Polo -02 ei lähde käyntiin

PoloPoloEpävarmaOlo

Moi!

Polo vm. 2002 ei lähde käyntiin. Heti starttauksen alussa hörähtää mutta sen jälkeen ei edes lupaa. Mikä mahtaa olla vikana?

19

473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samavikakaikissa

      Joo, tapahtuuko moottori kylmänä vai kuumana. Vaihda sytytystulpat ja ilmansuodatin...ehkä myös bensansuodatin👍👍

      • helpert

        vm 95 1300 sama vika


      • Suutarilta

        Ajonesto toiminto aktivointunut, vaatii uuden sirun nykkeliin!


    • PoloPoloEpävarmaOlo

      Moottori oli ollut sammuksissa noin 3-4 tuntia ennen starttausta.

    • Jatuliinos

      Mikä moottori on autossa

    • PoloPoloEpävarmaOlo

      1,2 bensakone.

    • Toyota_Hybrid1

      kansihan siitä pökkelöstä on halki, tyyppivika vw konsernin sätöksissä, soosit ja liemet sekaisin.

      • tyrväänkalle

        Eihän noissa kannen halkeaminen ole tyyppivikana vaan pakoventtiilit.


      • Pilluhaju

        Hyi mitä kakkia ovat ostelleet porvaris akat?


    • Polo2002
      • JoopatiJoopa

        Miten sulake voi toimia ajoittain jos se on poikki?

        No, eiköhän tuo auto ole jo tullut kuntoonkun kysymyksestä on jo 7 kuukautta aikaa.


      • Polo2002
        JoopatiJoopa kirjoitti:

        Miten sulake voi toimia ajoittain jos se on poikki?

        No, eiköhän tuo auto ole jo tullut kuntoonkun kysymyksestä on jo 7 kuukautta aikaa.

        Maailma on ihmeitä täynnä!
        Sulake ei ole palanut poikki, vaan kylmäkutistumisen tai muun sellaisen takia venyttynyt poikki niin, että liuskojen päät ovat jääneet yhteen ja edelleen kontaktiin. Ei ole 9n-Polossa edes kovin ainutlaatuinen vika. Poikki menneen sulakkeen kavennetussa osassa näkyy hentoinen poikkiviiva.


      • JoopatiJoopa
        Polo2002 kirjoitti:

        Maailma on ihmeitä täynnä!
        Sulake ei ole palanut poikki, vaan kylmäkutistumisen tai muun sellaisen takia venyttynyt poikki niin, että liuskojen päät ovat jääneet yhteen ja edelleen kontaktiin. Ei ole 9n-Polossa edes kovin ainutlaatuinen vika. Poikki menneen sulakkeen kavennetussa osassa näkyy hentoinen poikkiviiva.

        No enpä ole tuollaisesta koskaan kuullut vaikka itse sähköalalla työskentelenkin.
        Kai se mahdollista on, mutta tuskin todennäköistä.


      • Polo2002
        JoopatiJoopa kirjoitti:

        No enpä ole tuollaisesta koskaan kuullut vaikka itse sähköalalla työskentelenkin.
        Kai se mahdollista on, mutta tuskin todennäköistä.

        Se, että et ole kuullut, ei tarkoita että sitä ei olisi. On varmasti miljoonia asioita mitä et ole kuullut, mutta on silti olemassa.
        Tuo Polon ongelma on kerran itse koettu ja juurikin 2002-mallissa. Korjaus maksoi sen sulakkeen hinnan, alle 2 euroa, kunhan ensin keksin mistä lähteä ongelmaa etsimään. Netistä löysin vihjeitä asiaan joltakin brittiläiseltä sivustolta.
        Lähipiirissä on ollut neljä 9n Poloa, joista yhteen tuo vika iski, että ei se sentään kovin yleinen ole.


      • sähköt
        JoopatiJoopa kirjoitti:

        No enpä ole tuollaisesta koskaan kuullut vaikka itse sähköalalla työskentelenkin.
        Kai se mahdollista on, mutta tuskin todennäköistä.

