Herneenpalot täynnä matoja

kammayö

mites sinun viljelykset.

11

250

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En osta Palkoja.
      Mutta Kauppani Mansikat ovat virheettömiä.
      Kyllä se tuo kaupan-käyttö vaan on viisasta.

H.

• kammayö

on se

• xyxy

En ole löytänyt vielä yhtäkään.

• tööttt

-marjasatoa koonnut pakasteeseen -ampiaisia saa vähän varoa
      ihan madottomia marjoja - ruusun,pihlajan ja viimimarjain ja vatunlehtiä kerään yrttiteeaineksiksi - ei niissäkään mitään ötököitä.

• kammayö

Vatutkin oli ilman matoja tänä kesänä. Pakkasessa vaan vattua, ei yhtään mustikkaa, viime vuonna 30l ja loppui. Täällä kuivaa ja kuumaa ei löydy niin että viitsisi kerätä.

• Viitisentoista kesäkurpitsaa saatu, tillit kuivumassa, persiljaa voi hyvin, ei matoja missään niissä.
      Näin eilen kasvimaalla sammakon, taisi olla sama kaveri kuin viime viikollakin.
      Pihassa juoksenteli jänis.
      Ampiainen pisti äsken käsivarteen, en syytä sitä, tein itse virheliikkeen enkä huomannut sen laskeutuneen iholleni.

• kammayö

Kurpitsat kyllä kasvoi, yli kymmenen, osan annoin pois.
        Tillit pakastan tiukkaan paperi kääroon siitä leikkaan sit talvella kääröstä. Huitasin ampparia pisti sormien väliin, ensin pakotti sitten kutitti ja turvotti.Tänään näin elämäni eka kerran amiraalipehosen ja sain kuvan, se oli enempi kuin 10 jänistä.

• En edes kylvänyt hernettä tänä vuonna. Eilen ostin kaupasta palkoja, muutama matoinen oli. Aika vähän menee marjoja, en viitsi paljon pakastaa.

• kammayö

Mulla menis marjoja paljon kun löytyis.

• Voi...
      Minä niin kadehdin heitä.
      Jotka Jouluna voivat nauttia Lohesta Madottomin yrtein.
      Tilliä Silleilläkin.

H.

• Palstan.viljelijä

Muutama mato oli herneissä, mutta ei haitannut, se on ihan normaalia. Sato oli runsas ja olen poiminut kaikki pois. Pakastin sellaisenaan, vaikka luulen että olisi pitänyt ryöpätä. Katson miten käy, ensi vuonna sitten viisaampi. Härkäpavut ovat vielä maalla, kypsyvät syksymmällä. Niitä meinaan jauhaa jauhelihan sekaan ja pyöräyttää härkis-liha-pullia. Viime vuonna niissä ei ollut ainuttakaan matoa, saas nähdä tänä vuonna.
      Saan omenoita yli oman tarpeen, ihmiset tykkää kun joku käy poimimassa pois. Ajattelin tuoda taloyhtiön kotipihaan naapureillekin otettavaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      336
      11541
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      359
      7886
    3. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      2758
    4. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      97
      2217
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      146
      2104
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1611
    7. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      110
      1251
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      52
      1064
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      26
      898
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      312
      782
    Aihe