Taidan olla transmies. Pelottaa.

Canitrans

Hei!
Etsin ehkä hieman tukea asiani kanssa. Jospa löytyisi joku joka tietäisi näistä asioista ja voisin saada mielenrauhaa.
Eli tunnen olevani transmies. Olen aina tuntenut olevani poika tytön ja sittemmin naisen kehossa.
Hain apua trans polilta Tampereelta nuorempana(~20v.) ja tällöin minua kehotettiin yrittää elämään maskuliinisena lesbo naisena. Päätös oli pettymys minulle ja mietin itsemurhaakin mutta en pystynyt jättämään veljeäni, hän tarvitsi minua.
Nyt kuitenkin tuska naisena olemisesta on alkanut olemaan sietämätöntä. Olen nykyään 32v. ja haluaisin vihdoin alkaa elämään niin että tunnen oloni hyväksi omassa kehossani. Ja sosiaalisessa kanssakäymisessä. En halua rintoja, enkä naisellisia muotoja, en ole koskaan halunnutkaan. Olen aina vihannut niitä, itsessäni. Pidän kyllä kovasti muiden naisten naisellisista muodoista ja olemuksesta! Mutta oma korkea ääneni, lantio yms. kuvottaa minua.
Haluaisin matalemman äänen, lihaksia, oikean muotoisen kehon, eron tuosta synnytyselimestä ja yhdyntälaitteen(penis) tilalle.
Seksi naisten kanssa on ollut hieman toispuoleista.. yleensä "annan toiselle" ja minuun ei välttämättä kosketa. Häpeän sitä että ruumiini on naisellinen. Leveä lantio, tissit, iso perse, yms. Ja olen vasta nyt uudestaan tajunnut miksi. Olen tuolloin parikymppisenä haudannut "korjaantumishaaveeni" niin syvälle sisimpääni etten edes tajunnut mistä on kyse ennen kuin nyt.

Kannattaako tässä iässä vielä lähteä korjaukseen? Onko se mahdollista vielä tehdä? Joutuuko itse maksamaan kuinka paljon kaikkia leikkausia yms?
Millaisia kokemuksia teillä on ja miten jaksoitte?

45

760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fygkugygfjk

      Tuo ikä ei ole vielä mitenkään este, mutta kannattaa vielä pohtia omaa sukupuolen kokemaa tarkemmin. Jos jo aiemmin transtutkimuksissa on todettu ettei sukupuoliristiriidan perusteet täyty, siinä voi olla jotain epäselvää. Kertomasi perusteella on ilmeisesti todettu että kiinnostuksesi perustuu enemmänkin ulkoiseen habitukseen ja miestyyppisiin ulkonäköodotuksiin. Diagnoosin perusteena on ensisijaisesti oma sukupuolikokemus eikä niinkään ulkonäkökysymykset.

    • leikkaustenOsalta

      voin sanoa, että ne maksavat vain normaali sairaalamaksun verran. Jos olet työtön, niin sossu maksaa laskun.

    • sounddown
    • Jeffff

      Myös minulle yritettiin aluksi esittää tuota maskuliinisena lesbona elämistä viime vuosikymmenellä, kun hakeuduin tutkimuksiin. Olikohan se vain tapa testata oletko tosissasi? Pidin pääni ja runnoin tutkimukset väkisin läpi ja nyt olen elänyt miehenä virallisesti melkein 15 vuotta enkä ole päivääkään katunut. Tietysti elämässä on omat ongelmansa, mutta nyt on yksi iso ongelma vähemmän.

    • Mihe

      32 on vielä nuori ikä eikä ole ollenkaan myöhäistä lähteä transhoitoihin. Itselleni transkokemus on myös hyvin ulkonäkökeskeistä ja sen huomaaminen oli monella tapaa pelottavaa, vanhenemisen ja rahan kannalta varsinkin. Jaksamiseen täytyy kehitellä oma itselle sopiva ajattelutapa. Itse keskityn siihen että olen joka päivä lähempänä tavoitteitani. Tärkeää on vain että itse sitoudut toiveisiisi ja olet itsevarma sukupuolestasi ennen transpolille menoa

    • Zeeääs

      Kyllähän niitä on 58-vuotiaanakin prosessiin lähteneitä, tosin silloin lopputulos voi olla huono.

