Tervapääskyt + paistijauheliha?

Mietteissään

Viime aikoina tullut lähipiirissä keskustelua tervapääskyn poikasista ja niiden ruokinnasta eli paistijauhelihasta. Ihmettelimme jokainen miksi juuri paistijauheliha. Netistä vastausta ei löytynyt, eikä tällaisen kysymyksen kanssa viitsi lintuhoitoloita häiritä, joten päätin kysellä täällä.
Eli tietääkö kukaan miksi tervapääskyn poikasille pitää syöttää juuri tuota paistijauhelihaa?

6

1053

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tirppanisti

Jauheliha noin ylipäätään tarjoaa helpoimman keinon tarjota pääskylle suht sopivaa proteiinipitoista korvikeruokaa ilman että tarvitsee lähteä ötököitä metsästämään. Paistia siksi että se on yleensä täyttä lihaa ja siten parempaa ravintoa pääskynpojalle kuin rasvaisemmat ruhonosat.

• Mietteissään

Aa! Itse mietiskelin olisiko kyse rasvapitoisuuksista, mutta olin väärässä.

Kiitos asiallisesta ja informatiivisesta vastauksestasi! :D

• Tirppanisti

No juurikin sen rasvan takia mielummin paistia kuin kuvetta tai niskaa tms jämäpalajauhelihaa. Saa toki filettäkin tarjota jos ei ole pikkurahan puutetta... :D

• Anonyymi

Kasvatin pesästä pudonneen tervapääskynpoikasen onnistuneesti. Syötin sille 4 tunnin välein 2-3 herneen kokoista paistijauhelihapalloa, johon murensin vähän kananmunan kuorta. Olin jatkuvasti yhteydessä Heinolan lintutarhaan ja sain sieltä asiantuntevat ohjeet, kiitos siitä! Lintu ottaa pallon, kun avaa nokkaa varovasti kynnellä. Lintu oli lentovalmis, kun mitta kainalosta siivenkärkeen oli noin 14 cm. Liian aikaisin sitä on turha yrittää saada siivilleen. Vein linnun pesäpallokentän laitaan vähän tuulisella ilmalla ja "kiihdytin lentoon" kämmeneltäni vastatuuleen. Lintu kiersi kentän kerran ikäänkuin hyvästiksi ja lensi sitten omiensa tykö. Jos tänään näen ilmassa pääskysiä, muistan tuon kesän ja tunnen pääskyset jotenkin läheisiksi!

• Anonyymi

Oho, jopas...

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      143
      3958
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      359
      3064
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2008
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1705
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1139
    6. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      975
    7. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      974
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      851
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      839
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      794
    Aihe