Rosestar112

Euro

Koska edellinen viestiketju on jo liian pitkä.

Niin, jo 5:des pentue vuodelle 2018.
Mitään mietteitä asiasta?

33

1417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Promise

      Tuo mietitytti, että oli emänä Goldgirls viimesimmässä. Ikävä, jos ei kerta tee yhteistyötä, niin kuitenkin sillee saa narttua jalostukseen omistajilta, jotka ei ole lupaa/suostumusta /mielipidettä kysynyt kasvattajalta.

      • senhuomaajo

        Mä pelkään,et kohta sulla pimahtaa XD


    • Lisäävaan

      Totta.jos on 10 narttua, ja ne hyvin hoitaa, niin samahan se

      • Promikki

        Monissa kenneleissä on huimia määriä aikuisia koiria, muissa roduissa varsinkin.Mut jos kaikki on koirilla ok, ni mitään ongelmaa ei ole.Tietysti jollekkin muulle se on ongelma .Varsinkin jos ei omat mee kaupaksi ja on vaan itellä huonot linjat ja koirat.


    • eitervettätuokaan

      Ei voi olla hyväks,et ainut elämän sisältö on joku koiran kasvattaja.
      Itse en oo ottanut diggia viellä.Mut kyllä ihmetyttää et millasia ihmisiä niissä porukoissa on,kun tommosta riippuvuutta on muiden koiriin.Luultavammin on kyse yhdestä vakitrollista, joka viihdyttää itseään suoli palstoilla.Miten jaksaa edes kiinnostaa .Mut näköjään on tosi tärkeä tehtävä koirankasvattajalla, tuoda sisältöä jonkun ihalijansa arkeen.Ei taida tosin kohde edes tietää tästä vakitrolista.Edellisen ketjun luon,ihan tolkuto onko pentuja,eikö ole,ja miksi on ja miksei ole...huoh,oikeesti.Yhden viestiketjullisen jo täyteen tuupannut omia juttujaan,ja nyt alotti uuden.Kannattas alottajan herätä siihen omaan elämään,ja miettiä voisko sitä parantaa jotenkin.Jos jonkun kasvattajan asiat noin kovasti kiinnostaa, ni soittasit sille ja kysyisit.Pääsisit piinastasi,ja saisit mielenrauhan.

    • Bhgi

      No, kyllähän se vähän pistää mietityttämään, mikä on kasvatuksen tarkoitus, jos pentuemäärät ovat tätä tasoa. Se on sitten ihan jokaisen oma valinta, mitä etiikka ja moraalintaju minkäkinlaisesta kasvatuksesta ja kasvatustahdista sanoo. Ja juuri tämä onkin syy siihen, miksen tajua tuon palstan vakiurputtajan intoa hyssyttelyyn ja keskustelun ihmettelyyn. Jos kyseisestä otuksesta on OK suoltaa järkkyjä pentumääriä ilman ilmiselvää pointtia, niin selvä juttu, muttei sen tarvitse olla OK kaikkien muidenkin mielestä. Jos muiden mielipiteet noin rassaavat, niin näyttäisi mallia ja pitäisi välillä itse omat hyvin tiedossa olevat ja perusteettomat ajatuksensa itsellään.

      • miksetkysy

        Sitten sinä mietit, mietit, mietit ja mietit.Muista, että sinä et ole muut/muiden, sinä olet vain, sinä.
        Eikä sinun mielipiteesi, ole muiden mielipiteitä.Ne ovat yhä, sinun mielipiteitäsi.Siltikin, vaikka kerrot niistä monikossa ja muiden mielipiteinä.


        Ihmetyttää, että mikset sitten soita,ja kysy vastauksia noihin niin kovasti kaipaamiisi kysymyksiin?
        Eikö aikuinen ihminen pysty soittamaan, ja kysymään, jos tietoa puuttuu?
        Vai onko tarkoituksesi vain ihmisen mustamustamaalaaminen ?
        Kysymyksiisi ei voi vastata kuin se yksi henkilö, jota täällä olet kirjoituksista päätellen jo pitkään haukkunut.


    • Näinmeillä2

      Viisi pentuetta näin lyhyessä ajassa on minun makuun turhan ammattimaista toimintaa. Kyse on kuitenkin koirista eikä kulutustavarasta, joten itse suosin muita kasvatusmotiiveja. Kukin taaplaa tyylillään, mutta omat koirani ovat aina tulleet ja tulevat jatkossakin kenneleistä, joissa panostetaan laatuun, ei määrään.