      • TiedätköMistä

        transhoidoissa on ensisijaisesti kyse?


      • Ääsääs
        TiedätköMistä kirjoitti:

        transhoidoissa on ensisijaisesti kyse?

        Sinulta on kysytty sitä lukuisia kertoja etkä ole vastannut muuta kuin halun pukeutua naisten vaatteisiin.


      • ArvoituksenAvainOnMikä
        Ääsääs kirjoitti:

        Sinulta on kysytty sitä lukuisia kertoja etkä ole vastannut muuta kuin halun pukeutua naisten vaatteisiin.

        Mitä on kysytty monta kertaa?


      • Hullinnaapuri
        ArvoituksenAvainOnMikä kirjoitti:

        Mitä on kysytty monta kertaa?

        Sitä että miksi koit tarvetta lähteä prosessiin.


      • VoisitkoTarkentaa
        Hullinnaapuri kirjoitti:

        Sitä että miksi koit tarvetta lähteä prosessiin.

        kuka on lähtenyt prosessiin?


      • Eläköitykäämme
        VoisitkoTarkentaa kirjoitti:

        kuka on lähtenyt prosessiin?

        Se 58-vuotiaana prosessiin lähtenyt -49-syntynyt henkilö tietää itse kenestä puhutaan.


      • VarmastiHänTietäisikin
        Eläköitykäämme kirjoitti:

        Se 58-vuotiaana prosessiin lähtenyt -49-syntynyt henkilö tietää itse kenestä puhutaan.

        jos sattuisi nyt kirjoittamaan täällä.


      • Kobrofeel
        VarmastiHänTietäisikin kirjoitti:

        jos sattuisi nyt kirjoittamaan täällä.

        Niinpä. Mutta onneksi sinä, täysi ulkopuolinen, jaksat kantaa huolta asiasta täällä.


      • Ulkopuolinen
        Kobrofeel kirjoitti:

        Niinpä. Mutta onneksi sinä, täysi ulkopuolinen, jaksat kantaa huolta asiasta täällä.

        Eiköhän täällä saa kirjoittaa kuka haluaa, vai onko sinulla jotain patoutumia tätä henkilöä kohtaan?


      • Kopprroo
        Ulkopuolinen kirjoitti:

        Eiköhän täällä saa kirjoittaa kuka haluaa, vai onko sinulla jotain patoutumia tätä henkilöä kohtaan?

        Saa kirjoittaa. Mutta kun kukaan ei koskaan kirjoita ulkopuolisena vaan kyse on aina siitä, ettei sinussa ole myöntämään, että asia koskee sinua.


      • Ulkopuolisena
        Kopprroo kirjoitti:

        Saa kirjoittaa. Mutta kun kukaan ei koskaan kirjoita ulkopuolisena vaan kyse on aina siitä, ettei sinussa ole myöntämään, että asia koskee sinua.

        Minä ihmeen ulkopuolisena?


      • Koprofool
        Ulkopuolisena kirjoitti:

        Minä ihmeen ulkopuolisena?

        Milloin olet oppinut käyttämään kysymysmerkkejä?


      • Pakkomielle
        Koprofool kirjoitti:

        Milloin olet oppinut käyttämään kysymysmerkkejä?

        Jos on noin vakava pakkomielle, niin suosittelen hakeutumaan psykiatrille, Noin vakava luulosairaus voi käydä vaaralliseksi.


      • Vaimopeseenaistenvaattee
        Pakkomielle kirjoitti:

        Jos on noin vakava pakkomielle, niin suosittelen hakeutumaan psykiatrille, Noin vakava luulosairaus voi käydä vaaralliseksi.

        Hyvin on sisältörikas elämä sinulla :D Vakavasti puhuen, mikset ole koskaan kertonut miksi oikeasti lähdit prosessiin?


      • Vuossssii
        Vaimopeseenaistenvaattee kirjoitti:

        Hyvin on sisältörikas elämä sinulla :D Vakavasti puhuen, mikset ole koskaan kertonut miksi oikeasti lähdit prosessiin?

        Ai miksei ole? No kun se ei osaa, ei muuta kuin ne turkit ja NAISTEN vaatteet. Ootko miettinyt miksi lähete kiersi terkkarin kautta ja muutenkin kaikki meni perseelleen tämän ihmisen prosessissa?


      • KiertääköLähetteet
        Vuossssii kirjoitti:

        Ai miksei ole? No kun se ei osaa, ei muuta kuin ne turkit ja NAISTEN vaatteet. Ootko miettinyt miksi lähete kiersi terkkarin kautta ja muutenkin kaikki meni perseelleen tämän ihmisen prosessissa?

        terkkarin kautta? Jos kiertää, niin miksi? Eihän prosessi terkkarille kuulu.


      • jtrfuytkuygjyf

        Mielenkiintoista että viittaus puhumisesta kolmannessa persoonassa jota täällä eräs henkilö on harrastanut, tulkittiin sääntöjenvastaiseksi.


      • AinakinKaarinassa
        KiertääköLähetteet kirjoitti:

        terkkarin kautta? Jos kiertää, niin miksi? Eihän prosessi terkkarille kuulu.

        Toivottomien tapausten lähetteet kulkevat nykyisin terveyskeskuksen kautta.


      • KukaOnOllut
        AinakinKaarinassa kirjoitti:

        Toivottomien tapausten lähetteet kulkevat nykyisin terveyskeskuksen kautta.

        toivoton tapaus ja millä tavalla?


      • Uuuuuuh
        KukaOnOllut kirjoitti:

        toivoton tapaus ja millä tavalla?

        Eläkeläinen eli sinä, joka ei osaa kertoa miksi halusi käydä läpi prosessin elettyään lähes 60 vuotta täyttä miehen elämää omien sanojensa mukaan seksistä miehen roolissa nauttien.


      • OlisiMielenkiintoista
        Uuuuuuh kirjoitti:

        Eläkeläinen eli sinä, joka ei osaa kertoa miksi halusi käydä läpi prosessin elettyään lähes 60 vuotta täyttä miehen elämää omien sanojensa mukaan seksistä miehen roolissa nauttien.

        nähdä se ketju jossa tämä henkilö sanoo sanoo nauttineensa seksistä miehen roolissa. Tietysti väitteen esittäjä kaivaa tämän ketjun esiin. Se on varmasti helppoa.


      • Kissamieheeett
        OlisiMielenkiintoista kirjoitti:

        nähdä se ketju jossa tämä henkilö sanoo sanoo nauttineensa seksistä miehen roolissa. Tietysti väitteen esittäjä kaivaa tämän ketjun esiin. Se on varmasti helppoa.

        29.1.2011

        "Voin kokemuksella sanoa, että hoitamattoman transnaisen ja tavis naisen välinen seksi on todella ihanaa. Yrittäkää edes kerran elämässänne päästä harrastamaan seksiä, niin tiedätte kuinka ihanaa se on. Valitettavasti suurin osa ts henkilöistä ei pääse koskaan harrastamaan seksiä."


      • MilläänTavalla
        Kissamieheeett kirjoitti:

        29.1.2011

        "Voin kokemuksella sanoa, että hoitamattoman transnaisen ja tavis naisen välinen seksi on todella ihanaa. Yrittäkää edes kerran elämässänne päästä harrastamaan seksiä, niin tiedätte kuinka ihanaa se on. Valitettavasti suurin osa ts henkilöistä ei pääse koskaan harrastamaan seksiä."

        ei selviä kuka tuon kirjoittanut.


      • Philiaa
        MilläänTavalla kirjoitti:

        ei selviä kuka tuon kirjoittanut.

        Kyseisessä ketjussa tosin on selvää kuka viestin kirjoitti.


      • Ciskontulatyttö
        MilläänTavalla kirjoitti:

        ei selviä kuka tuon kirjoittanut.

        Gurut kyllä paikantaa ip-osoitteet nettistriitille, oli preepaidit tai ei.


      • MilläTavalla
        Philiaa kirjoitti:

        Kyseisessä ketjussa tosin on selvää kuka viestin kirjoitti.

        se käy selville?


      • Priiiii
        MilläTavalla kirjoitti:

        se käy selville?

        Jos henkilö vaikka mainitsi asian.


      • MissäTämä
        Priiiii kirjoitti:

        Jos henkilö vaikka mainitsi asian.

        asia on mainittu


      • Pimperoinennn
        MissäTämä kirjoitti:

        asia on mainittu

        Ehkäpä kyseisen ketjun aiemmissa tai myöhemmissä kommenteissa.

        Mitä ihmettä tämä asia sinua kiinnostaa? Sinähän et ole eläkeläinen vaan joku täysi ulkopuolinen!


      • TässäEiSanallakaan
        Kissamieheeett kirjoitti:

        29.1.2011

        "Voin kokemuksella sanoa, että hoitamattoman transnaisen ja tavis naisen välinen seksi on todella ihanaa. Yrittäkää edes kerran elämässänne päästä harrastamaan seksiä, niin tiedätte kuinka ihanaa se on. Valitettavasti suurin osa ts henkilöistä ei pääse koskaan harrastamaan seksiä."

        sanota, että nauttii seksistä miehen roolissa.


      • Laarikaari
        TässäEiSanallakaan kirjoitti:

        sanota, että nauttii seksistä miehen roolissa.

        Täältä näköjään poistetaan kommentteja vauvapalstan tahtiin. :D Nyt asiatonta on jopa siteerata jonkun omaa kirjoitusta palstalla.


    • Canitrans

      Ap
      Kyllähän se aika ulkonäkökeskeistä on kun tällaisia asioita haluaa. Mutta ei kokonaan sitä.
      Kävin tänään lääkärissä puhumassa ja sain lähetteen trans polille :) hetken joutu asiaa aukasemaan lekurille ja käymään arkoja asioita läpi mutta mitään vastusteluja ei tullut.
      Enemmän tässä pelottaa ehkä se kun joutuu ne vanhat haavat nyt repimään auki. Kertomaan omista todella salatuista tuntemuksista jollekin joka sit päättää saatko hoitoa vai et. Mutta kyllä mä tän nyt teen ja oon kyllä aivan varma tuntemuksistani, sitä ei tarvi epäillä. Se on ollut niin aivan lapsesta asti. Enemmän pelkään sitä miten läheiset asian ottaa mutta toisaalta, ehkä se on sit niiden murhe jossei "kokonaista mua" elämäänsä enää halua. En enää jaksa miellyttää muita oman elämäni kustannuksella.
      Kiitos kaikista vastauksista! :)

    • UlkonäköOnVasta

      toissijainen tavoite. Tärkein tavoite on sukupuolikokemus.

      • Canitrans

        Mistä asioista koostuu sukupuolikokemus? Nimittäin mä kyllä koen olevani poika/mies sisältä, oon aina niin kokenut. Mutta ulkoisesti en koe olevani mies/poika. Ja sen asian juuri haluaisin korjata. Ja niin että muutkin sitten kokisivat mut mieheksi ja käyttäytyisivät niin. Ei pahalla, mutta en ehkä nyt ymmärrä..


      • uygfiuguiygiu
        Canitrans kirjoitti:

        Mistä asioista koostuu sukupuolikokemus? Nimittäin mä kyllä koen olevani poika/mies sisältä, oon aina niin kokenut. Mutta ulkoisesti en koe olevani mies/poika. Ja sen asian juuri haluaisin korjata. Ja niin että muutkin sitten kokisivat mut mieheksi ja käyttäytyisivät niin. Ei pahalla, mutta en ehkä nyt ymmärrä..

        Sinun pitää vain saada tutkimusyksikön henkilökunnan vakuuttuneeksi että olet varma sukupuolikokemuksestasi ja että se on kestänyt riittävän kauan.


