Polo -02 ei lähde käyntiin

PoloPoloEpävarmaOlo

Moi!

Polo vm. 2002 ei lähde käyntiin. Heti starttauksen alussa hörähtää mutta sen jälkeen ei edes lupaa. Mikä mahtaa olla vikana?

19

1447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samavikakaikissa

      Joo, tapahtuuko moottori kylmänä vai kuumana. Vaihda sytytystulpat ja ilmansuodatin...ehkä myös bensansuodatin👍👍

      • helpert

        vm 95 1300 sama vika


      • Suutarilta

        Ajonesto toiminto aktivointunut, vaatii uuden sirun nykkeliin!


    • PoloPoloEpävarmaOlo

      Moottori oli ollut sammuksissa noin 3-4 tuntia ennen starttausta.

    • Jatuliinos

      Mikä moottori on autossa

    • PoloPoloEpävarmaOlo

      1,2 bensakone.

    • Toyota_Hybrid1

      kansihan siitä pökkelöstä on halki, tyyppivika vw konsernin sätöksissä, soosit ja liemet sekaisin.

      • tyrväänkalle

        Eihän noissa kannen halkeaminen ole tyyppivikana vaan pakoventtiilit.


      • Pilluhaju

        Hyi mitä kakkia ovat ostelleet porvaris akat?


    • Polo2002
      • JoopatiJoopa

        Miten sulake voi toimia ajoittain jos se on poikki?

        No, eiköhän tuo auto ole jo tullut kuntoonkun kysymyksestä on jo 7 kuukautta aikaa.


      • Polo2002
        JoopatiJoopa kirjoitti:

        Miten sulake voi toimia ajoittain jos se on poikki?

        No, eiköhän tuo auto ole jo tullut kuntoonkun kysymyksestä on jo 7 kuukautta aikaa.

        Maailma on ihmeitä täynnä!
        Sulake ei ole palanut poikki, vaan kylmäkutistumisen tai muun sellaisen takia venyttynyt poikki niin, että liuskojen päät ovat jääneet yhteen ja edelleen kontaktiin. Ei ole 9n-Polossa edes kovin ainutlaatuinen vika. Poikki menneen sulakkeen kavennetussa osassa näkyy hentoinen poikkiviiva.


      • JoopatiJoopa
        Polo2002 kirjoitti:

        Maailma on ihmeitä täynnä!
        Sulake ei ole palanut poikki, vaan kylmäkutistumisen tai muun sellaisen takia venyttynyt poikki niin, että liuskojen päät ovat jääneet yhteen ja edelleen kontaktiin. Ei ole 9n-Polossa edes kovin ainutlaatuinen vika. Poikki menneen sulakkeen kavennetussa osassa näkyy hentoinen poikkiviiva.

        No enpä ole tuollaisesta koskaan kuullut vaikka itse sähköalalla työskentelenkin.
        Kai se mahdollista on, mutta tuskin todennäköistä.


      • Polo2002
        JoopatiJoopa kirjoitti:

        No enpä ole tuollaisesta koskaan kuullut vaikka itse sähköalalla työskentelenkin.
        Kai se mahdollista on, mutta tuskin todennäköistä.

        Se, että et ole kuullut, ei tarkoita että sitä ei olisi. On varmasti miljoonia asioita mitä et ole kuullut, mutta on silti olemassa.
        Tuo Polon ongelma on kerran itse koettu ja juurikin 2002-mallissa. Korjaus maksoi sen sulakkeen hinnan, alle 2 euroa, kunhan ensin keksin mistä lähteä ongelmaa etsimään. Netistä löysin vihjeitä asiaan joltakin brittiläiseltä sivustolta.
        Lähipiirissä on ollut neljä 9n Poloa, joista yhteen tuo vika iski, että ei se sentään kovin yleinen ole.


      • sähköt
        JoopatiJoopa kirjoitti:

        No enpä ole tuollaisesta koskaan kuullut vaikka itse sähköalalla työskentelenkin.
        Kai se mahdollista on, mutta tuskin todennäköistä.

