raivoissaan

valivali

olen niin helvetin kyllästyny tuohon äijääni,kun se tuossa kotona aina röhnöttää,aivastaa piereskelee löhöö telkkarin vieressä nuokkuu nojatuolissa pelaa pasianssia tietsikalla,mihin tästä helvetin huushollista lähtis kun tota yli viiskymmntä vuotta katellu,
välillä kyllä niin raivon vallassa et tuntuu että pää räjähtää !

71

1082

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohtalotoveri

Hän on varmaan aivan hämmästynyt mielipiteestäsi. Hyvänen aika, kaikkihan on ihan hyvin! Mikä eukkokultaa vaivaa oikein?
      Oli nuorena niin simpsakka, iloinen ja aina hyvällä tuulella, mutta näin ikääntyneenä on muuttunut ärtyisäksi.
      Onneksi voi pelata pasianssia, juoda kaljat, katsoa formuloita, löhöillä kalsareissa sohvalla. Ei kannata jutella, kaikki on jo sanottu, aina puhuu remontista ja matkustamisesta. Haluaisi tavata muitakin ihmisiä, no keitä muita herranähköön, eihän meillä on vuosiin vieraita käynyt!
      Välillä on vaikeeta kyllä. Samaa sanoo kaveritkin Essolla.

• vanhanluuskan

Jos vaihtas muijan?

• vaihdakalsarit

Et ole edes tarpeeksi rikas vaihtaaksesi muijaa. Vaihda mieluummin kalsarit ja elintapasi.

• Kohtalotoverin.rouva

Älä hyvänen aika! Tuohon olet tottunut ja se sinuun. Saattaisit joutua ihan uusiin kuvioihin, sukuloimaan, hyysäämään sukulaisen koiraa, hoitamaan uuden eukkosi asunnon myynnin ja muuttokuormat, Monta formulapäivää menisi ihan hukkaan, ja mitä sitten, kun se uusi olisi siinä! Juttua, vieraita, remonttia. uusia verhoja - - - Kuule. älä ajattelekaan!

• vaiteluajavirkistystä
        Kohtalotoverin.rouva kirjoitti:

Älä hyvänen aika! Tuohon olet tottunut ja se sinuun. Saattaisit joutua ihan uusiin kuvioihin, sukuloimaan, hyysäämään sukulaisen koiraa, hoitamaan uuden eukkosi asunnon myynnin ja muuttokuormat, Monta formulapäivää menisi ihan hukkaan, ja mitä sitten, kun se uusi olisi siinä! Juttua, vieraita, remonttia. uusia verhoja - - - Kuule. älä ajattelekaan!

Olis uusi pesä.Uudet suonikoju riiput hypelöitäviksi..

• Aikuinen____

Rakkaus on metsästystä ja kilpailua. Kun mies on varma, ei se enää ole kiinnostava.
      Ei kotona röhnöttävän miehen silmän iloksi nainen viitsi meikata eikä pukeutua kauniisti ja haluttavaksi, saati hymyillä. Miehen pitää olla usean naisen ympäröimä ja jahtaama. Miehen pitää katsella - niin että vaimo huomaa - muita naisia ja flirttailla muille naisille. Kilpailu miehestäsi saisi sinuun kummasti vipinää. Ukkokultasi näyttäytyisi aivan toiseessa valossa kuin aloituksessa annat ymmärtää 😁
      Valinnanvaraa äijälläsi on runsaasti, koska 70 ikäisiä naisia ja nuorempiakin on paaaljon enemmän kuin saman ikäluokan miehiä. Sinulla naisena tekisi tiukkaa löytää uusi, edes yhtä hyvä uros kuin nykyinen "röhnöttäjäsi".
      Mä voisin tulla vikittelemään sitä sun äijääs. Äijälles 😘

• aikuistenoikeesti_

Varteenotettava näkökulma aikuisella. Aloittaja näkee tikun miehen silmässä, mutta ei malkaa omassaan. Miksi mies ponnistelisi habituksensa eteen, jos ei saa siitä hyvää palautetta ja jos kotona luuhaa masentavan homsuinen, rumasti nalkuttava, lihava ja huonokuntoinen muija. Joku vapailla markkinoilla oleva simpsakka nainen voi nähdä miehessäsi hyvää työstettävää materiaalia, sen kultaisen ytimen. Parturille, vaatekauppaan, lenkille ja ruokaremonttiin, kyllä sohvaperunasta hyvällä motivaatiolla kuoriutuu uljas uros, jolle elämän sulostuttajia löytyy.

• valivali

Kyllä varmaan voistkin vikitellä,on se ikäisekseen vielä hyvän näköinen,ja vieraiden kanssa fiksu mutta ....

• rajansa_kaikella

Hyvä perustelu eroa haettaessa: Ei sitä kukaan koko ikäänsä kestä.

• näinmeillämennään

Vanha kääkkä pellolle vaan! Nuori simpsakka keittäjä tilalle, sillä se selviää.

• No jaa. Mitäpä tuohon sanoisi ? Kun" finaalissa" (poikani ilmaus) ollaan, se alkaa tuntua eri tavoin. Useimmat kai hakevat vertailukohtia eletystä elämästä, mutta kun mikään ei ole niinkuin ennen, sitä on vaikea myöntää.
      Tuossa edellä jo ehdotettiinkin painopisteen siirtämistä puolisosta omaa itseen.

Se minullakin kävi mielessä, vaikka en nyt mitään uudelleenhurmaamista tarjoaisikaan, ainakaan yksinomaan. Minulla on sellainen ajatus, että täällä finaalissa ihminen vetäytyisi enemmän omaan itseensä, tutkailisi elettyä elämää, kirjoittaisi vaikka vain mielessään sitä omaa tarinaansa, ainakin itselleen.

Useimmille meistä ikä tuo armollisuutta itseä ja muita kohtaan, siksi tuollainen matka voisi hyvinkin käydä mielen virkistyksestä. Ja loppupeleissä meillä on kuitenkin vain oma itsemme matkakumppanina. Hyvä olisi pysyä sen kanssa
      väleissä..))

• valkea_sisar

Kerrankin hyvä, asiallinen aloitus. Kiitos aloittajalle!

• MiaLiisa

Kiitos viestistäsi, Demeter!

• MiaLiisa kirjoitti:

Kiitos viestistäsi, Demeter!

Kiitos palautteesta MiaLiisa. Kun tulee uutena palstalle sitä joutuu vähän haromaan tyhjää. Ellei kukaan noteeraisi niin yhtä hyvinhän sitä voisi kirjoittaa pöytälaatikkoon..))
        Tuolla 60 olen kirjoitellut monet vuodet ja siellä on tultu tutuksi monen
        kirjoittajan kanssa. Kaikki me kuitenkin vanhenemme, väki vaihtuu ja "haihtuu", sillä tavoin että alkaakin kirjoittaa anonyyminä. Itse en toistaiseksi ole sitä tehnyt mutta kuka tietää vaikka tulisin toisiin ajatuksiin..))

• Ramoona_

Tutusta lorusta saattaa löytyä selitys aviosiipan rähjääntyneeseen olemukseen. Minkäs teet, kun jo lähtökohdat ovat niin kovin erilaiset sukupuolilla.

Mistä on pienet tytöt tehty,
      mistä on pienet tytöt tehty?
      Sokerista, kukkasista,
      inkivääristä, kanelista.
      Niistä on pienet tytöt tehty!

Mistä on pienet pojat tehty,
      mistä on pienet pojat tehty?
      Etanoista, sammakoista,
      koiranhännän tupsukoista.
      Niistä on pienet pojat tehty!

• inhokki

Niinhän se on ollut ja pysyy... mikä on inhottavana syntynyt sellaisena pysyykin koko elämänsä.

• Ihmeellinenluonto

Paitsi että etanat, sammakot, koiranhännän tupsukat eivät ole kaikkien mielestä inhottavia.

• Ilman.nimmaria

Kun on noita vuosikymmeniä useampiakin, niin kyllä ikäihmisenä tietää, koska se rakkaus päättyi. Silloin, kun illanistujaiset kavereiden kanssa venyivät, kun tilipäivänä tultiin kotiin aamuneljältä taskut tyhjänä, kun vuokraisäntä otti yhteyttä ja kysyi, miksi vuokra on maksamatta 3 kuukaudelta, kun puhelin suljettiin. Kun oli vaimon mentävä iltatöihin konttorisiivoojaksi, kun oli otettava laina maksamattomien laskujen takia, kun lapsilla ei ollut talvella kuin haisaappaat, kun oli valittava mitä käteen jäävästä palkasta ostetaan, ruokaa vai . . .
      Kun mies sanoi, että häntä syytetään aina kaikesta. Hän ei koskaan ole humalassa, osoita minulle, missä on pullo, ähhähhää.
      Surutyö tehtiin silloin. Siitä lähtien on saanut maata sohvalla, on saanut olla omissa oloissaan, ei ole mielipidettä tarvinnut kysyä. Ei ole erottu, koska miehelle olisi pitänyt antaa osituksessa puolet siitä, mitä vaimo on taistelullaan saanut säästetyksi ulosottomiehiltä ja muilta velkojilta.
      Nyt on hiljaista.

• vihaa-vihaa-vihaa

Minulla on aivan päinvastaisia muistoja miehestäni, joka ei koskaan löhöillyt sohvalla, koska hänellä oli aina jonkinlainen "puusavotta" käynnissä, koska aina meille tuli jos
        jonkinlaista jätepuuta ja meillä oli lämmitys, joka toimi, joko öljyllä, tai puulla, Myös sauna ja takka tietenkin oli puilla toimivat.

Ainoa ongelma tulikin siitä, että naapuri oli aina auttamassa ja hänellä oli ehtymätön kotivinini sammio, josta aina "janoiselle" riitti juotavaa! Sitä en kiellä, että oli kylä mihellänikin aina kepparia janojuomana, mutta tuo vahva viini teki tehtävänsä.

Jos joku vaatii, että anna kaikki anteeksi, niin en koskaan pysty antamaan anteeksi tuon naapurin ukon vihaa minua kohtaan, tai siis meidän perhettä.

Hän esim. tartui minun pentukoiraani kiini korvista ja tuijotti sitä silmiin ja sanoi, että näin saadaan koirista vihainen ja niin siitä tuli, mutta päätepäätteksi olen varma, että nän myrkytti meidän koiran ja uskon, että niin myrkytti meidän ensimmäisenkin koiran Samojedin, joka oli kuollut pihaan.

Jaa, tämä taisikin mennä sinnepuolelle, että inhoan enempi naapureita, kuin omaa miestäni, mutta nykyisin inhoan hänen sukulaisiakin.

