Hei, olen miettinyt otsikossa mainitun kissarodun hankkimista. Onko kenelläkään kokemuksia tästä rodusta?Millainen luonne?Terveys?Paino täysikasvuisena?
Kokemuksia scottish straight- kissasta?
7
801
Vastaukset
- Osteochondrodysplasia
Foldeille(ja straighteille) voi kehittyä hyvin, hyvin tuskallinen Osteochondrodysplasia jonka takia joutuu syöttämään kipulääkettä koko loppuelämän. Mahdollisesti elää hyvin tuskaisen ja lyhyen elämän mikäli se iskee oikein pahasti.
- Auvo_
On tämä rodunjalostus sitten vaan hienoa puuhaa!
- Höpönlöpönteille
Eipähän muuten liity suorakorvaisiin millään tavalla, ainoastaan foldeihin. Eikä luppakorvaisuus edes ole rodun jalostuksella aikaan saatua, vaan ihan luonnollinen mutaatio. Se on tietysti jokaisen päätettävissä, alkaako kasvattamaan ja lisäämään näitä.
- Auvo_
Kertokaa nyt yksikin hyvä syy, miksi kissan terveyden uhalla siitä pitää jalostaa jonkun tietyn näköinen? Mitä vikaa on ihan tavallisessa maatiaiskissassa?
- 4534355
Osteochondrodysplasia on periytyvä sairaus, ja se on joka ikisellä Scottish Foldilla, koska sen ensimmäinen oire on nimenomaan kääntyvät korvat. Yleensä kovin pahoja oireita ei tule myöhemmällä iällä,, ellei sitten ole tehty ehdottomasti kielletty temppu eli siitetty kaksi Foldia keskenään.
Suorakorvaiset skotit on terveitä, ja niistä pitäisi tehdä tän "rodun" standardi.
- tymyyttäeijaeta
Sitten varmaan ostat kisun täältä suoli24 palstalta.
- Anonyymi
Mulla on skottilainen suorakorva. Aivan ihana yksilö. Seuraa mua joka paikkaan kuin koira. Tosi läheisriippuvainen. Tulee luokse kun kutsuu ja tottelee kun kieltää. Ei tee pahoja, ei revi huonekaluja eikä muutenkaan tuhoa paikkoja. En luopuisi mistään hinnasta. Annan sen elää tyypillistä kissan elämää. Ulkona valitettavasti pelkää. En ole opettanut valjaisiin. On ollut terve. Ikä nyt 5 ja puoli vuotta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289