        Sähkömiehelle terveisiä että autojen sähköt sijaitsee hieman eri olosuhteissa kuin rakennusten sähköt, on tärinää, lämmönvaihtelua ja jopa rikki hankautuneita tai jyrsijöiden pureskelemia piuhoja, joten sähköviat voi olla tosi mystisiä autoissa ja vikoja voi olla vaikea löytää, lisäksi korroosio vaikuttaa myös rajusti. Esim. sulake voi olla ehjä, mutta niin hapettuneet navat ettei saa kontaktia jne. piuhat voi lyödä maihin jos eriste rikki jne.


      • JoopatiJoopa
        Polo2002 kirjoitti:

        Se, että et ole kuullut, ei tarkoita että sitä ei olisi. On varmasti miljoonia asioita mitä et ole kuullut, mutta on silti olemassa.
        Tuo Polon ongelma on kerran itse koettu ja juurikin 2002-mallissa. Korjaus maksoi sen sulakkeen hinnan, alle 2 euroa, kunhan ensin keksin mistä lähteä ongelmaa etsimään. Netistä löysin vihjeitä asiaan joltakin brittiläiseltä sivustolta.
        Lähipiirissä on ollut neljä 9n Poloa, joista yhteen tuo vika iski, että ei se sentään kovin yleinen ole.

        "Se, että et ole kuullut, ei tarkoita että sitä ei olisi. On varmasti miljoonia asioita mitä et ole kuullut, mutta on silti olemassa."

        Juuri näin. Ongelma näissä keskusteluissa on se, että et koskaan tiedä minkätasoinen kirjoittaja siellä toisessa päässä on. Olen siis nähnyt aika paljon asioita ja olen tehnyt vianetsintää ammatikseni sähköalalla.

        "Lähipiirissä on ollut neljä 9n Poloa, joista yhteen tuo vika iski, että ei se sentään kovin yleinen ole."

        Olen oppinut kyseenalaistamaan valmiit selitykset, jos ne ei vaan kuulosta sille, että ne olisivat sopivia.

        Tässäkin tapauksessa juuri vw poloon iskee tyypillisesti vika, jossa sulake katkeaa lämpöjännityksen vuoksi. Missä ongelma?

        -miksi sulakeongelma olisi vain vw polossa, kun samoja sulakkeita käytetään todennäköisesti hyvin laajassa valikoimassa autoja
        -sulakkeen lämpöjännityksestä katkeaminen on epätodennäköistä, selityksenä ihan se, että kun katsoo auton sulaketta, sitä mallia joka on käytössä vw polossa 2002, se sulakkeen "lanka" ei ole suorana siellä kontaktipintojen välillä, jolloin se joutuisi jännitykseen, vaan se on laitettu sinne mutkalle, kuin jousi, vaikea tuohon on sellaisia voimia saada, lämpöjännityksessä että se poikki menisi

        Jos sulakkeen vastusarvoa ei mitattu vaihtamisen yhteydessä, todennäköisempää kuin sulakkeen katkos, oli huono kontakti liitospinnoissa.

        Todennäköisyys että sulake on ollut poikki on toki olemassa, mutta mikään lämpöjännitys sitä ei ole katkaissut, mekaaninen rasitus (tärinä) on todennäköisempi vaihtoehto, mutta ei todenäköinen.


      • JoopatiJoopa
        sähköt kirjoitti:

        Sähkömiehelle terveisiä että autojen sähköt sijaitsee hieman eri olosuhteissa kuin rakennusten sähköt, on tärinää, lämmönvaihtelua ja jopa rikki hankautuneita tai jyrsijöiden pureskelemia piuhoja, joten sähköviat voi olla tosi mystisiä autoissa ja vikoja voi olla vaikea löytää, lisäksi korroosio vaikuttaa myös rajusti. Esim. sulake voi olla ehjä, mutta niin hapettuneet navat ettei saa kontaktia jne. piuhat voi lyödä maihin jos eriste rikki jne.

        Tiedän kyllä kaiken mitä kerroit. Joskus vaan selitys viasta ei ole uskottava.
        Että tyypillisesti juuri vw polossa sulake joutuisi lämpöjännitykseen. Ei uskottavaa.


      • JoopatiJoopa
        JoopatiJoopa kirjoitti:

        "Se, että et ole kuullut, ei tarkoita että sitä ei olisi. On varmasti miljoonia asioita mitä et ole kuullut, mutta on silti olemassa."

