pitkärikinen yamaha

40hp

mites sen voisi heittää lyhyt rikisen potsin perään paljonko pitäs konetta nostaa ja miten vaikuttaa liukuun?

4

975

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakenteluaseon

Wikipediasta poimittua tietoa

https://fi.wikipedia.org/wiki/Perämoottori

"Perämoottoreita valmistetaan eri pituisia eri käyttötarkoituksiin. Moottoreiden pituudet on vakioitu kolmeen eri peruspituuteen, ns. rikipituuteen. Rikipituus mitataan moottorin kiinnityskorvakkeen perälaudan yläreunaa vasten lepäävästä pinnasta potkurin yläpuolella olevaan ventilaationestolevyyn. Lyhytrikisen moottorin riki on 15 tuumaa (38 cm), pitkärikisen 20 tuumaa (51 cm) ja erikoispitkärikisen 25 tuumaa (64 cm) pitkä [4]. Oikea rikipituus vastaa veneen perälaudan korkeutta suhteessa veneen pohjan virtaukseen. Veneen suunnittelija/valmistaja määrittelee sopivan moottoripituuden. Väärän pituista moottoria käytettäessä moottorin potkuri ja runko asettuvat veteen suunnitellusta poikkeavalla tavalla aiheuttaen ylimääräistä polttoaineen kulutusta ja/tai epävakaata ajokäyttäytymistä."

Eli perälautaa pitäisi korottaa 16 cm (51cm - 38cm = 16 cm).

Korotusosa veneen valmistusmateriaalin, tekijän taidon ja tilanteen mukaan. Vahvaa vesivaneria, alumiinia, ruostumatonta terästä, lujitemuovia tms. materiaalia. Kiinnitys vahvasti ja kestävästi.

Ei vaikuta veneen liukuominaisuuksiin mainittavasti.

• vm41

Ojalan laskuopin mukaan 51 cm - 38cm = 13cm.

• Saat nostettua pitkärikisen moottorin lyhkäseen perälautaan esim. ns. setback telineen avulla. Koska en voi laittaa linkkiä aiheeseen niin katso mun julkinen profiili.

• peräylös

Kuiva kyllästetty pattinki syrjälleen perälaudan päälle mitaksi, ympäristön hionta lasikuitupintaan asti, pattingin ruuvaus esim 8x180 ruuveilla perälautaan päältä ja sivuilta, sikaa alle ennen ruuvausta. Kuidutus reunat ja sivut esim 4x300g matolla, ja kuidutus yli 4x300g matolla, hionta ja epoksi tai toppari päälle ja uusi vaneri perälaudan ulkopuolelle. Koneen asennus -10- 25mm tapauksesta riippuen pohjan tason kanssa, ei vaikuta muuhun kuin siihen että vene ei ota niin helpolla vettä perälaudan yli kaukaloon, niin, muista kaukalon tyhjennysreikä. Päivän homma kuivumisineen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      170
      3349
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2151
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      49
      2068
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1971
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1471
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1241
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1203
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      385
      1075
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      114
      1003
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      46
      879
    Aihe