lasku pieneni huomattavasti

tyytyväinen asiakas

Minä olen entinen soneran tyytyväinen asiakas mutta vaihdoin liittymäni tele finlandiin sen edullisuuden vuoksi ja sain ensimmäisen laskuni ja olen todella tyytyväinen.
Soneran laskut olivat noin 95-120 euroa ja nyt telefinlandin lasku 26 euroa. Minulla on pulina liittymä.
Telefinlandin asiakaspalveluun ei kannata soittaa,sieltä ei kovin helposti vastata ja se MAKSAA. Jos on asiaa niin antakaa palautetta tai käyttäkää sähköpostia niin sieltä soitetaan teille.

91

74689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varoitettu

      varoittelin jo viime kesänä laskutuksesta tällä palstalla.ei vain tuntunut kukaan uskovan silloin.veloittivat 0800 ilmaisnumeroon soitoista.kuinka moni mahtoi maksaa turhaan.hyvittivät pitkän taistelun jälkeen (kuluttajaviraston tiedossa)

      • Kygä

        Minnekkähän 0800 numeroon olet soittanut ja mistä liittymästä. Olet varmaan soittanut 0404 numeroon jota ei missään ole ilmaseksi sanottukaan...


      • on aina maksuton
        Kygä kirjoitti:

        Minnekkähän 0800 numeroon olet soittanut ja mistä liittymästä. Olet varmaan soittanut 0404 numeroon jota ei missään ole ilmaseksi sanottukaan...

        0800 numero kaikista suomalaisista puhelimista/liittymistä on aina soittajalle/ liittymän omistajalle maksuton !!!


      • birru

        mtv3:sen liittymä oli paras ja halvin ja nopein ja paras palvelu


      • ----------------------
        birru kirjoitti:

        mtv3:sen liittymä oli paras ja halvin ja nopein ja paras palvelu

        Et oo tosissasi!, taidat olla maikkarissa duunissa...

        Alunalkaen kuolleena syntynyt tuote, ja eikö ne jo koko homman myyneetkin???


      • aasi

        Jos ottaa halpaliittymän, täytyy tajuta, että se voi olla siksi halpa, ettei se satsaa niin paljoo mihinkään asiakaspalveluun. Mullon telefinland ja ainaski lasku on halpa eikä mun tarvii koko ajan mihinkään asiakaspalveluun soitellakaan. Henk koht en kyllä tajua kuka pitää enää jotain soneran liittymää...


    • tyytyväinen asiakas

      En minä sinne ole soittanutkaan mutta olen kuullut muiden valittavan että ei vastata kovin nopsaan.

      • Kesseli

        Ei sieltä todellakaa kovin pian vastausta saa ja kun se maksaakin ni ei kannata muuta kun ottaa sähköpostilla yhteyksii.


      • phaa

        yritinpä soittaa palvelunumeroon päivänä eräänä 108 min jaksoin, sitten loppu hermot. et sellasta


      • Jouni turusta
        Kesseli kirjoitti:

        Ei sieltä todellakaa kovin pian vastausta saa ja kun se maksaakin ni ei kannata muuta kun ottaa sähköpostilla yhteyksii.

        Mitä kesselin Matti!?


    • vertailu

      Kalliitaa on sun puhelut.
      minä maksan kolme liittymää ja yhteislasku viimeksi alle 25e kuukausimaksuineen.
      Puhetta kuitenkin yli 700 min ja muutama tekstari.
      Arvaa mikä liittymä?
      Tíetysti se ei ruotsalainen vaihtoehto, vaan kokonaan kotimainen dna-helmi:)
      Ja Onnilla saat soitella samalla hinnalla, kuin nykyiselläsi, mut palvelut edullisempia.

      • salla

        Olen entinen dna-asiakas. Itse asiassa olen kokeillut vuoroin jokaista operaattoria hesen liittymiä myöten ja lopulta päätynyt tele finlandiin. Olen huomannut että on se operaattori mikä tahansa, sähköpostilla saat vaivattomimmin yhteyden asiakaspalveluun, ei jonotusta ja ne soittavat sinulle sieltä.. Tele finlandilta olen saanut loistavaa asiakaspalvelua samaa en voi sanoa dna:sta. Yli puoli vuotta yritimme sulkea liittymää ja aina vain lähetettiin n 100€ laskuja vaikka liittymää ei ollut kuukausiin käytetty. Teimme lukuisia yhteydenottopyyntöjä kirjeitse tein muistaakseni 3, sähköposteihin ei vastattu ollenkaan ja puhelimella jonotin n. puoli tuntia toisen operaattorin liittymästä koska dna:n sim-kortti oli aikoja sitten jo heitetty roskiin kun olimme siinä uskossa että se oli suljettu, sekin jonotus puhelu tuli maksamaan minulle n 10€ ja siltikään liitymä ei oltu suljettu! Kaikki aina pahoittelivat ja lupasivat sulkea liittymän, silti sitä ei ikinä tapahtunut, ei ennenkuin uhkasin viedä asian pidemmälle. Isälläni on samoja kokemuksia dna:sta, tosin hänellä niitä liittymiä oli 4, kaikille meidän perheessä. Hänkin sai lähes puoli vuotta soitella perään että miksei liittymät ole jo suljettu..eli ohjeeni on jos haluat päästä liittymästäsi eroon ÄLÄ vain vahingossakaan OTA DNA:ta!! Ne laskuttaa sulta ihan älyttömät summat ylimääräistä!!


      • Tele finlandin asiakas
        salla kirjoitti:

        Olen entinen dna-asiakas. Itse asiassa olen kokeillut vuoroin jokaista operaattoria hesen liittymiä myöten ja lopulta päätynyt tele finlandiin. Olen huomannut että on se operaattori mikä tahansa, sähköpostilla saat vaivattomimmin yhteyden asiakaspalveluun, ei jonotusta ja ne soittavat sinulle sieltä.. Tele finlandilta olen saanut loistavaa asiakaspalvelua samaa en voi sanoa dna:sta. Yli puoli vuotta yritimme sulkea liittymää ja aina vain lähetettiin n 100€ laskuja vaikka liittymää ei ollut kuukausiin käytetty. Teimme lukuisia yhteydenottopyyntöjä kirjeitse tein muistaakseni 3, sähköposteihin ei vastattu ollenkaan ja puhelimella jonotin n. puoli tuntia toisen operaattorin liittymästä koska dna:n sim-kortti oli aikoja sitten jo heitetty roskiin kun olimme siinä uskossa että se oli suljettu, sekin jonotus puhelu tuli maksamaan minulle n 10€ ja siltikään liitymä ei oltu suljettu! Kaikki aina pahoittelivat ja lupasivat sulkea liittymän, silti sitä ei ikinä tapahtunut, ei ennenkuin uhkasin viedä asian pidemmälle. Isälläni on samoja kokemuksia dna:sta, tosin hänellä niitä liittymiä oli 4, kaikille meidän perheessä. Hänkin sai lähes puoli vuotta soitella perään että miksei liittymät ole jo suljettu..eli ohjeeni on jos haluat päästä liittymästäsi eroon ÄLÄ vain vahingossakaan OTA DNA:ta!! Ne laskuttaa sulta ihan älyttömät summat ylimääräistä!!

        Mulla ei oo kokemuksia irtisanoutumis ongelmista, mut iha ihmeitä ne laskuttaa! yhdestä soittoäänestä tuli 9 euroa laskua, vaik oikea hinta olis ollu alle euron. Kiitos ei dna!


      • dna:n huijaama
        salla kirjoitti:

        Olen entinen dna-asiakas. Itse asiassa olen kokeillut vuoroin jokaista operaattoria hesen liittymiä myöten ja lopulta päätynyt tele finlandiin. Olen huomannut että on se operaattori mikä tahansa, sähköpostilla saat vaivattomimmin yhteyden asiakaspalveluun, ei jonotusta ja ne soittavat sinulle sieltä.. Tele finlandilta olen saanut loistavaa asiakaspalvelua samaa en voi sanoa dna:sta. Yli puoli vuotta yritimme sulkea liittymää ja aina vain lähetettiin n 100€ laskuja vaikka liittymää ei ollut kuukausiin käytetty. Teimme lukuisia yhteydenottopyyntöjä kirjeitse tein muistaakseni 3, sähköposteihin ei vastattu ollenkaan ja puhelimella jonotin n. puoli tuntia toisen operaattorin liittymästä koska dna:n sim-kortti oli aikoja sitten jo heitetty roskiin kun olimme siinä uskossa että se oli suljettu, sekin jonotus puhelu tuli maksamaan minulle n 10€ ja siltikään liitymä ei oltu suljettu! Kaikki aina pahoittelivat ja lupasivat sulkea liittymän, silti sitä ei ikinä tapahtunut, ei ennenkuin uhkasin viedä asian pidemmälle. Isälläni on samoja kokemuksia dna:sta, tosin hänellä niitä liittymiä oli 4, kaikille meidän perheessä. Hänkin sai lähes puoli vuotta soitella perään että miksei liittymät ole jo suljettu..eli ohjeeni on jos haluat päästä liittymästäsi eroon ÄLÄ vain vahingossakaan OTA DNA:ta!! Ne laskuttaa sulta ihan älyttömät summat ylimääräistä!!

        Aivan just prikuulleen samoja kokemuksia. Kaikkiaan maksoin yli 400€ siltä ajalta jolta liittymää ei käytetty. Viimeisin lasku tuli puoli vuotta liittymän sulkemisen jälkeen. En ainakaan suosittele dna:ta, ellei sitten satu olemaan sitä ylimääräistä tuohta niinkuin niiden mainoksissa..


      • Rouva tarkka
        salla kirjoitti:

        Olen entinen dna-asiakas. Itse asiassa olen kokeillut vuoroin jokaista operaattoria hesen liittymiä myöten ja lopulta päätynyt tele finlandiin. Olen huomannut että on se operaattori mikä tahansa, sähköpostilla saat vaivattomimmin yhteyden asiakaspalveluun, ei jonotusta ja ne soittavat sinulle sieltä.. Tele finlandilta olen saanut loistavaa asiakaspalvelua samaa en voi sanoa dna:sta. Yli puoli vuotta yritimme sulkea liittymää ja aina vain lähetettiin n 100€ laskuja vaikka liittymää ei ollut kuukausiin käytetty. Teimme lukuisia yhteydenottopyyntöjä kirjeitse tein muistaakseni 3, sähköposteihin ei vastattu ollenkaan ja puhelimella jonotin n. puoli tuntia toisen operaattorin liittymästä koska dna:n sim-kortti oli aikoja sitten jo heitetty roskiin kun olimme siinä uskossa että se oli suljettu, sekin jonotus puhelu tuli maksamaan minulle n 10€ ja siltikään liitymä ei oltu suljettu! Kaikki aina pahoittelivat ja lupasivat sulkea liittymän, silti sitä ei ikinä tapahtunut, ei ennenkuin uhkasin viedä asian pidemmälle. Isälläni on samoja kokemuksia dna:sta, tosin hänellä niitä liittymiä oli 4, kaikille meidän perheessä. Hänkin sai lähes puoli vuotta soitella perään että miksei liittymät ole jo suljettu..eli ohjeeni on jos haluat päästä liittymästäsi eroon ÄLÄ vain vahingossakaan OTA DNA:ta!! Ne laskuttaa sulta ihan älyttömät summat ylimääräistä!!

        Otin pari vuotta sitten netin dna.n kautta.Vieläkään lukuisiin teknisiin ongelmiini ei ole vastattu lukuisista puhelinsoitoista huolimatta!!!Kun he eivät ole osanneet sillä hetkellä vastata ja lupaavat aina palata asiaan saman päivän aikana....

        Laskun tarkistan aina !! Tähän asti 7 laskussa on ollut noin 10-20 euron virhe !!!

        Joka on korjattu,kun olen jaksanut inttää ja olen olen voinut todistaa asian !!
        vaihdan kolumbukseen,siitä olen kuullut paljon hyvää!!


      • kokenut
        salla kirjoitti:

        Olen entinen dna-asiakas. Itse asiassa olen kokeillut vuoroin jokaista operaattoria hesen liittymiä myöten ja lopulta päätynyt tele finlandiin. Olen huomannut että on se operaattori mikä tahansa, sähköpostilla saat vaivattomimmin yhteyden asiakaspalveluun, ei jonotusta ja ne soittavat sinulle sieltä.. Tele finlandilta olen saanut loistavaa asiakaspalvelua samaa en voi sanoa dna:sta. Yli puoli vuotta yritimme sulkea liittymää ja aina vain lähetettiin n 100€ laskuja vaikka liittymää ei ollut kuukausiin käytetty. Teimme lukuisia yhteydenottopyyntöjä kirjeitse tein muistaakseni 3, sähköposteihin ei vastattu ollenkaan ja puhelimella jonotin n. puoli tuntia toisen operaattorin liittymästä koska dna:n sim-kortti oli aikoja sitten jo heitetty roskiin kun olimme siinä uskossa että se oli suljettu, sekin jonotus puhelu tuli maksamaan minulle n 10€ ja siltikään liitymä ei oltu suljettu! Kaikki aina pahoittelivat ja lupasivat sulkea liittymän, silti sitä ei ikinä tapahtunut, ei ennenkuin uhkasin viedä asian pidemmälle. Isälläni on samoja kokemuksia dna:sta, tosin hänellä niitä liittymiä oli 4, kaikille meidän perheessä. Hänkin sai lähes puoli vuotta soitella perään että miksei liittymät ole jo suljettu..eli ohjeeni on jos haluat päästä liittymästäsi eroon ÄLÄ vain vahingossakaan OTA DNA:ta!! Ne laskuttaa sulta ihan älyttömät summat ylimääräistä!!

        saman kokenut.Otin DNA-liittymän sen alkuaikoina (heti kun se tuli)ja sitten en halunnutkaan enään n. 3kk jälkeen pitää sitä ja halusin irtisanoa liittymän.

        Jonotusta asiakaspalveluun (maksullinen jonotus silloin ainakin) yhteensä yli 3 tuntia (kertaakaan ei vastattu heti) , liittymää ei katkaistu vaan laskuja tuli koko ajan...

        siinä oli sotkua kerrakseen ja pahinta on että samoihin aikoihin näin kävi muillekin, kun aika moni irtisanoi DNA-liittymiä kun ilmainen kuukausimaksu aika päättyi. Vaan eipähän halunnut yhtiö eroon...


      • köh

        DNA:lla pahoja aukkoja kentissä. Ei kuulu niin ei kuulu. Ei auta edes puhelin merkin vaihto.


      • ja niin pitääkin
        dna:n huijaama kirjoitti:

        Aivan just prikuulleen samoja kokemuksia. Kaikkiaan maksoin yli 400€ siltä ajalta jolta liittymää ei käytetty. Viimeisin lasku tuli puoli vuotta liittymän sulkemisen jälkeen. En ainakaan suosittele dna:ta, ellei sitten satu olemaan sitä ylimääräistä tuohta niinkuin niiden mainoksissa..

        eli suljit liittymän ja ajattelit, että onpas hyvä kun tällä voi vielä soittaa vaikka on suljettu, saapa ilmaista puhelua ja operaattori pitkän nenän... mutta osuikin reboundina omaan nilkkaan, hah, tollo!
        jos liittymää käytetään, se maksaa. ei pitäisi olla yllätys kenellekään. sama kuka käyttää, liittymän omistaja vastaa omasta liittymästään. jos liittymää ei käytetä, ei siitä tarvitse maksaa kuin kiinteää kuukausimaksua.


      • nyt naurattaa
        ja niin pitääkin kirjoitti:

        eli suljit liittymän ja ajattelit, että onpas hyvä kun tällä voi vielä soittaa vaikka on suljettu, saapa ilmaista puhelua ja operaattori pitkän nenän... mutta osuikin reboundina omaan nilkkaan, hah, tollo!
        jos liittymää käytetään, se maksaa. ei pitäisi olla yllätys kenellekään. sama kuka käyttää, liittymän omistaja vastaa omasta liittymästään. jos liittymää ei käytetä, ei siitä tarvitse maksaa kuin kiinteää kuukausimaksua.

        ilmeisesti olet sitten itse soitellut suljetulla liittymällä..tollo


      • Laumaeläin
        ja niin pitääkin kirjoitti:

        eli suljit liittymän ja ajattelit, että onpas hyvä kun tällä voi vielä soittaa vaikka on suljettu, saapa ilmaista puhelua ja operaattori pitkän nenän... mutta osuikin reboundina omaan nilkkaan, hah, tollo!
        jos liittymää käytetään, se maksaa. ei pitäisi olla yllätys kenellekään. sama kuka käyttää, liittymän omistaja vastaa omasta liittymästään. jos liittymää ei käytetä, ei siitä tarvitse maksaa kuin kiinteää kuukausimaksua.

        Tuon edellisen kirjoittaja on ollut ihan kasvi. Meinasiko se, että siellä roskiksella on käyty soittelemassa minne kortti on heitetty. Vetäydy takaisin latoos ja ota haalarit naulasta ja luoda sitä itseään.


      • rullakko
        Rouva tarkka kirjoitti:

        Otin pari vuotta sitten netin dna.n kautta.Vieläkään lukuisiin teknisiin ongelmiini ei ole vastattu lukuisista puhelinsoitoista huolimatta!!!Kun he eivät ole osanneet sillä hetkellä vastata ja lupaavat aina palata asiaan saman päivän aikana....

        Laskun tarkistan aina !! Tähän asti 7 laskussa on ollut noin 10-20 euron virhe !!!

        Joka on korjattu,kun olen jaksanut inttää ja olen olen voinut todistaa asian !!
        vaihdan kolumbukseen,siitä olen kuullut paljon hyvää!!

        Meillä oli kanssa tuo DNA:n netti, soitoista huolimatta ketään ei tullut pitkään aikaan, mieheni on sähkömies ja muutenkin puuhaa koko ajan töissä ja kotona tietokoneen ääressä ja epäili sitäkin ettei hän muka olisi osannut asentaa oikein, netti katkeili, oli useimmiten kolmekin päivää poissa käytössä, koneen kun piti päällä koko ajan niin ei ollut ongelmaa.
        Ekan kerran kun vihdoin ja viimein saapui joku mies katteli ja mittaili pistokkeet "ei mitään vikaa" kumminkin katkoilu jatkui, saimme toisen poksin niin alko jotenkin toimimaan, meni hermot ja vaihtu liittymä..


      • ...mullakin
        kokenut kirjoitti:

        saman kokenut.Otin DNA-liittymän sen alkuaikoina (heti kun se tuli)ja sitten en halunnutkaan enään n. 3kk jälkeen pitää sitä ja halusin irtisanoa liittymän.

        Jonotusta asiakaspalveluun (maksullinen jonotus silloin ainakin) yhteensä yli 3 tuntia (kertaakaan ei vastattu heti) , liittymää ei katkaistu vaan laskuja tuli koko ajan...

        siinä oli sotkua kerrakseen ja pahinta on että samoihin aikoihin näin kävi muillekin, kun aika moni irtisanoi DNA-liittymiä kun ilmainen kuukausimaksu aika päättyi. Vaan eipähän halunnut yhtiö eroon...

        ihan samaa täällä, ensin liittymän avauksessa kesti ihan tuhottoman kauan, kun se viimein tuli, ymmärsin että tuplakortti ei sitten toimikaan ihan niinkuin "dna-tyttö" väitti...
        Puhelut olivat kalliita ja wap/gprs ei toiminut
        :( Asiakaspalveluun soittaminen oli yhtä "olette jonossa" -mantraa.

        Kolmeen kuukauteen en saanut yhtään laskua, lopulta sain 4kk laskut könttänä. Ei kiva.

        Irtisanoin liittymän -tai luulin irtisanoneeni sen- laskuja tuli silti n. puoli vuotta.

        Kaverini otti liittymän samaan aikaa kuin minä, mutta hän ei koskaan saanut edes sim -korttia, mutta laskuja kuukausimaksuista kylläkin!!


      • Ei DNA:lle!!!
        salla kirjoitti:

        Olen entinen dna-asiakas. Itse asiassa olen kokeillut vuoroin jokaista operaattoria hesen liittymiä myöten ja lopulta päätynyt tele finlandiin. Olen huomannut että on se operaattori mikä tahansa, sähköpostilla saat vaivattomimmin yhteyden asiakaspalveluun, ei jonotusta ja ne soittavat sinulle sieltä.. Tele finlandilta olen saanut loistavaa asiakaspalvelua samaa en voi sanoa dna:sta. Yli puoli vuotta yritimme sulkea liittymää ja aina vain lähetettiin n 100€ laskuja vaikka liittymää ei ollut kuukausiin käytetty. Teimme lukuisia yhteydenottopyyntöjä kirjeitse tein muistaakseni 3, sähköposteihin ei vastattu ollenkaan ja puhelimella jonotin n. puoli tuntia toisen operaattorin liittymästä koska dna:n sim-kortti oli aikoja sitten jo heitetty roskiin kun olimme siinä uskossa että se oli suljettu, sekin jonotus puhelu tuli maksamaan minulle n 10€ ja siltikään liitymä ei oltu suljettu! Kaikki aina pahoittelivat ja lupasivat sulkea liittymän, silti sitä ei ikinä tapahtunut, ei ennenkuin uhkasin viedä asian pidemmälle. Isälläni on samoja kokemuksia dna:sta, tosin hänellä niitä liittymiä oli 4, kaikille meidän perheessä. Hänkin sai lähes puoli vuotta soitella perään että miksei liittymät ole jo suljettu..eli ohjeeni on jos haluat päästä liittymästäsi eroon ÄLÄ vain vahingossakaan OTA DNA:ta!! Ne laskuttaa sulta ihan älyttömät summat ylimääräistä!!

        Mulla on semmosia kokemuksia DNA:sta, et mulla oli se liittymä ja kerran rupesin ihmettelemään, et missä lasku viipyy. Sitten tuli yli kolmen kuukauden lasku kerralla ja oli todella mukava sitä sitten maksella. Sen jälkeen totesin, et ei enää ikinä DNA:ta mulle. Niin ja mua tympäsi aina jonottaa sinne asiakaspalveluun parhaimmilla 45min. Enkä ole kuulemani mukaan ainut, kelle on näin käynyt, ku mulle,että semmosta....


      • DNA nurin
        salla kirjoitti:

        Olen entinen dna-asiakas. Itse asiassa olen kokeillut vuoroin jokaista operaattoria hesen liittymiä myöten ja lopulta päätynyt tele finlandiin. Olen huomannut että on se operaattori mikä tahansa, sähköpostilla saat vaivattomimmin yhteyden asiakaspalveluun, ei jonotusta ja ne soittavat sinulle sieltä.. Tele finlandilta olen saanut loistavaa asiakaspalvelua samaa en voi sanoa dna:sta. Yli puoli vuotta yritimme sulkea liittymää ja aina vain lähetettiin n 100€ laskuja vaikka liittymää ei ollut kuukausiin käytetty. Teimme lukuisia yhteydenottopyyntöjä kirjeitse tein muistaakseni 3, sähköposteihin ei vastattu ollenkaan ja puhelimella jonotin n. puoli tuntia toisen operaattorin liittymästä koska dna:n sim-kortti oli aikoja sitten jo heitetty roskiin kun olimme siinä uskossa että se oli suljettu, sekin jonotus puhelu tuli maksamaan minulle n 10€ ja siltikään liitymä ei oltu suljettu! Kaikki aina pahoittelivat ja lupasivat sulkea liittymän, silti sitä ei ikinä tapahtunut, ei ennenkuin uhkasin viedä asian pidemmälle. Isälläni on samoja kokemuksia dna:sta, tosin hänellä niitä liittymiä oli 4, kaikille meidän perheessä. Hänkin sai lähes puoli vuotta soitella perään että miksei liittymät ole jo suljettu..eli ohjeeni on jos haluat päästä liittymästäsi eroon ÄLÄ vain vahingossakaan OTA DNA:ta!! Ne laskuttaa sulta ihan älyttömät summat ylimääräistä!!

        Asiakkaidensa kusettaminen ja suoranainen ryöstäminen on DNA:n bisnesidea. Tuplalaskutusta, ym. kivaa. Itse pääsin aikoinani DNA:n kusetuksesta eroon tekemällä valituksen kuluttajasuojalautakuntaan. DNA joutui perumaan mielettömän laskunsa. Pöllöjä kusetetaan, älä ole pöllö.
        PS. Nikki jojo kuulostaa DNA:n asiamieheltä, niitä tuntuu välillä vilisevän täällä netissä, antaa jojon viettää aikaansa anustappina DNA:n perseessä.


      • and
        salla kirjoitti:

        Olen entinen dna-asiakas. Itse asiassa olen kokeillut vuoroin jokaista operaattoria hesen liittymiä myöten ja lopulta päätynyt tele finlandiin. Olen huomannut että on se operaattori mikä tahansa, sähköpostilla saat vaivattomimmin yhteyden asiakaspalveluun, ei jonotusta ja ne soittavat sinulle sieltä.. Tele finlandilta olen saanut loistavaa asiakaspalvelua samaa en voi sanoa dna:sta. Yli puoli vuotta yritimme sulkea liittymää ja aina vain lähetettiin n 100€ laskuja vaikka liittymää ei ollut kuukausiin käytetty. Teimme lukuisia yhteydenottopyyntöjä kirjeitse tein muistaakseni 3, sähköposteihin ei vastattu ollenkaan ja puhelimella jonotin n. puoli tuntia toisen operaattorin liittymästä koska dna:n sim-kortti oli aikoja sitten jo heitetty roskiin kun olimme siinä uskossa että se oli suljettu, sekin jonotus puhelu tuli maksamaan minulle n 10€ ja siltikään liitymä ei oltu suljettu! Kaikki aina pahoittelivat ja lupasivat sulkea liittymän, silti sitä ei ikinä tapahtunut, ei ennenkuin uhkasin viedä asian pidemmälle. Isälläni on samoja kokemuksia dna:sta, tosin hänellä niitä liittymiä oli 4, kaikille meidän perheessä. Hänkin sai lähes puoli vuotta soitella perään että miksei liittymät ole jo suljettu..eli ohjeeni on jos haluat päästä liittymästäsi eroon ÄLÄ vain vahingossakaan OTA DNA:ta!! Ne laskuttaa sulta ihan älyttömät summat ylimääräistä!!

        sanat, ei ikinä sitä liittymää


      • Vastaus
        kokenut kirjoitti:

        saman kokenut.Otin DNA-liittymän sen alkuaikoina (heti kun se tuli)ja sitten en halunnutkaan enään n. 3kk jälkeen pitää sitä ja halusin irtisanoa liittymän.

        Jonotusta asiakaspalveluun (maksullinen jonotus silloin ainakin) yhteensä yli 3 tuntia (kertaakaan ei vastattu heti) , liittymää ei katkaistu vaan laskuja tuli koko ajan...

        siinä oli sotkua kerrakseen ja pahinta on että samoihin aikoihin näin kävi muillekin, kun aika moni irtisanoi DNA-liittymiä kun ilmainen kuukausimaksu aika päättyi. Vaan eipähän halunnut yhtiö eroon...

        kokenut kirjoitti 23.2.2005 klo 17.57:

        "saman kokenut.Otin DNA-liittymän sen alkuaikoina (heti kun se tuli)ja sitten en halunnutkaan enään n. 3kk jälkeen pitää sitä ja halusin irtisanoa liittymän."

        "Jonotusta asiakaspalveluun (maksullinen jonotus silloin ainakin) yhteensä yli 3 tuntia (kertaakaan ei vastattu heti) , liittymää ei katkaistu vaan laskuja tuli koko ajan...!

        "siinä oli sotkua kerrakseen ja pahinta on että samoihin aikoihin näin kävi muillekin, kun aika moni irtisanoi DNA-liittymiä kun ilmainen kuukausimaksu aika päättyi. Vaan eipähän halunnut yhtiö eroon..."
        Alkuaikoina dna:lla oli aspaan rinnakkainen, maksuton 0800-numero, joka siis oli maksuton kaikista liittymistä (numero oli vanhoilla nettisivuilla)
        Tosin numerosta luovuttiin, koska haluttiin
        estää linjojen tukkeutuminen, jolloin nykyään sinne aspaan päästään heti, koska muista, kuin dna:n omista liittymistä soittaminen maksaa.

        Ikävää, että sinulle jäi huonoja kokemuksia dna:sta, mutta mukavia hetkiä nykyisen liittymäsi parissa.


      • Vastaus
        kokenut kirjoitti:

        saman kokenut.Otin DNA-liittymän sen alkuaikoina (heti kun se tuli)ja sitten en halunnutkaan enään n. 3kk jälkeen pitää sitä ja halusin irtisanoa liittymän.

        Jonotusta asiakaspalveluun (maksullinen jonotus silloin ainakin) yhteensä yli 3 tuntia (kertaakaan ei vastattu heti) , liittymää ei katkaistu vaan laskuja tuli koko ajan...

        siinä oli sotkua kerrakseen ja pahinta on että samoihin aikoihin näin kävi muillekin, kun aika moni irtisanoi DNA-liittymiä kun ilmainen kuukausimaksu aika päättyi. Vaan eipähän halunnut yhtiö eroon...

        kokenut kirjoitti 23.2.2005 klo 17.57:

        "saman kokenut.Otin DNA-liittymän sen alkuaikoina (heti kun se tuli)ja sitten en halunnutkaan enään n. 3kk jälkeen pitää sitä ja halusin irtisanoa liittymän."

        "Jonotusta asiakaspalveluun (maksullinen jonotus silloin ainakin) yhteensä yli 3 tuntia (kertaakaan ei vastattu heti) , liittymää ei katkaistu vaan laskuja tuli koko ajan...!

        "siinä oli sotkua kerrakseen ja pahinta on että samoihin aikoihin näin kävi muillekin, kun aika moni irtisanoi DNA-liittymiä kun ilmainen kuukausimaksu aika päättyi. Vaan eipähän halunnut yhtiö eroon..."
        Hei!
        Alkuaikoina dna:lla oli aspaan rinnakkainen, maksuton 0800-numero, joka siis oli maksuton kaikista liittymistä (numero oli vanhoilla nettisivuilla)
        Tosin numerosta luovuttiin, koska haluttiin
        estää linjojen tukkeutuminen, jolloin nykyään sinne aspaan päästään heti, koska muista, kuin dna:n omista liittymistä soittaminen maksaa.

        Ikävää, että sinulle jäi huonoja kokemuksia dna:sta, mutta mukavia hetkiä nykyisen liittymäsi parissa.


    • ex-soneralainen

      Vaihdoin myös sonera one-liittymän telefinlandin puhepakettiin ja perheellä myös yksi pulina liittymä. Ennen laskut yhteensä n.80-120 euroa... nyt 36euroa. Eli iso on hinnanalennus. Sillä erotuksella voi ostaa mitä vaan "kylkiäisiä". Kun olen kuullut joidenki vetoavan ettei ne anna mitään rahanarvoisia etuja.Kuuluvuus on toiminu myös moitteettomasti!

    • Eppuli

      Soittipa eräänä aamuna täti, joka kauppasi teeveestä tuttua viittamiehen liittymää ja kun aikansa kauppasi sai kaupat. Tilasin kahteen numerooni uudet liittymät ja vielä kaverisoitot päälle kun sillä oli vielä halvempaa soitella. Myyjältä jäi kertomatta, että kaverisoitossa on kuukausimaksu n.2€. No silloin oli kampanja ja se oli maksuton kuun loppuun asti eli pari päivää soiton jälkeen ja kun korttikin tuli vasta seuraavalla kuulla se ei ollut enää ilmainen. Minun soitoilla tuo 2€ maksu olisi merkinnyt laskuni tuplaantumista eli ei mitään hyötyä koko kaverisoitosta.

      No, näin sitten teeveestä, että siinä kaverisoitossa on kuukausimaksu. Soitin myyjän numeroon ja aioin peruuttaa sen kaverisoiton mutta se numero ei edes hälyttänyt. Asiakaspalvelun numerossa kuuntelin pari kertaa musiikkia n.15min, jonka jälkeen laitoin sähköpostilla viestin asiakaspalveluun, että ei tarvitse lähettää koko liittymiä. Kesti viikko ennekuin tuli vastaus.

      Lopuksi peruutin molemmat tilaukseni. Yllättäen asiakaspalvelu ilmoitti, että minulla on vain yksi tilaus.

      SE SIITÄ VIITTAMIEHESTÄ!

      • Rane

        Siellä ei pelaa mikään.Kolme kertaa luvattiin vaihtaa liittymä tyyppiä,mutta mitään ei tapahtunut 2.5 kk:n aikana.Laskut kyllä tuli.Ei ollut muuta vaihtoehtoa,kuin irtisanoa liittymä.Jos sekään onnistuu puhelimessa.En usko ennenkuin näen.Jos harmeja haluaa,niin hanki Tele finlandia.


      • N-64
        Rane kirjoitti:

        Siellä ei pelaa mikään.Kolme kertaa luvattiin vaihtaa liittymä tyyppiä,mutta mitään ei tapahtunut 2.5 kk:n aikana.Laskut kyllä tuli.Ei ollut muuta vaihtoehtoa,kuin irtisanoa liittymä.Jos sekään onnistuu puhelimessa.En usko ennenkuin näen.Jos harmeja haluaa,niin hanki Tele finlandia.

        Me vaihdettiin koko perhe Soneralta TeleFinlandiaan, eikä olla kaduttu.
        Puhelinlaskut pieneni kolmanneksella, eikä enää tyttärenkään tarvitse olla huolissaan että äiti valittaisi hänen puh.laskustaan.

        Minä olen soittanut sinne pari kertaa ja saanut molemmilla kerroilla erittäin palvelualttiin ja ystävällisen naisihmisen puhelimeen, edes kovin kauaa jonottamatta.

        Mutta makunsa kylläkin..minä en tuota enää muuksi vaihda.


      • Neksu
        Rane kirjoitti:

        Siellä ei pelaa mikään.Kolme kertaa luvattiin vaihtaa liittymä tyyppiä,mutta mitään ei tapahtunut 2.5 kk:n aikana.Laskut kyllä tuli.Ei ollut muuta vaihtoehtoa,kuin irtisanoa liittymä.Jos sekään onnistuu puhelimessa.En usko ennenkuin näen.Jos harmeja haluaa,niin hanki Tele finlandia.

        Et näköjään ole huomannut, että Tele Finlandin sivuilla voi Oma liittymä-osiossa vaihtaa itse 4 kertaa vuodessa ilmaiseksi liittymätyyppiä!!!

        Oma liittymä-osio näkyy etusivulla sinisellä pohjalla oikeassa yläkulmassa...


      • eppuli
        Rane kirjoitti:

        Siellä ei pelaa mikään.Kolme kertaa luvattiin vaihtaa liittymä tyyppiä,mutta mitään ei tapahtunut 2.5 kk:n aikana.Laskut kyllä tuli.Ei ollut muuta vaihtoehtoa,kuin irtisanoa liittymä.Jos sekään onnistuu puhelimessa.En usko ennenkuin näen.Jos harmeja haluaa,niin hanki Tele finlandia.

        Joo, lupashan ne multaki sen kaverisoiton ottaa pois VELOITUKSETTA, mutta ei enää auttanut.

        Onhan noilla muillakin samahintaisia liittymiä.


      • näin on
        N-64 kirjoitti:

        Me vaihdettiin koko perhe Soneralta TeleFinlandiaan, eikä olla kaduttu.
        Puhelinlaskut pieneni kolmanneksella, eikä enää tyttärenkään tarvitse olla huolissaan että äiti valittaisi hänen puh.laskustaan.

        Minä olen soittanut sinne pari kertaa ja saanut molemmilla kerroilla erittäin palvelualttiin ja ystävällisen naisihmisen puhelimeen, edes kovin kauaa jonottamatta.

        Mutta makunsa kylläkin..minä en tuota enää muuksi vaihda.

        sonera on näköjään antanut työntekijöilleen tehtävän kirjoitella mainoksia keskustelupalstoille.


      • 200€/kk

        "Minun soitoilla tuo 2€ maksu olisi merkinnyt laskuni tuplaantumista eli ei mitään hyötyä koko kaverisoitosta. "

        Mitä järkeä vertailla liitymähintoja, jos puhuu parilla eurolla kuukausi!!!

        EI MITÄÄN!!!!


    • Jamo69

      Tele Finland kuuluu hyvin. Halpakin se on minun puhe/tekstaustyylillä.
      Asiakaspalvelun puhelimiin saa jonottaa kautta linjan, ongelmahan tiedossa kaikilla, joten siitä on turha ruikuttaa.

      Itselläni on yksi asiaa mitä itse kritisoisin:
      1. Itselläni on se pienempi puhepaketti 19,90kk. Soitettaessa yritysnumeroihin 020-XXXX (esim.verotoimisto,vakuutukset jne.) ne eivät sisälly puhepaketin minuutteihin, koska ne eivät ole "normaaleita" matkapuheluita tai lankanumeroita vaan laskutetaan erikseen. Itse soitin viime kuussa n.30 min puhelun vakuutusyhtiöön(if) niin seuraavassa laskussa siitä puhelusta oli veloitettu lähes 7eur kuukausimaksun lisäksi!!!!!!!! Ongelma on varmasti muillakin operaattoreilla sama vai onko?
      Ihmettelin asiaa mutta vastaus oli vain, että näin se vain nyt on.

      • soppamies

        minäpoika se siirryn nettipuheluihin heti kun kaverit saa mikkejä, on melkein ilmaista, ja voi puhua monta kaveria yhtäaikaa. Ei tartte ootella puhelinlaskuja, eikä niitä turhia kylkiäisiä.


      • Mie

        Siis nuo palvelupuhelu numerot on kaikilla liittymillä kalliimpia. Hinta n. 28centtiä minuutti. Puhelinlaskuissa näkyy eriteltynä...


      • Jamppa
        soppamies kirjoitti:

        minäpoika se siirryn nettipuheluihin heti kun kaverit saa mikkejä, on melkein ilmaista, ja voi puhua monta kaveria yhtäaikaa. Ei tartte ootella puhelinlaskuja, eikä niitä turhia kylkiäisiä.

        Luettuani kommenttis teki mieleni vastata.Tää ei ole sinulle vaan yleisesti olen tätä mieltä kaikista keplottelijoista.Itse omistan pari telefinlandiaa ja halpaa on, vaikka ois mulla varaa kallimpaankin liittymään.Minä olen aina maksanut kaikesta normaalihinnan.Ajattelin vaan että meinaatko sitten ottaa kompuutterin mukaan , autoon,ulos,baariin,ja yleensäkkin kantaa sitä aina mukana ja väittää että sen on kivaa, halpaa jne.?Onks niillä kavereillakin ne mukana koko ajan tai istuuks ne kotona oottelemassa puheluja tietsikan vieressä?Kyl mä kotona ollessa ja ulkomaille soittaessani käyttäisin tietsikkapuheluja, mutta toisaalla känny on liikenteessä kätsympi.Eikähän kaikilla ole varaa edes tietsikkaan saati sitten aikaa ja taitoa käyttääkkään moisia luureja.Parhaitenhan laskut saa pysymään pois ,jos kerran ei ole rahaa niitä maksaa jos ainoastaan vastaa puhelimeen ja maksattaa asiat muilla.Tekee ns."killeripuhelun" eli soittaa kerran hälyn ja sit selittää että mikäs nyt oli kun ei yhistäny ollenskaan "vaikka koetin" takas soittavalle kaverille sit kun se soittaa uteliaisuuttaan.Ja silloinhan voi puhua pitkään hätäilemättä ja olematta levoton, kun ei kerry laskua.Siivet voi kasvaa selkään ajan myötä mutta sehän on pieni asia, kun rahat joita ei ole kylläkään muutoinkaan säästyvät.


      • eppuli
        Jamppa kirjoitti:

        Luettuani kommenttis teki mieleni vastata.Tää ei ole sinulle vaan yleisesti olen tätä mieltä kaikista keplottelijoista.Itse omistan pari telefinlandiaa ja halpaa on, vaikka ois mulla varaa kallimpaankin liittymään.Minä olen aina maksanut kaikesta normaalihinnan.Ajattelin vaan että meinaatko sitten ottaa kompuutterin mukaan , autoon,ulos,baariin,ja yleensäkkin kantaa sitä aina mukana ja väittää että sen on kivaa, halpaa jne.?Onks niillä kavereillakin ne mukana koko ajan tai istuuks ne kotona oottelemassa puheluja tietsikan vieressä?Kyl mä kotona ollessa ja ulkomaille soittaessani käyttäisin tietsikkapuheluja, mutta toisaalla känny on liikenteessä kätsympi.Eikähän kaikilla ole varaa edes tietsikkaan saati sitten aikaa ja taitoa käyttääkkään moisia luureja.Parhaitenhan laskut saa pysymään pois ,jos kerran ei ole rahaa niitä maksaa jos ainoastaan vastaa puhelimeen ja maksattaa asiat muilla.Tekee ns."killeripuhelun" eli soittaa kerran hälyn ja sit selittää että mikäs nyt oli kun ei yhistäny ollenskaan "vaikka koetin" takas soittavalle kaverille sit kun se soittaa uteliaisuuttaan.Ja silloinhan voi puhua pitkään hätäilemättä ja olematta levoton, kun ei kerry laskua.Siivet voi kasvaa selkään ajan myötä mutta sehän on pieni asia, kun rahat joita ei ole kylläkään muutoinkaan säästyvät.

        Jos tästä nyt katsoo vaikka kymmenen vuotta taaksepäin niin ei pahemmin ollu kännyjä.
        Kuinkahan sitä on silloon pärjanny vai kantooko ihmiset lankapuhelinta mukanaan?
        Nykyisistä puheluista on varmasti ainkin 95% täyttä peetä ainaki suurimmalla osalla. Niin onko se välttämätöntä kuljettaa kännyä mukana.

        Skype jyrää ja netti laulamaan!


      • sama..

        olin aikanaan cubion(pa*ka)kk-maksullisen pakettin onneton omistaja ja jotenkin pankin 0100 numeroon oli joka kuukausi soitettu yli 10 eurolla (tod. n. 2 e).. No vaihoin telelle ja eipä ole tullut ylläreitä. Kannatta miettiä tulisiko paketin sijasta esim. pulina halvemmaksi. Suosittelen teleä kyllä kaikille, jotka haluu halvan toimivan liittymän!


      • Jampe
        eppuli kirjoitti:

        Jos tästä nyt katsoo vaikka kymmenen vuotta taaksepäin niin ei pahemmin ollu kännyjä.
        Kuinkahan sitä on silloon pärjanny vai kantooko ihmiset lankapuhelinta mukanaan?
        Nykyisistä puheluista on varmasti ainkin 95% täyttä peetä ainaki suurimmalla osalla. Niin onko se välttämätöntä kuljettaa kännyä mukana.

        Skype jyrää ja netti laulamaan!

        Silloin varmana soitit lankapuhelimesta jonkun toisen,kuten vanhempiesi laskuun.Tai sit kaikki soitti naapurin puhelimesta naapurin laskuun.Känny on hyvä olla mukana työn takia tai turvallisuussyistä lapsilla,vaikka mun mielestä olisi kyllä paljon sosiaalisempaa jos kaikki olis kuin silloin ennen , eli silloin tavattiin kavereita eikä keksitty syitä olla tapaamatta.Ei toi skypekään aivan ilmainen ole onhan nettimaksut vaikka kyllä ne kohta kahlitsee senkin kuten kaiken muunkin edullisen, kun siitä on liikaa puhetta ja suitsutusta julkisuudessa.Vanha sanonta on niin vanha ettei nykyihmiset käsitä sitä: eli se kel onni on se onnen kätkeköön.Eli turvat rullalle silloin kun joku on ilmaista eli ts.ei kehuskella yleisesti.Vai mitä????Esim.Jos sä oot jonkin misukan kaa ja kehut joka puolella että sainpa ilmatteks ja hyvää niin jo kohta se on maksullista tai sit joku muu vie sun edut.Tsimppeliä turpa rullalle ja go on....


      • Telemies

        Tele laskuttaa palvelunumeroihin ja ulkomaan puheluita puhepaketeilla soitettaessa matkapuhelinmaksun osuutta 9,9 senttiä minuutti. Eli ne eivät sisälly pakettihintaa.


      • päks

        jep, valitettavasti on just noin, palvelunumerot (paikallispuheluhintaiset LANKAliittymästä) 020, 03,... alkuiset maksaa kännykästä jotain 30 snt/minuutti norm. puhelumaksu. Ja melkein kaikki firmat on siirtyneet noihin palvelunumeroihin:-( Eli laskutus on ollut ihan oikein.


    • tyytyväinen

      Aikaisemmin Soneralla laskut luokkaa 90-100 e/kk ja nyt TF puhepaketilla noin 30-50 e/kk. Ei ole ollut valittamista! Olen myös seurannut puhelimen laskurilla soitettujen puhelujen kestoa kuukausittain ja todennut niiden pitävän yhtä laskutettujen puhelujen kanssa. En kyllä ymmärrä miten jotkut vielä roikkuu Soneralla...

      • puhumista

        Hommatkaa webcam ja Msn, puhutte/katselette netin kautta ilmaiseksi tuttavillenne..


    • Jeesus80

      Heh naurattavaa pelleilyä tää teidän ikuinen halpaliittymistä kitiseminen... heittäkää ne dnat ja kolumbukset sinne a-nalii-n. Sitä saa mitä tilaa ja mistä maksaa. Itellä ollut Sonera kohta 6 vuotta ja hyvin toimii ja kuuluu. Laskut ei oo pahat ainakin kun firma ne maksaa. Yhteenvetona: turha odottaa että se halvin on parasta, se on vain halpaa.

      • takkakoo

        Joo,on se niin kivaa,kun 'firma'maksaa kaikki turhat nörttien höpötykset!Tulee varmaan mieleen lapsuus,kun ISI ja ÄITI maksoi kaikki!


    • pulinax3

      varsinkin jos tykkää että puhelinlaskut ovat järkeviä. Meidän perhe puhuu nykyisin kolmellakympillä kuussa kun se soneralla oli kolminkertainen. Eikä sinne asiakaspalveluun ole tarvinnut soitella, netin kautta asiat hoituneet kätevästi ja nopeasti. Ja ihan ilmaiseksi vielä!!

      • ennoomyyjä

        ...kun TeleFinlandin liittymiä tuskissaan provikalla kauppaavat häiskät yrittää puffata huonosti kaupaksi käyviä liittymiään nyt tätä kautta. Huomaa, että ACN-nakkikioskin systeemit on heitetty tuonne samaan soppakattilaan. Tuleepa melkoiset keitokset.
        Onneksi ei itse tarvitse ottaa osaa pateettiseen halpisliittymäkikkailuunne.


      • eikansmyyjä
        ennoomyyjä kirjoitti:

        ...kun TeleFinlandin liittymiä tuskissaan provikalla kauppaavat häiskät yrittää puffata huonosti kaupaksi käyviä liittymiään nyt tätä kautta. Huomaa, että ACN-nakkikioskin systeemit on heitetty tuonne samaan soppakattilaan. Tuleepa melkoiset keitokset.
        Onneksi ei itse tarvitse ottaa osaa pateettiseen halpisliittymäkikkailuunne.

        Saman huomasin, ja jätkät painelee urakalla F5:sta jotta saisivat tämän viikon luetuimpiin.


    • keekula

      haukkukaa vaan Soneraa eli omaa nilkkaa!

      • ...

        Tele finland vaan käyttää soneran verkkoo!!!


      • Kim
        ... kirjoitti:

        Tele finland vaan käyttää soneran verkkoo!!!

        Tele Finland on TeliaSoneran 100 prosenttisesti omistama tytär.

        Aivan kuten esim. Kolumbus on yksi Elisan tulosyksikkö.


      • -----
        ... kirjoitti:

        Tele finland vaan käyttää soneran verkkoo!!!

        soneran tytäryhtiö !!!


      • jaska
        ----- kirjoitti:

        soneran tytäryhtiö !!!

        Soneran oli järkevämpää perustaa uusi tele finlandia tytäryhtiö. toinen vaihtiehto olisi ollu laskea soneran hintoja kaikilta asiakkailta.


      • jpoi
        Kim kirjoitti:

        Tele Finland on TeliaSoneran 100 prosenttisesti omistama tytär.

        Aivan kuten esim. Kolumbus on yksi Elisan tulosyksikkö.

        Mutta silti tytäryhtiö voi vuokrata emon verkkoa


      • asj
        ... kirjoitti:

        Tele finland vaan käyttää soneran verkkoo!!!

        tele finland on soneran tytäryhtiö.Että silleen.


    • Oolivia

      Kaikissa liittymissä on varmasti omat ongelmansa, kukaan ei varmasti ole 100% se paras ja halvin. Varsinkin kun nyt jokainen haluaa halvan, kuuluvan, hyvän palvelun omaavan liittymän ja operaattorin.
      Meillä on ollut TELE.FI ja sonera sekä ACN.
      Tele fi ihan hyvä meille tällä hetkellä.

      Meidän pesueella kokemusta ACN:stä,4 liittymää. Aika aikaansa kutakin, ei ongelmia mitä ei olisi saatu korjattu, mutta paljon pienensi puh.lask. koska käytimme kaiken edun ilmaisista puheluista joka oli meille suuri säästö jo sinänsä, sonera->kallis , Tele fin. pulinat olleet meillä jonkun aikaa rinnakkain Acn:nän kanssa muita puheluita varten jo ennen kuin ACN yhdistyi Te.Fi:iin , kuuluvuus taattu vimpalla oletpa missä päin maailmaa tahansa.
      Olemmehan kuluttajia jotka saamme itse päättää ja kokeilla vaikka kaikki läpi että löytyy jokaiselle se sopiva .
      Kärsivällisyyttä vain vertailijalle, vaikka se ei paljoa selvennäkkään ainakaan hinta vertailussa josta on tehty tahallaan mahdotonta kymmenien erilaisten pakettien takia. Tavan tallaajalle melkoinen viidakko.

      • tyttö 84

        Liittymämyyjä yllättäen soitti ja markkinoi saunalahti ykkönen -liittymää alhaisilla hinnoilla ja verkon vapaalla valinnalla, sonera/elisa. Kuukausimaksu 0,66e kuulosti hyvältä verrattuna sen hetkiseen 3,99e, menin ja tilasin sen. Päiviä kului, tuli tekstiviestejä "tervetuloa" ja "käy netissä" ja vasta viikon päästä ilmoitettiin koska liittymä aukeaa. Tässä vaiheessa muistutan sopimuksen perumisoikeudesta 14 päivän kuluessa. Liittymä ilmoitettiin avattavaksi 14 päivän kuluttua tilauksen jättämisestä. Eikö sekin kerro jotain siitä että kuluttajien asioita halutaan hankaloittaa? Jos haluan kokeilla jotain tuotetta 14 päivää, mutta saankin tuotteen vasta 14 päivän kuluttua..? Noh, hieman nauratti kun olin saanut ilmoituksen avausajankohdasta, soneralta soitettiin hädissään tai kiihkoutuneena että "miksi vaihdoit saunalahteen?!" Ja jatkettiin "tiesitkö että saat saman hintaisen liittymän telefinlandin operaattorilta, pulina nimeltään, täysin samat hinnat kuin saunalahti ykkösessä." En tiennyt. Oikeastaan en ole pätkääkään kiinnittänyt huomiota mihinkään halpisliittymään koska olin tyytyväinen ja ennen kaikkea luottavainen vanhaan liittymääni. Kerran tätä aikaisemmin olen vaihtanut soneran operaattorin sisällä liittymää, koska sain inspiraation hintavertailuun ystävältäni. Myyntipuhelun päätteeksi minulle luvattiin uuteen pulina-liittymään ensimmäinen vuosi täysin ilman kuukausimaksuja!! En voi vieläkään uskoa.. Mitähän joudun tästä kärsimään? Koira on aina haudattuna...
        Odotan Pulina-liittymäni aukeamista, tänään sen tilasin.
        Puhelut kaikkiin liittymiin 0,69e
        Tekstiviestit kaikkialle 0,69e
        Mm-viestit 0,35e kpl
        kk-maksu ENSIMMÄINEN VUOSI ILMAINEN norm 0,66e
        avausmaksu 0e

        Pelottaa teidän kaikkien kirjoitusten perusteella.. eli asiakaspalvelu kannattaa vain netin kautta?


      • katto-masa
        tyttö 84 kirjoitti:

        Liittymämyyjä yllättäen soitti ja markkinoi saunalahti ykkönen -liittymää alhaisilla hinnoilla ja verkon vapaalla valinnalla, sonera/elisa. Kuukausimaksu 0,66e kuulosti hyvältä verrattuna sen hetkiseen 3,99e, menin ja tilasin sen. Päiviä kului, tuli tekstiviestejä "tervetuloa" ja "käy netissä" ja vasta viikon päästä ilmoitettiin koska liittymä aukeaa. Tässä vaiheessa muistutan sopimuksen perumisoikeudesta 14 päivän kuluessa. Liittymä ilmoitettiin avattavaksi 14 päivän kuluttua tilauksen jättämisestä. Eikö sekin kerro jotain siitä että kuluttajien asioita halutaan hankaloittaa? Jos haluan kokeilla jotain tuotetta 14 päivää, mutta saankin tuotteen vasta 14 päivän kuluttua..? Noh, hieman nauratti kun olin saanut ilmoituksen avausajankohdasta, soneralta soitettiin hädissään tai kiihkoutuneena että "miksi vaihdoit saunalahteen?!" Ja jatkettiin "tiesitkö että saat saman hintaisen liittymän telefinlandin operaattorilta, pulina nimeltään, täysin samat hinnat kuin saunalahti ykkösessä." En tiennyt. Oikeastaan en ole pätkääkään kiinnittänyt huomiota mihinkään halpisliittymään koska olin tyytyväinen ja ennen kaikkea luottavainen vanhaan liittymääni. Kerran tätä aikaisemmin olen vaihtanut soneran operaattorin sisällä liittymää, koska sain inspiraation hintavertailuun ystävältäni. Myyntipuhelun päätteeksi minulle luvattiin uuteen pulina-liittymään ensimmäinen vuosi täysin ilman kuukausimaksuja!! En voi vieläkään uskoa.. Mitähän joudun tästä kärsimään? Koira on aina haudattuna...
        Odotan Pulina-liittymäni aukeamista, tänään sen tilasin.
        Puhelut kaikkiin liittymiin 0,69e
        Tekstiviestit kaikkialle 0,69e
        Mm-viestit 0,35e kpl
        kk-maksu ENSIMMÄINEN VUOSI ILMAINEN norm 0,66e
        avausmaksu 0e

        Pelottaa teidän kaikkien kirjoitusten perusteella.. eli asiakaspalvelu kannattaa vain netin kautta?

        itse en ole koskaan joutunut jonottamaan kuin maximissaan 2minuuttia. riippuu varmaan mihin aikaan yrittää. eikä onneksi ole tarvinnut soittaakaan kuin muutaman kerran, sitä toivoinkin, toimivaa operaattoria jonne ei tarvitse jatkuvasti päräytellä kuten esim. saunalahteen.

        avautuminen venähti minulla n. 5-10 minuuttia yli ennalta ilmoitetun ajan, jolloin otin välittömästi yhteyden asiakaspalveluun ja liitymä aukesi sekunneissa. hyvin on pyyhkinyt sen koommin.


      • asj

        Eipä ole puhelinlaskut riesana.Toimivuus aivan jees.Kilpailukykyiset hinnat.Ostin puheaikaa 100 eurolla.Sain 200,elikkä 6 senttiä minutti.Normalihintakin vain 12 senttiä.Vielä kun ostan satasella tämän kuukauden aikana,niin tämä vuosi on maksettu.Ensi vuonna onkin jo toiset meiningit operaattoreilla.


    • Peltsi80

      olet varmaan töissä telefinlandilla, et sä sitä muuten vaan tänne tule kehumaan. Sitä paitsi minun kavereista laitto 4 telefinlandin ja nyt takasin Soneraan koska asikaspalvelu pelaa soneralla.

    • jpp

      Jonotus aika 30-60 min.Eikä vastata sähköpostiinkaan.Miksi ei asiakaspalvelu ole maksuton,niin kuin muilla.Ei kenelläkään ole aikaa odottaa tuntia puhelimessa ja JOKA vielä maksaa!

      • Oulussa oli tänään esittely

        Kuulin kaverilta että huippubusiness on kuulemma nyt lähteä etsimään asakkaita Telefinlandiin, alkaa kuulemma verkostomarkkinointina leviämään aivan älytön liiketoiminta, esim. puheluista saa kuulemma 10 prosenttia.
        kaikista liittyjistä saa erillisen rahamäärän.

        Mitä mieltä, kannattasko lähteä tuohon mukaan ?


      • tyytyväinen

        Minulle ainakin vastattiin sähköpostiin heti seuraavana päivänä! Ja kerran olen soittanutkin niin vastattiin parin minuutin päästä! Ja ei sinne asiakaspalveluun mielestäni kovin usein tarvii soittaakaan!=)


      • vihaine

        Soitin asiakaspalveluun jonotin 30min en tiennyt että se on maksullinen.Tekee mieli vaihtaa koko liittymä pois!


    • rituliini

      Hyvä yhtiö,laskut pienentyneet,mutta epäkohdat pitäis saada korjattua.Elisassa jonotus aika on tuplaten.

    • näin on

      Omilla aivoillaan ajatteleva ihminen ei soneraan sorru. Tämä aloitus on selvästi Soneran itse kirjoittama mainos ja niitä riittää tässäkin ketjussa. Jaksaako joku laskea montako löytyy.

      • maukka

        Katsoin juuri puhelinlaskun erittelyä ja kun oli soneralle asiaa niin jonotuksista ja palvelusta tuli maksua 16 euroa . Asia oli 3 minuutin mittainen mutta jonotus puolituntia noin.


      • kiuas
        maukka kirjoitti:

        Katsoin juuri puhelinlaskun erittelyä ja kun oli soneralle asiaa niin jonotuksista ja palvelusta tuli maksua 16 euroa . Asia oli 3 minuutin mittainen mutta jonotus puolituntia noin.

        soneralle asiaa, soneran aspa on ilmainen,
        joten mihin lie olet jonottanut


      • maukka
        kiuas kirjoitti:

        soneralle asiaa, soneran aspa on ilmainen,
        joten mihin lie olet jonottanut

        Sattuu olemaan saunalahden liittymä ja soitin niin sanottuun soneran laajakaista liittymä asiasta soneran maksuttomaan liittymään


    • -N20-

      Minua ei mikään muu närää tuossa telefinlandin liittymässä,mutta mua ihmetyttää se ku multa velotetaan 2kk: kuukausimaksut joka kuussa. mulla on tekstariliittymä ja kk maksu 8e.eli 16 e menee joka kuukausi. Voisko joku selventää miksi tuollain tapahtuu? Olen asiakaspalveluun yrittäny 3x soittaa mut ei vastata ja enää en soita kerta seki maksaa. Olen suunnitellu vaihtavani takasin zeroforty liittymään ku ne ei sentään velota 2 kuukauden kuukausimaksuja kuukaudessa. Ihme hommaa sanon minä..Onko muilla käynyt näin?

      • mimmi

        Heissan! Olen itse ollut soneran käyttäjä jo vuodesta -96. viime lokakuussa kyllästyin maksamaan väh.70€ laskuja ja päätin vaihtaa tele finlandiin, vaihto meni moiteettomasti ja muutenkin liittymä on toiminut tosi hyvin ei valitettavaa. Laskut tuli aluks ajallaan nyt ei oo näkynyt kahteen kk:n, soitin ja jonotin n.15min asiakaspalveluun ja kyselin mikä maksaa??? tyttö lupsi auliisti ottaa selvää ja palata asiaan viim.seuraavana päivänä, mutta hän soittikin jo kymmenen minuutin päästä ja kyse oli "teknisestä" viasta. Oli kuulemma ollut 0 väärässä paikkaa. noh kai ne laskut sieltä tulee. Enpä vaihtais soneraan ku on paljon kalliimpi.


    • en usko

      en usko tohon..se kuukausi maksu jo maksaa ihan sikana,ja mulla on nyt toi kolumbus liittymä ja se on HALPA!!!!! jos haluaa ALLE 20e laskua niin se kannattaa ottaaa...

    • melen

      Olen kanssasi aivan samaa mieltä :)
      vaihdoin itsekkin tässä jonkin aikaa sitten sonerasta telefinlandiin, koska lähettelen viestejä enemmän kuin soitan ja jos soitan niin aika harvoin.
      vaihdoin teleksiin, 8.10€ kk johon sisältyy 900 viestiä.
      ei ihan sen verran tule näpyteltyä mutta jos joku 300 viestiä tai enemmän pistäisi sonerassa niin olisi nopeasti vaikka 50€ saldokiinni tai lasku ilman rajotusta hulppea.
      olen tyytyväinen ainakin tällähetkellä.
      ehkä sonerassa oli jotain hyviä ominaisuuksia mutta toisinaan, en vaihtaisi takaisin....

    • Rati

      Tele Finland on halpa ja edullinen vaihtoehto ja jos siihen liitetään littymän lisäksi kaverisoittopiiri niin tulee vielä halvemmaksi. Itselläni on Pulina littymä ja siihen liitettynä lisäksi kaverisoittopiiri jossa saa 1-6 kaveria liittää siihen. Tosi edulista mutta rajansa kaikella.

    • Tyytyväinen nro2

      Vaihdoin Zerofortystä TF:n tekstariliittymään. Puhelut ovat piirun verran halvempia kuin ZF:ssa ja kk-maksu on 8,10€, sis. 900 tekstaria. Lähetän tekstiviestejä n. 800 kuukaudessa, joten vaihto kannatti.
      Puhelinlaskut olivat ennen n 50-70 euroa, nyt suurin lasku on ollut 47 euroa, vaikken ole muuttanut "puhelinkäyttäytymistäni" mitenkään.

      Suosittelen!!

    • Sentti

      Wappailu ei onnistunut. Sehän ei mummoja haittaa.

      • ...

        wappaus! asetuksetkin helposti tekstarilla kännykään.
        eipä tarvii alkaa ite manuaalisti näpertämään, kuten eräällä kilpailevalla operaattorilla!


    • dna laskutus

      onko tosiaan totta toi laskutus juttu??mulla on ollu dna perivuotta janyt vaihdoin sen telefinlandiin...lasku tuli dnalta tänään....täytyykin tarkistaa se pvmäärä..oonko tyhmänä maksanut liikaa..plaskut on ollu jotain120e ja nyt on eka lasku 50...siis telefinlandilta...asiakaspalvelu sielä on ollu ihan pyllystä ja laskutuksessa on jotain ongelmia ollu koko ajan kun oon ollu asiakas.pyysin siirtämään laskutuskauttani siellä jo vuosi sitten ja se on edelleen ollu sama viimeseen laskuun asti.jos siitä ei pääse eroon niin mä en maksa laskujakaan!

    • manu

      Mikä on Tele finlandiin sähkäriosoite tai miten siihen muuten saa yhteyttä jotta vois kokeilla liittymän vaihtoo.

    • Rellu

      Älkää poijjat ja tyttäret sortuko noihin halpoihin operaatoreihin, ne on surkeita, puhe tulee epäselvästi, vinkuu, paukkuu, kiertää, se on vi__umaista soittaa ku korvaa rupee särkee, jos teillä ei oo varaa maksaa kunnon palvelusta,
      niis heittäkää se nännykkä kaivoon.

    • on kyllä

      laskut halpeni ylipuolella. omastamielestäni huono puoli on vain erilaisten palvelujen esim. soittareiden tilaaminen. En ole löytänyt muuta paikkaa kuin tele finlandin nettisivut. Tietoa muista??

    • -Kokemusta-

      Jos tosiaanki haluatte halvimman mahdollisen liittymän ottakaa Saunalahti Ykkönen. Kaikilla osa-alueilla paras ja palvelu parasta!

      • ...

        Saunalahti ei todellakaan ole edullisin. Saunalahti ykkönen on ihan saman hintainen kun telefinlandin pulina liittymä!


      • Nextlibra

        Itselläni on vielä Telia-Soneran tytäryhtiön Tele Finlandin liittymä. On toiminut OK ja hinnat ovat kohdallaan. Asiakaspalvelu puhelimitse on hanurista kuten kaikilla, eli maksullista musarämpytyksen kuuntelua hamaan maailman loppuun. Joku mesosi ketjussa aiemmin, että ei halpayhtiöiltä voi edellyttää kaikkia muitakin palveluja. Oikeassa on. PC-touhussakin monesti tarvitsee GSM-palveluja, ja mm. se TF:llä tökkii. Vaihdoin Saunalahteen, vaikka hinnat eivät muutu minulle senttiäkään. Syynä vain se, että näiden halpayhtiöiden kesken Saunalahden palveluntarjoajien lista on kattavampi. Sitä minäkään en tajua, miksi tavalliset kengänkuluttajat roikkuvat niiden kalliiden emoyhtiöiden rahastettavana, vaikka eivät niiden laajaa palvelutarjontaa käytä tavallisten hakujen lisäksi yhtään, eli maksavat juppien palvelut.


    • Nextlibra

      Luettuani ketjun tarinoita lisää, alkaa vanhakin lämpenemään. Monet ikäänkuin todistavat, että operaattorit ovat laskuttaneet heitä puhumattomista puheluista! Menkää peilin eteen ja tunnustakaa itsellenne, että yksi intohimonne on p:n jauhaminen puhelimessa tyyliin "...niin päätin soittaa sulle, että ei mulla mitään asiaa ole, mutta kun..." Lähes kaikissa puhelimissa on laskuri, käyttäkää sitä, niin voitte milloin vain kurkistaa, että paljonko edellisen laskun jälkeen on jaariteltu.

    • mä vaan

      taidatpahan olla itse liittymämyyjänä telefinlandilla... Ei se ero ole läheskään tota, soitat sitten mihin tahansa ! Ennemminkin huijari olet tai sitten olet vähentänyt samassa puheluiden määrääsi huomattavasti tahi lasku on yhdeltä viikolta !

    • Saunojax

      Meillä laskut pieneni entisestään, kun vaihtoi Saunalahteen.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2701
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      156
      1304
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1155
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      980
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      956
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      879
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      875
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      865
    Aihe