      • ostajaehdokas

        No mikä se sun suosimas kennelnimi on?
        Voin käydä vilkasemassa,et millaset on linjat.Ja kuulostella onko kasvatuskieltoa yms .päällä.
        Onko pentuja, tai tulossa lähiaikoina, puolenvuoden sisään?
        Jos on hyviä terveitä koiria, niitä kannattaa mainostaa.Niin koirien ostajatkin tietää sitten suunnata sinnepäin :)


      • kiinnostunut2

        Mitä värejä se hyvä, vähän pennuttava kennel tarjoaa?
        Täällä myös kiinnostusta,ja pennun otto ajankohtainen.


      • Näinmeillä2
        ostajaehdokas kirjoitti:

        No mikä se sun suosimas kennelnimi on?
        Voin käydä vilkasemassa,et millaset on linjat.Ja kuulostella onko kasvatuskieltoa yms .päällä.
        Onko pentuja, tai tulossa lähiaikoina, puolenvuoden sisään?
        Jos on hyviä terveitä koiria, niitä kannattaa mainostaa.Niin koirien ostajatkin tietää sitten suunnata sinnepäin :)

        Mikäs raivotauti sinuun on iskenyt? Nyt kannattaa mennä pikaisesti lääkäriin, eihän tuo ole tervettä. Voit kaikessa rauhassa kertoa mistä olet koirasi hankkinut ja tarkastella jalostustietokantaa, mutta minä en mainostukseen tunne tarvetta. Jokainen tekee sen työn ihan itse sen mukaan millaista toimintaa haluaa tukea ja mitä itse pitää tärkeänä. Jos kerron mistä en hankkisi ja miksi, niin minkään periaatteen mukaisesti ei tarvitse samaan syssyyn kertoa sitä mistä sitten olen koirani hankkinut. Harmittaako?


      • ostajaehdokas
        Näinmeillä2 kirjoitti:

        Mikäs raivotauti sinuun on iskenyt? Nyt kannattaa mennä pikaisesti lääkäriin, eihän tuo ole tervettä. Voit kaikessa rauhassa kertoa mistä olet koirasi hankkinut ja tarkastella jalostustietokantaa, mutta minä en mainostukseen tunne tarvetta. Jokainen tekee sen työn ihan itse sen mukaan millaista toimintaa haluaa tukea ja mitä itse pitää tärkeänä. Jos kerron mistä en hankkisi ja miksi, niin minkään periaatteen mukaisesti ei tarvitse samaan syssyyn kertoa sitä mistä sitten olen koirani hankkinut. Harmittaako?

        Raivotauti? Olekohan nyt liian tunteella liikkeellä.
        Siis minä olen kiinnostunut ostamaan sellaisen terveen ja laadukkaan koiran.Onko siinä mielestäsi nyt jotain väärää?
        Jalostustietokantaa olen selannut,mutta siellä ei eri kenneleiden koirat paljoakaan toisistaan eroa.Kaikissa suvuissa on tutkimattomia, sairaaksi tutkittuja,terveeksitutkittuja,näyttelyissä käymättömiä,näyttelyissä pärjäämättömiä ja näyttelyissä pärjänneitä.
        Olen tosiaan jalostustietokannassa kahlannut läpi kaikki suomalaiset kennelit.Sieltä ei valitettavasti tutkimus ja näyttelytulosten perusteella mitenkään muita terveempiä tai muuten parempia kenneleitä/ kasvattajia löytynyt.
        Minusta on kyllä outoa, ettei voi mainita kenneliä jossa niitä hyviä koiria sitten on.Muiden kyllä hakut joista ei mielestäsi pitäisi koiraa ottaa.Mitä sitä hyvää kenneliä salaamaan, jos salattavaa ei ole.Jos siellä pentuja on,tai tuloillaan.
        Eikä riidanhakuinen kirjoittelu kuulu hyviin tapoihin.
        Sen verran minua on kenneleistä varoiteltu, et joillakin on ollut just välillä kasvatuskieltoja.Et semmosista ei parane ottaa,enkä sellasta halua tukea.Vaikka olisivat jo sanktionsa kärsineet,ja opiksi ottaneet.
        Tietysti pentunen on otettava kennelistä jossa pentuja tarjolla on.Kennelistä joka ei juuri koskaan pennuta ,on vaikea pentua ostaakkaan.Ja eipä ne kennelit joita täällä et viellä ole haukkunut, varmaan ole yhtään sen parempia koiriltaan.
        Muutenhan löytyis joku mainos, kehumislista sivusto kyllä niistä.
        Mut täytyy katsella ja tutkia tarjontaa ja käydä jossain katsomassa pentuja ,kun tilaisuus tulee.Täältä nyt ei saanut hyviä winkkejä pennunostoon, valitettavasti.


