Kiusaamiselle jyrkkä ei!

Ei_enää

Tehkää rikosilmoitus. Koulu on pakollista, kiusaamisen sieto ei. Liian moni elämä on mennyt pilalle kiusaamisen takia. Kiusaajat on vähemmistö. Älä tee siitä enemmistöä olemalla hiljaa ja seuraamalla sivusta. Sanokaa porukalla ei.

5

436

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PauliPallero

      Tuli sellainen mieleen, että voisko kiusaajan vanhemmista tehdä nimettömän lastensuojeluilmoituksen. Luulisi silloin vanhempien laittavan kakaransa kuriin ja järjestykseen kun viranomaiset ottavat yhteyttä. Vois nousta häpeä pintaan.

    • Siouxiemiuxie

      Smaa mieltä. Ne kiusaajat on omahyväisiä, i********a, p*****, tyhmiä, häpeän pilkkuja, kerjäö huomiota ka heidät itse sais just alistaa ilmkiuätuksilla. Nyky ajan opettajat eivät välitä koulukiusaamisista, vaikka lapsi itse yrittäisikin puolustaa itseään. Ja pahimmassa tapauksessa koko luokka, tai isompikin jengi alkaa siinö kiusaa ja syrjii et joo, ei siinä kyl enäö tee mieli edes puolustaa itseään. Itte oon koko ajan jatkuvasti ollu kiusattu, ja syrjitty wikä opettajat oo kuunnellu mua ikinä. Oon yrittäny puokustautuu, ja puolustaa itteeni mut ei enä jaksa mitää. Nykyään teen vaa pakolliset asiat ja nukun muuten ja nynnin huoneessani ja katon ja tsekkaan telkkarii, kuuntelen musiikkii ja liikuskelen täällä. Ei ihme et jotkut kuten mä, sairastuu masennukseen ja jotjut tekee itsemurhii ja karkaa eikä välttämättä löydy ikinä. Pahimmassakin tapauksessa voi johdattaa sillä ettei syö, nii kuolee siihen tai johonkin muuhun sellaiseen. Oonki välil sanonu, ja kertonu suoraa ettei kiinnostais ja huvittais mennä kouluu. Mut pakko mennä sinne kouluu, koska muuten olisin lastenkodissa tai lastis ja sossu olis yhteydessä. Enkä siis sinne, sen paremmin suljetulle osastolle haluu joutuu. Oon kyl kokeillu, ja varmasti moni muukin tässä kokeillut kaikki kriisipuhelimet ja sellaiset. Omal kohdal ei enäö nekää auta, vaan ovat hyödyttömii kun oon ollu kiusatti, syrjitty, sukulaiset jitä on ja nii edellee, perheenjäsenistä muutama kuollu, opet on tyhmii, koska ne opet ei kuuntele, ei en vaa pysty tähän enää. On edes turha vaivautuu minnekkää kuraattorille, tai sellaiselle enää ku joka tapauksessa tuun tietää aina et tapan viel itteni. Oon fyysosesti ja henkisesti nii loppu tän kaiken jälkee, ja tuun olee kpska oon myös viillelly arpii itteeni ja osa tullu just mistä oon kertonu ja jättäny fyysisiäkin jälkiä. Se on kumma kun mun aikana mun koulussa on aina puolustettu niitä vammaisia, ja kiusaajia mut meit kiusattuja ei. Tämä kaikki on jo minulle normaalia, koska oon 13v tyttö ja oon kokenu tätä 7veestä asti. Et tää on mun arkee, ja tulee pysyvästikkin olee mun arkee kunnes oon nii puhki kulunu et karkaan jonnekki metsää syväl näännytän itteni nälkää, enkä juku nii oon kuollu. Jätän vaa kauheen pinon lappui pöydälle, missä kerron ja sanon nää kakki asiat ja miltä se justa tuntuu. Musta tuntuu tältä, en oo mitään, liian erilainen kun muut, vitsi kaikille, näkymätön, orja, ja i*******. En jaksa v********n tätä, mut se nähdää viel jos ehkä jonain pöivänä kun teen tosiaan tän ittelleni nii nähdää julkaistaankonmun kertoma kellekkään. Saa näjdä mitä kiusaajat itse, ja muut kiusaajat jotka tekee toisille nii mitä meinaavat. Sitten saavat varmasti tietää jiltä tä tuntuu, ja näyttää kun joku siis kirjoittaa syyn itsemurhasta, karkaamisesta, ja kaikesta mitä tuntee. Et siis mun kutsi joka on viel elossa, ja sit yks lääkäri ja terkkari tietää kun masennuksesta ja oon kertonu syyt et miks. Ja ovat ymmärtäneet aika hyvin, koska oon myös kertonu et oon ollu 7veestä, 13vuotiaaseen eli tähän päivään asti ollu ihan todella väsynyt. Välillä haluaisin etten enää heräisi, välillä haluaisin rttä joku tekis armomurhan, haluaisin että kaikki kiusaajat tietäisivät mitä tämä on kun he ovat tuollaisia, haluaisin että kaikki tietäisivät että tää masennus voi johtaa ihan mihin suuntaan vaan ja viedä jukana etkä edes viitsi vaivautua tekemään sille mitään. Eli siis kuten minä, en jaksa tehdä mitään muuta kuin mennä mukana sillä tä on mulle normia. Ihan normi arkee, vaikka ei pitäis eikä sais olla. Eli kaikii kiusaajat, jos itse tiedätte että olettte nii lopettakaa se koska teette vaa sillä itsellenne vaa enemmän pahaa oloa, ja hankaluuksia. Olen itse pienenpänä ollut pati kertaa sellainen, ja olen siitä edelleen nolona. Sillä se on väärin, todella väärinnja sä siin teet ittes noloksi. On okm ettet aina tajua kaikkea mitä oot tehny, kut jos voit käyttää edes sen verran päätäs ja järkee, se ei oo hauskaa. Se ei oo järkevääm eikä fiksua. Sillä sekin on rikos, ihan oikeasti. Voi tuntua hassulta ja oudolta, mutta jop se on rikos siinä missä muukin paha. Ei tarvii esittää kovistam ei tarvii esittää coolii ja jännää ku voi kattoo sinne peiliin ja pitää se oma nokkansa kii. Oli kyse tyylistä, ulkonäöstä tai ihan kistä hyvänsä. On meillä muitakin huolia, murheita ja asioita ku vatvoo ja koko ajan selvittää teidän kanssanne aiheuttamii ongelmii, ja asioit. Ootte vaa sellasii ongelmii, mitkä pitäis viedä nuorisokotiin, ja vankilaan elinkautiseen ja voisitte siellä jutella ja puhuu vartioiden ja poliisien kanssa ongelmistanne. Sillä teidän ongelmat ei kuulu meille, eikä liity meihin. Eli hyvää jatkoo vaa teillekki, ja siihen mitä teettem omapa on teidän asianne siis.


      Pitkä teksti ja kirjoitus, mut sainpahan tähän kaiken liitettyy asiat. Me ollaa erilaisii, ja hyvii just sellasina ku ollaa. Mut kiusaaminen, ja kiusatuksi tuleminen on aina väärin. Eli antakaa teidän puolestanne heidän kärsiä seuraavaksi kaikki, sillä seuraavaksi on heidän vuoronsa kouttanut.

      Moi!!!!

    • entinen_koululainen

      Kaikkien opettajien ja lainsäätäjien tulisi lukea Ann Heberleinin kirja "Se ei ollut minun vikani - Vastuunottamisen taito". Heberlein tarkastelee kirjassaan mm. koulukiusaamista ja sitä, miten nykykouluissa on menty metsään suojelemalla tekijää eikä uhria malliin "poikien/tyttöjen keppostelua". Koulukiusaaminen ei todellakaan ole mitään keppostelua. Meillä on kaikilla velvollisuus mennä väliin kun näemme sellaista tapahtuvan. Jos olisin itse puuttunut asiaan kymmeniä vuosia sitten kun luokan pojat kiusasivat joka välitunnilla ylipainoista luokkatoveriaan, siitä ei olisi tullut minulle koko elämän kestävä trauma. Vain koska en tehnyt mitään.

      Jokaisella on vastuu tekemisistään, niistä ei voi syyttää omaa pahaa oloaan. Kiusaaja tarvitsee apua, mutta ei ymmärrystä, jos hän kiusaa. Ne ovat kaksi eri asiaa. Kiusaajalle on tehtävä selväksi, että hän on vastuussa tapahtuneesta ja ellei kiusaaminen lopu, siitä rangaistaan. Kuten kaikesta muustakin rikollisesta toiminnasta yhteiskunnassa. Jos kiusaajaa säälitään malliin "voi ressukkaa, hänellä on kotona vaikeaa", hän oppii vastuuttomaksi uhriksi ja toteaa, että voi rauhassa jatkaa toimintaansa.

      Kuulutan myös koko luokan vastuuta asiassa. Älkää vain katselko päältä, menkää väliin, tehkää jotain. Jos odotatte itsellenne ihmisoikeuksia, muistakaa, että kaikki oikeudet ovat myös velvollisuuksia puolustaa muidenkin oikeuksia.

      Oikeus sosiaalisiin etuuksiin, sairaanhoitoon ja eläkkeeseen - velvollisuus olla väärinkäyttämättä niitä
      Kansalaisoikeus - mm. velvollisuus puuttua väärinkäytöksiin
      Sananvapaus - velvollisuus olla väärinkäyttämättä sitä
      Oikeus opiskella - velvollisuus opiskella ja olla häiritsemättä muiden opiskelua

      Lainsäätäjillä on peiliinkatsomisen paikka. Onko totta, että opettajilla ei ole enää mahdollisuuksia puuttua koulukiusaamiseen erinäisin toimin? Se rikkoo yleistä oikeudentajia vastaan ja on rikos, tietysti kiusattua kohtaan, mutta myös kiusaajaa. Hänelle opetetaan, että hän pääsee kuin koira veräjästä kun tekee jotain väärin. Että hänen ei tarvitse kantaa vastuuta tekemisistään.
      Mutta aikuisten oikeus ei sitten enää taputtelekaan päähän. Hän saattaa päätyä vankilaan.Tai, jos on oikea psykopaatti, jonkin ison firman johtajaksi. Mutta se on sitten toinen juttu.

    • Rangaistuskiusaajalle

      Kiusaaja on se, jolla ns. Iso pyörä heittää, ei ole kaikki inkkarit kanootissa jne. Yleensä jokin persoonallisuushäiriö. Kielii myös erittäin huonosta kasvatuksesta tai siitä etteivät omatvanhemmat väkitä tästä kisaajasta, ts. Huonot kotiolot.
      Nouskaa yhdessä vastarintaan kiusaajaa kohtaan, jos näette jotakuta kiusattavan. Silloin olette hyvien puolella, oikeudenmukaisia ja fiksuja nuoria.

      • jakolasku

        No mutta kun, tämä ei ole pelkästään nuorten asia. Sillä on myös aikuisia, jotka kiusaa. Järkyttävää, mutta totta, että jopa eläkemummot ovat kiusaajia. Suu vaahdossa valehdellaan ja käyttäännytään suoranaisesti ala-arvoisesti. Kuka näitä voisi kasvattaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe