu katteli aina kynnysmatolta ulos, se riitti hänelle ulkoiluksi.Jos kantoi ulos parin metrin päähän keinun pehmusteelle,juoksi takaisin matolle.Aikasemmin pelästu naapurin irtikoiraa, joka tuli pihalle,siksi pelkoja jäin.Mutta helppo oli pitää,kun ei tarvinnut pelätä karkaamista.Olihan se silti silmissä.Nyt tänhetkinen menee halutessaan ikkunasta putkeapitkin tarhaan.Käy siellä,kun on yksin kotona,muuten on jonkun kylessä,sylisdä tai jaloissa.


    • ulkoillaan

      Ulkoilee pienellä takapihalla jossa on verkko etuosassa. Perään kuitenkin täytyy katsoa sillä halutessaan pääsee kyllä keplottelemalla aidan yli. Rutiinina on että käväisee siellä sään mukaan aina aamulla ensimmäiseksi ja illalla viimeiseksi ja kun emäntä palaa töistä kotiin. Nämä on ne pakolliset. Mutta jos nämä jää väliin niin .... tuijotus alkaa.. .Sään salliessa ja kun on aikaa niin ollaan sitten siellä muutoinkin.

      Käydään myös valjaissa kiertelemässä viereisellä puistoalueella joka on ihan rauhallinen varsinkin aikaisin aamulla ja illalla myöhään. Kesällä useammin ja talvellakin joskus.
      Kun pennusta on valjaisiin tottunut niin menee ihan hienosti ja rohkeasti melkein kuin koira. Paitsi että enemmän mennään sinne mihin kissa tahtoo milloinkin. Aina se ei ole sama kuin emännän tahto. Ja jos sitä joskus kieltää niin saattaa istahtaa paikoilleen tai mätkähtää maahan eikä liiku mihinkään. :)

    • onnellisiaMirrejä

      Meidän kissat on aina ulkoilleet ihan itsekseen. Menevät ulos ja tulevat sisään, silloin kun haluavat. Huom. En asu kaupungissa, enkä maantien varressa, joten se siitä. Meillä on ollut aina kissoja, vanhimmat eläneet yli 20vee.

      • 666777

        Meillä kulki vapaana ittekseen asutaan maalla:) Tänne ei uskalla oiken mitään kirjoittaa vapaasta, ulkoilusta hirveetä kettuilua tulee kun lukee noita keskusteluja täällä niin ensimmäisenä vedotaan. kun laki sanoo niin ja niin. ;) ja niin paljon kodittomia kissoja joo ja kun kissa ulkoilee itekseen niin on kuulema heitteille jätetty.. täällä on niin paljon noita puupäitä ;)


      • huomioinut
        666777 kirjoitti:

        Meillä kulki vapaana ittekseen asutaan maalla:) Tänne ei uskalla oiken mitään kirjoittaa vapaasta, ulkoilusta hirveetä kettuilua tulee kun lukee noita keskusteluja täällä niin ensimmäisenä vedotaan. kun laki sanoo niin ja niin. ;) ja niin paljon kodittomia kissoja joo ja kun kissa ulkoilee itekseen niin on kuulema heitteille jätetty.. täällä on niin paljon noita puupäitä ;)

        Puupääksi haukut,jos tietää lait ja niitä noudattaa.Säälittävää.


      • kunsetaitopuuttuu
        huomioinut kirjoitti:

        Puupääksi haukut,jos tietää lait ja niitä noudattaa.Säälittävää.

        No mitä muuta voi tehdä, kun tietää että itse rikkoo lakia ja vaarantaa kissansa hengen?
        Haukkuminen, se on helppoa.Vastuullinen lakien mukainen kissanpito ei välttämättä.Ja sitten iskee kateus,kun jotkut osaa ja jaksaa.Ei voi muutakun haukkua,kun sen osaa,ja se on helppoa.