      • Näinmeillä2
        ostajaehdokas kirjoitti:

        Raivotauti? Olekohan nyt liian tunteella liikkeellä.
        Siis minä olen kiinnostunut ostamaan sellaisen terveen ja laadukkaan koiran.Onko siinä mielestäsi nyt jotain väärää?
        Jalostustietokantaa olen selannut,mutta siellä ei eri kenneleiden koirat paljoakaan toisistaan eroa.Kaikissa suvuissa on tutkimattomia, sairaaksi tutkittuja,terveeksitutkittuja,näyttelyissä käymättömiä,näyttelyissä pärjäämättömiä ja näyttelyissä pärjänneitä.
        Olen tosiaan jalostustietokannassa kahlannut läpi kaikki suomalaiset kennelit.Sieltä ei valitettavasti tutkimus ja näyttelytulosten perusteella mitenkään muita terveempiä tai muuten parempia kenneleitä/ kasvattajia löytynyt.
        Minusta on kyllä outoa, ettei voi mainita kenneliä jossa niitä hyviä koiria sitten on.Muiden kyllä hakut joista ei mielestäsi pitäisi koiraa ottaa.Mitä sitä hyvää kenneliä salaamaan, jos salattavaa ei ole.Jos siellä pentuja on,tai tuloillaan.
        Eikä riidanhakuinen kirjoittelu kuulu hyviin tapoihin.
        Sen verran minua on kenneleistä varoiteltu, et joillakin on ollut just välillä kasvatuskieltoja.Et semmosista ei parane ottaa,enkä sellasta halua tukea.Vaikka olisivat jo sanktionsa kärsineet,ja opiksi ottaneet.
        Tietysti pentunen on otettava kennelistä jossa pentuja tarjolla on.Kennelistä joka ei juuri koskaan pennuta ,on vaikea pentua ostaakkaan.Ja eipä ne kennelit joita täällä et viellä ole haukkunut, varmaan ole yhtään sen parempia koiriltaan.
        Muutenhan löytyis joku mainos, kehumislista sivusto kyllä niistä.
        Mut täytyy katsella ja tutkia tarjontaa ja käydä jossain katsomassa pentuja ,kun tilaisuus tulee.Täältä nyt ei saanut hyviä winkkejä pennunostoon, valitettavasti.

        Kun lukee näitä sinun kaikkia tänne kirjoittelemiasi kommentteja, niin aika raivokas täti tunnut kyllä olevan.
        Ja jos sinä haluat hankkia elukkasi kenneleistä, joista pentua ei sattuneesta syystä tarvitse odotella ollenkaan, niin sitten teet juuri niin. Johan täälläkin on jo mainittu, että moraalia se vain mittaa kun päätöksiä tehdään. Minä sen sijaan voin sinulle kertoa nyt jo toistamiseen, että meille on tullut ja tulee jatkossakin kaikki koirat kenneleistä, joissa panostetaan laatuun, ei määrään. Jos sitä tarvitsee toisinaan vähän odotella, niin sitten odotellaan ja saadaan hyvä omatunto päänaluseksi öisin. Tätäkään mielipidettäni et voinut vain hyväksyä, vaan tulit siihen skitsoamaan pitkät pätkät. Mikä ongelma sinulla oikein on muiden mielipiteiden kanssa kun käyt jokaisen kimppuun kuin raivo härkä?


    • Kdkxkdkkkdkd

      ”Turhan ammattimaista”. Joo, ei mitään saisi ammatikseen tehdä. Amatöörit vaan häsläämään kaikille aloille.

