Kaihileikkauksesta kokemuksia ?

Puolinäkö

Niin,millaisia kokemuksia täällä on ihmisillä kaihileikkauksesta,onko auttanut ko. vaivaan ja onko ollut minkä verran jälkikomplokaatioita leikkauksen jälkeen jne. ? Itse olen n.5-kymppinen mies jolla on ollut tiedossa jo muutamia vuosia että kaihit on molemmissa silmissä mutta haittaamaan on käynyt vasta n. parin viimeisen vuoden aikana ja nyt olisi mitä todennäköisimmin ainakin jotain operointi,laserointia tms. edessä pikapuoliin.

1

281

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen59

Minulla on kumpienkin silmien kaihileikkauksesta nyt n. 3 kuukautta aikaa. Kaukonäköni parani täysin (ennen miinukset -9,25 ja -8,25), mutta lähinäkö meni. Siihen tarvitsen plussalasit ja periaatteessa lasit muutoinkin, kun on hajataittoa ja karsastusta eli käytän ns. työlaseja lukemiseen, television katseluun ja tietokoneella oloon. Sanotaan, että kaihileikkauksesta toipuu nopeasti. Kohdallani ei näin ole käynyt vaan oireet silmissä ovat jatkuvat: kuivumista, tikuttelua, liimautumisen tunnetta, toisinaan vetistävät valtavasti ym. Olin HUS:n palvelusetelillä yksityisellä leikkauksessa ja voin sanoa, että jälkihoito tällä yksityisellä taholla on erittäin huonoa, ainakin minun kohdallani. Jälkioireitani ei oteta "todesta", potilas on jätetty ns. "oman onnensa nojaan." Tuttavani, jotka ovat olleet julkisella puolella ko. leikkauksessa, ovat saaneet täysin erilaisen hoidon. Yksityiset klinikat tekevät näitä leikkauksia "likuhihnameiningillä", potilas on sivuseikka. Oletko nimim. "Puolinäkö" jo ehtinyt käydä leikkauksessa ja jos, niin mielelläni kuulisin sinun kokemuksestasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      82
      4727
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      184
      2043
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1742
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      174
      1363
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1231
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1076
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      973
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      946
    9. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      16
      937
    10. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      912
    Aihe