Hei! Kyselisin, että minkä ikäisenä koira voi aloittaa agilityn? Minulle on siis juuri tullut pentu ja ajattelin aloittaa agilityn, mutta mieten, että milloin sen aloittaisin.
Mietein myös, että pitääkö käydä joku pentu agility kurssi tai vastaava, ennen kun aloittaa harrastamisen?
Kiitos, jo etukäteen!
Milloin koira voi aloittaa agilityn?
6
4655
Vastaukset
- Zxcvbn
Suoraa vastausta en osaa antaa, mutta suosittelen kysymään suoraan agilitykursseja järjestävältä.
Fyysisesti rasittavia esteitä ei tietenkään kasvuikäselle vielä kannata, mutta esim putkesta menoa voi opettaa ja hyppyesteitä ilman hyppyä (rima pois tai maassa)
Tosin agilitykursseille on usein vaatimuksena että koiralla on jonkin sortin perustottelevaisuus kunnossa, eli järkevintä olis alottaa pentukurssista (arkitottelevaisuus, luoksetulo, hihnassa kulkeminen ym, niissä riittää tekemistä pitkään niin ettei agility taida edes mahtua sekaan)- Zxcvbn
Niin ja pentukurssilla kannattaa mainita että suunnittelet agilityn aloittamista, jolloin kurssin opettaja osaa neuvoa sulle hyödyllisiä asioita sitä varten. Ja sitä silmällä pitäen valitse kurssin opettaja joka tajuaa jotain agilitysta
- mietitarkkaan
Agility on koiran rakennetta ja terveyttä pilaava harrastus,kaikilla harrastajilla on jalka jne vikoja.Harasta jotain jossa ei hypitä luonnottomasti,ettei koira riko itseään.
On tokoa,mejä ja muita turvallisempia vaihtoehtoja.
Tutki itse asiaa,jos et viellä tiedä. Useimmilla seuroilla agilitykurssien alaikäraja on koiralle yksi vuosi ja toiveissa, että koira on hallinnassa eli se osaa tulla luo, ei karkaa treenikavereiden päälle ja myös hetken paikallaanolo on agilityssa hyödyllinen taito.
Jotkut järjestävät nk pentuagilitykursseja, mutta pentua ei saa laittaa vielä esteille. Todennäköisimmin kurssilla onkin erilaisia pohjataitoja.
Kannattaa siis sosiaalistaa pentu hyvin ja totuttaa se erilaisiin alustoihin ja ääniin. Pentutottis tms voi olla ihan hyvä ensimmäinen kurssi.- eitervettä
Agility rikkoo koiran,kuten esteratsastus hevosen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään15614894Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen903745Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta
Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,1363037Martinalta vahva viesti
"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J2741497Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?491449Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup1571395Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1151304Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista
Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S141264- 811091
Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin2071022