      • hikiraivoako

        Oletpa kitkerän katkera ihminen.Yksinäisyys ja kuumuus ,niitä voi syyttää monesta XD


      • iiihanakesä

        Totuushan on kaikessa, että tekemällä oppii.Mitään ei osata, jollei ole harjoiteltu.Et jos on pentue pari vaan, ni kokemusta on liian vähän.
        Mutta jos on kokemusta paljon, niin silloin alkaa jo tietotaitoakin löytyä.
        Eli pentueita pitää olla reippaasti, jotta voi sanoa että on kokenut kasvattaja.
        Kokeneella kasvattajalla sitä kokemusta on pennuista ja rodusta.Paljon paljon enemmän kuin pentueen parin teettelijällä, joka tutustunut vain kouralliseen koiria.
        Ammattimaisia kasvattajia suomessa tuskin on, ja sillä nyt ei ole mitään merkitystäkään.Että onko joku toisen mielestä jotain,ja jonkun toisen mielestä jotain muuta.
        Kennelliitosta kannattaapi kysellä, jos kysyttävää on koirien kasvatukseen liittyen.
        Ja kaikille pliis, opetelkaa nyt ne käytöstavat.Aikuiset ihmiset, pitäs osata olla haukkumatta muita.Sellanen kertoo vaan omasta pahasta olosta.


      • Nonytselkis
        iiihanakesä kirjoitti:

        Totuushan on kaikessa, että tekemällä oppii.Mitään ei osata, jollei ole harjoiteltu.Et jos on pentue pari vaan, ni kokemusta on liian vähän.
        Mutta jos on kokemusta paljon, niin silloin alkaa jo tietotaitoakin löytyä.
        Eli pentueita pitää olla reippaasti, jotta voi sanoa että on kokenut kasvattaja.
        Kokeneella kasvattajalla sitä kokemusta on pennuista ja rodusta.Paljon paljon enemmän kuin pentueen parin teettelijällä, joka tutustunut vain kouralliseen koiria.
        Ammattimaisia kasvattajia suomessa tuskin on, ja sillä nyt ei ole mitään merkitystäkään.Että onko joku toisen mielestä jotain,ja jonkun toisen mielestä jotain muuta.
        Kennelliitosta kannattaapi kysellä, jos kysyttävää on koirien kasvatukseen liittyen.
        Ja kaikille pliis, opetelkaa nyt ne käytöstavat.Aikuiset ihmiset, pitäs osata olla haukkumatta muita.Sellanen kertoo vaan omasta pahasta olosta.

        Jaa, no jos pentujen suoltaminen liukuhihnalta suosituksia täyttämättä on "harjoittelua", niin sittenhän tässä saatiin viimeinkin kuulla "hyvä" syy moiselle toiminnalle. Sietää toki seuraavaksi kysyä, miten ihmeessä joku tarvitsisi niin paljon kuivaharjoittelua, mutta saatiinpahan viimeinkin kuulla, miksi liukuhihnatoimintaa ylipäätään harrastetaan. Kiitos tästä älynväläyksestä!


      • Vähimmäissuositus

        No eihän ne yhdistyksen jäsenä olevat vuolasvirta palkitut kasvattajatkaan suosituksia täytä. Mm Danemanian kennelissä käytetty yli 5 vuotiasta narttua ensisynnyttäjäksi (sekin narttu kuoli synnytys komplikaatioon), samainen kenneli tehnyt yhdistelmiä missä vähimmäis näyttely tulokset ei täyty, yhdistyksen jalostustoimikunnan jäsen käyttänyt D/D lonkkaista joka erityisluvalla tehty keltamusta yhdistelmästä Ja Tästä jatkojalostettu harlekiinilla!! Että semmosta nämä yhdistyksen suosituksia noudattelevat huippukasvattajat ;)


      • nonytsemen
        Vähimmäissuositus kirjoitti:

        No eihän ne yhdistyksen jäsenä olevat vuolasvirta palkitut kasvattajatkaan suosituksia täytä. Mm Danemanian kennelissä käytetty yli 5 vuotiasta narttua ensisynnyttäjäksi (sekin narttu kuoli synnytys komplikaatioon), samainen kenneli tehnyt yhdistelmiä missä vähimmäis näyttely tulokset ei täyty, yhdistyksen jalostustoimikunnan jäsen käyttänyt D/D lonkkaista joka erityisluvalla tehty keltamusta yhdistelmästä Ja Tästä jatkojalostettu harlekiinilla!! Että semmosta nämä yhdistyksen suosituksia noudattelevat huippukasvattajat ;)

        Hys,hys nyt....tommosia saa julkistaa,menee hyviltä "maine" ;)


      • turhantrollaaja

        Ja sinä,reppana hankkisit jo elämääsi sisältöä trollailun sijaan.


