Voi olla tyhmä kysymys, mutta google ei kertonut mitää järkeviä vastauksia ja ajattelin kysyä tietääkö täällä kukaan tästä.
Eli, jos on saanut tuomioksi ehdottoman rangaistuksen päälle 2v, ensikertalainen ja asianajaja kovasti veikkaa tuomion tippumista ainakin -40% tuosta kärjäjillä annetusta tuomiosta.
Jos näin mahdollisesti kävisi, tuomio tippuisi n.18kk ja ensikertalaisena istut tuosta siis puolet?!
Tuomiota istunut/istumassa parhaillaan, sitä lusittu päälle 4kk yhteensä.
Onko tuossa mitää mahdollisuutta, jos hovi tiputtaa tuomiota reilustikin, että pääsisi koevapauteen tai voiko loppu tuomiota esim. muuntaa yhdyskuntapalveluksi ?
Tuomion muuttuminen hovioikeudessa.
2
231
Vastaukset
- yykoopeeeiainakaan
Yhdyskuntapalveluksi muuttuminen ei ole mahdollista. Vain jos tuomio putoaa siihen max 8 kuukauteen ehdotonta vankeutta, voidaan muuntaa yykoopeeksi.
Ehdonalainen vapaus/koevapaus menee sitten omien sääntöjensä mukaan, ikävä kyllä tuohon osaan kysymystä en osaa vastata, täytäntöönpano ei oo mun heiniä. Tuskinpa ensikertalainenkaan ihan 4 kk jälkeen ulos pääsee, jos tuomio on 1 v 8 kk (tosin tää nyt on ihan petulla). - saasnähäjoo
Minulle on ensikertalaisen tuomiosta kerrottu, että puolet alenee suoraan ja vielä kolmasosa hyvällä käytöksellä. Tämä hyvä käytös alennetaan siis vasta, kun on istumassa linnassa.Näinollen 6 kuukautta
jää lusittavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1402610Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3601967- 401677
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311523Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281350Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941203- 541163
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327927Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110918Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53772