• Osannetkoarvella

Sorry vihaaja, mutta vihasi ei kerro kenestäkään muusta mitään kuin ...

• vihaa
        vihaa-vihaa-vihaa kirjoitti:

Minulla on aivan päinvastaisia muistoja miehestäni, joka ei koskaan löhöillyt sohvalla, koska hänellä oli aina jonkinlainen "puusavotta" käynnissä, koska aina meille tuli jos
        jonkinlaista jätepuuta ja meillä oli lämmitys, joka toimi, joko öljyllä, tai puulla, Myös sauna ja takka tietenkin oli puilla toimivat.

Ainoa ongelma tulikin siitä, että naapuri oli aina auttamassa ja hänellä oli ehtymätön kotivinini sammio, josta aina "janoiselle" riitti juotavaa! Sitä en kiellä, että oli kylä mihellänikin aina kepparia janojuomana, mutta tuo vahva viini teki tehtävänsä.

Jos joku vaatii, että anna kaikki anteeksi, niin en koskaan pysty antamaan anteeksi tuon naapurin ukon vihaa minua kohtaan, tai siis meidän perhettä.

Hän esim. tartui minun pentukoiraani kiini korvista ja tuijotti sitä silmiin ja sanoi, että näin saadaan koirista vihainen ja niin siitä tuli, mutta päätepäätteksi olen varma, että nän myrkytti meidän koiran ja uskon, että niin myrkytti meidän ensimmäisenkin koiran Samojedin, joka oli kuollut pihaan.

Jaa, tämä taisikin mennä sinnepuolelle, että inhoan enempi naapureita, kuin omaa miestäni, mutta nykyisin inhoan hänen sukulaisiakin.

Minäkin vihaan kaikkia.

• Omamoka

Mutta ei se kerro kenestäkään muusta mitään kuin sinusta.

• rahapalaa

Moni yli-ikänen koiras taluttaa nuorta taikkuu?

• Kalteritangou

Jos tuollaiseen tilaan on päästänyt itsensä kuin aloittaja, on aika tehdä jotain - itselleen - ketään toista kun ei voi muuttaa tai vaatia muuttumaan. Jonkinlaisia pieniä tai suurempiakin ihmeitä voi ja saattaa tapahtua, kun pistät oman elämäsi kuosiin. Miehellä tai ilman ...

• john.d.high

Ja sitten ihmetellään miksi vanhempi mies etsii Thaimaasta uuden.Epäilemättä mukava viettää ehtoopuolta ilman rähinöitä ja sotimisia,,kas kun se "vaihdelaatikko-aika" ei naiselta mene noin vaan,olenpahan nähnyt sellaistakin,,ihan kuin ilmestyskirjan peto olisi irrallaan..

• Revisiitä-jososaat

Well, mitä se kertoo vanhemmasta mieähestä, joka hakee nuoren tytön, joka ei ymmärrä kieltä eikä kulttuuria, vieraaseen maahan passariksi 'herralle' ja hidalgolle, joka ei kykene itse mihinkään, kuten aloittaja kertoo. Vähiten ymmärtämään vaimon tarpeita.

• nauttialopusta
        Revisiitä-jososaat kirjoitti:

Well, mitä se kertoo vanhemmasta mieähestä, joka hakee nuoren tytön, joka ei ymmärrä kieltä eikä kulttuuria, vieraaseen maahan passariksi 'herralle' ja hidalgolle, joka ei kykene itse mihinkään, kuten aloittaja kertoo. Vähiten ymmärtämään vaimon tarpeita.

Voi parannella vuosikymmenten pihtaus traumat..

• Pitää.organisoida
        Revisiitä-jososaat kirjoitti:

Jos se edellinen on repsahtanut kuten joku jo kertoikin kokemuksen äänellä, niin onhan sieltä sohvalta mukavampi seurata uuden, reippaan ja sutjakan naisihmisen työntekoa. Huusholli kiiltää ja iltaisin menee iltavuoroon k-kauppaan, saa alennuksella eilisiä sapuskoita ja ehtii vielä ihmisten aikaan kotiin, että voidaan mennä samaan aikaan petiin, On formulat jo silloin menneet ja kaljat juotu.

• Eipystyeikykene

Tooota ... hmmm ... sori nyt poijjaat; mitä helewetin iloa siitä ikälopusta äijästä, jolla ei ole mitään tapoja, on nuorelle, reippaalle ja sutjakalle naisihmiselle?

• poijaaat

Kannattaa kysyä sutjakalta naisihmiseltä kenen kanssa ikäloppu äijä touhuilee, mitä iloa tuo nuori nainen näkee miehessä?
        Aika usein näkee muitakin vastaavanlaisia pareja joissa nuori nainen ja vanhempi mies joka elänyt aikanaan vanhemman naisen kanssa. Jostain syystä vaihtanut nuorempaan...

• Manimanimani

Asema, status, raha, tietynlainen turvallisuus jos nuorempien kanssa ei ole onnannut ...

• keksi-yhteistä-menoa

Alotuksentekijälle :

Keksi hyvä ihminen jotain yhteistä menoa ukkosi kanssa,
      aikoinaan ku meikää alkoi tympimään,
      mä höynäsin kaverini metsään marjastamaan,
      milloin mustikoita, hilloja tai puolukoita, meillä oli aina mukavaa,
      välliin autoiltiin suomi rsitiinrastiin,
      joksu keäsäyönä yövyttiinki autossa heh,
      myös ulkomaan matkat oli mukavia,
      puolisoni lähti mielellään aina kaveriksi ku pyysin,
      ja minä tykkäsin,

• Mrs.W

Harvassa perheessä lähdettäisiin yhtään minnekään, jos 'menojen' keksiminen olisi miesten vastuulla. Niillä onnettomilla kun ei ole mielikuvitusta, eikä edes halua tehdä vaimon ja perheen kanssa jotain muutakin kuin pyöriä omassa torpassa puusouvissa tai telkkaria katsellen, urheilua ja formuloita ja...

Pieniin olisi meidänkin reissut jääneet, jos olisin jäänyt sieltä päin ehdotuksia odottamaan. Ehkä olisi käyty jossain Pattijoella sekkupojan perhettä moikkaamassa. Hekoheko.

Nainen se on joka pistää perheeseen edes jotain pientä vipinää. Minä pistin paljonkin. Jos ei lähtenyt lapset tai mies kaveriksi niin reissasin yksin. Ihan mukavaa! Enkä nyt wanhana tunne jääneeni mistään paitsi. Enkä syytä miestä mistään.

• valivali

sekin on kyllä totta,vähiin jäis huvitukset jos miehen kontolle jättäis !

• realiteettiä

Mietippäs omaa olemistasi ! Saattaa tuntua ukostasi aivan samalta . Joten erotkaa ja kokeilkaa minkäsortin sutina yksineläessä olisi mahdollista ja toteuttakaa . Älä kiusaa enää ukkoasi vaan eroa !

• sisältöä

Vapauta ukko vehreille niityille kirmaamaan. Ehkäpä on sen tarpeesssa ja saa taas elämään sisältöä.

• Valintakysymys

Ja tuollaisen ihan itse miljoonista valitsit!
      Olisit raivoissasi itsellesi.

• Kahleista.vapaa

Varoitus Suomen neitosille: Kuten nimim. "Valintakysymys" sanoo: Jos teet valinnan, niin muista, että itse siitä sitten kärsit.
      Onneksi on avoliitot keksitty.
      Kun röhnötys alkaa, on helppo lähteä. Hankkikoon uuden, pahimmassa tapauksessa merten takaa, koska suomalainen nainen ei enää ole höynäytettävissä.

• Ruususelta

Oletko tosissasi että syy on aina miehessä ? Parisuhde muotutuu aina kahden edesottamuksista syy - seuraus , kuka -mitä . Ei pidä vihata ihmistä vaikka ei ymmäräkkään seurausta .

• Noin.on

kyllä kahden ihmisen suhde muodostuu molempien vuorovaikutuksesta.
        Kumpikaan yksistään ei sitä tee.
        Aggressiivinen nainen on inhottava, aloittajan tapaan hyökkäävä, raivoava.

• makriina.ei.kirj

Aloittaja huomatkoon, että suomalainen mies on ihanteellinen olento, jonka arvosteleminen on virhe.
      Uskon, että tässäkin letkassa on puolet kirjoittajista naisia, sillä naisethan miehet ovat kasvattaneet.
      Äidiltä on opit saatu. Turhaan miniä valittaa anopille, jos ongelmia tulee, sillä mies on aina oikeassa ja hänen paikkansa on siinä 70-luvun plyyssisohvassa kaukosäädin ja olutpullo kädessä.
      Siihen on tyytyminen, kunnes kuolema heidät erottaa.

• pöyristyttävää

Hirveä tuo sinun vihasi suomalaisia miehiä kohtaan !
        Jos olet itse pettynyt, ei se tarkoita että kaikilla muilla olisi käynyt niin. Kyllä ne itseään luomakunnan kruunuina pitävät ja naisia alistavat löytyy ihan muualta kuin Suomen kulttuurista.

• Makriina.ei.kirj
        pöyristyttävää kirjoitti:

Hirveä tuo sinun vihasi suomalaisia miehiä kohtaan !
        Jos olet itse pettynyt, ei se tarkoita että kaikilla muilla olisi käynyt niin. Kyllä ne itseään luomakunnan kruunuina pitävät ja naisia alistavat löytyy ihan muualta kuin Suomen kulttuurista.

Plyyssisohvat ovat kyllä jokapojan haave. Mikä sinua siinä pännii?
        Harva ihminen kuvailee vihaamaansa ihmistä ihanteelliseksi olennoksi, jonka arvosteleminen on virhe.
        Onko sinulla liian kuuma?

• hekko

Mitäs aloittaja tekee? Kaiket päivät ukkoa vahtaa. Mies on mestari alallaan. Mene viereen röhnöttään kokeillaksesi , kumpi kestää siedätyshoitoa pitempään. Minusta tuntuu, että naiset kyllä osaa inspiroida, kunhan ei mene syyttelyn puolelle. Pitkän yhteiselon vuoksi varmaan keksit jotain, en usko 50vuotiseen kaljanjuonti/röhnö/tv liittoon.

• noinhan.asia.on

Aloittajan tavoin voi kirjoittaa moni muukin ikätoveri, jonka avioliitosta puuttuu tuo olennainen intiimipuoli eli parisuhde.
      Viisainta olisi jättää sellainen kumppani.