        Juuri näin. Ongelma näissä keskusteluissa on se, että et koskaan tiedä minkätasoinen kirjoittaja siellä toisessa päässä on. Olen siis nähnyt aika paljon asioita ja olen tehnyt vianetsintää ammatikseni sähköalalla.

        "Lähipiirissä on ollut neljä 9n Poloa, joista yhteen tuo vika iski, että ei se sentään kovin yleinen ole."

        Olen oppinut kyseenalaistamaan valmiit selitykset, jos ne ei vaan kuulosta sille, että ne olisivat sopivia.

        Tässäkin tapauksessa juuri vw poloon iskee tyypillisesti vika, jossa sulake katkeaa lämpöjännityksen vuoksi. Missä ongelma?

        -miksi sulakeongelma olisi vain vw polossa, kun samoja sulakkeita käytetään todennäköisesti hyvin laajassa valikoimassa autoja
        -sulakkeen lämpöjännityksestä katkeaminen on epätodennäköistä, selityksenä ihan se, että kun katsoo auton sulaketta, sitä mallia joka on käytössä vw polossa 2002, se sulakkeen "lanka" ei ole suorana siellä kontaktipintojen välillä, jolloin se joutuisi jännitykseen, vaan se on laitettu sinne mutkalle, kuin jousi, vaikea tuohon on sellaisia voimia saada, lämpöjännityksessä että se poikki menisi

        Jos sulakkeen vastusarvoa ei mitattu vaihtamisen yhteydessä, todennäköisempää kuin sulakkeen katkos, oli huono kontakti liitospinnoissa.

        Todennäköisyys että sulake on ollut poikki on toki olemassa, mutta mikään lämpöjännitys sitä ei ole katkaissut, mekaaninen rasitus (tärinä) on todennäköisempi vaihtoehto, mutta ei todenäköinen.

        Otan kommenttini takaisin, huomasin avata linkin joka tuohon oli laitettu.
        Kuvassa ei nimittäin ole sulake vaan "fusible link", eli siltaus.

        Toimii kyllä ylikuormitussuojana, mutta varsinainen sulake se ei ole.

        Jos kirjoitettaisiin oikeilla termeillä, niin asiat olisivat selvempiä kaikille.

        No, mun moka ja sillä siisti, mukavaa ystävänpäivää kaikille.


      • sulake_se_on
        JoopatiJoopa kirjoitti:

        Otan kommenttini takaisin, huomasin avata linkin joka tuohon oli laitettu.
        Kuvassa ei nimittäin ole sulake vaan "fusible link", eli siltaus.

        Toimii kyllä ylikuormitussuojana, mutta varsinainen sulake se ei ole.

        Jos kirjoitettaisiin oikeilla termeillä, niin asiat olisivat selvempiä kaikille.

        No, mun moka ja sillä siisti, mukavaa ystävänpäivää kaikille.

        Et sitten jaksanut avata sitä toistakin linkkiä jossa on kyseisen sulakkeen kuva. Kyllä sitä ihan sulakkeena myydään ja sulakkeita ne on Polon kytkentäkaaviossakin! Nuo ovat jonkin sortin pääsulakkeita. Lisäksi on kojetaulun päässä sulaketaulussa tavanomaisempia laitekohtaisia sulakkeita.
        Oikeilla termeillä kirjoittamista suosittelen sinullekin!
        https://auton.fi/tuote/sulake-haka-110a-42x12-ek-0200013/
        https://www.google.com/imgres?imgurl=https://www.wingsioskins.com/images/2012-vw-beetle-fuse-box-volkswagen-location-diagram-wiring-polo.jpg&imgrefurl=http://15.yoga-neuwied.de/vw-polo-fuse-box-2002.html&docid=eGqDpopzfqIOHM&tbnid=lR5U4pviUB8LAM:&vet=10ahUKEwi_pNHU0LvgAhUQwsQBHS0DBHYQMwhvKCYwJg..i&w=728&h=369&itg=1&bih=883&biw=1228&q=polo fuses&ved=0ahUKEwi_pNHU0LvgAhUQwsQBHS0DBHYQMwhvKCYwJg&iact=mrc&uact=8


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4305
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2669
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2421
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      434
      1656
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      163
      1517
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1514
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1318
    9. 79
      1281
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1239
    Aihe