Nyt sitten tuli ensimmäinen sakko ylinopeudesta. Olin Sveitsissä vuokra-autolla liikkeellä enkä ollut seurannut kaupunkiin tultaessa, mikä on nopeusrajoitus. Nopeutta oli jotakin 60 km/h mittarin mukaan ja jalkani jo jarrupolkimella, kun välähti.
Bernin kantonin poliisin ilmoituksen mukaan nopeutta oli 56 km/h. Sveitsiläisen varmuusvähennyksen -5 km/h jälkeen ylinopeutta jää 1 km/h. Sakko on 40 Sveitsin frangia eli n. 35 euroa.
Suomessa selviäisi huomautuksella, mutta maassa maan tavalla. Kotimaassa olen pari kertaa ajanut tolppakameran ohi välähtäen, mutta niistä ei ole kuunut mitään. Nopeutta ei ole varmaankaan ollut yli 7 km/h nopeusrajoituksen ylittävästi.
Ylinopeus 1 km/h, sakkoa tuli
matkallaulkomailla
1
135
Vastaukset
- Uxjwjz
Jos Suomessakin olisivat ylinopeussakot tuota luokkaa niin sopisi minun puolestani sakottaa vaikka 1 km/h ylityksistä. Suomessa parilla tuntikilometrillä enemmän olisit maksanutkin jo pari sataa euroa, koska valtiontalous. Sveitsin järjestelmä on järkevämpi, pikkurikkeestä pikkunäpäytys oikeassa suhteessa teon moitittavuuteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1201038
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713