Modeemien (kiinalainen) laatu

www.hv

Miksi modeemien käyttöikä on vain nelisen vuotta keskimäärin? Näin sanoi asiakaspalvelija dna:lla, että kai niitä sitten pitää myydä mahdollisimman usein. Tulee vaan älyttömästi jätettä tuossakin touhussa ja rahaa palaa.

6

257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskohuviksesi

Näin kiinalainen voi myydä enemmän modeemeja ja ostaa uusia aseita itselleen. Kaikki siis voittavat.
      Sinä saat usein uuden modeemin ja kiinalainen ohjuksia.

• jkgugyyukg

Johan ne neljässä vuodessa ovat teknisesti museotavaraa.

• exBersel

Noo ei todellakaan ole museotavaraa. Ei verkkoasiat muutu yhtä mittaa ja vaikka joku luulisi tarvitsevansa uusinta uutta olevan wifin tai vastaavan, niin koittakaa nyt ymmärtää, että jos teillä on 50 megan netti, niin se on 50 megan netti, eikä muutu siitä yhtään nopeammaksi, on wifi sitten 50, 100, 300 megainen tai nopeampi.

Operaattoreiden myymät ja paketeissa mukana tarjoamat kamat vaan on heikkolaatuisia kiinankurttauksia ja usein vielä sellaisia, ettei niihin saa mitään tietoturvapäivityksiä (kyllä reitittimet ja palomuurit tosiaan voi sellaisia tarvita, jos tämä tuli uutena asiana)

• sieltänetulee

Ei ole kaupoissa ei-kiinalainen modeemeja, kaikki ne tulee kiinasta, ihan kuten iPhonetkin. IPhonen valmistus maksaa 54 dollaria ja myyntihinta Suomessa voi olla 780 euroa.

• Johtuu kuluttajansuojalain tulkinnasta.

Käytännössä virhevastuu on 2v ja 4v pitää olla korjattavissa. Valmistajat sitten optimoivat laittet kestämään sen verran. Osa hajoaa aikaisemmin mutta laskevat riskiä, että kuinka moni jaksaa urputtaa.

Tähän on lääkkeenä se, että jokainen oikeasti valittaa jos menee kelvottomaksi mistä tahansa syystä alle 4v aikana, kannattaa äänestää omilla rahoillaan sellaisten tuotteiden puolesta joiden luvataan kestävän pidempään kuin 4v (on vaikka 5v takuu) ja toisekseen kannattaa tehdä päättäjiin painetta, että kuluttajansuojalain virhevastuuaikaa nostetaan vaikka kymmeneen vuoteen.

• CISCO_EPC825

Minulla on DNA:n antama kuusi vuotta vanha reititin, joka toimii mielestäni kuin uusi. Lieneekö maanantaikappale? :o)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      78
      4709
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      184
      2043
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1742
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      174
      1353
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1221
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1076
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      973
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      946
    9. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      16
      927
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      273
      904
    Aihe