Millaista on lymfahieronta? Miten se eroaa ns. tavallisesta hieronnasta?
Lymfahieronta?
6
8857
Vastaukset
- Sportti
Lymfahieronta tai lymfaterapia eli imunestehieronta on manipulaatiohoito, jolla pyritään lymfa- eli imunesteen kierrossa olevien häiriöiden poistamiseen ja imunestekierron edistämiseen.
Lymfahieronta on käsin tehtyä imunesteen virtaussuuntaan tapahtuvaa pumppausliikettä. Lymfahieronnalla pyritään estämään imunesteen patoutuminen kudoksiin ja saamaan patoutunut imuneste liikkeelle.
Lymfahoidon lääketieteellisiä käyttöalueita ovat turvotukset, vammojen jälkitilat ja kuntoutus, leikkausten jälkihoito, raskauteen liittyvät turvotukset, arpien hoito, säärihaavat, turvotukset rintasyöpäpotilailla, krooniset tulehdukset ja ruusu. Lymfahoitoa käytetään myös ehkäisevänä terveydenhoitona.
ja tavallinen hieronta:
-rentouttaa
-lievittää lihasjännityksiä ja särkyjä
-parantaa nivelten liikkuvuutta
-nopeuttaa paranemista
-auttaa liikkujan lihashuollossa
Lymfahoito kuljettaa nesteitä kudoksista. Hoidolla stimuloidaan lymfasuonia siten, että suurimolekyyliset valkuaisaineet pääsevät nesteen mukana imusuoniin ja takaisin verenkiertoon. Lymfahoito aktivoi parasympaattista hermostoa ja nopeuttaa immunologista toimintaa imunesteen virtauksen parantuessa. Joissakin poikkeustapauksissa hoidolla on vasta-aiheita: akuutti infektio, tuore laskimotukos ja pahanlaatuiset kasvaimet, joiden hoito on kesken.
Suomessa osa lymfahoidosta kuuluu sairausvakuutuksen piiriin silloin, kun hoito tapahtuu lääkärin määräyksellä. Suomessa lymfahieronnan koulutusta on annettu 1970-luvulta lähtien. Suomessa toimii Suomen Vodderlymfaterapeutit ry.- Sportti
NIIN..ja...hieronnalla ymmärretään hoitotarkoituksessa suoritettua pehmeisiin kudoksiin kohdistettua liikkuvaa painamista , joka tapahtuu sivelyjen , hankausten , pusertelujen ja erilaisten taputusten muodossa.
Hieronta vaikuttaa vilkastuttaen verenkiertoa , rentouttaa lihaksia helpottaen jännityksistä johtuvia kiputiloja. Useat tutkimukset ovat osoittaneet hieronnan nopeuttavan imunesteen (lymfan) kulkua. Hieronnalla on myös keskushermostoa rauhoittava vaikutus joka välittyy ääreishermoston välityksellä. - tytär
Ei pidäpaikkansa että sairausvakuutus = Kela yleisesti korvaisi lymfahoitoja jos on lääkärin määräys. Äidilläni oli ruusu jalassa ja turvotusta ja lääkäri määräsi lymfahierontaa. Vaiva parani mutta KEla ei korvannut senttiäkään. Vastaus oli että vain suurten leikkausten jälkeen, esim rintasyöpäleikkausten jälkeen (imusolmukkeita poistettu) Kela korvaa lymfahoitoja.
- Ansku
Kun tunnut tietävän asiasta noin paljon niin voiko lymfa hieronnalla oikeasti poistaa selluliittiä. Kuulostaa uskomattomalta. Itsellä aika varattuna ens kuun alkuun, koska olen leikkauksesta toipuva ja sitä suositeltiin...
- Bundies
Ansku kirjoitti:
Kun tunnut tietävän asiasta noin paljon niin voiko lymfa hieronnalla oikeasti poistaa selluliittiä. Kuulostaa uskomattomalta. Itsellä aika varattuna ens kuun alkuun, koska olen leikkauksesta toipuva ja sitä suositeltiin...
kyseessä on minun mielestäni rasvasolu jota ei voi hieronnalla poistaa vaan sinun täytyy muistaa, että normaalisti liikkumalla voidaan päästä eroon selluliiteistä. Mutta ei kaikkien kohdalla onnistu liikunnan avullakaan.
- ANSKU
Bundies kirjoitti:
kyseessä on minun mielestäni rasvasolu jota ei voi hieronnalla poistaa vaan sinun täytyy muistaa, että normaalisti liikkumalla voidaan päästä eroon selluliiteistä. Mutta ei kaikkien kohdalla onnistu liikunnan avullakaan.
näin siinä esitteessä luvattiin. Jos sillä ei ole vaikutusta niin ei saisi kyllä mainostaakaan. Epäilin kyllä itsekin sitä.Muuten kyllä tiedän ravinnon, veden ja liikunnan sekä kuivahieronnan merkityksen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491486Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761325Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86983- 86926
- 13910
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186868Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi74742Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17730