      • petetty
        uygfiuguiygiu kirjoitti:

        Sinun pitää vain saada tutkimusyksikön henkilökunnan vakuuttuneeksi että olet varma sukupuolikokemuksestasi ja että se on kestänyt riittävän kauan.

        siitähän ei ole kyse vaan siitä että millasessa mielentilassa se raati on tai millainen niiden oma mielenterveys on. Pidä kiinni omista oikeuksistasi ja väritä tarinaasi oikein paljon myönteiseen malliin. Ja jos et mene taysiin mikä on monen mielestä se parempi paikka niin kannattaa pitää varansa. Etenkin yhden lihavan butch-lesbohoiturin joka halveksuu transihmisiä varalta... moni on joutunut uhriksi. Ei kannata luottaa niihin ihmisiin. siellä on kaksinaamaista porukkaa töissä. Osa on toki ihan mukaviakin edessä ja takanapäin mutta eivät voi mitään niille oudommille.
        Niillä on molemmissa paikoissa resurssipula ja ne yrittävät työntää ihmisiä ulos ja säästää olemalla antamatta hoitoja muunsukupuolisille ja sellaisille joista eivät pidä tai keksivät jonkin tekosyyn. Kai ne pelkäävät että translaki vie työpaikan kohta alta niin ne tehtailevat niitä hylkäyksiä oikeuttaakseen toimintaansa.


      • kjkkl
        petetty kirjoitti:

        siitähän ei ole kyse vaan siitä että millasessa mielentilassa se raati on tai millainen niiden oma mielenterveys on. Pidä kiinni omista oikeuksistasi ja väritä tarinaasi oikein paljon myönteiseen malliin. Ja jos et mene taysiin mikä on monen mielestä se parempi paikka niin kannattaa pitää varansa. Etenkin yhden lihavan butch-lesbohoiturin joka halveksuu transihmisiä varalta... moni on joutunut uhriksi. Ei kannata luottaa niihin ihmisiin. siellä on kaksinaamaista porukkaa töissä. Osa on toki ihan mukaviakin edessä ja takanapäin mutta eivät voi mitään niille oudommille.
        Niillä on molemmissa paikoissa resurssipula ja ne yrittävät työntää ihmisiä ulos ja säästää olemalla antamatta hoitoja muunsukupuolisille ja sellaisille joista eivät pidä tai keksivät jonkin tekosyyn. Kai ne pelkäävät että translaki vie työpaikan kohta alta niin ne tehtailevat niitä hylkäyksiä oikeuttaakseen toimintaansa.

        Jo kauan sitten todettiin että 2002 tapahtui virhe kun translaki ja -asetus laitettiin koskemaan vain transsukupuolisia. Tuolloin ei todennäköisesti edes ajateltu että muunsukupuolisia olisi olemassa. Translain muutoskaan ei mennyt läpi nykyisessä halltuksessa/eduskunnassa, vaan työryhmän ansiokas tulos haudattiin.

        Tampereen transtutkimusyksikkö on harkinnan perusteella ottanut tutkittavaksi myös muunsukupuolisia, mutta ilmeisesti henkilökunnan muutosten jälkeen pistettiin sielläkin stoppi. Nyt sitten Helsinki ja Tampere miettii yhdessä toimintakuvioita ja ehkäpä ensivuonna muunsukupuolisia otetaan tutkittavaksi.


    • Kaikenlaisiateitä

      Aloittaja on fiksun ja ajattelevan oloinen ihminen. Kyllä hän pääsee sieltä läpi. Jos ei pääse niin vika ei varmasti ole hänen omassa päässään.
      Aina voi valittaa. Jos pääsee kuulluksi ja osaa esittää asiansa hyvin niin on vielä mahdollisuus. Ja jos visusti kieltävät hoidot niin eiköhän se translaki ole jo ensi hallituskauden työlistalla. En usko että tässä menee enää viittäkään vuotta. Voi olla että jo ensi syksyllä äänestää ja tulee vuoden 2020 alussa voimaan. Mutta toki siihenkin on jo aikaa.

      32-vuotiasvoi olla hyvinkin vielä niin sanotusti vaikka 25-vuotiaan tasolla jos hän on pysynyt nuorekkaana tai sinun tapauksessasi maskuliinisena. Ikääntyminen ja piirteet ovat niin yksilöllisiä ja geeneissä. Tutkaile vanhempiasi tai sisaruksiasi.

      • lisätäksenivieläettä

        Älä usko mitä ne sanovat siellä sinulle. Vain sinä itse tiedät oman kuntosi ja tarpeesi.


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe