kysymys näön konkareille

olenkosilmävanha

olen 43 vuotias mies (omasta mielestäni ikäloppu). minulla on ollut hieman vyötärölihavuutta ja olen ollut peloissani että diabetes olisi iskenyt kun joskus pissattaa usein. pelästyin kun käsitin että diabetes voi vaikuttaa näköön ja sokeuttaa.

oireeni on siis selainen että välillä kun luen tai olen tietokoneella on pakko laittaa kauemmas luettavaa kohdetta koska alkaa tuntua silmissä muutoin hyvin epämiellyttävälle. nyt ostin muutaman euron 1 lasit kaupasta ja huomasin että minähän näen nyt paljon paremmin lukea näillä eikä tee enää samaa reaktiota. vastaavasti näillä laseilla en pysty katsomaan kauas oikein vaan näen ilman laseja kauas paremmin..

viittaako konkarien mielestä sille että on kyseessä vain ikänäkö eikä mikään sokeutumisprosessi? ja ei en halua saarnaa siitä että pitäs mennä lääkäriin. on työn alla laihdutus nyt ja teen sen varmasti kuntoon että tulen hoikaksi myös vatsasta.

ps. mitään harhanäkyjä en sitten näe.

1

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näen

Kyllä nuo ikänäköön viittaavia oireita on. Ikänäön alkamisikä ei ole mikään tietty vaan tulee jossain vaiheessa suurelle osalla kansaa. Lukulasit auttaa asiaa. Jos lukuetäisyys tietokoneella on pidempi kuin paperista, voi tarvitessa hankkia toiset lasit sitä varten. Lisään vielä, että myös lukulaseilla kauas katsominen hämärtää kuvaa. Mutta optikolle siis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      78
      4709
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      184
      2033
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1732
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      174
      1353
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1211
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1076
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      973
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      946
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      902
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      273
      894
    Aihe