• Helpommin.sanottu

... kuin tehty.
      Noinhan asia on, että voisi erota, mutta osaako ikäihminen hoitaa eroon liittyvät asiat? Toinen osapuoli ei varmastikaan siihen osallistuisi. Mihin hän mukavalta sohvalta lähtisi?

• Aikuinen____

Ero nyt on se vihonviimeinen vaihtoehto pitkässä parisuhteessa! Parempi on elvyttää eloon hiipumaan päässyt hiillos.

Kosketelkaa toisianne, sanoi Frank Pappa lähetyksen lopussa.

Minun koirani (engl.cockerspanieli) oli suhteissaan viisaampi kuin ihminen. Kun olin kiireinen enkä ollut aikoihin oikein ajan kanssa sitä silittää ja jututtaa kerennyt, niin heti sohvalle tv:n katseluun istahtaessani se hyppäsi viereeni ja oikein painautui kylkeäni vasten. Koira tunsi kosketuksesta kuulumiseni ja sai huomioni ja katseeni - koiralleni vahvistui tunne siitä, että vahva ystävyytemme on voimassa ja jatkuu.
      Meillä ihmisillä on sanatkin apuna, mutta silti olemme avuttomampia kuin koirat lähisuhteissamme. Mutta ehkä se on niin kuin Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi-kirjassa todetaan: " Väärinkäsitykset johtuvat aina sanoista."

"Taikaa tuntuu olevan niissä pareissa, jotka vielä vuosien kertymisen jälkeen osaavat koskettaa juuri toisiaan omalla erityisellä tavallaan. Pari erottuu toistensa omiksi muiden joukosta muutoinkin kuin illan pimetessä maksaessaan laskun yhdessä ja kavutessaan samaan taksiin. Heistä voi nähdä katseen siellä, kosketuksen hipaisun, suukon hiusrajaan tai hellän sivelyn.
      Koskettamalla voi korvata tuhat sanaa: Olen tukenasi, Älä välitä heistä, Huomaan harmisi, Anna anteeksi, Rakastan sinua, Haluan sinua."
      https://www.terve.fi/artikkelit/koskettaminen-yllapitaa-parisuhteen-laheisyytta
      "Koskettamisen avulla luodaan parin välille turvallisuutta, lämpöä ja lempeyttä, jota muista ihmissuhteista ei useinkaan ole mahdollista saada. Erotiikka nousee turvallisuudesta, rajoista ja toisen kunnioittamisesta, joita voidaan ilmaista myös koskettamisen kautta."

• naurattaaaa

Mikäs kerhoneuvoja täällä lapsellisia ja alkeellisia neuvojaan tuputtaa ! Kyllä tiedetään sinua paremmin mistä erotiikka nousee ja se erotiikan väline. Ei ihme että koiran halailuun olet joutunut tyytymään noilla taidoillasi !

• Aikuinen____
        naurattaaaa kirjoitti:

Mikäs kerhoneuvoja täällä lapsellisia ja alkeellisia neuvojaan tuputtaa ! Kyllä tiedetään sinua paremmin mistä erotiikka nousee ja se erotiikan väline. Ei ihme että koiran halailuun olet joutunut tyytymään noilla taidoillasi !

@naurattaaaa
        Jäikö aamujumppa tekemättä? Vaivaako sokeritauti? Oletko miten monta kiloa ylipainoinen?
        Tiedätkös, viitsimällä tehdä säännöllisesti joka aamu reippaan aamujumpan, niin lihakset antavat hyvää mieltä ja veri kiertää mukavasti heti aamusta alkaen?
        Ruokavalion tarkistamiseen on myös aihetta, jos jo puolilta päivin noin närästtää!

• Helpommin.sanottu

...kuin tehty.
        Lähdetään siitä, että raivostunut rouva ei halua kosketella hikistä ja oluen hajuista miestä, vaan on jättänyt lähentymisen sen jälkeen, kun mies ei enää ollut iloinen, hyväkuntoinen, solakka ja hellä.
        Moni vaimo on jäänyt toiseksi alkoholille, ja se on katkera tilanne, joka ei vaimon hellyydellä muutu. Asia, jonka jokainen alkoholistin vaimo tietää. Kaikki on yritetty.

Edellinen neuvorypäs aamujumpasta ei varmastikaan herätä mitään intoa miehessä, joten ei sitä pysty toteuttamaan.

• Aikuinen____
        Helpommin.sanottu kirjoitti:

...kuin tehty.
        Lähdetään siitä, että raivostunut rouva ei halua kosketella hikistä ja oluen hajuista miestä, vaan on jättänyt lähentymisen sen jälkeen, kun mies ei enää ollut iloinen, hyväkuntoinen, solakka ja hellä.
        Moni vaimo on jäänyt toiseksi alkoholille, ja se on katkera tilanne, joka ei vaimon hellyydellä muutu. Asia, jonka jokainen alkoholistin vaimo tietää. Kaikki on yritetty.

Edellinen neuvorypäs aamujumpasta ei varmastikaan herätä mitään intoa miehessä, joten ei sitä pysty toteuttamaan.