    • Satutädit

      Ja minä uskon joulupukkiin, ihan kösityämättömiä tarinoita doggimummut keksii, ampua kennelneuvoja xdddd

      • Kerrokerro

        Ja sinä doggimummu tiedät tarinan tarinaksi, koska...? Mitäs osaa sinä tarinassa näyttelitkään? ;)


    • Tilastonikkari

      Rosestarin kasvatustyön faktoja. Poimittu koiranetistä. Ensimmäisestä linkistä näette Suomen Tanskandoggien kasvattajanimet ja alkuun kiinnittäkää huomio k.o. kennelin ensimmäisen pentueen syntymävuosiin. Kennel Rosestars on aloittanut vuonna 2008, 10 vuoden aikana pentueita kolminkertaisesti enemmän kuin lähes samaan aikaan aloittaneiden kasvattajien pentueita. Jos mukaan lukee myös Rosestar kennelissä syntyneet muun rotuiset pentueet pentuemäärä 10 vuodessa on 35!
      https://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattajat.aspx?R=235&V=5&L=-18
      Seuraavaksi linkki kennelin Tanskandoggi pentueisiin. Kiinnittäkää huomiota vuosittaisiin pentumääriin, käytettyjen urosten määrään pentueissa ja sukusiitosprosentteihin. Selkeämmin sanottuna. Oma kasvatti isänä 8 pentueessa, k.o. pentuemääriä ei suositella missään rodussa näin pienellä geenipopulaatiolla. K .o. uroksen sisaruksia on käytetty saman kasvattajan puolesta etc. Jalostuskoirilla ei ole juurikaan mitään todisteita rodunomaisuudesta ulkomuodon osalta. Verratkaa kasvatustyötä esimerkiksi Samuraiwoodsin pentuesivuun. 16 pentuetta, ei juurikaan samoja uroksia, näyttelytuloksia vanhemmilla, käytetty tuontikoiria, tuontispermaa. Jalostuskoirilla on myös näyttelymeriittejä niinkuin kuuluu olla.
      https://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=ROSESTAR'S&R=235
      Kiinnittäkää huomiota myös pentuemääriin per vuosi. Suomessa kukaan muu kasvattaja ei teetä pentueita tähän tahtiin. Samoilla jalostuskoirilla, samoilla suvuilla. Nyt uusimmalla Rosestarin omistamalla merle värisellä tuontiuroksella on jo kolme pentuetta 1 vuoden sisällä.

      • nonnii

        Koskahan alkaa takoa pentueita uusimmalla koirallaan? Tällä hetkellä hakee sijoituskotia aikuiselle nartulle, jolla on jo kaksi pentuetta. Pitääkö sillä vielä se kolmaskin tehdä? Samaa sukua joka tuutista. Pääasia että joltain löytyy 1200e rahaa. Takuu loppuu pihasta poistuessa.


      • Missää

        Mikä uusi koira, joku tuonti?


    • kohtapoistuu

      miten tässä keskustelee kun kaikki ilmiannetaan ja poistuu? ei taida keskustelun kasvattaja haluta keskustelua, ymmärrettävää kyllä

      • Huuuhhuh

        Pitäiskö keskustella sääntöjen mukaan? Ei luulis aikuiselle ihmiselle vaikeaa olevan...


    • rokrok

      hyvin se kyllä rekryää pennun ostajat mainostaan upeita näyttelytasoisia doggeja fiksummat vaa kattoos sen peen läpi

    • Mteexmidin

      Tiia, pian tulee poliisi hakemaan maksamattoman koiran

      • mariamariamaa

        No ei taida tulla, poliisi ei hae kenenkään koiria (ellei oo vakavasta jatkuvasta eläinsuojelusikoksesta kyse) ja kasvattajana sie varmaankin tiiät sen ja jos et tiiä ni ei oo taidettu opiskella tarpeeksi


      • ihavaasivustaseuraaja

        Hulluja nää jättirodun parissa olevat naikkoset.


      • Ällötys

        Ainakin tää. Hoitoon joutas


    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe