Moottori ei pyörähdä

TaTuLa

Osaisko joku kertoo mistä vois vian etsinnän aloittaa... mulla 150cc mönkijä. Starttitoimii mutta moottori ei pyörähdä käyntiin. Missä vika... startin rattaat pyörähtää mutta ei ilmeisesti osu tai jotain niin moottoriin meneviin rattaisiin. Tää akka ei ite ymmärrä mistä lähtee alottaa hommaa

12

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiukkatyyne

      Onko siinä pendiks laite, vai vapaakytkin, joka irrottaa, kun kone käynnistyy??

      • TaTuLa

        Tähän en osaa vastata...
        Työntämällä saa käyntiin... joku sano että puolassa vois olla vikaa... mut en tiiä... startti pyörittää ja on kunnossa mutta ei ota moottorin rattaisiin kii.. kai... kun starttaa kuulostaa kuin pyöris tyhjää


    • Monkkarii

      Pyöriikö motor myös, jakoketjua myöten tietysti vai eikö iske kiinni starttiin?

      • TaTuLa

        Hmm... ei iske starttiin... luulisin...


    • tiukkatyyne

      Se nyt ei käy ainakaan lämpimänä ollenkaa, mikäli puola olisi viallinen, joten unohda se, samoin kuin ruotsi :) Hitto kun näkis niin vois sanoo, tai korjata.. saatko helposti sen starttimoottorin irti, pääset näkemään, mikä siinä mättää..

      • TaTuLa

        Oon ottanut startin irti ja senkin nähnyt et startti pelaa, pyörii... mutta luulen että se hammasratas ei ota kontaktia moottorin hammasrattaaseen että se pääsis pyörähtää.. pitääkö ottaa koko moottori irti vai mitä.... pää hajoo ku ei osaa...


    • 987789

      Jos kyseesä kiinan mönkäri startti pyörittä moottoria ketjun välityksellä, Vauhtipyörässä vapautin nastat. Pitävät vain toisinpäin pyöriessä,,,,Eli vauhtipyörän koppa irti vika selviää katselemalla ja starttamalla

    • startmotors

      Spendiksen rasvaus ja herkistys niin jo syttyy mönkäre tulille.

    • tiukkatyyne

      Oon satakunnassa, ootko liki, että voisin avittaa??

      • TaTuLa

        En oo 😰


    • tiukkatyyne

      ok, kun se startti on sulla kädessä, ja starttaat, tapahtuuko seuraavaa, ratas tulee nopeasti ulospäin, samalla pyörien, ja kun lopetat, menee se takaisin alkuasentoon? Ellei se tuota tee, ja sanot ettei se yllä koneen rattaille, jotka ilmeisesti näkyvät, kun reikään katsot, vai mitä, silloin PENDIX on rikki..

    • 987789

      Se startin akseli menee hammasrattaan läpi. Jos olet startin poistanut se ratas tippunut pois. Joudut käyttämään koppaa irti....Noissa mönkärin starteissa ei ole pendiksiä. Se vapautin on vauhtipyörässä 3 nasta kiekkoa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1739
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1708
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      14
      1229
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1154
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1132
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1057
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1011
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      985
    10. 10
      980
    Aihe