        Sähkömiehelle terveisiä että autojen sähköt sijaitsee hieman eri olosuhteissa kuin rakennusten sähköt, on tärinää, lämmönvaihtelua ja jopa rikki hankautuneita tai jyrsijöiden pureskelemia piuhoja, joten sähköviat voi olla tosi mystisiä autoissa ja vikoja voi olla vaikea löytää, lisäksi korroosio vaikuttaa myös rajusti. Esim. sulake voi olla ehjä, mutta niin hapettuneet navat ettei saa kontaktia jne. piuhat voi lyödä maihin jos eriste rikki jne.


      • JoopatiJoopa
        Polo2002 kirjoitti:

        Se, että et ole kuullut, ei tarkoita että sitä ei olisi. On varmasti miljoonia asioita mitä et ole kuullut, mutta on silti olemassa.
        Tuo Polon ongelma on kerran itse koettu ja juurikin 2002-mallissa. Korjaus maksoi sen sulakkeen hinnan, alle 2 euroa, kunhan ensin keksin mistä lähteä ongelmaa etsimään. Netistä löysin vihjeitä asiaan joltakin brittiläiseltä sivustolta.
        Lähipiirissä on ollut neljä 9n Poloa, joista yhteen tuo vika iski, että ei se sentään kovin yleinen ole.

        "Se, että et ole kuullut, ei tarkoita että sitä ei olisi. On varmasti miljoonia asioita mitä et ole kuullut, mutta on silti olemassa."

        Juuri näin. Ongelma näissä keskusteluissa on se, että et koskaan tiedä minkätasoinen kirjoittaja siellä toisessa päässä on. Olen siis nähnyt aika paljon asioita ja olen tehnyt vianetsintää ammatikseni sähköalalla.

        "Lähipiirissä on ollut neljä 9n Poloa, joista yhteen tuo vika iski, että ei se sentään kovin yleinen ole."

        Olen oppinut kyseenalaistamaan valmiit selitykset, jos ne ei vaan kuulosta sille, että ne olisivat sopivia.

        Tässäkin tapauksessa juuri vw poloon iskee tyypillisesti vika, jossa sulake katkeaa lämpöjännityksen vuoksi. Missä ongelma?

        -miksi sulakeongelma olisi vain vw polossa, kun samoja sulakkeita käytetään todennäköisesti hyvin laajassa valikoimassa autoja
        -sulakkeen lämpöjännityksestä katkeaminen on epätodennäköistä, selityksenä ihan se, että kun katsoo auton sulaketta, sitä mallia joka on käytössä vw polossa 2002, se sulakkeen "lanka" ei ole suorana siellä kontaktipintojen välillä, jolloin se joutuisi jännitykseen, vaan se on laitettu sinne mutkalle, kuin jousi, vaikea tuohon on sellaisia voimia saada, lämpöjännityksessä että se poikki menisi

        Jos sulakkeen vastusarvoa ei mitattu vaihtamisen yhteydessä, todennäköisempää kuin sulakkeen katkos, oli huono kontakti liitospinnoissa.

        Todennäköisyys että sulake on ollut poikki on toki olemassa, mutta mikään lämpöjännitys sitä ei ole katkaissut, mekaaninen rasitus (tärinä) on todennäköisempi vaihtoehto, mutta ei todenäköinen.


      • JoopatiJoopa
        sähköt kirjoitti:

        Sähkömiehelle terveisiä että autojen sähköt sijaitsee hieman eri olosuhteissa kuin rakennusten sähköt, on tärinää, lämmönvaihtelua ja jopa rikki hankautuneita tai jyrsijöiden pureskelemia piuhoja, joten sähköviat voi olla tosi mystisiä autoissa ja vikoja voi olla vaikea löytää, lisäksi korroosio vaikuttaa myös rajusti. Esim. sulake voi olla ehjä, mutta niin hapettuneet navat ettei saa kontaktia jne. piuhat voi lyödä maihin jos eriste rikki jne.

        Tiedän kyllä kaiken mitä kerroit. Joskus vaan selitys viasta ei ole uskottava.
        Että tyypillisesti juuri vw polossa sulake joutuisi lämpöjännitykseen. Ei uskottavaa.


      • JoopatiJoopa
        JoopatiJoopa kirjoitti:

        "Se, että et ole kuullut, ei tarkoita että sitä ei olisi. On varmasti miljoonia asioita mitä et ole kuullut, mutta on silti olemassa."

        Juuri näin. Ongelma näissä keskusteluissa on se, että et koskaan tiedä minkätasoinen kirjoittaja siellä toisessa päässä on. Olen siis nähnyt aika paljon asioita ja olen tehnyt vianetsintää ammatikseni sähköalalla.

        "Lähipiirissä on ollut neljä 9n Poloa, joista yhteen tuo vika iski, että ei se sentään kovin yleinen ole."

        Olen oppinut kyseenalaistamaan valmiit selitykset, jos ne ei vaan kuulosta sille, että ne olisivat sopivia.

        Tässäkin tapauksessa juuri vw poloon iskee tyypillisesti vika, jossa sulake katkeaa lämpöjännityksen vuoksi. Missä ongelma?

        -miksi sulakeongelma olisi vain vw polossa, kun samoja sulakkeita käytetään todennäköisesti hyvin laajassa valikoimassa autoja
        -sulakkeen lämpöjännityksestä katkeaminen on epätodennäköistä, selityksenä ihan se, että kun katsoo auton sulaketta, sitä mallia joka on käytössä vw polossa 2002, se sulakkeen "lanka" ei ole suorana siellä kontaktipintojen välillä, jolloin se joutuisi jännitykseen, vaan se on laitettu sinne mutkalle, kuin jousi, vaikea tuohon on sellaisia voimia saada, lämpöjännityksessä että se poikki menisi

        Jos sulakkeen vastusarvoa ei mitattu vaihtamisen yhteydessä, todennäköisempää kuin sulakkeen katkos, oli huono kontakti liitospinnoissa.

        Todennäköisyys että sulake on ollut poikki on toki olemassa, mutta mikään lämpöjännitys sitä ei ole katkaissut, mekaaninen rasitus (tärinä) on todennäköisempi vaihtoehto, mutta ei todenäköinen.

        Otan kommenttini takaisin, huomasin avata linkin joka tuohon oli laitettu.
        Kuvassa ei nimittäin ole sulake vaan "fusible link", eli siltaus.

        Toimii kyllä ylikuormitussuojana, mutta varsinainen sulake se ei ole.

        Jos kirjoitettaisiin oikeilla termeillä, niin asiat olisivat selvempiä kaikille.

        No, mun moka ja sillä siisti, mukavaa ystävänpäivää kaikille.


      • sulake_se_on
        JoopatiJoopa kirjoitti:

        Otan kommenttini takaisin, huomasin avata linkin joka tuohon oli laitettu.
        Kuvassa ei nimittäin ole sulake vaan "fusible link", eli siltaus.

        Toimii kyllä ylikuormitussuojana, mutta varsinainen sulake se ei ole.

        Jos kirjoitettaisiin oikeilla termeillä, niin asiat olisivat selvempiä kaikille.

        No, mun moka ja sillä siisti, mukavaa ystävänpäivää kaikille.

        Et sitten jaksanut avata sitä toistakin linkkiä jossa on kyseisen sulakkeen kuva. Kyllä sitä ihan sulakkeena myydään ja sulakkeita ne on Polon kytkentäkaaviossakin! Nuo ovat jonkin sortin pääsulakkeita. Lisäksi on kojetaulun päässä sulaketaulussa tavanomaisempia laitekohtaisia sulakkeita.
        Oikeilla termeillä kirjoittamista suosittelen sinullekin!
        https://auton.fi/tuote/sulake-haka-110a-42x12-ek-0200013/
        https://www.google.com/imgres?imgurl=https://www.wingsioskins.com/images/2012-vw-beetle-fuse-box-volkswagen-location-diagram-wiring-polo.jpg&imgrefurl=http://15.yoga-neuwied.de/vw-polo-fuse-box-2002.html&docid=eGqDpopzfqIOHM&tbnid=lR5U4pviUB8LAM:&vet=10ahUKEwi_pNHU0LvgAhUQwsQBHS0DBHYQMwhvKCYwJg..i&w=728&h=369&itg=1&bih=883&biw=1228&q=polo fuses&ved=0ahUKEwi_pNHU0LvgAhUQwsQBHS0DBHYQMwhvKCYwJg&iact=mrc&uact=8


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

      Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      82
      7066
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

      Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7033
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      106
      6143
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

      Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5394
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

      Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5218
    6. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      60
      5163
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

      Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5088
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

      Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4575
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

      "Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      16
      3417
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

      vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3360
    Aihe