Viime aikoina tullut lähipiirissä keskustelua tervapääskyn poikasista ja niiden ruokinnasta eli paistijauhelihasta. Ihmettelimme jokainen miksi juuri paistijauheliha. Netistä vastausta ei löytynyt, eikä tällaisen kysymyksen kanssa viitsi lintuhoitoloita häiritä, joten päätin kysellä täällä.
Eli tietääkö kukaan miksi tervapääskyn poikasille pitää syöttää juuri tuota paistijauhelihaa?
Tervapääskyt + paistijauheliha?
6
1040
Vastaukset
- Tirppanisti
Jauheliha noin ylipäätään tarjoaa helpoimman keinon tarjota pääskylle suht sopivaa proteiinipitoista korvikeruokaa ilman että tarvitsee lähteä ötököitä metsästämään. Paistia siksi että se on yleensä täyttä lihaa ja siten parempaa ravintoa pääskynpojalle kuin rasvaisemmat ruhonosat.
- Mietteissään
Aa! Itse mietiskelin olisiko kyse rasvapitoisuuksista, mutta olin väärässä.
Kiitos asiallisesta ja informatiivisesta vastauksestasi! :D
- Tirppanisti
No juurikin sen rasvan takia mielummin paistia kuin kuvetta tai niskaa tms jämäpalajauhelihaa. Saa toki filettäkin tarjota jos ei ole pikkurahan puutetta... :D
- Anonyymi
Kasvatin pesästä pudonneen tervapääskynpoikasen onnistuneesti. Syötin sille 4 tunnin välein 2-3 herneen kokoista paistijauhelihapalloa, johon murensin vähän kananmunan kuorta. Olin jatkuvasti yhteydessä Heinolan lintutarhaan ja sain sieltä asiantuntevat ohjeet, kiitos siitä! Lintu ottaa pallon, kun avaa nokkaa varovasti kynnellä. Lintu oli lentovalmis, kun mitta kainalosta siivenkärkeen oli noin 14 cm. Liian aikaisin sitä on turha yrittää saada siivilleen. Vein linnun pesäpallokentän laitaan vähän tuulisella ilmalla ja "kiihdytin lentoon" kämmeneltäni vastatuuleen. Lintu kiersi kentän kerran ikäänkuin hyvästiksi ja lensi sitten omiensa tykö. Jos tänään näen ilmassa pääskysiä, muistan tuon kesän ja tunnen pääskyset jotenkin läheisiksi!
- Anonyymi
Oho, jopas...
- Anonyymi
Lintuja pitää suojella. Käykää kannattamassa.
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/12504
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 22214806
Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.
Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m182180Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa
Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?381853- 1371242
Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?
Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes951220- 221100
Huomioon ottaminen
Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin30882- 73765
Sinkkusiskoni pliis kertokaa
Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex80703Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit
Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t80698