Näinkö aaveen?

aapuvaa

Olin koirani kanssa aamulenkillä metsässä, kuljettiin tuttuja polkuja, kun näin keski-ikäisen (vanhahkon) miehen seisomassa polun reunassa. Hän näytti tavalliselta, lyhyt pusakkamallinen takki päällä, vaaleammat housut, ohut harmaantuva tukka kammattu siististi taaksepäin. Hiukan ihmettelin takkia tällä helteellä, mutta jotkut vanhemmat ihmiset pukeutuvat noin kesäkuumallakin. En katsonut ekan vilkaisun jälkeen häneen enää suoraan, mutta kulkiessani eteenpäin näin hänen seisovan samassa paikassa ja katselevan meihin päin. Ajattelin että ehkä hän haluaa silittää koiraa ja odottaa että tulemme kohdalle. Mutta kun olin n. 5 metrin päässä hän yllättäen ei enää ollutkaan siinä. Katselin ympärilleni, mutta miestä ei enää näkynyt missään. Olisin varmasti nähnyt jos hän olisi lähtenyt kulkemaan polkua eteenpäin edellämme ja olisin taatusti nähnyt jos hän olisi lähtenyt polulta metsään. Polun toinen puoli on harvaa kasvustoa ja kalliota pitkän matkaa, toinen puoli risukkoista parin vuoden takaisten hakkuiden jäljiltä. Siitä risukosta ei olisi päässyt kulkemaan äänettömästi.
Mietin tietty näinkö vaan omiani, onko helle pannut pään sekaisin, mutta koirani huomasi hänet myös samalla hetkellä kun itsekin hänet näin ekan kerran. Koira pysähtyi hetkeksi, nosti korviaan ja katseli miestä sekuntin pari ja jatkoi taas matkaa normaalisti.
Nähtiinkö me kummitus?

12

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shjrfgmnjhg

      Huonoin mahdollisuus on, että olet nähnyt oikeasti jonkun muistisairaan harhailemassa metsässä ja henkilö on mahdollisesti säikkynyt karkuun, eikä oikein aavistakaan missä on menossa.

      • aapuvaa

        Ei, kuten aloituksessa kerroin, olisin kyllä nähnyt jos hän olisi joko jatkanut polkua eteenpäin tai siirtynyt polulta metsään.
        Kävimme tänä aamuna kaverin kanssa paikalla ja testasimme olisiko ihminen pystynyt häviämään paikalta niin ettei sitä viiden metrin päästä huomaa. Ei olisi. Polun toinen puoli on niin aukeaa kalliota ja kanervikkoa, siitä ei olisi päässyt minun näkemättäni kulkemaan. Ja toinen puoli on risukkoa ja ryteikköä, siitä jos olisi lähtenyt metsään, olisi kuulunut kova rytinä. Eteenpäin kulkiessaankin hän olisi pysynyt näkökentässä pitkän matkaa ja tietenkin olisin nähnyt jos hän olisi kävellyt vastaan ja ohitse.
        Joten, päättelimme että sen oli pakko olla ollut kummitus/aave/haamu whatever, muuta selitystä ei keksitty. Kaveria alkoi pelottaa ja lähdimme kotiin. Itse en aio koiran lenkkireittiä vaihtaa, ja pikkasen toivonkin että näkisin sen taas. Vaikka täytyy myöntää, jos tosiaan näen sen ilmestyksen uudelleen, sitten taitaa alkaa pelottaa minuakin.


      • eetterikevenee

        Kyseessä on jokin aikaa sitten toiselle puolelle siirtynyt ihminen. Hän pystyy näyttäytymään vielä joitakin viikkoja, kunnes hän tulee niin keveäksi, että siirtyy valoon. Olen itsekin nähnyt väliaikaisesti maatasolle jääneitä toiselle puolelle siirtyneitä ja luonnonhenkiäkin. Luonnonhenget ovat ajoittain leikkisiäkin.


      • kumitus

        Onko sinulla mahdollisuutta laittaa kuvaa siitä kyseisestä paikasta?

        Ehkäpä törmäsit sattumalta yhteiskunnasta irtautuneeseen metsäkulkijaan. Sellaiset osaavat kulkea ja kadota äänettömämmin kuin normaali tallaaja.

        Tämä tulee taas mieleen:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Metsänpeitto


      • aapuvaa

        Ei tähän saa liitettyä kuvaa. Otin kyllä kuvia paikasta seuraavana päivänä "kohtaamisesta", halusin näyttää niitä kavereille kun mietin voiko sellaisessa paikassa kadota äänettömästi ja huomaamattomasti. Kaikki ovat yrittäneet keksiä selityksiä, mutta itse uskon että näin jotain yliluonnollista. Mikään ei saa minua uskomaan että se vanha ukko oli joku ninja, joka osaa häipyä paikalta kuin taikaiskusta.


      • yjyuki
        aapuvaa kirjoitti:

        Ei tähän saa liitettyä kuvaa. Otin kyllä kuvia paikasta seuraavana päivänä "kohtaamisesta", halusin näyttää niitä kavereille kun mietin voiko sellaisessa paikassa kadota äänettömästi ja huomaamattomasti. Kaikki ovat yrittäneet keksiä selityksiä, mutta itse uskon että näin jotain yliluonnollista. Mikään ei saa minua uskomaan että se vanha ukko oli joku ninja, joka osaa häipyä paikalta kuin taikaiskusta.

        Ei tarvitsekaan. Netissä on simppeleitä kuvapalveluita, jotka voi linkittää tälle saitille

        https://munkuvat.net/


    • kadonneitalapsiako

      Aaveiden näkemisestä on paljon keskusteltu - että voisiko kyseessä olla esimerkiksi omista aivoista lähtevä heijaste silmän verrokalvolle tai jonnekin silmän takaosaan, jonka sitten aivot tulkitsevat ihmiselle nähdyksi näyksi?!

      Tähän ei sopisi tämä teoria, jos koirakin reagoi.

      Olen itse nähnyt pienen tytön aaveen, haamun - tai miksi sitä nyt voisi kutsua - ja seurasin mielenkiinnolla tytön liikkumista. Hän oli pitkään lähelläni (myös toinen ihminen oli huoneessa, mutta hän ei pystynyt näkemään tyttöä, ainoastaan seuraukset) ja pystyin myös kommunikoimaan tytön kanssaan. Hän kertoi nimensä ja nuken nimen, joka hänellä oli mukana, ja jonkin verran muista asioista, mitä nyt 3-4 vuotias hahmottaa ja pystyy kertomaan.

      Huoneessa oli myös kissa, joka nukkui. Pyysin tyttöä silittämään kissaa ja seurasimme eläimen reagointia. Ulkopuolinen vahvisti, että kissa käyttäytyi ja toimi juuri siten kuin sitä olisi silitetty. Tein myös toisen havainnon - tyttö ei kulkenut ovien läpi, vaan jostakin merkillisestä syystä hänelle oli avattava ovi. Hän nimittäin seurasi minua, ja jos laitoin lasioven välissä kiinni, hän jäi seisomaan ulkopuolelle odottaen oven avaamista.

      Voin kertoa, että olla kummituslapsen adoptioäiti oli aika raskas kokemus, ja pelkäsin, että jos tilanne jää kuinkakin pysyväksi, eikä hän lähde luotamme, kun hän vain ilmestyi välillä, ja sitten oli poissa ja tuli uudelleen.

      Tästä on monta vuotta aikaa, enkä ole nähnyt häntä enää vuosiin.

      • lisähuomautus

        Huomautan vielä, että en tiedä mikä kyseinen ilmiö oli, mistä se tuli tai mihin liittyi tai miksi juuri minulle, mutta todistettavasti tyttö oli olemassa näkymättömänä ja kissa myös aisti hänet. Minulle tapaus oli lähinnä surullinen.


      • mxs1778

        Ajatus "sielun projektioista" näkijän omaan silmään oli vielä melko yleinen antiikin aikoina, mutta se on suurimmaksi osaksi unohtunut optiikkaa koskevan ymmärryksen edistymisen myötä.

        Mikäli kysymyksessä ei ollut optinen harha tai vaikka olisikin, kuulostaisi kuin kokija olisi törmännyt henkilöön, joka ei odottanut ja vielä vähemmän kaipasi toisten seuraa...


      • Anonyymi

        Oisiko kyseessä ollut ihan elävä tyttönen, joka taloosi eksyi, ja myöhemmin lähti?


    • NytSavuton

      Mä näin vuonna 2016 maaliskuussa etiäisen tai sieluhengen menossa 3 krsn tupakkahuoneeseen. Ihmettelin kun hän alkoi tervehtyä kesällä, mutta en ollut sittenkään väärässä.

    • Anonyymi

      Ehkä mies ei ollutkaan aave vaan Batman, ja lensi pois!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2814
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      522
      2645
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1845
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1777
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1669
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1106
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1082
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      55
      1077
    Aihe