@Helpommin.sanottu
        Aloituksessa ei ole kyllä mainittu alkoholia ollenkaan... joten emme voi tietää, onko siitä kysymys tässä tapauksessa...

kirjoitat
        "Moni vaimo on jäänyt toiseksi alkoholille, ja se on katkera tilanne, joka ei vaimon hellyydellä muutu. "
        Ja jos miehen alkoholin käyttö on vaimolle se suhteen pääongelma, niin se pitää vaimona s a n o a miehelleen ja niin selvin sanoin, että menee miehen putkiaivoissa perille. Sitten, kun mies tietää vaimon tuntemukset ja ajatukset, niin mies, joko muuttaa alkoholin käyttöään tai viittaa kintaalla vaimon sanomisiin. Jos mikään ei muutu, niin vaimo sitten päättää, mitä sietää ja mitä ei, lähteekö vai jääkö parisuhteeseensa.

• Helpommin.sanottu
        Aikuinen____ kirjoitti:

@Helpommin.sanottu
        Aloituksessa ei ole kyllä mainittu alkoholia ollenkaan... joten emme voi tietää, onko siitä kysymys tässä tapauksessa...

kirjoitat
        "Moni vaimo on jäänyt toiseksi alkoholille, ja se on katkera tilanne, joka ei vaimon hellyydellä muutu. "
        Ja jos miehen alkoholin käyttö on vaimolle se suhteen pääongelma, niin se pitää vaimona s a n o a miehelleen ja niin selvin sanoin, että menee miehen putkiaivoissa perille. Sitten, kun mies tietää vaimon tuntemukset ja ajatukset, niin mies, joko muuttaa alkoholin käyttöään tai viittaa kintaalla vaimon sanomisiin. Jos mikään ei muutu, niin vaimo sitten päättää, mitä sietää ja mitä ei, lähteekö vai jääkö parisuhteeseensa.

...kuin tehty.
        Alkoholistin vaimolle tai ylipäätään kenellekään alkoholistin läheiselle on ihan turhaa tulla neuvomaan, että alkoholistille pitää SANOA selvin sanoin . . . Luuleeko joku ikinä, ettei olisi sanottu? Tuollainen neuvoja lisää vain kiviä kuormaan.
        Neuvo saa jokaisen lähiomaisen näkemään punaista. Kuinka moni ehdottaa syöpäsairaan omaiselle, että pitää kieltää ja sanoa, että ei sairasta enää?
        Kuinka yhä vielä katsotaan, että alkoholismi on valinta. Se ei ole. Mutta se on niin salakavala tauti, ettei sen kehittymistä potilas itse huomaa, eikä usko varoituksia. Ehkä se on sairautta jo sekin.

Aloittaja ei ehkä ole tekemisissä alkoholistin kanssa. Mutta tuhannet naiset ovat. Siinä on turha vaimoa syyllistää. Jos vaimot eivät olisi huolehtineet miehistään, kuinka suuret puliukkolaumat meillä kulkisikaan kaduilla? On karmeaa, että alkoholistin omaisia lähinnä pilkataan ja ylenkatsotaan ja sanotaan, että on heidän vikansa, että Jeppe juo.
        Tietenkin sama koskee perheitä, joissa nainen juo. Mutta tuki ja myötätunto osoitetaan paljon herkemmin vaimosta huolehtivalle aviomiehelle.

• Aikuinen____
        Helpommin.sanottu kirjoitti:

...kuin tehty.
        Alkoholistin vaimolle tai ylipäätään kenellekään alkoholistin läheiselle on ihan turhaa tulla neuvomaan, että alkoholistille pitää SANOA selvin sanoin . . . Luuleeko joku ikinä, ettei olisi sanottu? Tuollainen neuvoja lisää vain kiviä kuormaan.
        Neuvo saa jokaisen lähiomaisen näkemään punaista. Kuinka moni ehdottaa syöpäsairaan omaiselle, että pitää kieltää ja sanoa, että ei sairasta enää?
        Kuinka yhä vielä katsotaan, että alkoholismi on valinta. Se ei ole. Mutta se on niin salakavala tauti, ettei sen kehittymistä potilas itse huomaa, eikä usko varoituksia. Ehkä se on sairautta jo sekin.

Aloittaja ei ehkä ole tekemisissä alkoholistin kanssa. Mutta tuhannet naiset ovat. Siinä on turha vaimoa syyllistää. Jos vaimot eivät olisi huolehtineet miehistään, kuinka suuret puliukkolaumat meillä kulkisikaan kaduilla? On karmeaa, että alkoholistin omaisia lähinnä pilkataan ja ylenkatsotaan ja sanotaan, että on heidän vikansa, että Jeppe juo.
        Tietenkin sama koskee perheitä, joissa nainen juo. Mutta tuki ja myötätunto osoitetaan paljon herkemmin vaimosta huolehtivalle aviomiehelle.

@Helpommin.sanottu

Tiedän, millaista on olla alkoholisti-ADHD:n vaimo. Annoin muutaman kerran ukaasit, millä ehdoilla jatkan avioliittoa. Ei myöntänyt alkoholismiaan. Muutaman kerran pyörsin päätökseni lähteä ja annoin periksi ja jäin, kun oli lapsia ja sukulaiset painostivat jäämään miehen luo. Omien sukulaisteni mielestä vaimon pitää kaikki kestää - niin teki ihailtava vaimo, mummun veljen vaimo -, vaikka joutui pakkaseen yösydännäö pakanemaan lasten kanssa väkivaltaista miestään.
        Lopulta tuli mittani täyteen kiusaamisesta . Jätin mieheni. Ei tullut hänestä puliukko. Suku ei tykännyt ratkaisustani eikä tykkää vieläkään. Välit omaan sukuuni on kylmät ja lähes poikki. Miehen sukuun täysin poikki. Yksin jäin. Ainoat omaiseni olivat siinä tilanteessa viranomaiset. Onnistuin luovimaan suomalaisessa ynteiskunnassamme ja säilyttämään omaisuuteni kovalla työllä ja yhteisestä omaisuudesta huolentimisella viralliseen jakamiseen saakka. Viisas teko oli jättää alkoholistimies itse huolehtimaan itsestään. Tyytyväinen lienee mieskin elämäänsä nyt. Kuten minäkin. Paskareissu oli parisuhteemme, mutta tulipa tehtyä

• Se.helpommin.sanoja
        Aikuinen____ kirjoitti:

@Helpommin.sanottu

Tiedän, millaista on olla alkoholisti-ADHD:n vaimo. Annoin muutaman kerran ukaasit, millä ehdoilla jatkan avioliittoa. Ei myöntänyt alkoholismiaan. Muutaman kerran pyörsin päätökseni lähteä ja annoin periksi ja jäin, kun oli lapsia ja sukulaiset painostivat jäämään miehen luo. Omien sukulaisteni mielestä vaimon pitää kaikki kestää - niin teki ihailtava vaimo, mummun veljen vaimo -, vaikka joutui pakkaseen yösydännäö pakanemaan lasten kanssa väkivaltaista miestään.
        Lopulta tuli mittani täyteen kiusaamisesta . Jätin mieheni. Ei tullut hänestä puliukko. Suku ei tykännyt ratkaisustani eikä tykkää vieläkään. Välit omaan sukuuni on kylmät ja lähes poikki. Miehen sukuun täysin poikki. Yksin jäin. Ainoat omaiseni olivat siinä tilanteessa viranomaiset. Onnistuin luovimaan suomalaisessa ynteiskunnassamme ja säilyttämään omaisuuteni kovalla työllä ja yhteisestä omaisuudesta huolentimisella viralliseen jakamiseen saakka. Viisas teko oli jättää alkoholistimies itse huolehtimaan itsestään. Tyytyväinen lienee mieskin elämäänsä nyt. Kuten minäkin. Paskareissu oli parisuhteemme, mutta tulipa tehtyä

Onneksi sinun ei tarvitse kantaa sitä murhetta, että mies sortui kokonaan, kun ei ollut enää huoltajaa. Joskus eroaminen on oikea ratkaisu.

• jumppajomppa

On siinä tarpeeksi aamujumppaa kun aamunainnin suorittaa. Aamuseisokki kannattaa käyttää hyväksi ja muutenkin on silloin virkeimmillään ja unenlämmin vaimo suloisimmillaan.

• Aikuinen____

@jumppajomppa
        Toimiiko myös vaimolle aamujumppana? Jos lahnana vaimo röhnöttää, niin ei toimi.
        Vaan vaimosi äkäilee kuten tuo kärtyinen mummu, joka yllä kirjoittaa nimimerkillä @naurattaaaa 3.8.2018 12:23

• jjomppa
        Aikuinen____ kirjoitti:

@jumppajomppa
        Toimiiko myös vaimolle aamujumppana? Jos lahnana vaimo röhnöttää, niin ei toimi.
        Vaan vaimosi äkäilee kuten tuo kärtyinen mummu, joka yllä kirjoittaa nimimerkillä @naurattaaaa 3.8.2018 12:23

Ihan ok puhuu tuo nikki naurettavaa. Mutta aikuinen_______ on terveysterroristi ja kuiva luuviulu kapakala, en koskis pitkällä tikullakaan.

• Aikuinen____
        jjomppa kirjoitti:

Ihan ok puhuu tuo nikki naurettavaa. Mutta aikuinen_______ on terveysterroristi ja kuiva luuviulu kapakala, en koskis pitkällä tikullakaan.

@jjomppa

Annoitpa hyvät aamupäivänaurut mulle :D Kiitos, kiitos, kiitos ;D

• Aikuinen____
        jjomppa kirjoitti:

@jjomppa
        Jatkan nyt, kun naurultani pystyn.

Siis, eikö @jjomppa tiedä, ettei naisia noin vaan nykyään saa mennä koskettelemaan. Se on lakitupa ja linnaa seurauksena ilman lupaa koskettelemisesta. Ja jo sellaisen ehdottelemisesta.
        Enkä mä lupaa anna koskettamiseen lihavan naisen huonokuntoiselle ukolle.
        Älä unta nää, Näpeilles näppään ja pitkän tikkus katkasen, jos yritätkään :D

On se niin mukava olla, kun on kunto kohdallaan.
        Eikä sokeritauti vaivaa.
        Se on muutes kumma juttu, että sokeritautiset ovat järjestään happamia ja äkäisiä.
        Noin makea nimi taudilla mutta vaikutus aivan päinvastainen.

• hopeareunus

Meetoo! Kotona palloilu pallit paljaana ja välillä niiden kohentelu on ollut inhokkini jo muutama kymmenen vuotta. Kun siihen lisätään nenän kaivelu niin hauskuus onkin huipussaan.
      En ole aikoihin viitsinyt sanoa eteisen lattian sukista, hänen tietsikkahuoneensa sekavasta vaate-esittelystä tai muusta vastaavasta.

Myönteisissäkin asioissa, kuntoilussa ja raittiudessa on omat haittapuolensa. Mieheni ymmärtää 70v ikäni asettamat rajoitukset mutta alkaa tahtomattaan hermostumaan ikäni asettamasta vähäisestä kiinnostuksesta. Olemme päätyneet kompromissiin missä minä määritän ajankohdat seurustelun halukkuudelleni mutta joskus sekin tuntuu työläälle. Saan kuitenkin nautintoa ja hyvää mieltä voidessani tuottaa sitä miehelleni.
      Ei niin huonoa, etteikö jotain hyvääkin. Ja päinvastoin.
      Kaikissa pilvissä on hopeareunus.

• kuismi

tuskinpa tuota kukaan oli oikeasti kirjoittanut. tuskin oli totta. taisi olla provokaatiota.
      joku kirjoitti joskus että vuttaa kun makaa sohvalla eikä maalaa taloa. tai makaa sohvalla eikä ota lainaa.

miksi htissä kaikki on toisen vastuulla? miksi ei voi itse ottaa vastuuta? miksi toisen ihmisen olemassaolo on paha asia? muuta mummeli pihalle. olisi sinulle ihan oikein.

• imskui

Niin just. Ei se toinen. Sehän vaan makaa. Toimi!

• Mitämuutajäänytväliin

Eiku miksi "mummelin" pitää olla vastuussa vätyksestä, joka ei tee mitään ja jolla ei ole edes tapoja.

• imskui
        Mitämuutajäänytväliin kirjoitti:

Eiku miksi "mummelin" pitää olla vastuussa vätyksestä, joka ei tee mitään ja jolla ei ole edes tapoja.

Siksi että se toinen on mies. Jos perheessä on ongelma, on se aina sen akan vika. Ulos vaan talosta. Lue näitäkin mielipiteitä. Miehen löhöäminen on sallittua ja jos nainen siitä pahastuu, niin . . .

• Husheti

Muuta sinne minne kuulut eli palaa pimeälle keskiajalle, josta ajatuksesikin ovat kotoosin.

• huihaisoopaahaastat

nuokkuu nojatuolissa pelaa pasianssia tietsikalla,/////kun tota yli viiskymmntä vuotta katellu////

ja et sitten varmana oo katellu,,kun tietsikoita ei ole 50v likikään ollu

• noinhan.siinä.voi.käydä

Jos tämänikäinen nainen haluaa pitää seuranaan miehen, niin paras sen on tyytyä siihen, mikä sillä on.
      Jos haluaa kierrätyksestä löytää uuden, niin helposti kokee pettymyksen .Vapaita miehiä on vähän ja niillä on takuulla viejiä. Siinä onkin menevien naisten paikka. Tuollainen aloituksen ruikuttava hissukkanainen voi jäädä muiden rinnalla kakkoseksi.

• niiih

en kyll uskaltaisi vierasta vanahaa miestä alkaa hoitaa
        mut omain oisin halunna pittää

• flegmaatti

Uuden etsiminen. Olipa etsijä sitten mies tai nainen.
        Kun 17 vuotta sitten vaimoni terveys oli vakavasti uhanalainen niin teimme kaikki mahdolliset testamentit ja sivusimme keskusteluissa myös leskeytyvän jatkoelämää. Silloin näytti, että minä olisin se leski.

Totesin silloin, etten voi kuvitella, että kukaan nainen mukautuisi minun oikkuihini joten, joko ryyppäisin itseni hengiltä tai kohtaisin kohtaloni kuntoilussa yliponnistelun uhrina.
        Vaimoni arveli, että vastaavassa tilanteessa hän ei voi kuvitellakaan ryhtyvänsä asumaan samassa taloudessa kenenkään uuden miehen kanssa.

Tuon pohdiskelun jälkeen olin leikkaussalissa kolmasti puukotuksen uhrina ja miehenä kelvoton 7kk 2kk. Käytännössä vaimoni oli osittaishoitajani. Muutama viikko meni jälkien siivoamisessa ja 3kk hoitaessaan kotihoitsun hommia ko. ammattikunna edustajien kieltäydyttyä.

Roolijako oli syöpynyt vaimoni aivoihin siinä määrin, että huolimatta ohutsuolen päässä olevasta aukosta ja avannepussista, hän piti itsestään selvänä, että siivouksen yhteydessä minä siirtelen mm. nojatuolit.

Joten kyllähän tuo kaveri hoiti tutun vanhan miehen mutta ilmeiseti luotti olotilan ohimenevyyteen.

• Rempatkaa

Oletan täällä kommentoijien olevan aikuisia ? Jos olette niin miksi ette muuta omaa elämäänne omatoimisesti ? Puolison muuttaminen ja syyttäminen ei tuota muutosta mikä tyydyttää . On muutosten aika kun elämää saattaa olla vielä joitakinaikoja jäljellä . Eikä harmita vaik ei olisikaan . Remontoikaa elämänne juuri sellaiseksi mitä haluatta .

• Lemmenkäinen

Ei voi aina olla toisen mieliks, eikä toisen orjana.- Ja 70:senä ei meikäläinen mikskään muutu, vaimo valiitti kun mulla parta ajamatta, nyt enään viikset muttei sekään kelpaa, ei ihme jos alkaa janottamaan :-D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      138
      4876
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      18
      3527
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      158
      3337
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      32
      2798
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      93
      2549
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1853
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1462
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      8
      1448
    9. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      135
      1378
    10. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      11
      1267
    Aihe