      • uougougough
        666777 kirjoitti:

        Meillä kulki vapaana ittekseen asutaan maalla:) Tänne ei uskalla oiken mitään kirjoittaa vapaasta, ulkoilusta hirveetä kettuilua tulee kun lukee noita keskusteluja täällä niin ensimmäisenä vedotaan. kun laki sanoo niin ja niin. ;) ja niin paljon kodittomia kissoja joo ja kun kissa ulkoilee itekseen niin on kuulema heitteille jätetty.. täällä on niin paljon noita puupäitä ;)

        Lakiinhan sinä itsekin olet heti vetoamassa, jos kissasi tapetaan, vaikka se olisi ollut HEITTEILLÄ.

        Kissasi tappaminen olisi helposti ollut estettävissä. Ei olisi tarvittu muuta, kuin että olisit huolehtinut kissastasi asialliseti ja valvonut sen ulkoilua.

        Älä viitsi vinkua, jos itse olet merkittävä osasyyllinen kissasi murheelliseen kohtaloon!


    • hyisisäkissalliset

      Mä en päästä kissa koskaan sisään asuntooni. Kantavat mikrobeja ja pöpöt leviävät. Aika ällöttävää ajatella, että joillakin kissankakat asuntojen lattialla laatikossa, jonka ympärillä sontakärpäset pörröävät kesähelteellä. Inhottavia tälläaiset.

      • 899767

        Joo no se on sun ongelma, kyllä ne paskat siivotaan sieltä laatikosta ei kyllä silloin ;)


      • hyisisäkissalliset
        899767 kirjoitti:

        Joo no se on sun ongelma, kyllä ne paskat siivotaan sieltä laatikosta ei kyllä silloin ;)

        Ei mulla ole kissaa, eikä ongelmaa. Kissallisilla on tällaiset kakkalaatikot lattialla. Olen käynyt kissaihmisen asunnossa ja nähnyt sen sikolätin. Toista kertaa en kyllä mene. En kusekaan sinne päin. Niin inhottava maku jäi ja ruokahalut meni pitkäks aikaa. Että turhaan sä mua leimaat.


      • Jooopa

        No kaikki ihmiset ei oo samanlaisia että ei, siivoa kissan jätöksiä.. täällä ei voi ulkoilevista kissoista puhua kun jäkätetään että kissa ei vapaana ulkoilla:( tottakai pitää olla kissan Vessa jos on sisäkissa.


      • kkhfjklbb

        Toivottavasti sulla ei oo mitään elukoita.


      • oikeasuunta
        hyisisäkissalliset kirjoitti:

        Ei mulla ole kissaa, eikä ongelmaa. Kissallisilla on tällaiset kakkalaatikot lattialla. Olen käynyt kissaihmisen asunnossa ja nähnyt sen sikolätin. Toista kertaa en kyllä mene. En kusekaan sinne päin. Niin inhottava maku jäi ja ruokahalut meni pitkäks aikaa. Että turhaan sä mua leimaat.

        Kannattaa pysyä kotona vaan, siellä steriilissä vuokra yksiössä kiillottamassa ja puunaamassa paikkoja XD


      • 1265
        kkhfjklbb kirjoitti:

        Toivottavasti sulla ei oo mitään elukoita.

        Ketä tarkoitit??


      • NäinNorjassa
        hyisisäkissalliset kirjoitti:

        Ei mulla ole kissaa, eikä ongelmaa. Kissallisilla on tällaiset kakkalaatikot lattialla. Olen käynyt kissaihmisen asunnossa ja nähnyt sen sikolätin. Toista kertaa en kyllä mene. En kusekaan sinne päin. Niin inhottava maku jäi ja ruokahalut meni pitkäks aikaa. Että turhaan sä mua leimaat.

        Olen kissa ihmisenä myös nähnyt tuota sikolättiä, valitettavasti sellaisia todella on jotka eivät huolehdi asiasta. Minun kissani kulkevat vapaana rajoituksena tietty pesimäaika linnuilla joita täällä on. Täällä kissasta on hyötyä rottien ja hiirien harventajana, alueen asukkaita kissat ei tunnu häiritsevän. Yksi valitus tuli lasten leikkipaikalla oli kakkaa mutta sekin oli siilin vaikka valittaja ei sitä ymmärtänyt. Valittaja teki isomman haloon alueen kiinteistö vastaavalle joka antoi porttikiellon leikkipaikalle valittajalle. Valittaja tuli viiden kilometrin päästä ja me siivoamme ja maksoimme omasta pussista tuon leikkipaikan lapsille ja ylläpidämme sitä. Valittaja saa tulla mutta sillä edellytyksellä että lakkaa ruikuttamasta siilin jätöksistä toisten omistamalla maalla.


      • eipäätähäntää
        NäinNorjassa kirjoitti:

        Olen kissa ihmisenä myös nähnyt tuota sikolättiä, valitettavasti sellaisia todella on jotka eivät huolehdi asiasta. Minun kissani kulkevat vapaana rajoituksena tietty pesimäaika linnuilla joita täällä on. Täällä kissasta on hyötyä rottien ja hiirien harventajana, alueen asukkaita kissat ei tunnu häiritsevän. Yksi valitus tuli lasten leikkipaikalla oli kakkaa mutta sekin oli siilin vaikka valittaja ei sitä ymmärtänyt. Valittaja teki isomman haloon alueen kiinteistö vastaavalle joka antoi porttikiellon leikkipaikalle valittajalle. Valittaja tuli viiden kilometrin päästä ja me siivoamme ja maksoimme omasta pussista tuon leikkipaikan lapsille ja ylläpidämme sitä. Valittaja saa tulla mutta sillä edellytyksellä että lakkaa ruikuttamasta siilin jätöksistä toisten omistamalla maalla.

        Lapsiko itse kirjoittaa?...niin epäselvää on.


      • peilissäsyyllinen
        Jooopa kirjoitti:

        No kaikki ihmiset ei oo samanlaisia että ei, siivoa kissan jätöksiä.. täällä ei voi ulkoilevista kissoista puhua kun jäkätetään että kissa ei vapaana ulkoilla:( tottakai pitää olla kissan Vessa jos on sisäkissa.

        No kannattas opiskella lailliset kissanpitotavat,ni ei tarvis vedellä herneitä nekkuun kun ite laittomasti toimii.


      • TSEMPPIÄVAAN
        peilissäsyyllinen kirjoitti:

        No kannattas opiskella lailliset kissanpitotavat,ni ei tarvis vedellä herneitä nekkuun kun ite laittomasti toimii.

        Olit varmaan välillä hoidossa. Kun et ollut täällä pariin viikkoon. Nyt sun ei tarvi sentään enää huutaa HEITTEILLÄ. Kun lääkityksesi tasaantuu. niin tajuat, ettei sua tälläfoorumilla kukaan kaipaa.


      • huomioi
        TSEMPPIÄVAAN kirjoitti:

        Olit varmaan välillä hoidossa. Kun et ollut täällä pariin viikkoon. Nyt sun ei tarvi sentään enää huutaa HEITTEILLÄ. Kun lääkityksesi tasaantuu. niin tajuat, ettei sua tälläfoorumilla kukaan kaipaa.

        Harmittaako noin paljon,kun ei kykene lailliseen kissanpitoon?
        Aikuisen ihmisen pitäisi pystyä.Mutta ei näkäjään kaikki pysty,muiden haukkuminen ei auta kissaa joka vaaroissa kulkee.


      • TSEMPPIÄVAAN
        huomioi kirjoitti:

        Harmittaako noin paljon,kun ei kykene lailliseen kissanpitoon?
        Aikuisen ihmisen pitäisi pystyä.Mutta ei näkäjään kaikki pysty,muiden haukkuminen ei auta kissaa joka vaaroissa kulkee.

        Harmittaakohan äidilläsi kissan hankkiminen kaveriksi pikku ressulle. Madon sait silmääsi ja skitsofrenia on loppuikäsi vaivana. Toivon mukaan tämä viimeinen osastojakso ja lääkityksesi muuttaminen saa skitsosi edes johonkin hallintaan.


    • koiranvihaaja

      Meilläkin naapurin kennel koiranomistaja sai raivokohtauksen ja esitteli ketunkakkaa, jota väitti meidän kissan tekemäksi. Kakka oli siis tiellä, ei edes heidän pihallaan. Kertoi tapattavansa kissan koirillaan, jos vielä näkisi. Koirat repivätkin yhden naapurin kissan kurkun auki.

      Maalla asuu hirviöitä. Älkää ikinä, koskaan, muuttako kenenkään koirafanaatikon naapuriksi.

      • kissatkuriinmyös

        Ketään kennelinomistajista tuskin tulee vieraille pihoille koiriaan kissojen kimppuun päästämään.Jos niin vahingossa käy,niin varmasti korvaavat sen kissan hankintahinnan,tai arvon.Sehän ei maatiaisen kohdalla paljoa ole,ja rotukissoja ihmiset pitääkin ihan eritavoin.


        Oliko koirien tappama kissa missä,kun tuo tapahtui?
        Jos koirien omistajan pihalla, niin vika tietysti irtokissanpitäjässä, joka päästi kissansa koirien omistajan pihaan.Olen ottanut selkoa lakipykälistä,ja kissan omistajan velvollisuuksista.Koska tuo on varmasti ajankohtainen monilla alueilla.

        Meidän lähelläkin on käynyt niin,että kissanomistaja päästänyt kissan vieraaseen aidattuun pihaan, jossa koira sen tappoi.Koiran omistaja ei vaatinut korvauksia, koska koiralle tuli vaan muutama puhdistusta vaativa naarmu.Olisihan se voinut koiraa lääkärillä käyttää,ja maksattaa sen kissnomistajalla.

        Meidän lähellä asuu koiranomistajia, ja kissallisiakin.Koiria, ei ole koskaan irtonaisena luvatta pihallamme käynyt.Tietysti on pyydetty kylään koiran kanssa, niin se on ollut luvallista.Kissat sensijaan tulevat,ulostavat ja omistajansa ei tule keräämään.Minä ottaisin vaikka kymmenen koiranomistajaa lisään naapuriksi,koska heistä ei ole nytkään ollut mitään haittaa.Irtokissan pitäjiä sensijaan en haluaisia yhtäkään, ne ovat melkoinen riesa ulosteidensa vuoksi.Niitä kakkoja on hiekkalaatikoilla, keinualueella, kasvimaalla, ja talon reunoilla.
        Itse olen nyt aitaamassa omaa pihaani,ja otan sinne sellaisen koiran joka pitää jatkossa pihan tyhjänä irtokissoista ja niiden ulosteista.Se, on siis koiran päätehtävä,vahtia reviiriään.Huomautettu on irtokissoista niiden omistajille, mutta vastaukseksi on saatu pelkästään selityksiä,ettei voi kerkeä vahtia,ja aja pois yms.Mitään vastuuta eivät ota, tai lupauksia pitää kissojaan pois pihastamme ei ole saatu.Tarkoitus on myös loukuttaa pihastamme irtokissat, jotta eivät heti ole koiraa häiritsemässä.Ja niin toivotaan myös uloste ongelmaan helpotusta.Vieraiden lemmikkien ulosteiden kerääminen päivittäin omalta pihalta on aikamoinen riesa.Varsinkin,kun sitä joutuu tekemään vuodesta toiseen.

        On väärin etteivät kissanomistajat noudata lakeja.Kuitenkin monesti kovaan ääneen keskustelupalstoilla ja muutenkin haluavat koirien olevan kytkettyinä, kuten ne yleensä ovatkin.Mutta eivät vahdi kissansa ulkoiluja, eivätkä sitä ettei kissa kulje vieraiden alueille,vaikka laki niin määrää.
        Kummasti kissan omistajien mielestä koirien omistajien tulisi ilman muuta noudattaa aina lakeja, kerätä ulosteet ja kytkeä koiransa.Mutta itse ns.ulkokissanomistajat eivät yleensä noudata yhtään mitään lakeja.


      • otaopiksi

        Vain vastuuton ja typerä ihminen päästää lemmikkinsä toisten nurkkiin.
        Kannattaa siis yrittää viisastua, opiskella eläintenpitotapoja,eläimiin liittyviälakeja ja huolehtia että omat lemmikit pysyy siellä omalla pihalla.


      • koiranvihaaja
        kissatkuriinmyös kirjoitti:

        Ketään kennelinomistajista tuskin tulee vieraille pihoille koiriaan kissojen kimppuun päästämään.Jos niin vahingossa käy,niin varmasti korvaavat sen kissan hankintahinnan,tai arvon.Sehän ei maatiaisen kohdalla paljoa ole,ja rotukissoja ihmiset pitääkin ihan eritavoin.


        Oliko koirien tappama kissa missä,kun tuo tapahtui?
        Jos koirien omistajan pihalla, niin vika tietysti irtokissanpitäjässä, joka päästi kissansa koirien omistajan pihaan.Olen ottanut selkoa lakipykälistä,ja kissan omistajan velvollisuuksista.Koska tuo on varmasti ajankohtainen monilla alueilla.

        Meidän lähelläkin on käynyt niin,että kissanomistaja päästänyt kissan vieraaseen aidattuun pihaan, jossa koira sen tappoi.Koiran omistaja ei vaatinut korvauksia, koska koiralle tuli vaan muutama puhdistusta vaativa naarmu.Olisihan se voinut koiraa lääkärillä käyttää,ja maksattaa sen kissnomistajalla.

        Meidän lähellä asuu koiranomistajia, ja kissallisiakin.Koiria, ei ole koskaan irtonaisena luvatta pihallamme käynyt.Tietysti on pyydetty kylään koiran kanssa, niin se on ollut luvallista.Kissat sensijaan tulevat,ulostavat ja omistajansa ei tule keräämään.Minä ottaisin vaikka kymmenen koiranomistajaa lisään naapuriksi,koska heistä ei ole nytkään ollut mitään haittaa.Irtokissan pitäjiä sensijaan en haluaisia yhtäkään, ne ovat melkoinen riesa ulosteidensa vuoksi.Niitä kakkoja on hiekkalaatikoilla, keinualueella, kasvimaalla, ja talon reunoilla.
        Itse olen nyt aitaamassa omaa pihaani,ja otan sinne sellaisen koiran joka pitää jatkossa pihan tyhjänä irtokissoista ja niiden ulosteista.Se, on siis koiran päätehtävä,vahtia reviiriään.Huomautettu on irtokissoista niiden omistajille, mutta vastaukseksi on saatu pelkästään selityksiä,ettei voi kerkeä vahtia,ja aja pois yms.Mitään vastuuta eivät ota, tai lupauksia pitää kissojaan pois pihastamme ei ole saatu.Tarkoitus on myös loukuttaa pihastamme irtokissat, jotta eivät heti ole koiraa häiritsemässä.Ja niin toivotaan myös uloste ongelmaan helpotusta.Vieraiden lemmikkien ulosteiden kerääminen päivittäin omalta pihalta on aikamoinen riesa.Varsinkin,kun sitä joutuu tekemään vuodesta toiseen.

        On väärin etteivät kissanomistajat noudata lakeja.Kuitenkin monesti kovaan ääneen keskustelupalstoilla ja muutenkin haluavat koirien olevan kytkettyinä, kuten ne yleensä ovatkin.Mutta eivät vahdi kissansa ulkoiluja, eivätkä sitä ettei kissa kulje vieraiden alueille,vaikka laki niin määrää.
        Kummasti kissan omistajien mielestä koirien omistajien tulisi ilman muuta noudattaa aina lakeja, kerätä ulosteet ja kytkeä koiransa.Mutta itse ns.ulkokissanomistajat eivät yleensä noudata yhtään mitään lakeja.

        Ja mitä sinäkin muka luulet tietäväsi? Naapurin kennelinpitäjän koirat ovat JATKUVASTI irti ja meidän ja muidenkin pihoilla! Poliisi on käynyt useasti heitä ohjeistamassa, mutta kyseessä on täysin psykopaatti pariskunta. Mikään kissa ei mene siihen pihaan, kissamme ovat erittäin traumatisoituneita jouduttuaan lukuisia kertoja koirien takaa-ajamiksi.


      • IamTheCat
        otaopiksi kirjoitti:

        Vain vastuuton ja typerä ihminen päästää lemmikkinsä toisten nurkkiin.
        Kannattaa siis yrittää viisastua, opiskella eläintenpitotapoja,eläimiin liittyviälakeja ja huolehtia että omat lemmikit pysyy siellä omalla pihalla.

        Koiranomistajako siellä. Vittu, että vihaan teitä kaikkia. Toivottavasti synnyt hiireksi seuraavassa elämässäsi KIÄÄHHH!


      • terveisiämaaseudulta

        Näin maalla asuvana "hirviö koirafanaatikkona" tokaisen että on todella huonoa yleistää ihan kaikkia. Meidän pihalle on kissat tervetulleita ja 11v koiravanhus onkin parin naapurin kissan kanssa ystävyksiä. Köllivät kylki kyljessä toisinaan auringossa.


      • koiranvihaaja
        terveisiämaaseudulta kirjoitti:

        Näin maalla asuvana "hirviö koirafanaatikkona" tokaisen että on todella huonoa yleistää ihan kaikkia. Meidän pihalle on kissat tervetulleita ja 11v koiravanhus onkin parin naapurin kissan kanssa ystävyksiä. Köllivät kylki kyljessä toisinaan auringossa.

        Kyse on kennelinomistajista, jotka kehuskelevat koiriensa tappamilla ja takaa-ajamilla kissoilla. Et kuulosta ollenkaan fanaatikolta :-)


      • vahdikissaasi
        koiranvihaaja kirjoitti:

        Ja mitä sinäkin muka luulet tietäväsi? Naapurin kennelinpitäjän koirat ovat JATKUVASTI irti ja meidän ja muidenkin pihoilla! Poliisi on käynyt useasti heitä ohjeistamassa, mutta kyseessä on täysin psykopaatti pariskunta. Mikään kissa ei mene siihen pihaan, kissamme ovat erittäin traumatisoituneita jouduttuaan lukuisia kertoja koirien takaa-ajamiksi.

        Aidatun pihan ja koiran omistajana epäilen kissojen traumatisoitumista.Meidän pihalla käy kissat luvatta paskalla.Koirat vähän väliä kyörää niitä,ja yrittää kiinni napata,karvat välistä pöllyää.Omistajille on asiasta monesti mainittu, mutta mikään ei ole muuttunut.Kissat paskoo yhä pihaan, vaikka koirat ovat siellä usein.
        Jos, ajamisesta ja karvojen pöllyämisestä tulis kissoille trauma,eihän ne pihaan tulis ongelmaa ei olis.Mutta, ne tulevat heti kun huomaavat ettei koiria siellä näy.Ja silloin voikin olla taas koirakin pihalla,kun päästellään tuon tuosta niitä ulos.Kissa,ei siis traumatisoidu,eikä ymmärrä pysyä poissa vieraalta pihalta.Sinunkin kissa menee heti sinne koiran omistajan pihalle,kun tilaisuus tulee.Meidän pihas käy ainakin kolme eri kissaa,ja kaikkia on koirat kyöränneet.Et se niistä traumoista.Omistajalla pitäs olla edes pikkiriikkisen järkeä,et tajuais huolehtia elukoistaan omalla maallaan,mutta sitäkään ei irtokissan omistajilta näytä löytyvän.


      • napsjaravistus
        IamTheCat kirjoitti:

        Koiranomistajako siellä. Vittu, että vihaan teitä kaikkia. Toivottavasti synnyt hiireksi seuraavassa elämässäsi KIÄÄHHH!

        Toivottavasti sinusta tulee se onnellinen ulkokissa,joka pääsee terrierien kanssa kisailemaan.Voi sitä iloa ja riemua.


      • huolehikissastasi
        koiranvihaaja kirjoitti:

        Kyse on kennelinomistajista, jotka kehuskelevat koiriensa tappamilla ja takaa-ajamilla kissoilla. Et kuulosta ollenkaan fanaatikolta :-)

        Mieti, miksi jonkun koira voi edes ajaa ja tappaa kissoja?
        Kissan omistaja jos huolehtii kissoistaan lakien mukaan,ni kissat ei oo muiden pihoilla ajettavina ja tapettavina.
        Koirat ei edes jahtais kissoja,koska niitä ei kuulu olla missään jahdattavina.
        Typerät irtokissanomistajat jättää kissansa lakien vastasesti heitteille.Ne kuljeksivat vieraiden pihoille joissa on koiria,ja sitten itketään kun koira niitä kyörää ja jopa tappaa.
        Kannattas huolehtia lemmikeistään,eikä vaarantaa niitä tahallisesti.Yksikään koiran omistaja ei voi opettaa koiraa kyöräämään ja kiinniottamaan kissoja,koska eihän hänellä ole opetusmateriaali.Sen opetuksen tekee kissanomistaja joka laittaa kissan syötiksi heitteille.Minun koirat ei olis ikinä kyöränneet kissoja,ellei kissanomistajat niitä olis tahallisesti pihaani päästäneet.


      • syyllinensiinä
        koiranvihaaja kirjoitti:

        Kyse on kennelinomistajista, jotka kehuskelevat koiriensa tappamilla ja takaa-ajamilla kissoilla. Et kuulosta ollenkaan fanaatikolta :-)

        Kuka järjestää sinne niitä ajettavia kissoja?
        Kennelin omistaja, vai kissallinen naapuri?


      • 546776
        terveisiämaaseudulta kirjoitti:

        Näin maalla asuvana "hirviö koirafanaatikkona" tokaisen että on todella huonoa yleistää ihan kaikkia. Meidän pihalle on kissat tervetulleita ja 11v koiravanhus onkin parin naapurin kissan kanssa ystävyksiä. Köllivät kylki kyljessä toisinaan auringossa.

        Meillä metsästyskoira, vietit herää heti kun näkee riistaa.Ei erottele irtokissoja supikoirista tai ketuista.
        Mutta paljon nopeampi kissajahdissa näky olevan sakumix,se lähti käsistä irtokissan perään omistajan estelyistä piittaamatta XD


      • kiinnijapois
        koiranvihaaja kirjoitti:

        Ja mitä sinäkin muka luulet tietäväsi? Naapurin kennelinpitäjän koirat ovat JATKUVASTI irti ja meidän ja muidenkin pihoilla! Poliisi on käynyt useasti heitä ohjeistamassa, mutta kyseessä on täysin psykopaatti pariskunta. Mikään kissa ei mene siihen pihaan, kissamme ovat erittäin traumatisoituneita jouduttuaan lukuisia kertoja koirien takaa-ajamiksi.

        Oletko ilmoittanut eläinsuojeluun,tai vienyt irtoelukan sinne?
        Kannattaisi,voisi auttaa,jos ongelmana irtoelukat omalla pihalla.


      • oikeenpelottaa
        546776 kirjoitti:

        Meillä metsästyskoira, vietit herää heti kun näkee riistaa.Ei erottele irtokissoja supikoirista tai ketuista.
        Mutta paljon nopeampi kissajahdissa näky olevan sakumix,se lähti käsistä irtokissan perään omistajan estelyistä piittaamatta XD

        Onpas sulla pikkupoika nyt ison miehen jutut.


    • 2kisunemäntä

      Toinen ulkoilee itsekseen toista ei ole ulkoilu ikinä kiinnostanut juoksee takaisin sisälle jos ulos vie. Ennen kastraatiota tämä meidän poika tapasi kulkea melko kauaskin mutta nykyisin pysyttelee lähempänä kotia.

    • kisumisuli

      Meillä ulkoilee valvotusti,ja tarkkana saa olla.Naapurilla on koira, joka ei hauku.Mutta hyökkää heti, jos lähelle pääsee.Onneksi on aita estämässä koiraa.Usein näkyy,kun se kyttää lautojen välistä.Aika karmivaa.Ja luulen että kissa pelkää sitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe